Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-04-01
Gietrzwałd: Utworzenie miejsc wypoczynku i trasy turystycznej w Gminie Gietrzwałd.
Numer ogłoszenia: 72834 - 2015; data zamieszczenia: 01.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy , ul. Olsztyńska 2, 11-036 Gietrzwałd, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5241900, faks 089 5241925.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gietrzwald.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utworzenie miejsc wypoczynku i trasy turystycznej w Gminie Gietrzwałd..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie: A) Pomostu pływającego na jeziorze Świętajno Naterskie; B) Pomostu pływającego na jeziorze Wulpińskim, Gmina Gietrzwałd; C) Oczka wodnego w m. Biesal, Gmina Gietrzwałd; D) Przebudowa ciągu pieszo rowerowego w Barwinach, Gmina Gietrzwałd. Ad. A) Pomost na jeziorze Świętajno Naterskie w kształcie litery L - część prostopadła do brzegu - 2,40 x12,40 m - część równoległa do brzegu - 2,40 x15,00 m - trap - 1,10 x 5,00 m Łączna powierzchnia pomostu = 71,26 m2 Pomost w kształcie litery L jest lekką konstrukcją pływającą. Składa się z pływaków z betonu siatkowego o wym 200x238x75 cm, nośnych elementów drewnianych, pokładu z desek impregnowanych ciśnieniowo oraz systemu kotwienia do dna akwenu (martwe kotwice o wadze 1200 kg oraz łańcuchy kotwiczne o śr 13 mm). Elementami łączącymi funkcjonalnie pomost z brzegiem jest trap o wym 5,00x1,10m. Ilość martwych kotwic - 6 szt. Ad. B) Pomost na jeziorze Wulpińskim - przy działce gruntowej nr 1/23 - część prostopadła do brzegu - 2,40 x 30,00 m - część równoległa do brzegu - 2,40 x 12,00 m - trap - 1,00 x 8,00 m Łączna powierzchnia pomostu =108,80 m2 Pomost jest lekką konstrukcją pływającą. Składa się z pływaków z betonu siatkowego o wym 200x238x75 cm, nośnych elementów drewnianych, pokładu z desek impregnowanych ciśnieniowo oraz systemu kotwienia do dna akwenu (martwe kotwice o wadze 1200 kg oraz łańcuchy kotwiczne o śr 13 mm). Elementami łączącymi funkcjonalnie pomost z brzegiem jest trap o wym 8,00x1,10m. Liczba martwych kotwic - 8 szt Podstawowe wyposażenie pomostu stanowić będzie: Pomosty zostaną wyposażone w knagi cumownicze dla pływających małych jednostek turystycznych (jezioro Naterskie-2 szt., jezioro Wulpińskie-8 szt.), drabinka ratownicza (jezioro Naterskie-2 szt. i jezioro Wulpińskie- 2 szt.) oraz postument ratowniczy z kołem ratunkowym i wyrzutką (jezioro Naterskie-1 szt., jezioro Wulpińskie-1 szt.) INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE do operatów wodno-prawnych Dla każdego z pomostów ma być zachowana wyporność Netto nie mniejsza niż: Pomost 12,4+15 = 2,4 KN/m2 Pomost 30+12 = 2,1 KN/m2 Dla każdego z pomostów ma być zachowana ilość pływaków betonowych nie mniejsza niż: Pomost 12,4+15 ( 6 pływaków) pomost 30+12 (11 pływaków) Gęstość styropianu 35 Kg /m3 INFORMACJE ZMIENIAJĄCE do operatów wodno-prawnych Wyporność Netto pływaka ma być nie mniejsza niż 2300 Kg wyporności Netto Pływak może być wypełniony styropianem hydrotechnicznym o gęstości 35 Kg na całej wysokości, lub w części narażonej na kontakt z wodą pod warunkiem że trwałość zostanie zachowana. Można zastosować pływaki o wysokości 70 cm , zamiast 75 cm pod warunkiem że zostanie zachowana wyporność. Można zastosować dowolną ilość podłużnic z zachowaniem parametrów konstrukcji i bezpieczeństwa użytkowania. Ad. C) Przedmiotem zamówienia jest wyremontowanie 270 m2 alejek spacerowych z utwardzeniem kruszywem wraz z ustawieniem 4 szt. ławeczek, 2 szt. huśtawek i nasadzeniami (rośliny krzewiaste i drzewa-5 szt.) w m. Biesal, gm. Gietrzwałd. Dodatkowo, przywrócenie pierwotnej funkcji poprzez oczyszczenie dna z półpłynnych namułów, usunięcie nadmiaru dzikiej roślinności wodnej, usunięcie chwastów i zakrzaczenia ze skarp oraz powierzchni przyległych. Po oczyszczeniu zbiornika wyrównanie terenu działki, obsiew traw na skarpach oraz pozostałej powierzchni działki. Informacje dodatkowe: - Dane zawarte w przedmiarze określają powierzchnię zarośniętego stawu na dzień sporządzania dokumentacji. Zamawiający przewiduje oczyszczenie z roślinności