To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2014-04-07
Warszawa: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych, których celem jest wykonanie dodatkowych warstw posadzki zaplecza magazynowego na parterze oraz dodatkowych warstw posadzki sali gimnastycznej na piętrze, wykonanie izolacji termicznej rur co i cw pod salą gimnastyczną na parterze w ramach inwestycji pod nazwą Modernizacja ZS im. M. Konarskiego wraz z infrastrukturą przy ul. Okopowej 55A - zamówienie dodatkowe - (znak sprawy: 20/ZP/14).
Numer ogłoszenia: 74789 - 2014; data zamieszczenia: 07.04.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 65943 - 2014r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Stołeczne Warszawa, Dzielnica Wola, Al. Solidarności 90, 01-003 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5048586,87,89,90, faks 22 5048592.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych, których celem jest wykonanie dodatkowych warstw posadzki zaplecza magazynowego na parterze oraz dodatkowych warstw posadzki sali gimnastycznej na piętrze, wykonanie izolacji termicznej rur co i cw pod salą gimnastyczną na parterze w ramach inwestycji pod nazwą Modernizacja ZS im. M. Konarskiego wraz z infrastrukturą przy ul. Okopowej 55A - zamówienie dodatkowe - (znak sprawy: 20/ZP/14)..
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dodatkowych robót budowlanych, montażowych i instalacyjnych niezbędnych do kompleksowej realizacji modernizacji sal gimnastycznych wraz z pomieszczeniami przyległymi w ramach zadania Modernizacja ZS im. M. Konarskiego wraz z infrastrukturą przy ulicy Okopowej 55A. Roboty dodatkowe należy wykonać zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zakresem i technologią przyjętą w przedmiarze robót. Niżej wymienione roboty dodatkowe są niezbędne do prawidłowej realizacji zadania inwestycyjnego i obejmują następujący zakres: 1) Posadzka w pomieszczeniach zaplecza magazynowego sali gimnastycznej na poziomie parteru: - podniesienie poziomu posadzki zaplecza magazynowego do poziomu posadzki w sali gimnastycznej poprzez ułożenie płyty OSB na ruszcie oraz wykładziny PCV. 2) Wykonanie izolacji termicznej pionów i poziomów instalacji co i cw pod posadzką sali gimnastycznej na poziomie parteru. - rury co i cw przebiegające pod posadzką sali gimnastycznej należy ocieplić za pomocą otuliny z pianki poliuretanowej ze względu na duże straty ciepła i możliwość niedogrzania pomieszczeń sal gimnastycznych. 3) Wykonanie dodatkowego rusztu oraz wyrównanie podłoża sali gimnastycznej na I piętrze. - skucie nierówności podkładu betonowego - wyrównanie posadzki poprzez wylanie podkładu samopoziomującego - wykonanie rusztu pod posadzkę sportową Wykonawca wykona ww. dodatkowe roboty budowlane, instalacyjne i montażowe w sposób nie kolidujący z działalnością szkoły. Miejsce na zaplecze budowy wskaże Dyrektor ZS im. Konarskiego na terenie działki zajmowanej przez szkołę. Wykonawca zobowiązany jest wykonać całość prac związanych z robotami dodatkowymi dotyczącymi modernizacji dwóch sal gimnastycznych wraz z pomieszczeniami przyległymi oraz wykonać wszystkie roboty towarzyszące, porządkowe i zabezpieczające plac budowy, które będą niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.23.21 - Wyrównywanie podłóg 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02.04.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
ŁUNIBUD SPÓŁKA JAWNA ŁUNIEWSKI
jakie przetargi wygrała firma
ŁUNIBUD SPÓŁKA JAWNA ŁUNIEWSKI
- ŁUNIBUD Spółka Jawna Łuniewski, Orla 11 lok.51, 00-143 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 23624,37 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 24500,00
