eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OrzyszRekultywacja składowiska w miejscowości Góra

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-31

Orzysz: Rekultywacja składowiska w miejscowości Góra
Numer ogłoszenia: 72186 - 2015; data zamieszczenia: 31.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Usług Komunalnych Spółka Gminy sp. z o.o. , ul. Wyzwolenia 5, 12-250 Orzysz, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 87 4237016, faks 87 4237016.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.orzysz.pl; www.mzmgo.mazury.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: spółka prawa handlowego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rekultywacja składowiska w miejscowości Góra.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na: rekultywacji składowiska w Górze gmina Orzysz. 2.Składowisko stałych odpadów komunalnych dla miasta i gminy Orzysz położone jest w pobliżu wsi Góra na działce nr geod. 101/3 obręb Góra i nr 396/5 obręb Pianki. Oddalone jest od miasta Orzysz o około 5 km w kierunku północno-zachodnim. Dojazd do niego stanowi droga asfaltowa, a w końcowym odcinku (ok. 250 m) droga gruntowa. Sąsiedztwo zamykanego składowiska stanowią lasy i łąki. W sąsiedztwie brak jest natomiast siedlisk ludzkich. Najbliższe domy mieszkalne znajdują się w odległości 350 m (jedno gospodarstwo) i 600-1200 m. 3.Składowisko odpadów istnieje od 1997 roku. Posiada powierzchnię 12 770 m, podzielone jest na 3 sektory, eksploatowany był wyłącznie sektor pierwszy. Powierzchnia korony obwałowania pełni rolę drogi biegnącej wokół złoża odpadów. 4.Na terenie składowiska znajdują się następujące obiekty: 1)brama wjazdowa szer. 4 m, 2)parking dla samochodów osobowych i śmieciarek, 3)budynek administracyjno-socjalny z ciepłą i zimną wodą bieżącą, elektrycznością i kanalizacją, 4)plac manewrowy pojazdów - utwardzony, 5)droga dla sprzętu gąsienicowego, 6)hybrydowa waga samochodowa o udźwigu do 36 t, 7)myjnia - przeznaczona do mycia kół samochodów wyjeżdżających z wysypiska oraz do mycia sprzętu wysypiskowego, kontenerów i pojemników, 8)zbiornik na ścieki z myjni i budynku z pompą do tłoczenia ścieków na oczyszczalnię, 9)plac na złom stalowy o powierzchni 250 m 10)plac pod kompostowanie o powierzchni 460 m 11)sieć studni do odgazowania wysypiska, 12)zbiornik retencyjny o pojemności 20 m na odcieki z wysypiska wraz z pompą do przepompowywania ich na oczyszczalnię. 5.Większość terenu wysypiska obsadzona jest pasem zieleni izolacyjnej wysokiej i niskiej, natomiast cały teren składowiska ogrodzony jest siatką drucianą wysokości 2 m, rozpiętą na słupach stalowych zabetonowanych w ziemi. 6.Dowożone na składowisko odpady składowane były w pierwszej z trzech planowanych kwater. Całkowita powierzchnia składowania odpadów po połączeniu odpadów w jedną hałdę wynosić miała ok. 23 900 m. Uszczelnienie dna składowiska wykonane jest z folii PEHD o gr. 1,5 mm, na której ułożono 0,5 m warstwę ochronną z drenażem. Odpady na bieżąco były rozgarniane i zagęszczane spycharką gąsienicową oraz przykrywane warstwą izolacyjną, co 2 miąższości. Składowanie odpadów zostało już zakończone. W celu odbioru gazu wysypiskowego, składowisko zostało wyposażone w studnie z kręgów betonowych z otworami, podwyższane wraz z podnoszeniem warstwy odpadów. 7.Na terenie przedmiotowego składowiska gromadzono następujące rodzaje odpadów: 1)nie segregowane odpady komunalne, 2)odpady z czyszczenia ulic i placów, 3)gleba, ziemia, kamienie, 4)odpady ulegające biodegradacji, 5)odpady wielkogabarytowe, 6)odwodnione i ustabilizowane osady z oczyszczalni, 7)inne odpady komunalne. 