i zanieczyszczeń powierzchni stawu wraz ze skarpami. Nie przewiduje się uformowania wyspy. Ad. D) Przebudowa ciągu pieszo-rowerowego w Barwinach, gm. Gietrzwałd polegająca na wykonaniu w miejscu istniejącej ścieżki ok. 3300 m2 nawierzchni żwirowej obramowanej ECO Bordem wysokości 6,0 cm. - Urobek z korytowania oraz darninę należy rozplantować w granicach działek objętych projektem. Uwaga! W razie rozbieżności między treścią Opisu przedmiotu zamówienia (zwanego dalej Opisem) a treścią załączników do SIWZ należy stosować się do zapisów Opisu. Zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje całego zakresu ujętego w Operatach wodno-prawnych i szczegółowych specyfikacjach technicznych a jedynie ten oznaczony w Opisie. 2) Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia zawierają załączniki: - Operaty wodnoprawne opracowane przez Wojciecha Dobrowolskiego; - Projekt zagospodarowania działki - Oczko wodne w Biesalu; - Projekt budowlano-wykonawczy przebudowy ciągu pieszo-rowerowego w m. Barwiny opracowany przez Projektowanie-Nadzory PRO-NAD Bohdan Nieciecki; - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru; - Przedmiary robót. 3) Wszelkie prace związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia powinny być wykonywane pod kierownictwem osób uprawnionych. 4) W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca sporządzi dokumentację powykonawczą w tym w 4 egzemplarzach dokumentacje geodezyjną powykonawczą. 5) Wykonawca może powierzyć część zamówienia podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. 6) Warunki gwarancji: wymagany jest co najmniej 3-letni okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty (materiały i robociznę) od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. 7) Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej dokumentacji przetargowej. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 8) Zadanie jest współfinansowane z Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013 w ramach środka 4.1. Rozwój obszarów zależnych od rybactwa..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.60 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych 45.24.20.00 - Budowa infrastruktury wypoczynkowej na terenach nadwodnych 45.11.27.00 - Roboty w zakresie kształtowania terenu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.06.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3.000 zł (słownie: trzy tysiące złotych).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- nie precyzuje się tego warunku - działalność prowadzona na potrzeby przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień;
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca zobowiązany jest udokumentować należyte wykonanie, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch z dalej wyszczególnionych prac, które polegają na: zagospodarowaniu terenów zielonych, rekreacyjnych, wykonaniu ścieżek rowerowych, tras spacerowych, chodników, pomostów (jako urządzeń wodnych), placów zabaw. Prace te mogą być wykonane w ramach oddzielnych zamówień. Łączna wartość tych prac powinna opiewać na kwotę co najmniej 100.000 zł. Ocena spełniania nastąpi wg formuły spełnia-nie spełnia na podstawie Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz Wykazu robót budowlanych, zawierającego rodzaj, wartość, daty i miejsce wykonania oraz załączonego dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten muszą spełniać łącznie (przez jednego członka konsorcjum w całym zakresie i wartości - 2 prace, bądź przez dwóch poprzez wykazanie po jednej z wyszczególnionych prac, które łącznie stanowią wymaganą wartość).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- nie precyzuje się tego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- nie precyzuje się tego warunku
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- nie precyzuje się tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) Pełnomocnictwo (w oryginale lub notarialnie potwierdzonej kopii) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy sprawie zamówienia publicznego; b) Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w oparciu o zał. Nr 2.1 a także aktualny odpis z właściwego rejestru, (dokumenty dotyczą udostępniających) wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy - dokument powinien być złożony w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, którego dotyczy; c) Dowód wniesienia wadium.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 80
