eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siewierz › Przebudowa leśnej drogi "Pustynna"

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2020-12-22



Ogłoszenie nr 770847-N-2020 z dnia 2020-12-22 r.

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Siewierz:

Przebudowa leśnej drogi "Pustynna"

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych: Nie

Minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający: Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających: Tak

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Nie

Informacje dodatkowe: Zamawiającymi są:
1) Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe
Nadleśnictwo Siewierz
ul. Łysa Góra 6
42-470 Siewierz
tel.: 32 674 29 57-58
https://siewierz.katowice.lasy.gov.pl ,
e-mail:siewierz@katowice.lasy.gov.pl

2) Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe
Nadleśnictwo Olkusz
ul. Łukasińskiego 3
32-300 Olkusz
https://olkusz.katowice.lasy.gov.pl ,
e-mail: olkusz@katowice.lasy.gov.pl

Zamawiającym upoważnionym do przeprowadzenia postępowania jest:
Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Siewierz
ul. Łysa Góra 6
42-470 Siewierz

Na podstawie Porozumienia zwartego w celu wspólnego przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia publicznego z dnia 6.11.2020 r. pomiędzy Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasy Państwowe Nadleśnictwem Siewierz, a Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasy Państwowe Nadleśnictwem Olkusz, działając zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2019.1843 t.j., dalej: „PZP” lub „ustawa PZP”) Strony ustanowiły Nadleśnictwo Siewierz jako jednostkę upoważnioną do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia pn. Przebudowa leśnej drogi „Pustynna”.

Upoważnienie obejmuje wszelkie czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania, zastrzeżone w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego do kompetencji kierownika jednostki, bez prawa do podpisania umowy o udzielenie zamówienia publicznego, którą w odniesieniu do przedmiotu zamówienia przypadającego na obszarze danego Nadleśnictwa podpisze odrębnie odpowiedni Zamawiający.
I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Siewierz, krajowy numer identyfikacyjny 27253593100000, Łysa Góra 6, 42-470 Siewierz, woj. śląskie, państwo Polska

telefon: 032 6742957, 6742958
faks: 326 741 160
e-mail: siewierz@katowice.lasy.gov.pl
www: http://www.siewierz.katowice.lasy.gov.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny - Jednostka organizacyjna Skarbu Państwa nieposiadająca osobowosci prawnej
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
Zamawiającym upoważnionym do przeprowadzenia postępowania jest:
Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Siewierz
ul. Łysa Góra 6
42-470 Siewierz

Na podstawie Porozumienia zwartego w celu wspólnego przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia publicznego z dnia 6.11.2020 r. pomiędzy Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasy Państwowe Nadleśnictwem Siewierz, a Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasy Państwowe Nadleśnictwem Olkusz, działając zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2019.1843 t.j., dalej: „PZP” lub „ustawa PZP”) Strony ustanowiły Nadleśnictwo Siewierz jako jednostkę upoważnioną do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia pn. Przebudowa leśnej drogi „Pustynna”.

Upoważnienie obejmuje wszelkie czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania, zastrzeżone w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego do kompetencji kierownika jednostki, bez prawa do podpisania umowy o udzielenie zamówienia publicznego, którą w odniesieniu do przedmiotu zamówienia przypadającego na obszarze danego Nadleśnictwa podpisze odrębnie odpowiedni Zamawiający.
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL): Tak, http://www.siewierz.katowice.lasy.gov.pl/

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, http://www.siewierz.katowice.lasy.gov.pl/

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem: Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie: Nie

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa leśnej drogi "Pustynna"

Numer referencyjny: Nr spr: SA.270.2.2020

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych

Zamówienie podzielone jest na części: Nie


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

V. Opis przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest inwestycja polegająca na przebudowie drogi leśnej położonej w:
1. Nadleśnictwie Siewierz leśnictwie Łosień o łącznej długości ok. 6,10 km,
oraz rozbudowie drogi leśnej położonej w:
2. Nadleśnictwie Olkusz w leśnictwie Pomorzany o długości ok 0,84 km,

Prace, w odniesieniu do pkt 1 i 2, polegać będą na:
a) karczowaniu pni
b) usunięciu warstwy zalegającego humusu w bezpośrednim sąsiedztwie drogi – zjazdy, mijanki;
c) oczyszczeniu skarp, poboczy z istniejących zarośli oraz istniejącego drzewostanu;
d) wykonaniu wykopów i nasypów na długości drogi zgodnie z niweletą;
e) wykonaniu koryta wraz z profilowaniem i zagęszczaniem podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni jezdni;
f) wykonaniu stabilizacji;
g) wykonaniu warstwy podbudowy z kruszywa łamanego – zjazdy, mijanki, nawierzchnia drogi leśnej;
h) wykonaniu zjazdów na drogi leśne oraz wymaganych przepisami mijanek;
i) wykonaniu górnej warstwy nawierzchni z kruszywa łamanego – zjazdy mijanki, nawierzchnia drogi leśnej;
j) wykonaniu poboczy utwardzonych.

