Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-04-03
Września: Przebudowa i rozbudowa Szpitala Powiatowego we Wrześni w wyniku realizacji projektu: Podniesienie jakości opieki medycznej w regionie poprzez rozbudowę Szpitala Powiatowego we Wrześni Sp. z o.o
Numer ogłoszenia: 76474 - 2015; data zamieszczenia: 03.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: "Szpital Powiatowy we Wrześni" Sp. z o.o. , ul. Słowackiego 2, 62-300 Września, woj. wielkopolskie, tel. 061 4370537, faks 061 4379730.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalwrzesnia.home.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i rozbudowa Szpitala Powiatowego we Wrześni w wyniku realizacji projektu: Podniesienie jakości opieki medycznej w regionie poprzez rozbudowę Szpitala Powiatowego we Wrześni Sp. z o.o.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dokończenie realizacji inwestycji pod nazwą Przebudowa i rozbudowa Szpitala Powiatowego we Wrześni w wyniku realizacji projektu: Podniesienie jakości opieki medycznej w regionie poprzez rozbudowę Szpitala Powiatowego we Wrześni Sp. z o.o. 1. Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje część zaprojektowanego w projekcie budowlanym i wykonawczym zadania budowlanego, wydzielonego do realizacji w zakresie : - robót budowlanych i instalacyjnych w budynku D - robót budowlanych, drogowych i instalacyjnych w terenie wokół budynku D - robót budowlanych oraz instalacyjnych w budynku gazów medycznych - robót budowlanych i instalacyjnych w budynku agregatu prądotwórczego - wykonanie, uruchomienie, regulacja, wszystkich instalacji koniecznych do użytkowania budynku D (w tym sprawdzenie i oczyszczenie instalacji wentylacji) - wykonanie robót budowlanych i instalacji w zakresie budynków A i C niezbędnych do ich funkcjonowania wynikających z etapowania robót 2. W ramach niniejszego postępowania zostaną wykonane następujące rodzaje robót: Lp. Rodzaj robót I PRACE OGÓLNOBUDOWLANE 1 Roboty budowlane 1.1 Rozbiórki i wyburzenia w terenie 1.2 Roboty konstrukcyjno-budowlane 1.2.1 Rozbiórki i zamurowania 1.2.2 Roboty ziemne 1.2.3 Konstrukcja 1.3 Roboty wykończeniowe 1.3.1 Ściany działowe 1.3.2 Sufity podwieszane 1.3.3 Tynki i okładziny wewnętrzne 1.3.4 Dach - pokrycie 1.3.5 Posadzki 1.3.6 Stolarka i ślusarka 1.3.6 Roboty malarskie 1.3.7 Elewacja 1.3.8 Wejścia główne 1.3.9 Roboty uzupełniające 1.4. Rozebranie rezerwowej rozprężalni tlenu 2 Roboty drogowe 2.1 Droga dojazdowa do wejścia głównego 2.2 Pozostałe roboty drogowe 2.3 Zagospodarowanie terenu II ROBOTY SANITARNE 3 Instalacja wentylacji i klimatyzacji 3.1. Dostawa i montaż kanałów wentylacyjnych 3.2. Dostawa i montaż central wentylacyjnych 3.3. Sprawdzenie i uruchomienie 4 Instalacja c.o. 4.1 Montaż rurociągów i osprzętu instalacji c.o. 4.2 Dostawa i montaż grzejników 4.3 Instalacja chłodnicza 4.4 Instalacja ciepła technologicznego 4.5 Kotłownia 5 Instalacja wod-kan 5.1 Instalacja wody, hydrantowa, cwu i cyrkulacji - rurociągi 5.2 Instalacja wody, hydrantowa, cwu i cyrkulacji - dostawa i montaż armatury 5.3 Kanalizacja sanitarna - rurociągi 5.4 Kanalizacja sanitarna - biały montaż 6 Instalacja gazów medycznych 6.1 Dostawa i montaż źródeł 6.2 Wykonanie instalacji gazów medycznych 6.3 Dostawa i montaż sprzętu 6.4 Przeniesienie rozprężalni tlenu wraz ze zbiornikami 7 Kanalizacja sanitarna i deszczowa - instalacja zewnętrzna III INSTALACJE ELEKTRYCZNE 8 Instalacje elektryczne 9 System okablowania strukturalnego 9.1 Odtworzenie kanalizacji kablowej do budynku archiwum i tomografu 10 Instalacja sygnalizacji pożaru 11 Instalacja systemu telewizji przemysłowej 12 Instalacja systemu kontroli dostępu 13 System przyzywowy 14 System telewizji użytkowej IV ROBOTY WYDZIELONE 15 Zadaszenie luku montażowego w kotłowni 16 Tymczasowa serwerownia 17 Pochwyty w łazienkach 15 Wykonanie węzła cwu 16 Połączenie budynków A i D - instalacja solarna, c.o., z.w., c.w., cyrkulacja 17 Montaż zaworu pierwszeństwa na instalacji zimnej wody V ROBOTY NAPRAWCZE 18 Roboty budowlane - prace naprawcze 19 Instalacje sanitarne - prace naprawcze 20 Instalacje elektryczne - prace naprawcze 21 Instalacje teletechniczne - prace naprawcze 3. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie powyższych rodzajów robót, w tym - naprawienie robót wykonanych wadliwie - ukończenie robót przerwanych - wykonanie zakresów robót nierozpoczętych.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy pzp, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego. Dokumentacja projektowa, wymagania SIWZ oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót opisuje rodzaj robót, które Zamawiający przewiduje zamówić, jako zamówienie uzupełniające. Cena za ich wykonanie będzie przedmiotem negocjacji
