Ogłoszenie z dnia 2014-03-04
Ząbki: ZP/271/05/2014 - usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego wykonywanego w ramach lokalnego transportu zbiorowego - komunikacji miejskiej organizowanej przez Miasto Ząbki na linii komunikacyjnej /Ząbki-2/ - zamówienie dodatkowe
Numer ogłoszenia: 71036 - 2014; data zamieszczenia: 04.03.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Ząbki, ul. Wojska Polskiego 10, 05-091 Ząbki, woj. mazowieckie, tel. 22 5109700, faks 22 5109888.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZP/271/05/2014 - usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego wykonywanego w ramach lokalnego transportu zbiorowego - komunikacji miejskiej organizowanej przez Miasto Ząbki na linii komunikacyjnej /Ząbki-2/ - zamówienie dodatkowe.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Przewoźnika usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego wykonywanego w ramach lokalnego transportu zbiorowego - komunikacji miejskiej organizowanej przez Miasto Ząbki na linii komunikacyjnej Ząbki-2 (zwanej dalej linią) Centrum Handlowe Marki - obszar miasta Ząbki - rejon stacji kolejowej Warszawa Rembertów, mającej charakter zamkniętej pętli z jednym punktem krańcowania (pętlą) przy Centrum Handlowym Marki. 2.Trasa linii Zabki-2 ma długość ok. 22,4 km i następujący przebieg : Miasto Marki - Centrum Handlowe Marki (pętla); Miasto Ząbki - ul Wolności, ul 11 Listopada, ul. Wojska Polskiego, ul. Leszyckiego (lub ul. Sobieskiego) ul. Batorego, ul. Piłsudskiego, ul. Powstańców, Miasto Warszawa ul. Żołnierska, ul. Czwartaków, ul. Paderewskiego, ul. gen. Chruściela Montera, rejon stacji kolejowej Rembertów, ul. Paderewskiego, ul Czwartaków, ulica Żołnierska, Miasto Ząbki: ul. Powstańców, ul. Piłsudskiego, ul. Batorego, ul. Leszyckiego (lub ul. Sobieskiego), ul Wojska Polskiego, ul. 11 Listopada, ul. Wolności, Miasto Marki - Centrum Handlowe Marki(pętla). Ze względu na czasowe zmiany organizacji ruchu trasa może czasowo przebiegać ul. Sobieskiego zamiast wyłączoną z ruchu ul. Leszyckiego. 3.Linia komunikacyjna powinna być obsługiwana przez Przewoźnika w dni robocze zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego rozkładem jazdy oraz zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe i ustawy z 16 grudnia 2010 o publicznym transporcie zbiorowym, przepisami porządkowymi dotyczącymi przewozów określonymi uchwałą Rady Miasta Ząbki oraz regulaminem przewozu określonym zarządzeniem Burmistrza Miasta Ząbki. 4.Kursy linii Ząbki-2 mają być realizowane od 3 marca 2014 roku do 31 grudnia 2014 roku - przez 167 dni roboczych z przerwą w okresie od 1 lipca 2014 do 31 sierpnia 2014 r. Jako dzień roboczy rozumie się dzień nie będący sobotą, niedzielą i dniem ustawowo wolnym od pracy. 5.Przewoźnik zobowiązany jest wykonać: a) w okresie 3 marca 2014 - 30 czerwca 2014 r. tj. przez 82 dni robocze 7 kursów dziennie łącznie w w/w okresie 574 kursy tj. 12 858 km b) w okresie od 01 września 2014 do 31 grudnia 2014 r. tj. przez 85 dni roboczych - 8 kursów dziennie łącznie w w/w okresie 680 kursów tj. 15 232 km. Rozkład kursów w ciągu dnia określa rozkład jazdy stanowiący załącznik nr 1 do umowy. 6.Przewidywana liczba kilometrów w ramach wykonania przez Przewoźnika całości usługi, zgodnie z założeniami określonymi w ust. 2 - 5 wynosi 28 090 km. 7.Przewozy muszą być wykonywane autobusem dostosowanym do komunikacji miejskiej długości 12 m ?30 cm, pojemności minimum 90 pasażerów i wyprodukowanym nie wcześniej niż w 2007 r. Szczegółowe wymagania dot. taboru określa załącznik nr 2 do umowy..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00 - (1) Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.02.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Chełmońskiego 33, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 173000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 180056,90
