Ogłoszenie z dnia 2020-12-08
Ogłoszenie nr 763586-N-2020 z dnia 2020-12-08 r.
Termomodernizacja Budynku Mieszkalnego Lesnictwa Pieczenia - przetarg 2
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania: Nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających: Nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Nie
telefon: 523 510 259
faks: 52 3510259 w. 13
e-mail: gniewkowo@torun.lasy.gov.pl
www: www.gniewkowo.torun.lasy.gov.pl
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL): Nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, www.gniewkowo.torun.lasy.gov.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem: Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie: Nie
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Tak
Inny sposób: Skarb Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Gniewkowo, ul.Dworcowa 10, 88-140 Gniewkowo
Adres:
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Numer referencyjny: SA.270.37.2020.WK
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części: Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących:
- termoizolację ścian i stropów, docieplenie podłóg,
- modernizację systemu przygotowania ciepłej wody użytkowej,
- modernizację systemu grzewczego,
- wymianę stolarki okiennej i drzwiowej na zewnątrz
w budynku mieszkalnym piętrowym z podpiwniczeniem. Dach dwuspadowy z lukarnami, nieregularny – pokrycie blachodachówka. Budynek wykonany na planie wieloboku.
Budynek zlokalizowany jest w miejscowości Rożno Parcele, ul. Krokusowa 76, gmina Aleksandrów Kujawski, powiat aleksandrowski.
Na całość zadania składają się roboty budowlane.
Zakres robót budowlanych które należy wykonać:
1. Modernizacja systemu ciepłej wody użytkowej,
2. Wykonanie docieplenia budynku z zewnątrz,
3. Docieplenie stropodachu,
4. Ocieplenie ściany zewnętrznej piwnicy,
5. Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej,
6. Modernizacja systemu grzewczego po przez montaż nowego pieca oraz montaż odnawialnego źródła energii – pompy ciepła do przygotowania wody użytkowej,
Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót (dalej – „STWiORB”).
Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót zgodnie z umową oraz za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót, za ich zgodność z dokumentacją projektową i wymaganiami STWiORB.
Zamówienie nie jest podzielone na części.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zawierający zakres robót do wykonania i będących przedmiotem zamówienia w został określony w:
- dokumentacji projektowej, stanowiącej Załącznik nr 1 do SIWZ
- STWiORB - Załącznik nr 2 do SIWZ
- przedmiarach robót - Załącznik nr 3 do SIWZ .
II.5) Główny kod CPV: 45.00.00.00
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 0,00
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 PZP o wartości do 50% wartości zamówienia podstawowego, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu robót budowlanych podobnych do robót budowlanych stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia.
Zamówienia, o których mowa w pkt 7.1. będą polegały na powtórzeniu robót budowlanych zgodnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot niniejszego zamówienia.
Zamówienia, o których mowa w pkt 7.1. będą udzielane po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki.
Zamówienia, o których mowa w pkt 7.1. będą udzielane w przypadku wystąpienia potrzeby zwiększenia zakresu rzeczowego robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
w dniach: 90
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Warunek w odniesieniu do sytuacji ekonomicznej zostanie spełniony, jeśli
Wykonawca potwierdzi posiadanie aktualnej i opłaconej polisy odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę gwarancyjną minimum 100 000 zł (sto tysięcy zł).
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Warunek ten w zakresie doświadczenia zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał minimum 3 roboty budowlane z zakresu robót ogólnobudowlanych obejmujących budowę, przebudowę, rozbudowę lub modernizację budynkówo łącznej wartości minimum 300 000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych) brutto, w tym minimum 1 robotę budowlaną z zakresu robót ogólnobudowlanych obejmującą budowę, przebudowę, rozbudowę lub modernizację budynków, realizowaną w oparciu o jedną umowę o wartości minimum 100 000 zł (słownie: sto tysięcy złotych) brutto.Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować minimum 1 osobą, która będzie brała udział w realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, lub posiadającą inne równoważne im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a PZP, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę oraz dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia polegające na wykonaniu robót budowlanych obejmujących termoizolację ścian i stropów, docieplenie podłóg, modernizację systemu przygotowania ciepłej wody użytkowej, modernizację systemu grzewczego, oraz wymiana stolarki okiennej i drzwiowej na zewnątrz budynku, jeśli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks Pracy. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres wykonywania ww. czynności w ramach realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby, posiadającej odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia do wykonywania robót będących przedmiotem zamówienia.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp - TAK
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji: Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
będzie obowiązany przedstawić Zamawiającemu następujące oświadczenia i dokumenty (w terminach wskazanych w niniejszej SIWZ):
a) oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału
w postępowaniu (Załącznik nr 6 do SIWZ), stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w niniejszej SIWZ oraz oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (Załącznik nr 7 do SIWZ), stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania.