oraz

3. Remoncie drogi leśnej nr 220/759 i 220/782 w Nadleśnictwie Olkusz w Leśnictwie Pomorzany ok 2,93 km.
Prace polegać będą na:

a) karczowaniu pni
b) usunięciu warstwy zalegającego humusu w bezpośrednim sąsiedztwie drogi – zjazdy, mijanki;
c) wykonaniu koryta wraz z profilowaniem i zagęszczaniem podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni jezdni drogi oraz zjazdów i mijanek (remont konstrukcji drogi leśnej ze względu na utratę nośności);
d) remont poprzez wymianę warstwy podbudowy z kruszywa naturalnego łamanego – mijanki oraz zjazdy (remont konstrukcji drogi leśnej ze względu na utratę nośności);
e) remont poprzez wymianę nawierzchni z kruszywa naturalnego łamanego – jezdnia drogi głównej, mijanki oraz zjazdy (remont konstrukcji drogi leśnej ze względu na utratę nośności);
f) oczyszczeniu skarp, poboczy z istniejących zarośli;
g) remoncie poboczy drogi leśnej z gruntu rodzimego lub pozostałości po korytowaniu;
h) porządkowaniu terenu przyległego po prowadzonych robotach;
i) wykonanie warstwy wyrównawczej nawierzchni.

Lokalizacja inwestycji

Obszar inwestycji znajduję się na terenie:
Nadleśnictwa Siewierz
• na działkach ewidencyjnych nr 361 w obrębie ewidencyjnym 0004 Kuźnica, 2524;
• na działkach ewidencyjnych nr 2233, 2382/2, 2382/1, 2383 w obrębie ewidencyjnym 0001 Błędów.
oraz Nadleśnictwa Olkusz
• na działkach ewidencyjnych nr 2397/5, 2397/10, 2397/9, 2397/4, 2397/7, 2397/3, 2397/6, 2397/2 w obrębie ewidencyjnym Błędów;
• na działkach ewidencyjnych nr 1755,1756,1757, 1758/3, 1759/2, 1759/3, 1760, 1761, 1763, 1764/3, 1765/3, 1766 w obrębie ewidencyjnym Klucze;
• na działkach ewidencyjnych nr 215, 216, 217 w obrębie ewidencyjnym Hutki.
Działki stanowiące teren pod planowaną przebudowę drogi stanowią własność Skarbu Państwa i są w zarządzie PGL Lasy Państwowe Nadleśnictwa Siewierz i Nadleśnictwa Olkusz. Teren pod planowaną przebudowę drogi leśnej stanowią lasy zgodnie z ustawą o lasach. Zgodnie z art. 3 pkt. 2 ustawy o lasach grunt, na którym planowana jest przebudowa drogi jest gruntem związanym z gospodarką leśną, zajętym pod wykorzystanie dla potrzeb gospodarki leśnej.


II.5) Główny kod CPV: 45.00.00.00


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):

Wartość bez VAT: 0,00

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie

II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

w dniach: 270

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów

Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna

Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, iż dysponuje środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości co najmniej 500 000,00 zł.

III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa

Określenie warunków: • doświadczenie zawodowe
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej 2 roboty budowlane o wartości co najmniej 2 500 000,00 zł brutto każda, polegające na przebudowie drogi lub remoncie drogi o nawierzchni z kruszyw łamanych lub innej drogi o podobnym charakterze.
Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia, stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ oraz wykazu robót stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub wykonawców polegających na potencjale podmiotów trzecich w trybie art. 22a ustawy PZP warunek udziału w postępowaniu, dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia musi samodzielnie spełniać przynajmniej jeden z członków konsorcjum lub samodzielnie podmiot udostępniający zasoby.
• potencjał techniczny
Zamawiający odstępuje od określenia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
• osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże ,że dysponuje lub będzie dysponował:
1 osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia funkcji kierownika budowy (robót) w specjalności drogowej, w zakresie określonym w § 13.4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z dn. 11.09.2014r. (Dz.U.2014.1278 z dnia 2014.09.24 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie przepisów obowiązujących w chwili uzyskania stosownych uprawnień uprawniające do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie;

Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia, stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ oraz wykazu osób stanowiącego załącznik nr 13 do SIWZ.


Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp

III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Nie

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu: Tak

Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji: Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Załącznik nr 3 do SIWZ - Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym przez Zamawiającego. Oświadczenia są zawarte w załącznikach nr 3 i 4 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca
a) nie podlega wykluczeniu (załącznik Nr 3 do SIWZ)
b) spełnia warunki udziału w postępowaniu (załącznik Nr 4 do SIWZ)
2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP pkt. XI SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument służący wykazaniu udostępnienia wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci.
3. Wykonawca zobligowany jest do wypełnienia oświadczeń zawartych w załącznikach nr 3 i 4 do SIWZ dotyczących prawdziwości podanych przez niego informacji.
4. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:
1) wykazu robót budowlanych, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; wykaz stanowi załącznik Nr 8 do SIWZ;
2) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 13 do SIWZ.
3) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.

5. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik Nr 9 do SIWZ.
6. W zakresie nieuregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy Rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia z dnia 26 lipca 2016 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126).
7. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
8. W celu zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postepowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia i dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.


III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony

IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Tak
Informacja na temat wadium:
XV. Wymagania dotyczące wadium.
1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości:
100 000,00 PLN (słownie złotych: sto tysięcy).
2. Wadium można wnieść w następujących formach:
 w pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy w Banku BNP Paribas Bank Polska S.A. nr rachunku 10 2030 0045 1110 0000 0041 8480 – z dopiskiem Wadium – Przebudowa leśnej drogi „Pustynna”
 w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
 w gwarancjach bankowych,
 w gwarancjach ubezpieczeniowych,
 w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
3. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych należy składać w formie oryginału w Sekretariacie, pok. Nr 10, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-15:00.
4. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny.
5. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, nieodwołane, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i art. 46 ust. 5 ustawy PZP.
6. Zapłata roszczeń z gwarancji może nastąpić najpóźniej w terminie 30 dni od dnia wpłynięcia do gwaranta żądania zapłaty wadium. Żądanie zapłaty wadium wraz z oświadczeniem, że wadium jest należne z powodu zaistnienia jednej ze wskazanej okoliczności zgodnie z art. 46 ust 4a. i ust 5 ustawy PZP. oraz dokumenty potwierdzające, że żądanie zapłaty zostało podpisane przez osobę, które mogą zaciągać zobowiązanie w imieniu Nadleśnictwa Siewierz są jedynymi dopuszczalnymi warunkami, od wniesienia których gwarant może uzależniać zapłatę wadium. W przypadku gdy gwarancja zawierać będzie inne dodatkowe warunki wypłaty roszczenia Zamawiający zastrzega sobie prawo nieprzyjęcia gwarancji, a tym samym odrzucenia oferty.
7. Z treści gwarancji musi wynikać, że Zamawiający ma prawo złożyć swoje roszczenia za zdarzenia mające miejsce w okresie obowiązywania gwarancji w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze po zakończeniu obowiązywania gwarancji.
8. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
9. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, należy pamiętać, iż będzie ono wniesione skutecznie jedynie w przypadku uznania konta Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
10. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium zostanie odrzucona.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: brak danych

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: brak danych

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców:

Przewidywana minimalna liczba wykonawców:

Maksymalna liczba wykonawców:

Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta: brak danych

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: brak danych

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych

IV.1.8) Aukcja elektroniczna

Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Wartość brutto całości zamówienia (cena oferty):60,00
Długość okresu gwarancji na wykonane prace i materiały:40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak

IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne

IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem

Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych

Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych

IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego

Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: brak danych

Informacje na temat etapów dialogu:

Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego

Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak

Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy mogą być dokonane za zgodą Zamawia-jącego i Wykonawcy, tylko w przypadkach określonych w dziale IV ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem zmian przewi-dzianych w niniejszym rozdziale oraz zmian określonych w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy PZP.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w sytuacji, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a która spowodowałaby, że świadczenie stałoby się niemożliwe.
4. Zamawiający, dla zapewnienia prawidłowej realizacji zamówienia dopuszcza możliwość istotnych zmian postanowień zawartych w niniejszej umowie. W szczególności zmiany mogą dotyczyć:
1) terminu wykonania przedmiotu umowy oraz terminów wykonania poszcze-gólnych etapów robót wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być jedynie okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamawiającego lub niezależnymi zarówno od Zama-wiającego jak i od Wykonawcy np.:
a. nieterminowe przekazanie terenu budowy,
b. konieczność dokonania zmian w dokumentacji projektowej, o ile bę-dą one miały wpływ na dotrzymanie terminu wykonania robót,
c. udzielenie zamówień dodatkowych, których wykonanie wpływa na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego,
d. wystąpienia znalezisk archeologicznych, niewybuchów lub niewypa-łów, o ile będą one miały wpływ na dotrzymanie terminu wykonania robót,
e. opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. lub opóź-nienia w dokonaniu bądź zaniechanie określonych czynności przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następ-stwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
f. brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczenia do ich wykonywania lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ z przyczyn, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialno-ści,
g. wystąpienie siły wyższej, której wystąpienie ma wpływ na termin wy-konania przedmiotu umowy. Termin "siła wyższa" oznacza akty ter-roru, wojny wypowiedziane i niewypowiedziane, blokady, powstania, zamieszki, epidemie, osunięcia gruntu, trzęsienia ziemi, powodzie, wybuchy, wystąpienie nietypowych dla klimatu polskiego warunków atmosferycznych odbiegających od typowych, szczególnie niesprzy-jających, uniemożliwiających prowadzenie zamówień/robót budow-lanych zgodnie z technologią ich wykonywania, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, np. gradobicia, trąby po-wietrzne, zjawiska niestandardowe w klimacie polskim, a także i inne podobne nieprzewidywalne zdarzenia poza kontrolą którejkolwiek ze Stron i którym żadna ze Stron nie mogła zapobiec,

2) zakresu, technologii wykonania i materiałów oraz parametrów technicznych przedmiotu umowy w następujących sytuacjach:
a. konieczność wykonania części robót przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, wynikających z ujawnienia wad doku-mentacji lub zmiany obowiązującego stanu prawnego,
b. konieczność wykonania robót wynikających z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstęp-stwo od projektu budowlanego w rozumieniu art. 36 a ust. 1 ustawy Prawo budowlane,
c. wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrolo-gicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej,
d. wystąpienie siły wyższej, której wystąpienie ma wpływ na sposób realizacji przedmiotu umowy.
3) regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany;
4) formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
5) oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy;
6) wystąpi konieczność zmiany osób koordynujących (osób odpowiedzialnych za realizację ze strony Wykonawcy lub ze strony Zamawiającego;
7) wystąpienia konieczności zmiany podwykonawcy, powierzenia wykonania części zakresu umowy podwykonawcy lub zmiany zakresu wykonania czę-ści zamówienia przez podwykonawcę;
8) wystąpienia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w Umowie, których nie można było usunąć w inny sposób, a zmiana taka będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji.
5. W przypadku dokonywania zmiany treści niniejszej umowy na podstawie art. 144 ust.1 pkt. 2 PZP, w związku z zaistnieniem sytuacji (przesłanek) opisanej w art. 144 ust.1 pkt. 2 PZP ustala się następujące zasady postępowania:
1) rozpoczęcie wykonywania „dodatkowych robót budowlanych” wykraczają-cych poza przedmiot niniejszej umowy (przedmiot zamówienia podstawo-wego) udzielanych na podstawie art. 144 ust.1 pkt. 2 PZP może nastąpić po podpisaniu przez strony niniejszej umowy aneksu zmieniającego niniej-szą umowę w tym zakresie.
2) podstawą do podpisania aneksu, o którym mowa w pkt 1) powyżej będzie protokół konieczności potwierdzony przez przedstawiciela Zamawiającego i zatwierdzony przez strony umowy reprezentowane przez osoby upraw-nione do ich reprezentacji. Protokół konieczności, o którym mowa w zdaniu pierwszym musi zawierać uzasadnienie wskazujące, że spełnione zostały przesłanki, o których mowa w art. 144 ust.1 pkt. 2 PZP.
3) Podstawą do ustalenia wysokości wynagrodzenia za wykonanie „dodatko-wych robót budowlanych” wykraczających poza przedmiot niniejszej umo-wy (przedmiot zamówienia podstawowego) udzielanych na podstawie art. 144 ust.1 pkt. 2 PZP będzie kosztorys przygotowany przez Wykonawcę i zatwierdzony przez Zamawiającego. Przedmiotowy kosztorys stanowić będzie załącznik do aneksu, o którym mowa w pkt 1) powyżej.
6. Zmiany do umowy może inicjować zarówno Zamawiający, jak i Wykonawca, składając pisemny wniosek do drugiej strony, zawierający w szczególności opis zmiany i uzasadnienie. Zamawiający powyżej przewidział katalog zmian na które może wyrazić zgodę, powyższe nie stanowi jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
7. Ewentualne zmiany o których mowa w ust. 5 mogą zostać wprowadzone w życie po odpowiednich negocjacjach Wykonawcy z Zamawiającym i akceptacji ustaleń przez obie strony umowy.


IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym:

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

Data: 19.01.2021, godzina: 08:30

Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Polski

IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: brak danych

IV.6.5) Informacje dodatkowe:

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.