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.21.51.40 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych 54.40.00.00 - 54.40.00.00 .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 14.08.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 140.000,00 PLN (słownie: sto czterdzieści zł 00/100). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach: a) Pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku WBK O/Września Nr konta: 41 1090 1421 0000 0001 0906 1907, z dopiskiem wadium na przetarg pn. Przebudowa i rozbudowa Szpitala Powiatowego we Wrześni w wyniku realizacji projektu: Podniesienie jakości opieki medycznej w regionie poprzez rozbudowę Szpitala Powiatowego we Wrześni Sp. z o.o.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuję się datę uznania rachunku bankowego Zamawiającego. 4. Ponadto: a) wadium wniesione w pieniądzu będzie przechowywane na rachunku bankowym Zamawiającego i zostanie zwrócone Wykonawcy z należnymi odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniężny na rachunek Wykonawcy, b) wadium wnoszone w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w Ustawie, a okres ważności gwarancji nie będzie krótszy niż okres związania ofertą określony w SIWZ, c) wadium wniesione w formie poręczenia bankowego będzie akceptowane pod warunkiem, że będzie zawierało wszystkie przypadki utraty przez Wykonawcę wadium przewidziane w Ustawie, a poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w SIWZ, d) wadium wniesione w formie poręczenia udzielonego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że będzie przewidywało wszystkie przypadki utraty przez Wykonawcę wadium przewidziane w Ustawie a poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony przez Zamawiającego w SIWZ, e) w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz należy złożyć oryginał dokumentu razem z ofertą f) polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winny zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. g) wadium wniesione w formie poręczenia udzielonego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że będzie przewidywało wszystkie przypadki utraty przez Wykonawcę wadium przewidziane w Ustawie a poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony przez Zamawiającego w SIWZ, h) w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz należy złożyć oryginał dokumentu razem z ofertą i) polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winny zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1. Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2. Wykonawca nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych lub pełnomocnictw w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt.10.1.1 na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej minimum 8.000 m2 i o wartości minimalnej brutto 30.000.000,00 zł (trzydzieści milionów złotych). oraz b) dokończył zgodnie z zasadami sztuki budowlanej w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną rozpoczętą przez poprzedniego wykonawcę polegającą na budowie budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej minimum 2.000 m2 i o wartości minimalnej brutto 6.000.000,00 zł (sześć milionów złotych)