UWAGA!
Wyżej wymienione oświadczenia (tj. Załącznik nr 6 i 7) należy złożyć wraz z ofertą.
b) W celu wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa pkt 8.2 ppkt 2 SIWZ Wykonawca przedstawi:
- dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych).
UWAGA!
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu
c) W celu wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa pkt 8.2 ppkt 3 lit. a SIWZ Wykonawca przedstawi:
- wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca wykaże że wykonał minimum 3 roboty budowlane z zakresu robót ogólnobudowlanych, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, (Załącznik nr 8 do SIWZ), z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty,
wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi będącymi przedmiotem zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr5 do SIWZ.
d) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca wykaże że wykonał minimum 3 roboty budowlane z zakresu robót ogólnobudowlanych, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, (Załącznik nr 8 do SIWZ), z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje
bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty,
e) W celu wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa pkt 8.2 ppkt 3 lit. b SIWZ Wykonawca przedstawi:
- wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi będącymi przedmiotem zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ.
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP;
f) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
g) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 PZP oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 PZP, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
Dokumenty wskazane w pkt 9.1. lit. b- h SIWZ Wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy po otwarciu ofert. Dokumenty wskazane w pkt 9.1. lit. b – h SIWZ powinny być aktualne na dzień ich złożenia wyznaczony przez Zamawiającego.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w punkcie 8.2. SIWZ Wykonawca
będzie obowiązany przedstawić Zamawiającemu następujące oświadczenia i dokumenty (w terminach wskazanych w niniejszej SIWZ):
a) oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału
w postępowaniu (Załącznik nr 6 do SIWZ), stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w niniejszej SIWZ oraz oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (Załącznik nr 7 do SIWZ), stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania.
UWAGA!
Wyżej wymienione oświadczenia (tj. Załącznik nr 6 i 7) należy złożyć wraz z ofertą.
b) W celu wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa pkt 8.2 ppkt 2 SIWZ Wykonawca przedstawi:
- dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych).
UWAGA!
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu
c) W celu wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa pkt 8.2 ppkt 3 lit. a SIWZ Wykonawca przedstawi:
- wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca wykaże że wykonał minimum 3 roboty budowlane z zakresu robót ogólnobudowlanych, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, (Załącznik nr 8 do SIWZ), z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty,
wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi będącymi przedmiotem zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr5 do SIWZ.
d) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca wykaże że wykonał minimum 3 roboty budowlane z zakresu robót ogólnobudowlanych, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, (Załącznik nr 8 do SIWZ), z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje
bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty,
e) W celu wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa pkt 8.2 ppkt 3 lit. b SIWZ Wykonawca przedstawi:
- wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi będącymi przedmiotem zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ.
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP;
f) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
g) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 PZP oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 PZP, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
Dokumenty wskazane w pkt 9.1. lit. b- h SIWZ Wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy po otwarciu ofert. Dokumenty wskazane w pkt 9.1. lit. b – h SIWZ powinny być aktualne na dzień ich złożenia wyznaczony przez Zamawiającego.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
sytuacji musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób jednoznaczny wolę udostępnienia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie, odpowiedniego zasobu, czyli wskazywać jakiego zasobu dotyczy, określać jego rodzaj, zakres, czas udostępnienia oraz inne okoliczności wynikające ze specyfiki danego zasobu. Z treści przedstawionego dokumentu musi jednoznacznie wynikać: (1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; (2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Niewiążący wzór zobowiązania o oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi Załącznik nr 10 do SIWZ.
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP, wówczas Wykonawca:
1) zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu:
a) dotyczącym spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ) – w zakresie zasobów podmiotu trzeciego, na których polega Wykonawca oraz
b) dotyczącym braku podstaw do wykluczenia (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ) – potwierdzając, iż nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy do wykluczenia.
2) składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument służący wykazaniu udostępnienia Wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci zgodnie z pkt 9.3 SIWZ.
3) przedstawia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt 9.1. lit. e-h SIWZ; dokumenty wymienione w pkt 9.1. lit. e-h Wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona na podstawie art.. 26 ust. 2 PZP.
9.4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów:
1) o których mowa w pkt 9.1. lit. e) , f) i g) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: (a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, (b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
2) o których mowa w pkt 9.1. lit. h) składa informacje z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 PZP oraz w art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 PZP.
Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. 9.4. ppkt 1) lit. a) oraz w pkt 9.4. ppkt. 2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. 9.4. ppkt 1) lit. b) powinny być wystawiane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 9.4., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt. 9.5. stosuje się odpowiednio.