8.Teren składowiska stanowią grunty mało spoiste, spoiste i sypkie, głownie piaski średnie i drobne, piaski gliniaste i gliny piaszczyste, które charakteryzują się dobrą przepuszczalnością. Miąższość utworów sypkich waha się od 2,5 do 4,0 m. Zwierciadło wód gruntowych występuje na obwodzie terenu składowiska na rzędnych 128 - 131 m n.p.m. W centralnej części terenu nie stwierdzono występowania wód gruntowych do głębokości 4,5 - 6,0 m p.p.t. Użytkowa warstwa wodonośna w rejonie składowiska jest izolowana od powierzchni kompleksem glin zwałowych o miąższości ok. 30 m. Teren składowiska generalnie odwadniany jest przez jezioro Tyrało, znajdujące się w odległości ok. 2 km w kierunku południowo-zachodnim oraz rzekę Orzysz, znajdującą się w odległości ok. 5 km w kierunku południowym. 9.Składowisko posiadało system kontroli jakości wód powierzchniowych i podziemnych. Wodę powierzchniowa można kontrolować na dwóch stanowiskach: 1)W1 - ujmuje wody z drenażu ułożonego pod uszczelnionym dnem składowiska, stanowi ono kontrolę prawidłowości uszczelnienia w kwaterze. 2)W2 - umieszczone w rowie melioracyjnym, na prawdopodobnym kierunku spływu wód. 3)Zainstalowano ponadto 7 piezometrów, w tym jeden stanowiący kontrolę tła. Piezometry P5, P6, P7 położone są na terenie bezpośrednio przyległym do składowiska, piezometry P1, P2 i P3 w odległości większej - do 100 m. Piezometr P4 służy do kontroli prób wód określonych jako tło w tym rejonie. 10.Założenia rekultywacji: 1)Ukształtowanie wierzchowiny składowiska: Przyjęto, że rekultywację składowiska należy rozpocząć od ukształtowania docelowego kształtu wierzchowiny zdeponowanych odpadów, z uwzględnieniem osiadania złoża odpadów, ze spadkiem od 2,5% do 5% na zewnątrz w kierunku skarp. Ma to na celu zapewnienie swobodnego spływu wód deszczowych, przy jednoczesnym zachowaniu prędkości nie rozmywających. Docelowy kształt zrekultywowanego składowiska pokazano na przekrojach. Ilość odpadów do odspojenia: 1689 m Ilość odpadów do wbudowania: 1689 m 2)Konstrukcja warstwy zamykającej: Założono ułożenie warstwy zamykającej zapewniającej bezpieczne odprowadzenie wód deszczowych oraz swobodną wegetację roślin. Warstwę zamykającą stanowi warstwa gruntu umożliwiająca swobodną wegetację roślinności. Przyjęty sposób zamknięcia zgodny jest z obowiązującym obecnie Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie składowisk odpadów. Uszczelnienie całej powierzchni składowiska zostało uznane za nieuzasadnione, wobec faktu uszczelnienia jego niecki oraz zalegania pod całym obiektem ciągłej warstwy słabo przepuszczalnych utworów gliniastych o dużej miąższości, które ograniczają wpływ zanieczyszczeń na wody podziemne poziomu użytkowego. Zamknięcie składowiska, na którym składowane są łatwo rozkładalne odpady organiczne (odpady ulegające biodegradacji), poprzez uszczelnienie jego powierzchni, uznano za nieuzasadnione technologicznie. Przyjęto, że właściwe zamknięcie (przy zastosowaniu materiałów mineralnych) oraz rekultywacja biologiczna (odpowiednie nasadzenia roślin, w tym roślin o dużych potrzebach wodnych) ograniczą do minimum migrację wód opadowych w głąb składowiska. Minimalną migrację wód opadowych w głąb składowiska uznano natomiast za niezbędny warunek intensyfikacji (a tym samym szybszego zakończenia) procesów biochemicznych zachodzących w złożu składowanych odpadów. Przyjęte rozwiązanie zamknięcia składowiska polega na usypaniu 30 cm warstwy wsporczo - wyrównawczej, tzw. warstwy podglebia. Tak przygotowane składowisko będzie nadawało się do wykonania rekultywacji biologicznej. W pierwszym roku dużego osiadania złoża należy na bieżąco uzupełniać warstwę zamykającą, uniemożliwiając tworzenie się lokalnych zastoisk wody. Osiadanie odpadów bywa niekiedy bardzo znaczne i przebiega na przestrzeni długiego czasu, który będzie uzależniony od procesów mineralizacji występ ujących wewnątrz pryzmy. 