Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-04-13
Tczew: PEŁNIENIE FUNKCJI INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO PRZY REALIZACJI ZADANIA PN. BUDOWA CENTRUM TRANSFERU EUROPEJSKICH SYSTEMÓW WSPARCIA ROZWOJU I AKTYWIZACJI
OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W TCZEWIE
Numer ogłoszenia: 77074 - 2011; data zamieszczenia: 13.04.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Tczewski , ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, tel. 58 7734 800.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.starostwo.tczew.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PEŁNIENIE FUNKCJI INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO PRZY REALIZACJI ZADANIA PN. BUDOWA CENTRUM TRANSFERU EUROPEJSKICH SYSTEMÓW WSPARCIA ROZWOJU I AKTYWIZACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W TCZEWIE.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2.1 Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn. Budowa Centrum Transferu Europejskich Systemów Wsparcia Rozwoju i Aktywizacji Osób Niepełnosprawnych w Tczewie, obejmującego budowę nowego obiektu na terenie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Tczewie przy ulicy Grunwaldzkiej 1, na działce nr 22 (obręb 10) w ramach zadania inwestycyjnego pn. Budowa Centrum Transferu Europejskich Systemów Wsparcia Rozwoju i Aktywizacji Osób Niepełnosprawnych w Tczewie. 2.2 Podstawowe parametry budynku: 2.2.1 wymiary zewnętrzne (w rzucie): 46,13 m x 22,93 m; 2.2.2 całkowita wysokość budynku: 11,95 m; 2.2.3 powierzchnia użytkowa: 3 235,79 m2; 2.2.4 łączna kubatura: 15 840,14 m3; 2.2.5 konstrukcja budynku murowana; 2.2.6 poziomy: piwnica użytkowa, parter, I piętro, II piętro oraz jednokondygnacyjny łącznik do istniejących budynków. 2.3 W obiekcie zaplanowano kompleks pomieszczeń służących rehabilitacji, pomieszczenia administracyjno - biurowe, salę komputerową, bibliotekę, aulę na 100 osób, kuchnię z zapleczem, stołówkę oraz internat. Na poziomie piwnicy, zlokalizowane będą: basen rehabilitacyjny oraz kręgielnia. Budynek wyposażony będzie w windę. Obiekt przykryty będzie drewnianym dachem o konstrukcji płatwiowo-kleszczowej. 2.4 Zakres planowanych prac budowlanych obejmuje branże: 2.4.1 ogólnobudowlaną: - fundamentowanie; - wykonanie i montaż konstrukcji murowanej ścian, wykonanie stropów międzykondygnacyjnych, ciągów komunikacyjnych, schodów, podjazdów, itp.; - wykonanie i montaż konstrukcji płatwiowo- kleszczowej drewnianego dachu; - montaż instalacji termicznej i wodochronnej; - wykonanie przewodów kominowych; - montaż stolarki okiennej i drzwiowej; - roboty wykończeniowe wewnętrzne; - roboty wykończeniowe zewnętrzne; - wykonanie drogi wewnętrznej, chodników oraz miejsc postojowych (w tym przeróbka ogrodzenia); - wykonanie i montaż tablicy informacyjnej zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi promocji projektów UE dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. 2.4.2 elektryczną/elektroenergetyczną: - instalacje elektryczne (w tym oświetlenie zewnętrzne i instalacja odgromowa); - instalacje teletechniczne (w tym domofon), telewizyjne (telewizja użytkowa i przemysłowa), alarmowe (w tym system przywoławczy, alarm przeciwwłamaniowy, system kontroli dostępu) i komputerowe. 2.4.3 sanitarną: - instalacje wodociągowe i kanalizacje: sanitarna i deszczowa; - instalacje i urządzenia grzewcze (w tym kolektory słoneczne). UWAGA: Wykonanie węzła ciepłowniczego bez dostawy i montażu urządzenia pomiarowego (licznika ciepła), który będzie dostarczony i zamontowany przez dostawcę energii cieplnej. - instalacja i urządzenia wentylacyjne. 2.5 Szczegółowy zakres robót zawarty jest w dokumentacji projektowej autorstwa PRACOWNI PROJEKTOWEJ RICHERT Projektowanie i Nadzory Budowlane, 83-110 Tczew, ul. Broniewskiego 5, która stanowi załącznik do postępowania przetargowego ZP.272.6.2011 pn. Budowa Centrum Transferu Europejskich Systemów Wsparcia Rozwoju i Aktywizacji Osób Niepełnosprawnych w Tczewie oraz jest dostępna na stronie www.przetargi.powiat.tczew.pl. 2.6 Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu planowanych robót budowlanych dla prawidłowego przygotowania oferty i realizacji zamówienia..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- 2.7 Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających na nadzór inwestorski w branżach: konstrukcyjno-budowlanej/ogólnobudowlanej, sanitarnej, elektrycznej/elektroenergetycznej w trybie art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp do wysokości 20% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.63.13.00 - Usługi technicznego nadzoru budowlanego .