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt 9.1 lit h), składa dokument, o którym mowa w pkt 9.4 p. pkt 2, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 PZP oraz art. 24 ust. 5 pkt 6 PZP. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia zawarte w pkt. 9.5 zdanie pierwsze stosuje się.
W przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
a) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba
podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty
– treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
c) oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 6 do SIWZ), stanowiące wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu – składane łącznie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, lub odrębnie przez każdego z nich - w zakresie, w jakim wykazują spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego oraz oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (Załącznik nr 7 do SIWZ), stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania – oświadczenie to składa odrębnie każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Spełnianie warunków udziału w postępowaniu w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
d) dokumenty, o których mowa w pkt 9.1. lit. e – h obowiązany będzie złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w pkt 9.1. lit. c i d Wykonawcy ci składają razem, zaś dokument, o którym mowa w o którym mowa w pkt 9.1. lit. b składa ten z Wykonawców, który spełnia warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności ekonomicznej z zastrzeżeniem, że w przypadku polegania na zasobach podmiotu trzeciego
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają dokument o którym mowa w pkt 9.1. lit. b dotyczący podmiotu trzeciego
e) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy;
f) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
g) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.
W przypadku wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że do odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia dokumentów, o którym mowa w pkt 9.1. należy załączyć (1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, iż Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu oraz (2) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - odrębnie dla każdego ze wspólników oraz odrębnie dla spółki.
Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
Oświadczenia wstępne wymienione w niniejszym rozdziale SIWZ oraz zobowiązanie podmiotu trzeciego, na którego zasobach Wykonawca polega na zasadzie art. 22a PZP, należy złożyć w oryginale.
Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w niniejszym rozdziale SIWZ inne niż oświadczenia wstępne, o których mowa w pkt 9.12, zgodnie z § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 16 października 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postepowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2018 r. poz. 1993), należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem
Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, albo wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
Jeżeli wykonawca nie złoży pełnomocnictw, oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 9.1 – 9.6. oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba, że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 9.1-9.6 SIWZ.
Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP z
dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Tak
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 7.500,00 zł (słownie:
siedem tysięcy pięćset złotych 00/100).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
11.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 110).
11.3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BGŻ BNP Paribas S.A. nr rachunku: 77203000451110000000667340 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Termomodernizacja budynku mieszkalnego leśnictwa Pieczenia- przetarg 2”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego.
11.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP.
11.5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert
w kasie Nadleśnictwa Gniewkowo, w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 14). W przypadku wnoszenia wadium w oryginale w formie elektronicznej dokument wadium należy przesłać przed upływem składani ofert na adres poczty elektronicznej Zamawiającego wskazany w pkt 10.1 SIWZ. Wadium musi zabezpieczać ofertę na przedmiotowe zamówienie przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP.
11.6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji
ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo
i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP .
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: brak danych
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: brak danych
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców:
Maksymalna liczba wykonawców:
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: brak danych
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
---|---|
Termin płatności faktury: | 40,00 |
CENA: | 60,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: brak danych
Informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zgodnie z art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści Oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy jedynie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 poniżej. 2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści Umowy, również zmiany nieistotne w rozumieniu art. 144 ust. 1 pkt 5) PZP, wymagają zawarcia aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. 3. Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty, jest możliwa poprzez: 1) zmianę terminu realizacji Przedmiotu Umowy o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu tego terminu w przypadku: a) wystąpienia okoliczności spowodowanych siłą wyższą, w tym wystąpieniem zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, takiego jak epidemie, pandemie, klęski żywiołowe, działania wojenne oraz decyzje organów władzy publicznej czy niekorzystne warunki atmosferyczne trwające dłużej bądź przejawiające intensywność większą, aniżeli winien był przewidzieć profesjonalny Wykonawca, b) wystąpienia okoliczności leżących wyłącznie po stronie Zamawiającego, w szczególności nieterminowe przekazanie placu budowy lub wstrzymanie robót, c) wystąpienia istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa, d) wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, warunkujących należyte wykonanie Przedmiotu Umowy, e) działania osób trzecich uniemożliwiających wykonanie robót, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron, f) czasowego wstrzymania produkcji materiałów, urządzeń technicznych lub sprzętu niezbędnych do wykonania Przedmiotu Umowy, g) konieczności wprowadzenia zmian do dokumentacji technicznej, w oparciu o którą wykonywany jest Przedmiot Umowy z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę; h) wystąpienia opóźnień w dokonywaniu określonych czynności lub ich zaniechania przez właściwe organy administracji publicznej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, i) konieczności uzyskania decyzji administracyjnych lube zezwoleń dla Przedmiotu Umowy, których uzyskanie nie było wymagane wedle stanu prawnego istniejącego na dzień składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w następstwie którego zawarto Umowę, 2) zmianę zakresu rzeczowego Przedmiotu Umowy w przypadku: a) konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do pierwotnie przewidzianych w Umowie, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania Przedmiotu Umowy i uzyskania założonego efektu użytkowego, b) konieczności zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w Umowie i załącznikach do niej, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy,
c) wystąpienia kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym dla uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, d) konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego, wynikających z art. 36a ust. 1 ustawy Prawo budowlane, e) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych, lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Przedmiotu Umowy, f) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji, lub innych obiektów budowalnych, 3) zmianę wysokości Wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku VAT dokonanej po upływie terminu składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w wyniku którego doszło do zawarcia Umowy, 4) zmianę poszczególnych terminów i wartości określonych Harmonogramie, wynikającą z przyczyn innych, aniżeli zawinionych przez Wykonawcę, przy zastrzeżeniu niezmienności terminu wykonania Przedmiotu Umowy, określonego w § 3 ust. 1, 5) w przypadku zmiany bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, jeżeli zmiana taka wpływa na sposób wykonania Przedmiotu Umowy lub jego części i implikuje konieczność wykonania Przedmiotu Umowy lub jego części w sposób odmienny, aniżeli wynikający z Umowy lub uprzednio obowiązujących przepisów – w takiej sytuacji zmianą objęte zostaną postanowienia Umowy wymagające modyfikacji wskutek zmiany obowiązujących przepisów; 6) zmianę osób uczestniczących w wykonaniu Umowy wskazanych w Wykazie osób oraz Wykazie pracowników, złożonych przez Wykonawcę w toku postępowania o udzielenie zamówienia poprzedzającego zawarcie Umowy, zmiana taka będzie dopuszczalna o ile osoby wskazane w zastępstwie osób określonych w Wykazie osób będą posiadały kwalifikacje i doświadczenie nie gorsze niż Zamawiający wymagał w postępowaniu, w wyniku którego zawarto Umowę, 7) zmianę osoby pełniącej nadzór z ramienia Zamawiającego, w przypadku śmierci, choroby lub innego zdarzenia losowego, uniemożliwiającego dalszy udział tej osoby w wykonywaniu umowy lub nienależytego wykonywania przez nią powierzonych jej czynności, 8) zmianę sposobu wykonywania Przedmiotu Umowy poprzez zmianę części zamówienia, które Wykonawca przewidział do realizacji za pomocą podwykonawców, na inne części zamówienia, w tym również na części, których Wykonawca nie wskazał w Ofercie; wprowadzenie takiej zmiany nie może skutkować zmianą Wynagrodzenia ani zmianą terminu realizacji Przedmiotu Umowy; 9) zmianę sposobu wykonywania Przedmiotu Umowy poprzez zastąpienie dotychczasowego Podwykonawcy innym podmiotem; zmiana taka zostanie dokonana w szczególności gdy dotychczasowy podwykonawca lub dalszy podwykonawca nienależycie wykonywał powierzony mu zakres Przedmiotu Umowy, zrezygnował z dalszego udziału w realizacji Przedmiotu Umowy, z zastrzeżeniem, że zmiana podwykonawcy, na którego zasobach Wykonawca polegał na zasadzie art. 22a PZP przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu jest dopuszczalna jedynie w przypadku gdy nowy proponowany podwykonawca również spełnia ten warunek, co podwykonawca zastępowany, bądź jeżeli Wykonawca wykaże, że samodzielnie spełnia ten warunek oraz zobowiąże się do osobistego wykonania tej części Przedmiotu Umowy,