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt.11.1.1 na zasadzie. SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy. Osoba ta powinna: a) posiadać wyższe wykształcenie techniczne; b) posiadać uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.4.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83, poz. 578 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, które umożliwiają tej osobie pełnienie funkcji kierownika budowy w zakresie przedmiotu zamówienia, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 18.3.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz.394) lub zamierzający świadczyć usługi transgraniczne w rozumieniu przepisów tej ustawy oraz art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa lub urbanistów (Dz. U. z2001 r. Nr 5, poz. 42 ze zm.) - do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń; c) posiadać co najmniej 36 miesięcy doświadczenia zawodowego (nabytego po uzyskaniu odpowiednich uprawnień budowlanych) przy realizacji robót - jako kierownik robót budowlanych, w tym polegających na dokończeniu robót rozpoczętych przez poprzedniego wykonawcę na budowie budynku użyteczności publicznej o wartości minimalnej brutto 6.000.000,00 zł (sześć milionów złotych). - Co najmniej 1 osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika robót w specjalności drogowej. Osoba ta powinna: a) Posiadać wykształcenie wyższe techniczne; b) posiadać uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.4.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83, poz. 578 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, które umożliwiają tej osobie pełnienie funkcji kierownika robót w zakresie przedmiotu zamówienia, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 18.3.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz.394) lub zamierzający świadczyć usługi transgraniczne w rozumieniu przepisów tej ustawy oraz art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa lub urbanistów (Dz. U. z2001 r. Nr 5, poz. 42 ze zm.) - do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej - bez ograniczeń; c) posiadać co najmniej 24 miesiące doświadczenia zawodowego (nabyte po uzyskaniu odpowiednich uprawnień budowlanych) przy realizacji robót drogowych jako kierownik robót. - Co najmniej 1 osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika robót sanitarnych. Osoba ta powinna: a) posiadać wyższe wykształcenie techniczne; b) posiadać uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.4.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83, poz. 578 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, które umożliwiają tej osobie pełnienie funkcji kierownika robót w zakresie przedmiotu zamówienia, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 18.3.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63,poz. 394) lub zamierzający świadczyć usługi transgraniczne w rozumieniu przepisów tej ustawy oraz art. 20austawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa lub urbanistów(Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 ze zm.) - do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - bez ograniczeń; c) posiadać co najmniej 24 miesiące doświadczenia zawodowego (nabytego po uzyskaniu odpowiednich uprawnień budowlanych) przy realizacji robót sanitarnych jako kierownik robót, w tym, sprawując nadzór nad wykonaniem i uruchomieniem instalacji wentylacji i klimatyzacji. - Co najmniej 1 osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika robót sanitarnych. Osoba ta powinna: a) posiadać wyższe wykształcenie techniczne; b) posiadać uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.4.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83, poz. 578 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, które umożliwiają tej osobie pełnienie funkcji kierownika robót w zakresie przedmiotu zamówienia, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 18.3.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63,poz. 394) lub zamierzający świadczyć usługi transgraniczne w rozumieniu przepisów tej ustawy oraz art. 20austawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa lub urbanistów(Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 ze zm.) - do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - bez ograniczeń; c) posiadać co najmniej 24 miesiące doświadczenia zawodowego (nabytego po uzyskaniu odpowiednich uprawnień budowlanych) przy realizacji instalacji gazów medycznych jako kierownik robót, w tym, sprawując nadzór nad wykonaniem, uruchomieniem i przekazaniem do użytkowania kompletnej instalacji gazów medycznych w szpitalu. - Co najmniej 1 osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika robót elektrycznych. Osoba ta powinna: a) posiadać wyższe wykształcenie techniczne; b) posiadać uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.4.