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.03.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 8.1 Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych). 8.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w punkcie 11.1 SIWZ. 8.3 Wadium może być wnoszone w następujących formach: 8.3.1 pieniądzu, 8.3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 8.3.3 gwarancjach bankowych, 8.3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych, 8.3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 8.4 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu to należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Tczewie 15 8345 0006 0000 0954 2000 0064. Wykonawca powinien dołączyć do oferty kserokopię wniesienia wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - przetarg na: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn. Budowa Centrum Transferu europejskich Systemów Wsparcia Rozwoju i Aktywizacji Osób Niepełnosprawnych w Tczewie. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego, który należy złożyć łącznie z ofertą. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, o których mowa w punkcie 8.3 muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, w treści tego dokumentu powinna znaleźć się treść art. 46 ust. 4a i 5 ustawy określająca okoliczności zatrzymania wadium przez Zamawiającego. Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. 8.6 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 8.4 SIWZ. 8.7 Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa Ustawa.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych innych wymagań.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
4.3 Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że: 4.3.1 Wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedno zamówienie* na wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego nad zadaniem obejmującym roboty budowlane w branżach: konstrukcyjno -budowlanej-ogólnobudowlanej, sanitarnej i elektrycznej o wartości brutto nadzorowanych robót budowlanych nie mniejszej niż 5 000 000,00 zł brutto (słownie: pięć milionów złotych 00-100). * zamówienie nie musi być zamówieniem publicznym
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych innych wymagań.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
4.3 Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że: 4.3.2 Dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie usług, kontrolę jakości, kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami tj.: a) 1 osoby na stanowisko inspektora nadzoru w specjalności-branży konstrukcyjno-budowlanej-ogólnobudowlanej posiadającej: - stosowne uprawnienia-dokumenty, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej, obejmującej nadzór inwestorski w specjalności-branży konstrukcyjno - budowlanej-ogólnobudowlanej, w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, - co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w specjalności-branży konstrukcyjno - budowlanej-ogólnobudowlanej na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji robót budowlanych; b) 1 osoby na stanowisko inspektora nadzoru w branży sanitarnej posiadającej: - uprawnienia-dokumenty, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej obejmującej nadzór inwestorski w specjalności-branży sanitarnej, w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, - co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w branży sanitarnej na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika robót lub kierownika budowy przy realizacji robót budowlanych; c) 1 osoby na stanowisku inspektora nadzoru w branży elektrycznej-elektroenergetycznej posiadającej: - uprawnienia-dokumenty, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej obejmującej nadzór inwestorski w specjalności- branży elektrycznej-elektroenergetycznej, w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, - co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w branży elektrycznej-elektroenergetycznej na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika robót lub kierownika budowy przy realizacji robót budowlanych. Przez wymagane doświadczenie zawodowe na danym stanowisku należy rozumieć lata czynnie przepracowane na danym stanowisku przy realizacji robót budowlanych. Niniejsze oznacza, iż np.: - osoba