Oferta z najniższą ceną: 180056,90 / Oferta z najwyższą ceną: 180056,90
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
1) Uzasadnienie prawne: Zamówienie może zostać zawarte w trybie art. 67. ust. 1 pkt. 5 ponieważ w przedmiotowym przypadku zachodzą następujące okoliczności. a) Dotychczasowy wykonawca jest jedynym, który potwierdził możliwości techniczne i organizacyjne do zrealizowania niniejszego zamówienia dodatkowego zgodnie ze specyfikacją. Według przeprowadzonego rozpoznania możliwości zlecenia takich usług u przewoźników dysponujących taborem 12m dostosowanych do komunikacji miejskiej żaden nie zgłosił chęci i możliwości wykonania takiej usługi. Krótki okres tego zlecenia jest również mało atrakcyjny pod względem uwarunkowań gospodarczy. To potwierdziły dwa przetargi ZTM Warszawa na analogiczną usługę - świadczenie usługi przewozu 20 autobusami 12 m. w okresie od 1 marca 2014 r. do 31 grudnia 2014 r.. W pierwszym postępowaniu (nr 18/2013) złożona oferta przekraczała sumę jaką ZTM mógł przeznaczyć na obsługę linii, w powtórzonym postępowaniu (92/2013) nikt nie złożył oferty. Na podstawie przeprowadzonego rozpoznania można stwierdzić, że obecny przewoźnik PKS Grodzisk Mazowiecki Sp. z o.o. w Grodzisku Mazowieckim przy istniejących uwarunkowaniach gospodarczo organizacyjnych jest jedynym podmiotem, który może podjąć świadczenia dodatkowej usługi przewozu na linii Ząbki-2 na wymaganych przez zamawiającego warunkach (wielkość i pojemność taboru, termin świadczenia usługi). b) Przeciążenie linii Ząbki-2 jest czynnikiem obiektywnym uniemożliwiającym przewoźnikowi prawidłową realizację umowy na zamówienia podstawowe. W szczególności - opóźnienie w realizacji rozkładu jazdy wynikające z wydłużonego czasu wymiany pasażerów, brak możliwości zachowania norm jakościowych oraz innych obowiązków określonych w umowie np. kontrolę wszystkich pasażerów wsiadających przednimi drzwiami. Przy dużym tłoku realizacja wymiany tylko przednimi drzwiami nie jest w praktyce wykonalna powoduje jeszcze większy dyskomfort podróży, zwiększa opóźnienia oraz wywołuje agresję werbalną pasażerów w stosunku do kierowcy. c) Zlecenie wykonanie dodatkowych kursów linii Ząbki-2 drugiemu przewoźnikowi będzie wiązało się z poniesieniem niewspółmiernie dużych koszów, ponieważ będzie wymagać od Urzędu Miasta Ząbki podjęcia działań w zakresie zorganizowania służby dyżurnej koordynującej i kontrolującej wykonywanie usług na tej samej linii przez dwa różne podmioty w szczególności w sytuacji wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń na trasie (awarii, wypadku, korków wywołanych robotami drogowymi). Brak takiej służby uniemożliwi utrzymanie wysokiej jakości usług oraz właściwe identyfikowanie zdarzeń za które powinny zostać właściwemu z podmiotów naliczone kary. Ponieważ linia kursuje również poza godzinami pracy urzędu oznacza minimum jeden dodatkowy etat lub umowa cywilno-prawna, finansowanie pracy w godzinach ponadnormatywnych oraz koszty związane z zapewnieniem środków transportu i łączności (samochód służbowy lub ryczałt, telefon komórkowy). Są to koszty niewspółmiernie wysokie w stosunku do wartości umowy dodatkowej. W przypadku powierzenia usługi dodatkowej - obsługi czwartej brygady linii Ząbki-2 dotychczasowemu przewoźnikowi kwestie koordynacji pracy brygad będą w gestii służb dyspozytorskich tego przewoźnika. Zapewni to dużą elastyczność w niwelowaniu uciążliwości zdarzeń na trasie dla pasażerów. Będzie jednoznacznie określony adresat wszystkich skarg pasażerów na nieprawidłowości powstałe podczas usługi przewozu. 2) Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający przygotowując zamówienie podstawowe nie był w stanie przewidzieć gwałtownego wzrostu popytu na usługi przewozu. Zamawiający nie dysponuje danymi co do terminów oddawania poszczególnych inwestycji mieszkaniowych do użytkowania, informacji o sprzedaży mieszkań i tempie ich zasiedlania w rejonie obsługiwanym przez linię Ząbki-2, zwłaszcza, że nowi mieszkańcy notorycznie nie wywiązują się z obowiązku meldunkowego. Zasiedlanie nowych osiedli wielorodzinnych jest podstawowym czynnikiem kształtujący popyt na usługi przewozowe. Dlatego w ramach zamówienia podstawowego zakontraktowano usługi przewozowe na linii Ząbki-2 na poziomie z 2013 roku tj. 3 brygady kursujące w godzinach szczytu tabor o pojemności min. 60 osób. Dopiero po rozpoczęciu świadczenia usługi przez nowego przewoźnika okazało się, że usługi przewozowe zakontraktowane w zamówieniu podstawowym na 2014 r. są niewystarczające do prawidłowej obsługi komunikacyjnej obszaru (rejonu ul. Powstańców). Do urzędu miasta Ząbki zaczęły spływać skargi, że mieszkańcy nie są w stanie wsiąść do autobusów, że w pojazdach panuje zatłoczenie, dochodzi o niebezpiecznych sytuacji np. wyłamanie drzwi z prowadnic, czy omdlenia. Warunki przewozu panujące na linii Ząbki -2 wywołane tłokiem sprawiają, że przewoźnik nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego bezpieczeństwa i komfortu przewożonym pasażerom oraz nie jest w stanie prawidłowo realizować umowy na zamówienie podstawowe. W związku z tym istnieje konieczność poprawy warunków świadczenia usługi publicznej - lokalnego transportu zbiorowego - komunikacji miejskiej na linii Ząbki-2 poprzez zwiększenie liczby pojazdów -obsługujących linię o dodatkowy autobus, ponadto potok pasażerów wskazuje konieczność użycia na dodatkowej brygadzie taboru typu MAXI - (długości 12 m) i pojemności min 90 pasażerów. Ze względu na zapewnienie odpowiedniego stanu technicznego taboru i jakości usługi autobus powinien być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2007 r. (wymóg zgodny z zamówieniem podstawowym). Konieczność zwiększenia obsługi linii nie występuje w okresie wakacyjnym dlatego przyjęto taki okres świadczenia usługi, aby jak najbardziej efektywnie wykorzystać środki budżetu miasta tj. z pominięciem miesięcy lipiec i sierpień.
INNE PRZETARGI Z ZĄBEK
- Dostawa testów diagnostycznych, torebek recepturowych oraz pomocniczych artykułów medycznych na potrzeby Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego Drewnica Sp. z o.o.
- Świadczenie usług informatycznych i konsultacyjnych z zakresu IT dla Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego Drewnica Sp. z o. o.
- Budowa instalacji ogrzewania oraz ciepłej wody w budynku przy ul. Budkiewicza w Ząbkach
więcej: przetargi w Ząbkach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przewóz seniorów - uczestników Klubu Senior+ oraz Dziennego Domu Senior + w Ćmielowie
- REGULARNY PRZEWÓZ OSÓB W PUBLICZNYM TRANSPORCIE ZBIOROWYM - OBSZAR ŻOŁYNIA
- REGULARNY PRZEWÓZ OSÓB W PUBLICZNYM TRANSPORCIE ZBIOROWYM - OBSZAR BIAŁOBRZEGI
- Świadczenie usług przewozowych dla uczniów do szkół podstawowych z terenu gminy Pieńsk.
- ,, Dowóz uczniów do Szkoły Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego we Władysławowie i Przedszkola Gminnego we Władysławowie od 7 stycznia 2025 do 22 grudnia 2025r wraz z odwozem"
- Dowóz dzieci do Publicznej Szkoły Podstawowej w Kodrębie oraz ze szkoły do miejsc zamieszkania na terenie Gminy Kodrąb w roku szkolnym 2024-2025
więcej: (1) Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.