Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-03-30
Potworów: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Potworów
Numer ogłoszenia: 70682 - 2016; data zamieszczenia: 30.03.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Potworów , ul. Radomska 2A, 26-414 Potworów, woj. mazowieckie, tel. 48 6713046 w. 117, faks 48 6713048 wew. 100.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.potworow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Potworów.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu odpadów komunalnych zmieszanych, odpadów segregowanych oraz pozostałości po segregowaniu odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Potworów i zagospodarowanie odebranych odpadów tj. odzysk lub unieszkodliwianie w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399). 2. Zagospodarowanie odpadów to jest - odzysk lub unieszkodliwienie - powinno być zgodne z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21), ustawą z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza przyjętego uchwałą Sejmiku Wojewódzkiego Nr 211/12 z dnia 22 października 2012 r., zapisami Uchwały Nr XII.76.2016 Rady Gminy Potworów z dnia 11 lutego 2016 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Potworów oraz Uchwałą Nr XII.77.2016 Rady Gminy Potworów z dnia 11 lutego 2016 r. w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Potworów oraz zagospodarowania tych odpadów. 3. Przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru odpadów ze: szkół, ośrodka zdrowia i przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą na terenie Gminy Potworów, a także z nieruchomości niezamieszkałych (wyżej wymienione mają obowiązek indywidualnego zawarcia umowy na odbiór odpadów). 4. Odbiór odpadów będzie odbywać się na terenie całej Gminy Potworów, której obszar zajmuje 81,70 km2, liczba mieszkańców na dzień 29.02.2016 r. wynosi 4 306 osób. Szacunkowa liczba gospodarstw zamieszkałych wynosi: 1 000. 5. Zakres zamówienia obejmuje: 5.1 Systematyczny wywóz odpadów zmieszanych i selektywnie zbieranych (worków, pojemników) - zgodny z harmonogramem zaakceptowanym przez Zamawiającego. 5.2 Zagospodarowanie odpadów w instalacjach w celu uzyskania odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami i ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, przepisami wykonawczymi do ustawy oraz regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Potworów i ofertą Wykonawcy. 5.3 Selektywne odbieranie następujących frakcji odpadów: papieru, metalu, tworzywa sztucznego, szkła, innych niewymienionych frakcji zbieranych w sposób selektywny, odpadów ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji, odpadów zielonych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, odpadów niebezpiecznych, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, popiołu, przeterminowanych leków i chemikaliów - zgodnie z harmonogramem zaakceptowanym przez Zamawiającego. 5.4 Obowiązkiem Wykonawcy będzie dostarczenie w celu świadczonej usługi, worków na odpady segregowane, zgodnie z przedmiotem zamówienia do wszystkich zamieszkałych nieruchomości i wyposażenie tych nieruchomości w pojemniki z tworzywa sztucznego i worki na odpady zmieszane: a) worek z napisem Szkło oraz nadruk Wykonawcy, pojemność 120 l, folia LDPE, grubość co najmniej 70 mikronów (wykluczającą możliwość rozerwania się worka), b) worek z napisem Plastik, Metal, Tworzywa sztuczne oraz nadruk Wykonawcy, pojemność co najmniej 120 l, folia LDPE, grubość co najmniej 60 mikronów (wykluczającą możliwość rozerwania się worka), c) worek z napisem Makulatura oraz nadruk Wykonawcy, pojemność co najmniej 120 l, folia LDPE, grubość co najmniej 60 mikronów (wykluczającą możliwość rozerwania się worka), d) worek z napisem Odpady zielone, Odpady biodegradowalne oraz nadruk Wykonawcy, pojemność co najmniej 120 l, folia LDPE, grubość co najmniej 60 mikronów (wykluczającą możliwość rozerwania się worka), e) pojemnik z tworzywa sztucznego z napisem Odpady komunalne oraz nadruk Wykonawcy, pojemność co najmniej 120 l. W przypadku, gdyby odpady zmieszane nie mieściły się w pojemnikach z tworzywa, będą odbierane w workach z napisem Odpady komunalne. 5.5 Wykonawca ma obowiązek wyposażenia właścicieli wszystkich nieruchomości objętych zbiórką odpadów w worki i pojemniki niezbędne do gromadzenia odpadów w terminie do 30.06.2016 r. Wykonawca dostarczy na koszt własny worki do selektywnej zbiorki odpadów w ilości 1 szt. do każdego rodzaju frakcji wymienionych w pkt 5.4 niniejszej specyfikacji oraz worek na odpady zmieszane, w celu zapewnienia ciągłości funkcjonowania systemu zbiórki odpadów komunalnych do 30.06.2016 r. Wykonawca dostarczy do siedziby Zamawiającego - do Urzędu Gminy w Potworowie worki do selektywnego zbierania odpadów komunalnych - każdej zbieranej frakcji oraz na odpady zmieszane po 100 sztuk, a także dostarczania zapasowych worków w późniejszym czasie. 6. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie. Liczba mieszkańców Gminy Potworów na dzień 29.02.2016 r. wynosi 4 306 osób zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej. Dopuszcza się zmianę ilości gospodarstw zamieszkałych do 3%, przy czym zmiana ta nie będzie powodowała zmiany ceny oferty. 