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83, poz. 578 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, które umożliwiają tej osobie pełnienie funkcji kierownika robót w zakresie przedmiotu zamówienia, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 18.3.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63,poz. 394) lub zamierzający świadczyć usługi transgraniczne w rozumieniu przepisów tej ustawy oraz art. 20austawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa lub urbanistów(Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 ze zm.) - do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - bez ograniczeń; c) posiadać co najmniej 24 miesiące doświadczenia zawodowego (nabytego po uzyskaniu odpowiednich uprawnień budowlanych) przy realizacji robót elektrycznych i energetycznych jako kierownik robót Zamawiający dopuszcza przedstawianie tej samej osoby spełniającej wymagane uprawnienia i doświadczenie do pełnienia kilku funkcji. Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63 poz. 394).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że: a) posiada zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 10.000.000,00 zł (dziesięć milionów złotych) lub posiada dostęp do środków finansowych w wysokości nie mniejszej niż 10.000.000,00 zł (dziesięć milionów złotych. b) uzyskał przychód w ostatnich 3 latach obrotowych (2012-2014) minimum 70.000.000,zł (słownie: siedemdziesiąt milionów zł). Ocena spełnienia warunków wymienionych w pkt 10.2 2), pkt 10.2.3) b) oraz pkt 10.2.4 udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów lub oświadczeń złożonych przez Wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Oświadczenie wykonawcy o uzyskanym w ostatnich trzech latach (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za cały ten okres) przychodzie wraz z dokumentem wykazującym ten przychód, sporządzonym zgodnie z przepisami rachunkowo - podatkowymi, w oparciu o które wykonawca prowadzi działalność;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - okres gwarancji na roboty budowlane i urzadzenia - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiany Umowy będą mogły być wprowadzane w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Strony nie mogły przewidzieć w chwili zawierania Umowy. Okoliczności te nie mogą być wywołane przez którąkolwiek ze Stron, ani nie mogą być przez Strony zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż (i) Umowa nie może być wykonana wedle pierwotnej treści, w szczególności z uwagi na rażącą stratę grożącą Stronom bądź jednej ze Stron lub niemożność osiągnięcia celu Umowy albo też (ii) wykonanie Umowy będzie istotnie utrudnione dla jednej bądź obu jej Stron. Okoliczności powyższe odnosić się mogą w szczególności do: 1) wystąpienia zmian stanu prawnego, w tym w szczególności przepisów podatkowych i z zakresu ochrony środowiska, 2) działań i zaniechań organów władzy publicznej, w tym zmiany urzędowych interpretacji przepisów dot. realizacji i finansowania Przedmiotu Umowy, 3) działań i zaniechań instytucji polskich bądź Unii Europejskiej zaangażowanych w realizację, kontrolę lub finansowanie Projektu (w szczególności takich jak zmiana lub przyjęcie nowych wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków czy sprawozdawczości w zakresie realizacji Projektu), 4) klęsk żywiołowych i ekologicznych oraz siły wyższej, 2. W sytuacjach określonych w ust. 1 Strony, mając na uwadze poszanowanie wzajemnych interesów, zasady równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodny zamiar wykonania Przedmiotu Umowy, określą w niezbędnym zakresie wpływ powyższych okoliczności na dotychczasowe prawa i obowiązki. Każda ze zmian wskazanych w ust. 1 może być powiązana ze zmianą Wynagrodzenia. W takim przypadku Wykonawca wykona wycenę robót budowlanych w formie kosztorysu sporządzonego metodą szczegółową, przy zastosowaniu następujących nośników cenotwórczych: 1) stawka roboczogodziny R - minimalna dla województwa wielkopolskiego wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzania kosztorysu, 2) koszty pośrednie Kp (R+S) - minimalne wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzania kosztorysu, 3) zysk kalkulacyjny Z (R+S+Kp) - minimalny wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzania kosztorysu, 4) ceny jednostkowe sprzętu i materiałów (łącznie z kosztami zakupu) będą przyjmowane według średnich cen rynkowych zawartych w publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzenia kosztorysu, a w przypadku ich braku ceny materiałów i sprzętu zostaną przyjęte na podstawie ogólnie dostępnych katalogów, w tym również cen dostawców na stronach internetowych, ofert handlowych, itp. 5) nakłady rzeczowe - w oparciu o Katalogi Nakładów Rzeczowych KNR. 3. Niezależnie od postanowień ust 1 i 2. Strony dopuszczają możliwość 1) zmian redakcyjnych Umowy oraz 2) zmian będących następstwem sukcesji uniwersalnej albo przejęcia z mocy prawa pełni praw i obowiązków dotyczących którejkolwiek ze Stron, 3) zmian danych Stron ujawnionych w rejestrach publicznych, jak również 4) zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie Przedmiotu Umowy bądź zwiększających użyteczność Przedmiotu Umowy. W takiej sytuacji, Strony wprowadzą do Umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też, kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania Przedmiotu Umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy. 4. Strony dopuszczają również możliwość dokonania zmiany osób wskazanych w Ofercie w przypadku wystąpienia niemożności dalszego wykonywania przez nich przypisanych im funkcji, w tym w szczególności w przypadku trwałej niezdolności do pracy, śmierci, rezygnacji z funkcji bądź wadliwego wykonywania obowiązków. Osoby wskazane w zamian za osoby wskazane w Ofercie będą spełniały wymagania opisane w SIWZ. 5. Wszelkie zmiany wprowadzane do Umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst. jedn. Dz.U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zmianami) oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalwrzesnia.home.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szpital Powiatowy weWrześni sp.z o.o.,ul.Słowackiego2,62-300Września Opł.za wersję papier.:10.000,00zł Opł.za wersję elektr.CD:50,00zł gotówka/przelew-wydanie po przedstawieniu dow.wpł.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.04.2015 godzina 08:25, miejsce: Szpital Powiatowy we Wrześni sp.z o.o., ul.Słowackiego 2, 62-300 Września, sekretariat - pok. 104.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie będzie realizowane między innymi ze środków uzyskanych na podstawie umowy o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 nr UDA-RPWP.05.03.00-30-063/09-00 oraz na podstawie umowy o dofinansowanie nr UDA-POIS.12.01.00-00-252/08-00 ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WRZEŚNI
- Ubezpieczenie majątku i innych interesów Gminy Września
- Obsługa serwisowa w zakresie przeglądów i konserwacji urządzeń firmy Drager
- Sukcesywne dostawy pelletu drzewnego do szkół w Marzeninie i Otocznej w I półroczu 2025 roku
- Zarządzanie zasobem komunalnym Gminy Września w 2025 roku
- Zakup wyspecjalizowanego sprzętu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Września
- Dowozy szkolne do NOREW i NSP "ARKA" we Wrześni w 2025 roku
więcej: przetargi w Wrześni »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastrukturą zewnętrzną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Adama Asnyka w Strzelcach Krajeńskich
- Wykonanie remontu w 4 lokalach gminnych administrowanych przez ZGM w Pabianicach
- BUDOWA ŚCIEŻKI ROWEROWEJ Z MIEJSCOWOŚCI WSCHOWA DO MIEJSCOWOŚCI LGIŃ W OPARCIU O PRZEBIEG DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 305 - ETAP III -HETMANICE- LGIŃ granica województwa
- Przebudowa zbiornika retencyjnego we wsi Leśniowice
- Modernizacja sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej nr 110 przy ul. Bohaterów 41
- Wykonywanie konserwacji, napraw bieżących i głównych w branży dekarsko-blacharskiej w nieruchomościach zarządzanych przez Bytomskie Mieszkania w 2025
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.