na stanowisko inspektora nadzoru w specjalności/ branży konstrukcyjno-budowlanej-ogólnobudowlanej musi posiadać doświadczenie w tej specjalności-branży na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika budowy lub kierownika robót specjalności-branży konstrukcyjno-budowlanej-ogólnobudowlanej przy realizacji robót budowlanych w ramach zamówienia-zamówień w łącznym okresie co najmniej 3 lat*; - osoba na stanowisko inspektora nadzoru w specjalności-branży sanitarnej musi posiadać doświadczenie w tej specjalności-branży na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika budowy lub kierownika robót specjalności- branży sanitarnej przy realizacji robót budowlanych w ramach zamówienia-zamówień w łącznym okresie co najmniej 2 lat*. Wymagania dotyczące doświadczenia inspektora nadzoru w specjalności-branży elektrycznej-elektroenergetycznej należy rozumieć analogicznie, jak dla inspektora nadzoru w branży sanitarnej. *Jeżeli osoby na ww. stanowiska pełniły jednocześnie w tym samym czasie kilka samodzielnych funkcji technicznych przy różnych zamówieniach, uznaniu podlega tylko jedna z pełnionych funkcji. Zatem, nie podlegają sumowaniu okresy prac wykonywanych w tym samym czasie w ramach różnych zamówień, co oznacza, że jeżeli np. osoba na stanowisko inspektora nadzoru w branży sanitarnej pełniła w okresie od 1 stycznia 2010 r. do 30 czerwca 2010 r. jednocześnie dwie funkcje tj.: - inspektora nadzoru w branży sanitarnej przy robotach objętych zamówieniem X oraz - inspektora nadzoru w branży sanitarnej przy robotach objętych zamówieniem Y, Zamawiający do stażu zawodowego zaliczy pół roku doświadczenia, a nie jeden rok.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
4.3 Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że: 4.3.3 Posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
5.1.7 Pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia zasobów niezbędnych do realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca, wskazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy, polegał będzie na zasobach tych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy. 5.2.3 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 5.2.2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Niniejszy dokument lub dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.2.4 Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 5.2.3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 5.2.5 Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest wykazać, że w stosunku do tych podmiotów brak jest podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia poprzez złożenie razem z ofertą wymaganych dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia określonych w pkt 5.2.1 i 5.2.2 oraz dokumentów, określonych w § 4 Rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2009 r. Nr 226, poz. 1817) jeżeli dotyczy, dotyczących każdego z tych podmiotów, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Wszelkie zmiany postanowień niniejszej umowy mogą być dokonane za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności w następujących przypadkach: 1) zmiany osoby: a) przedstawiciela Zamawiającego na budowie - polegająca na wyznaczeniu nowego/ych osoby/osób pełniących daną funkcję, b) kierownika budowy i/lub kierownika robót - polegająca na wyznaczeniu nowej/ych osoby/osób pełniących daną funkcję pod warunkiem zgodności z postanowieniami SIWZ. 2) zmiany zakresu wykonania usługi nadzoru, w związku z wykonaniem robót zamiennych, w sytuacjach określonych w pkt 3) c) niniejszego ustępu; zmiana zakresu nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia; 3) zmiany/przedłużenia terminu wykonania usługi nadzoru w przypadkach: a) natrafienia na różnego rodzaju wykopaliska (zabytki) i związaną z tym koniecznością prowadzenia prac archeologicznych, b) konieczności dokonania zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny do dokonania zmian w projekcie oraz ewentualnie o czas niezbędny dla dostosowania się Wykonawcy do takiej zmiany, c) wykonania robót zamiennych: a) w sytuacji zaistnienia obiektywnej niemożliwości wykonania robót zgodnie z projektem budowlanym, spowodowanej warunkami terenowymi istniejącymi na placu budowy lub zaplanowanym złym doborem materiałów, technologii w trakcie robót budowlanych albo innymi błędami projektowymi - pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez projektanta. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia, b) w sytuacji zaistnienia możliwości wprowadzenia lepszych rozwiązań technologicznych lub lepszych materiałów czy urządzeń w stosunku do zaprojektowanych pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez projektanta, a nowe rozwiązania są korzystne dla Zamawiającego. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia, c) w przypadku powstania niezgodności dokumentacji projektowej ze stanem faktycznym powodującej, że realizacja zgodnie z dokumentacją projektową wiązałaby się z niegospodarnością, a nowe rozwiązania zapobiegałyby tej niegospodarności, pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez projektanta. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia, d) zawieszenia czasu wykonania robót budowlanych; Wykonawca nie będzie pobierał wynagrodzenia za okres zawieszenia nadzorowanych robót budowlanych, e) konieczności poprawy warunków wykonywanych robót zagrażających bezpieczeństwu na czas niezbędny do dokonania ich poprawy, f) nie zależnego od stron umowy przedłużania się okresu trwania procedur prowadzonych przez organy administracji publicznej lub inne podmioty - właściwe do wydania niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk, itp. niezbędnych do prawidłowej realizacji nadzorowanych robót budowlanych, g) konieczności wszczęcia dodatkowych procedur prowadzonych przez organy administracji publicznej lub inne podmioty w właściwe do wydania niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk itp. Niezbędnych do prawidłowej realizacji nadzorowanych robót budowlanych, h) konieczności wprowadzenia zmian umowy w następstwie siły wyższej, tj. zdarzenia zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i niemożliwego do zapobieżenia (niemożliwość zapobieżenia nie tyle samemu zjawisku, co jego następstwom), w tym m.in. katastrofa naturalna, katastrofalne działanie przyrody, np. niezwykłe mrozy, powódź, strajk, zamieszki uliczne, pożar, eksplozja, wojna, atak terrorystyczny np. w zakresie wykonania robót zamiennych, rozwiązań zamiennych, i) nie zależnego od Wykonawcy robót przedłużenia się okresu trwania dostawy trudnodostepnych, wymagających zamówienia urządzeń niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych, 4) konieczności zmiany kwoty podatku VAT, w związku ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, w szczególności przepisów podatkowych dotyczących obowiązującej wysokości (stawki) podatku VAT; 5) konieczności wprowadzenia zmian umowy w następstwie zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na dofinansowanie przedmiotu umowy, jeśli jest to zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. 2. Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego poinformowania Zamawiającego o zmianie siedziby. Jeżeli nie dopełni tego obowiązku, korespondencję skierowaną na adres wskazany we wstępie umowy uważa się za skutecznie dostarczoną.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.powiat.tczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2 83-110 Tczew w pok. nr 319.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.04.2011 godzina 12:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2 83-110 Tczew w Kancelarii Ogólnej pok. 04.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest finansowane w 34% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w 6% z Budżetu Państwa w ramach projektu Budowa Centrum Transferu Europejskich Systemów Wsparcia Rozwoju i Aktywizacji Osób Niepełnosprawnych w Tczewie, w pozostałym zakresie ze środków własnych..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z TCZEWA
- Wykonanie remontów cząstkowych dróg i chodników stanowiących własność Gminy Tczew w 2025 roku
- Usługa sprzątania w Szkołach Podstawowych z terenu Gminy Miejskiej Tczew oraz budynku CUW-u.
więcej: przetargi w Tczewie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Pełnienie kompleksowego, wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn. "Budowa betonowego Skateparku wraz zagospodarowaniem terenu"
- Usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. "Uzbrojenie terenów przemysłowych w mieście Ryki"
- Świadczenie usługi Inżyniera kontraktu dla opracowania dokumentacji oraz translokacji zabytkowej chałupy drewnianej z ulicy Przyszłości na teren Parku Edukacyjnego "Branice"
- Nadzór nad realizacją projektu Program gospodarki wodno-ściekowej w Piasecznie.
- Gospodarka Wodno-Ściekowa w Pszczynie.
- Gospodarka wodno-ściekowa w Pszczynie.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.