3)Biofiltry z wypełnieniem mieszanym: W celu poprawy warunków rozwoju metanotrofów, aby zapewnić im odpowiednią powierzchnię do zasiedlenia oraz właściwą wymianę gazową, tworzy się biofiltry wielomateriałowe, np. z materiałów zmieszanych w różnych proporcjach lub umieszczanych warstwowo. W celu zwiększenia powierzchni właściwej, przy równoczesnym zachowaniu warunków sprzyjających dyfuzji gazów miesza się materiały mineralne, kompost, torf, rozdrobnione włókna drzewne, korę, niekiedy tworzywa sztuczne. Uzyskuje się przy tym większą efektywność utleniania CH 4)Rozwiązanie techniczne biofiltrów: W celu zmniejszenia emisji metanu przyjęto skład biofiltra mieszanego z zastosowaniem wiórów drzewnych lub keramzytu i warstwy torfu lub kompostu. Ustalono miąższość biofiltra dopasowaną do parametrów warstw rekultywacyjnych z wyniesieniem biofiltra ok. 50 cm ponad teren rekultywacji. Miąższość biofiltra wyniesie h= 30 cm. Zaleca się następujące wypełnienie biofiltra: Porowata warstwa mineralna z wiórów drzewnych lub keramzytu o miąższości 10 cm, Warstwa torfu lub kompostu o miąższości 20 cm. Wypełnienie biofiltra ma na celu stworzenie optymalnych warunków dla rozwoju bakterii metanotrofów, które korzystnie rozwijają się w ośrodku porowatym. Ostatnia warstwa wypełnienia w postaci kompostu ma również na celu zabezpieczenie złoża przed wysychaniem i obumieraniem mikroorganizmów. Obudowa biofiltra wykonana zostanie z dwuściennej perforowanej rury PEHD o średnicy 250 mm i zamknięta od góry perforowaną płytą PEHD gr. 10 mm. Perforacja ma na celu nie tylko odprowadzenie oczyszczonego gazu, lecz będzie również wprowadzała wodę z opadów atmosferycznych w celu podtrzymania rozwoju mikroorganizmów. 5)Odwodnienie: Odwodnienie zrekultywowanego terenu składowiska realizowane będzie poprzez spływ powierzchniowy do zaprojektowanych ziemnych rowów chłonno-ewaporacyjnych, okalających składowisko. Biorąc pod uwagę zakładany zakres zabudowy biologicznej składowiska oraz niedużą powierzchnię obiektu, z czasem będzie on niewielki. 11.Rekultywacja biologiczna : 1)przykrycie całości 20 cm warstwą gleby urodzajnej lub warstwą glebotwórczą. Do rekultywacji biologicznej składowiska, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie składowisk odpadów (Dz. U z 2013 r., poz. 523), można stosować następujące kody odpadów (przy czym grubość warstwy stosowanych odpadów powinna być uzależniona od planowanych obsiewów lub nasadzeń) 2)obsianie terenu wierzchowiny mieszanką traw i roślin motylkowych. 12.W ramach zamówienia wykonawca przygotuje dokumentację powykonawczą (3 egz.), która powinna zawierać: a)dokumentację projektową podstawową z naniesionymi zmianami, zaakceptowaną przez Zamawiającego i inspektora nadzoru, b)wnioski materiałowe na wbudowane materiały, c)inwentaryzację powykonawczą, 13.W ramach zamówienia wykonawca wykona pierwsze badanie z zakresu monitoringu wód podziemnych, zgodnie z aktualnym stanem prawnym. 14. W ramach zamówienie Wykonawca wykona i zamontuje następujące tablice: a)Tablice informacyjne o wymiarach: szer. 3 m wys. 2 m - szt. 1 + konstrukcja wsporcza, b)Tablice pamiątkowe o wymiarach: szer. 1 m wys. 0,7 m - szt. 1 + 2 słupki wsporcze. 15.W ramach zamówienie Wykonawca wykona ścieżkę edukacyjną w postaci trzech tablic informujących o rekultywacji. Projekt tablic Wykonawca otrzyma od zamawiającego po podpisaniu umowy. a)Tablice informacyjne o wymiarach: szer. 3 m wys. 2 m - szt. 3 + 3 konstrukcje wsporcze. 16.Zakres robót objętych przedmiotem zamówieniem określa dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik do specyfikacji. Nie uwzględniono tam prac związanych z wykonaniem ścieżki edukacyjnej i tablic informacyjnych. Wykonawca powinien uwzględnić kwoty z tym związane w formie ryczałtu dodając odpowiednią pozycję w trakcie sporządzania oferty..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.23.30 - Rekultywacja terenu 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych) 2.Wadium musi być wniesione przed terminem składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W tym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 3.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zmianami) 4.Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na konto Zamawiającego o nr : 63 1240 5598 1111 0000 5036 0079.