7. Częstotliwość odbioru odpadów komunalmych. Ustala się następującą częstotliwość i sposób odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości: - odpady komunalne zmieszane (kod 20 03 01) - jeden raz w miesiącu z każdego gospodarstwa domowego, wg. harmonogramu zatwierdzonego przez Zamawiającego, - szkło (20 01 02), opakowania ze szkła (15 01 07) - w miesiącach od czerwca do września co miesiąc, natomiast przez pozostały okres odbioru odpadów co drugi miesiąc z każdego gospodarstwa domowego, wg. harmonogramu zatwierdzonego przez Zamawiającego, - plastik, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe (kod 20 01 40, 15 01 04, 20 01 39, 15 01 02, 20 01 11) - w miesiącach od czerwca do września co miesiąc, natomiast przez pozostały okres odbioru odpadów co drugi miesiąc z każdego gospodarstwa domowego, wg. harmonogramu zatwierdzonego przez Zamawiającego, - papier, tektura (kod 20 01 01, 15 01 01) - w miesiącach od czerwca do września co miesiąc, natomiast przez pozostały okres odbioru odpadów co drugi miesiąc z każdego gospodarstwa domowego, wg, harmonogramu zatwierdzonego przez Zamawiającego, - odpady biodegradowalne, odpady zielone (kod 20 02 01) - jeden raz w miesiącu od mieszkańców, którzy nie zadeklarowali założenia kompostownika, - odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki i chemikalia - zgodnie ze złożoną oferta nie rzadziej niż dwa razy w roku w ustalonych terminach, - popiół - jeden raz w roku. 8. Sposób odbioru odpadów: 8.1 Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i frakcji zbieranych w sposób selektywny oraz odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - wytwórcy pozostawiają na poboczu drogi lub skraju chodnika w miejscach nie utrudniających ruchu pieszego i kołowego. 8.2 Zamawiający dopuszcza możliwość odbioru dnia następnego odpadów po terminie wskazanym w harmonogramie w przypadku wystąpienia wyjątkowo niesprzyjających warunków pogodowych, działania siły wyższej, wskutek której Wykonawca nie będzie miał możliwości dojazdu do wytwórców odpadów na terenie gminy Potworów. 9. Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: 9.1 Organizacja odbioru i odbiór gromadzonych odpadów. 9.2 Opracowanie harmonogramów odbiorów odpadów, ze wskazaniem, do której godziny powinny być wystawione odpady Harmonogram powinien uwzględniać cały okres realizacji umowy tj. od 01.07.2016 r. do 30.06.2019 r. Wykonawca musi uzyskać akceptację harmonogramu przez Zamawiającego. 9.3 Wykonawca zobowiązany będzie do wydrukowania ww. harmonogramu w wystarczającej ilości oraz przekazania go właścicielom nieruchomości, na własny koszt, w terminie do 30.06.2016 r. 9.4 O każdej zmianie w harmonogramie Zamawiający oraz mieszkańcy gminy Potworów powinni być poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem. 9.5 Wyposażenie miejsc odbioru odpadów na własny koszt w niezbędne worki i pojemniki w terminie do 30.06.2016 r. 9.6 Uzupełnienie na własny koszt właścicielom nieruchomości worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz odpady zmieszane po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawianie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w dniu odbioru zbieranych odpadów komunalnych, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków. 9.7 Terminowy odbiór i zagospodarowanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku, gdy odpady nie zostały odebrane w wymaganym dniu, Wykonawca jest zobowiązany odebrać odpady niezwłocznie po otrzymaniu reklamacji od Zamawiającego, lecz nie później niż w dniu następnym. Reklamacje będą przesyłane faksem, pocztą elektroniczną lub pisemnie. 9.8 Za zawinione szkody w majątku osób trzecich w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 9.9 Przed rozpoczęciem realizacji umowy Wykonawca pisemnie wskaże Zamawiającemu osobę odpowiedzialną za realizację umowy oraz przekaże nr telefonu kontaktowego do tej osoby. 9.10 Zamawiający zastrzega sobie prawo do prowadzenia kontroli sposobu wykonania przedmiotu zamówienia. Osoba nadzorująca wykonanie umowy ze strony Wykonawcy zobowiązana jest do stawienia się na wezwanie Zamawiającego niezwłocznie, nie dłużej jednak niż w ciągu 1 dnia od telefonicznego powiadomienia w celu przeprowadzenia kontroli, w tym również realizacji zgłoszonych reklamacji. 9.11 Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania i przekazywania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań wraz z kopiami kart przekazania odpadów i opłaconych faktur (kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem), dotyczących masy poszczególnych rodzajów odpadów przekazanych do instalacji regionalnych (art. 9 n ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399). 9.12 Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania podczas trwania omowy przepisów prawnych, a w szczególności: 1) Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.). 2) Ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399). 3) Uchwały Nr XII.76.2016 Rady Gminy Potworów z dnia 11 lutego 2016 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Potworów. 4) Uchwały Nr XII.77.2016 Rady Gminy Potworów z dnia 11 lutego 2016 r. w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Potworów oraz zagospodarowania tych odpadów. 5) Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023. 9.13 Wykonawca zobowiązany jest do ochrony danych osobowych zawartych w ewidencji właścicieli nieruchomości prowadzących segregację odpadów. Dane zawarte w ewidencji Wykonawca wykorzystywać będzie wyłącznie do celów realizacji umowy, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 z późn. zm.). 9.14 Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Zamawiającego o zmianie sytuacji finansowej oraz innych zmianach mających istotny wpływ na wykonanie niniejszej umowy. 9.15 Wykonawca nie może dokonać cesji wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na rzecz osób trzecich bez pisemnej zgody Zamawiającego. 9.16 Wykonawca nie może zbywać ani przenosić na rzecz osób trzecich praw i wierzytelności powstałych w związku z realizacją niniejszej umowy, ani Wykonawca nie może dokonać cesji wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na rzecz osób trzecich bez pisemnej zgody Zamawiającego.