z którą powiązany był sformułowany przez Zamawiającego warunek udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, 10) zmianę sposobu wykonywania Przedmiotu Umowy poprzez samodzielne wykonanie przez Wykonawcę tej części lub tych części Przedmiotu Umowy, które, zgodnie z Ofertą, zamierzał wykonać przy pomocy podwykonawców, 11) zmianę rodzaju stosowanych przez Wykonawcę materiałów w sytuacji wycofania zaoferowanych przez Wykonawcę materiałów ze sprzedaży lub wprowadzenia do obrotu materiałów o lepszych parametrach jakościowych; materiały muszą spełniać, co najmniej wymagania określone w SIWZ, a ich zastosowanie musi zostać pozytywnie zaopiniowane przez inspektora nadzoru. 4. Wycena robót dodatkowych i zamiennych zostanie dokonana w oparciu o kosztorys, złożony przez Wykonawcę wraz z Ofertą. 5. Wykonawca w celu zainicjowania procedury zmiany Umowy obowiązany jest do przekazania Inspektorowi Nadzoru wniosku dotyczącego zmiany Umowy, wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany, niezwłocznie jednak nie później niż w terminie 14 dni po zaistnieniu ww. okoliczności. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia bieżącej dokumentacji koniecznej dla uzasadnienia żądania zmiany i przechowywania jej na terenie budowy lub w innym miejscu wskazanym przez Inspektora Nadzoru. 6. W terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku o którym mowa w ust. 5 powyżej wraz z propozycją wyceny robót (w oparciu o kosztorys złożony z Ofertą) Inspektor nadzoru zobowiązany jest do pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonego żądania zmiany Umowy i odpowiednio propozycji wyceny robót oraz przekazania go Zamawiającemu wraz z uzasadnieniem zarówno w przypadku odmowy jak i akceptacji żądania zmiany. Wniosek taki – zaopiniowany przez Inspektora nadzoru – zostanie niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od otrzymania, rozpatrzony przez Zamawiającego. Zamawiający powiadomi Wykonawcę o akceptacji żądania zmiany Umowy i terminie podpisania aneksu do Umowy lub odpowiednio o braku akceptacji zmiany 7. W przypadku, gdy nie będzie możliwe wykonanie wyceny robót zamiennych lub dodatkowych na podstawie kosztorysu złożonego przez Wykonawcę wraz z Ofertą, Wykonawca dokona wyceny robót zamiennych lub dodatkowych w formie kosztorysu sporządzonego metodą szczegółową, przy zastosowaniu następujących nośników cenotwórczych: - ceny jednostkowe sprzętu i materiałów (łącznie z kosztami zakupu) będą przyjmowane według średnich cen rynkowych zawartych w publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzenia kosztorysu, a w przypadku ich braku ceny materiałów i sprzętu zostaną przyjęte na podstawie ogólnie dostępnych katalogów, w tym również cen dostawców na stronach internetowych, ofert handlowych itp., - nakłady rzeczowe – w oparciu o Katalogi Nakładów Rzeczowych KNR. 8. Nie stanowi istotnej zmiany Umowy w rozumieniu art. 144 PZP zmiany 1. danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego ), 2. danych teleadresowych oraz danych osób wskazanych w Umowie, 3. danych rejestrowych Wykonawcy 4. będące następstwem sukcesji uniwersalnej jednej ze Stron.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym:
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 23.12.2020, godzina: 09:00
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą.
19.2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy (dalej – „Zabezpieczenie”) wynosić będzie 5% ceny łącznej (brutto) podanej w ofercie.
1. Zamawiający zwróci Wykonawcy 70% Zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. .
2. Pozostałe 30% Zabezpieczenia Zamawiający zwróci Wykonawcy nie później niż w 15. dniu po upływie okresu rękojmi za wady.
3. Terminy, o których mowa powyżej w pkt 1. i 2. powyżej, mogą ulec zmianie w przypadku przedłużenia terminu wykonania zamówienia. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany do aktualizacji kwot Zabezpieczenia w terminach określonych przez Zamawiającego, na pisemne wezwanie Zamawiającego.
19.3. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
19.4. Zabezpieczenie we wszystkich formach przewidzianych w pkt 19.3., powinno zabezpieczać roszczenia wynikające z niewykonania bądź nienależytego wykonania umowy w taki sam sposób, co oznacza, iż Zabezpieczenie wniesione w formie innej niż pieniądz nie może zabezpieczać roszczeń Zamawiającego w sposób mniej korzystny, niż jakby miało to miejsce w przypadku wniesienia Zabezpieczenia w pieniądzu. Zabezpieczenie w formie gwarancji/poręczenia powinno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza możliwości uzależnienia wypłaty kwot z gwarancji/poręczenia od przedłożenia jakichkolwiek dodatkowych dokumentów, poświadczenia podpisu przez osoby trzecie, bądź spełnienia jakichkolwiek warunków, poza oświadczeniem Zamawiającego, iż żądana kwota jest należna z tytułu niewykonania bądź nienależytego wykonania umowy.
INNE PRZETARGI GNIEWKOWO
- Zaprojektowanie i wykonanie dróg na terenie gminy Gniewkowo
- Wykonywanie usług leśnych w Nadleśnictwie Gniewkowo na terenie przeznaczonym pod budowę gazociągu
więcej: przetargi GNIEWKOWO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
- Budowa gospodarczego obiektu budowlanego przeznaczonego na cele gospodarki leśnej - wieża dla nietoperzy na dz. ew. nr 4200/11 obręb Jasionka
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.