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje szczegółowego opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku w tym zakresie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykonanie co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na rekultywacji, budowie, przebudowie składowiska/składowisk odpadów lub polegające na wykonaniu robót ziemnych z zakresu budowy, rozbudowy, przebudowy wałów, nasypów, grobli, dróg, cieków i zbiorników wodnych o wartości łącznej min 400 000,00 zł brutto. Na potwierdzenie spełniania powyższego warunku, Wykonawca dołączy do oferty wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ. Jeżeli Wykonawca będzie polegał na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy w odniesieniu do warunku wiedzy i doświadczenia, Zamawiający w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda dołączenia do oferty dokumentów dotyczących w szczególności zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem oraz zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.12. Ocena spełnienia powyższych warunków zostanie przeprowadzona przez komisję przetargową na podstawie wymaganych dokumentów. Zamawiający oceni spełnienie warunków w zależności od złożonych dokumentów na zasadzie spełnia, nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje szczegółowego opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku w tym zakresie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, to jest do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej uprawniających do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie koniecznym do kierowania robotami budowlanymi w zakresie niniejszego zamówienia; Zamawiający wymaga, aby Wykonawca spełniając warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował osobami o następujących kwalifikacjach zawodowych uprawniających do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu Ustawy z dnia 07.07.1994 r. prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) w specjalności właściwej do powierzonego stanowiska. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane, Zamawiający uzna warunek posiadania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie za spełniony również przez osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych (m.in. ustawa z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej). Na potwierdzenie spełniania powyższego warunku, Wykonawca dołączy do oferty wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie dysponowania tymi osobami, zgodnie z załącznikiem do SIWZ. W przypadku dysponowania potencjałem kadrowym innych podmiotów, należy dołączyć do oferty pisemne zobowiązanie tychże podmiotów o oddaniu osób do dyspozycji Wykonawcy. Ocena spełnienia powyższych warunków zostanie przeprowadzona przez komisję przetargową na podstawie wymaganych dokumentów. Zamawiający oceni spełnienie warunków w zależności od złożonych dokumentów na zasadzie spełnia, nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek, jeżeli dołączy do oferty informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert oraz opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, tj. - Wykonawca wykaże iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 400 000,00 PLN - Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 400 000,00 PLN (opłacona polisa OC). Jeżeli Wykonawca, wskazując spełnianie warunku w zakresie zdolności finansowej, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, Zamawiający w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda: a) Informacji banku lub kasy oszczędnościowo-kredytowej, w której inny podmiot niż Wykonawca, użyczający swoje zasoby posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. b)Opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że inny podmiot niż Wykonawca, udostępniający swoje zasoby jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Ocena spełnienia powyższych warunków zostanie przeprowadzona przez komisję przetargową na podstawie wymaganych dokumentów. Zamawiający oceni spełnienie warunków w zależności od złożonych dokumentów na zasadzie spełnia, nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