Oferta z najniższą ceną: 24500,00 / Oferta z najwyższą ceną: 24500,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie prawne: art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a) i b) - Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy robot budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie faktyczne: 1. Dokumentacja projektowa w sali gimnastycznej na pierwszym piętrze przewidywała montaż nowej posadzki na istniejącym podkładzie betonowym wraz z wykonaniem niezbędnych napraw podłoża betonowego. Po rozebraniu całej posadzki sali gimnastycznej na pierwszym piętrze stwierdzono na całej powierzchni znajdującej się pod posadzką liczne nierówności i spękania posadzki betonowej. W celu prawidłowego montażu nowej posadzki i właściwego wykonania robót należy skuć istniejącą posadzkę betonową, naprawić istniejące spękania oraz uzupełnić liczne ubytki a następnie wylać na całej powierzchni podkład samopoziomujący o zwiększonej grubości. W przygotowanej dokumentacji zamawiający nie przewidział powyższych prac ponieważ nie miał na etapie jej realizacji wiedzy, że stan podłoża pod posadzką jest w tak złym stanie. W dokumentacji projektowej przewidziano naprawy miejscowe a nie ułożenie warstwy nowego podkładu betonowego pod posadzkę sportową. W związku z konieczną zmianą zakresu robót posadzkarskich (skucie nierówności i spękań, które nie było uwzględnione w dokumentacji) i zrównanie poziomu posadzki w celu zachowania właściwego poziomu posadzki w sali należało zamontować dodatkowy ruszt celem zwiększenia wysokości posadzki i montażu podłogi sportowej. Wykonanie rusztu zwiększa wysokość warstw posadzki, która jest kompensowana przez skucie posadzki betonowej. Powyższe prace należy wykonać przed przystąpieniem do wymiany posadzki w sali gimnastycznej na pierwszym piętrze. Zatem z przyczyn technicznych wskazane jest wykonanie niniejszych prac przez wykonawcę, który realizuje zamówienie podstawowe. Nadmienić należy, iż prace te prowadzenie są w czynnej placówce oświatowej w związku z tym względy organizacyjne mają również istotne znaczenie na sprawne funkcjonowanie placówki. Niewykonanie powyższych robót i położenie nowej posadzki na istniejącym podkładzie betonowym nie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego oraz będzie miało niekorzystny wpływ na parametry techniczne nowej posadzki uniemożliwiając poszerzenie zakresu prowadzonych zajęć w stosunku do stanu obecnego. Będzie to miało znaczący wpływ na bezpieczeństwo użytkowników Sali. Zatem zaniechanie niniejszych prac bądź oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego spowodowałoby poniesienie dodatkowych niewspółmiernych kosztów w przyszłości na skutek ponownego demontażu świeżo wyremontowanych posadzek i parkietu w zamówieniu podstawowy i doprowadzenia ich do stanu, w którym spełniałyby wymagane parametry techniczne i zapewniły bezpieczeństwo użytkownikom. 2. W trakcie prowadzenia prac w pomieszczeniach zaplecza sali gimnastycznej na parterze stwierdzono różnice poziomów pomiędzy pomieszczeniami zaplecza (POM: A014; A015;A016;A017;A018;A019) a salą gimnastyczną na parterze oraz poziomem terenu. Posadzka w pomieszczeniach zaplecza magazynowego w dokumentacji projektowej była przewidziana jako betonowa na istniejącym poziomie. Po odkryciu i usunięciu starej podłogi w pomieszczeniach magazynowych stwierdzono znaczną różnicę poziomu pomiędzy istniejącą posadzką betonową i posadzką sali gimnastycznej na parterze oraz poziomem terenu, na który przewidywane jest wyjście ewakuacyjne drzwiami o odporności ogniowej EI60. W związku ze stwierdzonymi rozbieżnościami pomiędzy dokumentacja projektową a stanem faktycznym zastanym po wykonaniu prac przygotowawczych (zerwanie starej podłogi) powstała konieczność wykonania dodatkowych robót, których celem jest doprowadzenie do jednolitej wysokości poziomów podłóg ze względu na połączenie poszczególnych pomieszczeń i uniknięcie konieczności wprowadzania progów w miejscu drzwi łączących poszczególne pomieszczenia na trasie ewakuacji. W celu prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego niezbędnym jest wyrównania poziomów poprzez podniesienie poziomu posadzki zaplecza magazynowego do poziomu posadzki w sali gimnastycznej na parterze oraz ułożenie dodatkowej płyty OSB na ruszcie oraz dodatkowej wykładziny PCV. W miejscu podejścia do drzwi zewnętrznych należy wykonać pochylnię umożliwiającą zejście na teren. Opisy warstw podłogi, które zostały opisane w dokumentacji projektowej dotyczą posadzki w pomieszczeniach zaplecza socjalnego od strony wejścia na salę gimnastyczną, a nie pomieszczeń zaplecza magazynowego. 