Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-03-20
Osjaków: Rozbudowa z przebudową budynku Gminnej Biblioteki Publicznej w Osjakowie wraz z podjazdem dla osób niepełnosprawnych
Numer ogłoszenia: 71664 - 2009; data zamieszczenia: 20.03.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gminna Biblioteka Publiczna w Osjakowie , ul. Częstochowska 22, 98-320 Osjaków, woj. łódzkie, tel. 043 33 58.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.osjakow.bip.net.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa instytucja kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa z przebudową budynku Gminnej Biblioteki Publicznej w Osjakowie wraz z podjazdem dla osób niepełnosprawnych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Rozbudowa z przebudową budynku Gminnej Biblioteki Publicznej w Osjakowie wraz z podjazdem dla osób niepełnosprawnych. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót ogólnobudowlanych dotyczących niepodpiwniczonego parterowego budynku Gminnej Biblioteki Publicznej w Osjakowie, związane z wykonaniem robót rozbiórkowych, zmianie konstrukcji stropu, dachu i pokrycia dachu, przebudowie istniejącego układu funkcjonalnego, rozbudowie w zakresie sali wystawowej z zapleczem higieniczno-sanitarnym i kotłownią oraz dostosowaniu obiektu dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Budynek ma być zrealizowany w technologii tradycyjnej: fundamenty żelbetowe, ściany murowane z elementów ściennych ceramicznych i betonowych, stropy gęsto żebrowe. dach o konstrukcji drewnianej, kryty blachodachówką. Parametry charakterystyczne budynku: powierzchnia użytkowa budynku - 261,09 m2, powierzchnia zabudowy - 313,08 m2, kubatura budynku - 1 935,00 m2. Do wymienionego wyżej zakresu nie wchodzą roboty związane z wystrojem i elementami wyposażenia obiektu. Ponadto przedmiot zamówienia obejmuje roboty związane z instalacją wodno-kanalizacyjną i centralnego ogrzewania wraz z kotłownią, instalacją wentylacyjną, odgromową, elektryczną i teletechniczną (sieci komputerowej). Obiekt zlokalizowany na działkach o ewidencyjnych nr 454/2 i 455 w obrębie geodezyjnym Osjaków.Zakres rzeczowy przedsięwzięcia będącego przedmiotem zamówienia opisany jest szczegółowo w projekcie technicznym, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarach robót. Pozycje katalogowe podano wyłącznie dla ułatwienia sporządzenia kalkulacji - stosowanie ich do wyceny nie jest obligatoryjne. Specyfikacja techniczna, przedmiary robót i projekty techniczne stanowią załączniki do niniejszej specyfikacji. Zamawiający posiada prawomocne pozwolenia na budowę przedmiotowego zamówienia oraz prawo dysponowania terenem na cele budowlane. Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia był objęty 36 - miesięczną gwarancją, która rozpocznie swój bieg od daty odbioru końcowego zamówienia przez zamawiającego. Wykonawca sporządzi dokumentację powykonawczą w 1 egz. oraz w 2 egz. mapę geodezyjną powykonawczą. Opis wymagań zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia (standard i jakość wykonania robót) zawierają STWiOR robót stanowiących przedmiot zamówienia. Wykonawca jest odpowiedzialny i zobowiązany na własny koszt do należytego utrzymania placu budowy oraz zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom. Odpady budowlane, które powstaną w trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie i zgodnie z obowiązującymi przepisami. Po stronie wykonawcy pozostają koszty wszystkich badań potrzebnych do udokumentowania wymaganej jakości wykonywanych robót i wbudowanych materiałów. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z realizacją zadania w zakresie prac zgodnie z kosztorysem ofertowym i dokumentacją budowlaną, a także inne koszty niezbędne do wykonania przedmiotowego zamówienia, min: - materiałów o parametrach technicznych, konstrukcyjnych i użytkowych nie gorszych od opisanych w projektach technicznych, - odszkodowań za ewentualne zniszczenia dokonane podczas prowadzenia robót, - uporządkowanie terenu w pasie technologicznym robót i placu budowy po zakończeniu wykonywania prac. Wykonawca zastosuje materiały o parametrach technicznych, konstrukcyjnych i użytkowych nie gorszych od podanych w specyfikacji technicznej i projekcie budowlanym. Zamawiający dopuszcza zlecenie wykonania części przedmiotu zamówienia podwykonawcom, w części nie przekraczającej 50% ceny ofertowej. Zakres robót i ich wartość w przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcom, należy wskazać w formularzu oferty, a szczegółowy opis udziału podwykonawców w realizacji umowy określa § 6 projektu umowy (załącznik nr 4 do SIWZ). Jeżeli Wykonawca nie wskaże w ofercie, którą część zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcom zamawiający uzna, że zamówienie będzie realizowane bez udziału podwykonawców. Ponadto Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawcy i jego pracowników w takim samym zakresie i stopniu jak byłyby to działania, uchybienia i zaniedbania jego własnych pracowników..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.21.23.30 - Roboty budowlane w zakresie bibliotek 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.23.10 - Ochrona odgromowa 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.12.10 - Instalowanie wentylacji 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.33.11.10 - Instalowanie kotłów .