- 2 - Gwarancja jakości - 20
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
I. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy: 1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy w niżej wymienionych przypadkach: a) wystąpienia niezależnych od stron okoliczności lub działania siły wyższej powodujących konieczność wprowadzenia zmian do realizowanego przedmiotu umowy, b) czasowego wstrzymania robót z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy (przez właściwy organ, przez Zamawiającego lub wskutek decyzji administracyjnej), c) wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych istotnych dla realizacji robót, d) wprowadzenia istotnych zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny dla dostosowania Wykonawcy do takiej zmiany, e) udzielenia zamówień dodatkowych nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, f) opóźnienie związane z uzyskiwaniem przez Wykonawcę niezbędnych w myśl ustawy Prawo budowlane dokumentów lub innymi okolicznościami niepowstałymi z winy Wykonawcy. g) wystąpienie warunków pogodowych uniemożliwiających ze względów technologicznych prowadzenie robót budowlanych. 2. Zmiana sposobu wykonania przedmiotu umowy, na skutek zmian technologicznych, spowodowanych w szczególności: a) niedostępnością na rynku materiałów wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów, b) pojawieniem się na rynku materiałów nowszej generacji, pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji zamówienia lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy lub umożliwiających uzyskanie lepszej jakości robót, c) pojawieniem się nowszej technologii wykonania robót, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy. 3. Zmiana podyktowana koniecznością wykonania robót zamiennych, niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia lub rezygnacji z części robót, jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy i uzyskania założonego efektu rzeczowego. 4. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT. 5. Zmiana osób wymienionych w umowie po każdej ze stron a także zmiana danych podmiotowych wykonawcy. 6. Zmiana przepisów prawnych, które skutkują zmianą wydanych dla realizowanego przedsięwzięcia decyzji administracyjnych. II. Warunki zmian: 1. pisemny wniosek wykonawcy lub zamawiającego wraz z uzasadnieniem (np. prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót i prac), 2. zgoda obu stron umowy, 3. sporządzenie aneksu do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gietrzwald.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Gietrzwałdzie, ul Olsztyńska 2, 11-036 Gietrzwałd, pok. Nr 8.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.04.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy w Gietrzwałdzie, sekretariat, adres: 11-036 Gietrzwałd, ul. Olsztyńska 2.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1.Zadanie jest współfinansowane z Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013 w ramach środka 4.1. Rozwój obszarów zależnych od rybactwa. 2. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa pochylni przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych oraz klatki schodowej o konstrukcji stalowej wraz ze zjeżdżalnią rurową
- Budowa parkingu przy ul. Zdrowej 13
- "Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 530 w m. Tabórz w zakresie budowy chodnika i zatok autobusowych"
- Przebudowa otwartego zbiornika retencyjnego w Paku Gminnym w Dobroniu
- Zaprojektowanie i przebudowa skrzyżowania w ramach zadania pn.: "Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w województwie mazowieckim na DK61 w miejscowości Kołaki"
- Zaprojektowanie i budowa myjni samochodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą - powtórzone postępowanie.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.