wymagania odnośnie materiałów i wyrobów użytych do realizacji zamówienia określa § 6 projektu umowy, stanowiącej załącznik do specyfikacji.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres rękojmi - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie: a)terminu realizacji przedmiotu umowy: - z uwagi iż zamówienie to realizowane jest w ramach projektu będącego dofinansowanym ze środków Funduszu Spójności, może on ulec zmianie w związku z warunkami umowy pomiędzy Zamawiającym a Instytucją Pośredniczącą - wynikającego z trudnych warunków atmosferycznych, nie pozwalających na prowadzenie i/lub zakończenie robót w wyznaczonym terminie, - w przypadku konieczności wprowadzenia zmian projektowych z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji, np. zmian spowodowanych warunkami geologicznymi, terenowymi, wodnymi, - z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, (np. ujawnienia w trakcie robót eksponatów archeologicznych i konieczności zlecenia wykonania ich inwentaryzacji stosownie do obowiązujących przepisów), - wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej zrealizowanie inwestycji w terminie, - wystąpienia opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, - wystąpienia opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, - jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, b)wynagrodzenia: - w przypadku urzędowej zmiany podatków ponoszonych przez Wykonawcę (w szczególności podatku VAT); -zmiany przedmiotu umowy o której mowa poniżej w pkt c) c)zmiany przedmiotu umowy: -w przypadku konieczności zrezygnowania przez Zamawiającego z części, zakresu robót, np. z powodu błędu w dokumentacji lub z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy, o którym mowa w umowie zostanie pomniejszone o wartość niewykonanych robót na podstawie kosztorysu Wykonawcy, -w przypadku zmian technologicznych takich jak konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub technicznej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych pierwotnych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, d)usunięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć lub sformułowań użytych w Umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana treści Umowy będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności lub niejasności i doprecyzowanie jej zapisów w celu jej jednoznacznej interpretacji, e)sposób płatności : termin płatności za przedmiot umowy może ulec wydłużeniu w przypadku dłuższego okresu oczekiwania na środki przekazywane przez Instytucje Wdrażającą (Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie) f)wprowadzeniu robót zamiennych z powodu: - uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu umowy proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, - aktualizacji rozwiązań projektowych w uwagi na postęp technologiczny, - zaprzestania produkcji materiałów budowlanych, których użycie Zamawiający przewidział przy realizacji przedmiotu umowy, - wad dokumentacji projektowej, - zmiany przepisów prawa budowlanego w trakcie realizacji przedmiotu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.orzysz.pl; www.mzmgo.mazury.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikację można uzyskać w siedzibie Pełnomocnika, działającego w imieniu Zamawiającego, 11-500 Giżycko, ul. Wodna 4.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.04.2015 godzina 13:00, miejsce: Siedziba Pełnomocnika, działającego w imieniu Zamawiającego, 11-500 Giżycko, ul. Wodna 4 - Mazurski Związek Międzygminny - Gospodarka Odpadami.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Niniejsze postępowanie stanowi jedna z inwestycji projektu: Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych w regionie MZM - GO oraz Miasta Mrągowa, ubiegającego się o dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko. Zamawiający zastrzega iż umowa zostanie podpisania w momencie uzyskania przez Zamawiającego dofinansowania z Unii Europejskiej. 2. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 3. Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów. 4. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.