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 8 000 zł (słownie: osiem tysięcy złotych)III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj.; - wykażą się doświadczeniem zawodowym w zakresie realizacji robót porównywalnych z przedmiotem zamówienia, poprzez wykazanie realizacji (budowy, rozbudowy, przebudowy, nadbudowy, modernizacji) 3 obiektów budowlanych kubaturowych o porównywalnych, z przedmiotem zamówienia, parametrach wielkościowych i porównywalnym zakresem robót oraz przedstawią dokumenty potwierdzające wykonanie robót na tych obiektach z należytą starannością; Roboty porównywalne to roboty ogólnobudowlane, rozbiórkowe i instalacyjne. - zapewnią nadzór kierownika budowy i kierowników robót branżowych posiadających stosowne uprawnienia, zgodnie z zakresem określonym w przedmiocie zamówienia, wraz z potwierdzeniem przynależności do samorządowej izby zawodowej techników i inżynierów budownictwa, - przedstawią informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników lub liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj: - przedstawią polisę lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 50% oferowanej ceny brutto za wykonanie przedmiotowego zamówienia, - posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie niższą niż 300 000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych), 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach, których Zamawiający żąda do złożenia w ofercie. Z treści załączonych oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. Uzupełnienie wymaganych dokumentów jest możliwe po upływie terminu składania ofert, stosownie do treści art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub złożyli oświadczenia lub dokumenty zawierające błędy, do uzupełnienia tych oświadczeń lub dokumentów w określonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Uzupełniane oświadczenia i dokumenty muszą potwierdzać spełnianie warunków podmiotowych najpóźniej na dzień ustalony jako termin składania ofert. Nie spełnienie chociażby jednego z. ww warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy), ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą (art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy)..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: l. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga złożenia w ofercie następujących oświadczeń lub dokumentów: 1) oświadczenie na podstawie art. 44 PZP, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1 ustawy, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do niniejszej SIWZ 2) oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 3 do niniejszej SIWZ 3) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4) koncesji, zezwolenia lub licencji, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym, 5) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków oraz opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 6) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. l pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych - wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 8) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. l pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych - wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 9) wykaz wykonanych 3 robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie; 10) przedstawią dane kierownika budowy i kierowników robót branżowych, zgodnie z przedmiotem zamówienia, wraz z uprawnieniami i dokumentami potwierdzającymi ich przynależność do właściwej izby inżynierów i techników budownictwa, 11) informacji na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 12) polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 50% oferowanej ceny brutto za wykonanie przedmiotowego zamówienia, 13) przedstawią informację banku lub kasy oszczędnościowo-kredytowej, w której wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie niższą niż 300 000 zł, 14) kosztorys ofertowy 15) dokument potwierdzający wniesienie wadium, 16) wypełniony i podpisany formularz oferty 17) harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji robót, sporządzony przez Wykonawcę..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.osjakow.bip.net.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminna Biblioteka Publiczna w Osjakowie, ul. Częstochowska 22.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.04.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Osjakowie, 98 - 320 Osjaków, ul. Targowa 26 pokój nr 6 (sekretariat, I piętro).
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Realizacja projektu współfinansowana ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego..
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa modernizacja energetyczna komunalnych budynków mieszkalnych w Gminie Żnin: Część I Słębowo 17 Część II Paryż 26 Część III Podgórzyn 5 Część IV ul. Pocztowa 15
- Termomodernizacja trzech osad służbowych na terenie Parku Narodowego "Bory Tucholskie"
- Wykonanie robót w systemie "zaprojektuj i wybuduj" - wykonanie prac remontowych w wolnym lokalu mieszkalnym przy ul. Kleczkowskiej 11/2 we Wrocławiu.
- Modernizacja pomieszczeń budynku Bursy Szkolnej w Ostrowie Wielkopolskim
- Wykonanie instalacji elektrycznej zasilania z wymianą tablic rozdzielczych elektroenergetycznych w Zespole Szkół Handlowych w Poznaniu
- Rozbudowa sieć wodociągowa z przyłączami w miejscowości Kroblice, Adamczowice gmina Klimontów
więcej: Roboty w zakresie burzenia »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.