3. Po zerwaniu podłogi i odkryciu przebiegających pod salą gimnastyczną na parterze rur co i cw stwierdzono, że konieczne jest wykonanie dodatkowej izolacji ww. rur na poziomach i podejściach pod piony za pomocą otuliny z pianki poliuretanowej. Stwierdzenie konieczności wykonania powyższych dodatkowych prac możliwe było dopiero po zerwaniu podłogi i dostaniu się do przebiegających pod poziomem podłogi rur co i cw. Ww. rury są zlokalizowane nie w kanale instalacyjnym ale w pomieszczeniu pod salą gimnastyczną i jak się okazało są pozbawione jakiejkolwiek izolacji termicznej, czego Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowywania zamówienia podstawowego. Również dokumentacja projektowa nie objęła swoim zakresem prac związanych z ociepleniem wskazanych powyżej rur. Wskazane w dokumentacji projektowej ocieplenie rur odnosiło się do rur przebiegających na zapleczu socjalnym a nie do rur znajdujących się pod posadzką sali gimnastycznej. Nie wykonanie ocieplenia odkrytych rur na obecnym etapie realizacji zamówienia podstawowego generować będzie duże straty ciepła i może mieć wpływ na niezachowanie przez instalację co i cw parametrów technicznych umożliwiających uzyskanie wymaganych temperatur dla prowadzenia zajęć na salach gimnastycznych. Dodatkowo spowoduje niedogrzanie pomieszczeń sal gimnastycznych i będzie generowało dużo wyższe koszty ogrzania tego pomieszczenia, co w konsekwencji doprowadzi do konieczności ponownego rozebrania nowo położonej posadzki, wykonania ocieplenia tych rur i ponownego położenia posadzki. 4. Podsumowując: wskazany powyżej zakres robót dodatkowych jest konieczny do wykonania z przyczyn technicznych oraz gospodarczych (co wskazano powyżej), a niewykonanie tych prac na obecnym etapie i oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego spowodowałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Ponadto wykonanie zamówienia podstawowego zgodnie ze sztuką budowlaną jest uzależnione od wykonania wskazanych powyżej robót dodatkowych, gdyż prace te wzajemnie się przenikają a pomieszczenia są ściśle ze sobą powiązane co znajduje potwierdzenie w Protokole konieczności nr 2 z dnia 05.03.2014 r.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wyposażenie do lokali mieszkalnych - siedziska
- Dostawa prenumeraty czasopism zagranicznych w 2025 roku
- Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla Zadania: "Zakupu, dostawy i montażu systemu parkingowego wraz z systemem wideo-monitoringu parkingu oraz robót budowlanych w NIO-PIB w Warszawie
- Dostawa licencji na oprogramowania informatyczne/komputerowe
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 30 im. Powstańców 1863r w Warszawie - na 2025 rok.
- Sukcesywna dostawa artykułów biurowych do siedzib ZGN Wola.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Instalacja OZE i poprawa efektywności energetycznej wraz z przebudową zaplecza technicznego Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku" - II postępowanie
- "Przebudowa budynku służby celno-skarbowej w Lubieszynie ze zmianą sposobu użytkowania na budynek oświatowo-administracyjny" - w formule zaprojektuj i wybuduj
- Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn - etap IV. Remont nawierzchni ul. Wodzińskiej w Wodzinie Majorackim - gmina Tuszyn.
- Budowa sal gimnastycznych z zapleczem szatniowym w formule "zaprojektuj i wybuduj", z podziałem na 2 zadania
- Rozbudowa i przebudowa ZSP w Kurnosie Drugim
- roboty instalacyjne (klimatyzacja) w Terenowej Stacji Doświadczalnej IOR-PIB w Białymstoku
więcej: Wyrównywanie podłóg »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.