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2019.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące 00/100 złotych). 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 3.1 w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Radomiu Oddział Potworów 76 9115 0002 0100 0110 0541 0002 z adnotacją wadium na zamówienie publiczne pn. Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Potworów, 3.2 w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3.3 w gwarancjach bankowych, 3.4 w gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.5 w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275.), w terminie do dnia: 21.04.2016 r., do godz. 10:00. 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 8. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. 9. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium Wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu. 10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 11. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 14. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże: a) zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w Gminie Potworów zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399), b) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów, wydane w drodze decyzji przez właściwy organ, na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 21), c) wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z ustawą o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1155), d) zezwolenie na odzysk odpadów lub umowę (lub promesę jej zawarcia) z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie recyklingu odpadów zgodnie z ustawą o odpadach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 21), e) umowę (lub promesę jej zawarcia) z regionalną instalacją przetwarzania odpadów komunalnych właściwą dla Gminy Potworów. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający oceni spełnianie warunku udziału w postępowaniu metodą warunku granicznego spełnia/niespełna
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: a) trzy usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, z których każda była wykonywana na rzecz właścicieli nieruchomości lub gmin, w przypadku, gdy gmina przejęła obowiązki właściciela nieruchomości, w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy, która to usługa lub usługi obejmowały odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych o łącznej masie minimum 250 Mg w okresie 12 miesięcy, b) trzy usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny, z których każda była wykonywana na rzecz właścicieli nieruchomości lub gmin, w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy, która to usługa lub usługi obejmowały odbiór i zagospodarowanie odpadów o łącznej masie minimum 100 Mg w okresie 12 miesięcy. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający oceni spełnianie warunku udziału w postępowaniu metodą warunku granicznego spełnia/niespełna
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował niżej podanymi, w pełni sprawnymi narzędziami, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami: a) co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, b) co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Wszystkie wyżej wymienione pojazdy musza być w dyspozycji Wykonawcy, winny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonu), winny być zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu. Wykonawca musi dysponować bazą magazynowo-transportową usytuowaną w gminie, z terenu której odbiera te odpady lub odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy i na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Wykonawca musi dysponować na terenie bazy magazynowo-transportowej urządzeniami do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed transportem do miejsc przetwarzania. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający oceni spełnianie warunku udziału w postępowaniu metodą warunku granicznego spełnia/niespełna
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości co najmniej 150 000 zł. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający oceni spełnianie warunku udziału w postępowaniu metodą warunku granicznego spełnia/niespełna
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz danych zawartych w ofercie. 2. Postanowienia umowy zawarto we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 5. 3. Zakazuje się istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 4. Możliwa jest zmiana wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy w związku z wystąpieniem zmiany: 4.1 stawki podatku od towarów i usług, 4.2 wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 4.3 zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 5. W przypadku zmiany cen przyjęcia odpadów przez Regionalną Instalację Przetwarzania Odpadów Komunalnych właściwą dla Gminy Potworów, może nastąpić waloryzacja wynagrodzenia określonego w § 5 pkt 1 umowy o kwotę, jaka będzie wynikała z udokumentowanego wzrostu przekazywanych odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.potworow.biuletyn.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Potworowie, ul. Radomska 2A, 26-414 Potworów, pokój nr 17.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.04.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Potworowie, ul. Radomska 2A, 26-414 Potworów, pokój nr 17.
IV.4.5) Termin związania ofertą: do 20.05.2016.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Orońsko
- Odbiór,transp. i zagosp. lub unieszkod. odpadów z Gminnej Oczyszczalni Ścieków w Opatówku Cz.I-190805-ustabilizowane komunalne osady ściekowe,Cz.II-190801-skratki,Cz.III-190802-zawartość piaskowników
- usługa wywozu odpadów z budynków Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego
- Odbieranie odpadów komunalnych
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w przedmiocie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenów niezamieszkałych należących do Gminy Gołdap
- ODBIERANIE, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH W GMINIE KLESZCZELE
więcej: Usługi wywozu odpadów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.