Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-03-18
Olsztyn: Rozbudowa, modernizacja i wyposażenie budynku Wojewódzkiego Zespołu Medycyny Przemysłowej w Olsztynie współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach: Osi priorytetowej: 3. Infrastruktura społeczna Działania: 3.2. Wysoki poziom zabezpieczenia i dostępności medycznej Poddziałania: 3.2.1. Infrastruktura ochrony zdrowia Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia - Mazury na lata 2007 - 2013.
Numer ogłoszenia: 77454 - 2010; data zamieszczenia: 18.03.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Zespół Medycyny Przemysłowej , ul. Pstrowskiego 28b, 10-602 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5336636, faks 089 5336636.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzmp.olsztyn.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa, modernizacja i wyposażenie budynku Wojewódzkiego Zespołu Medycyny Przemysłowej w Olsztynie współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach: Osi priorytetowej: 3. Infrastruktura społeczna Działania: 3.2. Wysoki poziom zabezpieczenia i dostępności medycznej Poddziałania: 3.2.1. Infrastruktura ochrony zdrowia Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia - Mazury na lata 2007 - 2013..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, w rozumieniu art.2 ust.8 UPZP oraz art.3 pkt. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane /Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm./-dalej UPB, polegające na realizacji zadania inwestycyjnego pn. Rozbudowa, modernizacja i wyposażenie budynku Wojewódzkiego Zespołu Medycyny Przemysłowej w Olsztynie, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach: Osi priorytetowej: 3. Infrastruktura społeczna Działania:3.2. Wysoki poziom zabezpieczenia i dostępności medycznej Poddziałania: 3.2.1. Infrastruktura ochrony zdrowia Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia - Mazury na lata 2007 - 2013 w zakresie i na warunkach szczegółowo określonych w: a)dokumentacji projektowej wielobranżowej opracowanej przez - Pracownię Architektoniczną IDEA, ul. Ostróżki 1,11-041 Olsztyn b)specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, c)przedmiarach robót o charakterze orientacyjnym, d)projekcie umowy. Dokumenty wymienione w pkt. a - d stanowią załączniki do SIWZ i są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego http://www.wzmp.olsztyn.pl, w miejscu ogłoszenia niniejszego postępowania..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- zgodnie z art.67 ust.1 pkt 6 PZP
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.45.53.00 - 45.45.53.00 .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.02.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy 00 groszy ), przed upływem terminu składania ofert. 10.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku, dopuszczonych przez Zamawiającego formach, określonych w art. 45 ust. 6 UPZP, tj.: 1. pieniądzu, 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3. gwarancjach bankowych, 4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 10.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Millennium S.A. 06 1160 2202 0000 0001 2205 6475 z adnotacją:(WADIUM - Rozbudowa, modernizacja i wyposażenie budynku Wojewódzkiego Zespołu Medycyny Przemysłowej w Olsztynie).
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1) oświadczenie, zgodnie z art. 44 UPZP, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego na podstawie art. 22 ust. 1 UPZP (wg wzoru Zamawiającego),
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1) wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (wg wzoru Zamawiającego - załącznik nr 6),
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1)wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacja o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg wzoru Zamawiającego - załącznik nr 5), 2) oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 3) przed podpisaniem umowy wykonawca dostarczy kserokopię uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: a/ konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, b/ instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, c/ instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, d/ drogowej bez ograniczeń, e/ telekomunikacyjnej bez ograniczeń. Wraz z aktualnym zaświadczeniem o wpisie na listę właściwej Izby Samorządu Zawodowego,
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 2)opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Do oferty należy dołączyć również następujące dokumenty : 1. Oferta, deklaracja wykonania zamówienia na warunkach przedstawionych przez Zamawiającego w SIWZ, w tym umowy - zał. Nr 2 do SIWZ, 2. Kosztorysy ofertowe szczegółowe, obejmujące całość robót do wykonania i przedstawiające ceny jednostkowe netto wykonania poszczególnych robót oraz składniki cenotwórcze, 3.Pełnomocnictwo - o ile dotyczy -(również te, o którym mowa, w pkt. 6.3. ppkt.2. SIWZ). Pełnomocnictwo może być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/y udzielającą/e pełnomocnictwa lub przez notariusza. 4. Potwierdzenie wniesienia wadium (zgodnie z pkt. 10.4 SIWZ) 5. Wykaz podwykonawców, tj.: wskazanie przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom wraz z podaniem nazw (firm) proponowanych podwykonawców,a także zakresu rzeczowego powierzonej im części zamówienia - o ile dotyczy - zał. Nr 3 do SIWZ
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
24.6.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach: 24.6.1. W razie wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych, bądź konieczności wprowadzenia istotnych zmian do projektu, powodujących zmianę decyzji o pozwoleniu na budowę, gdy jest to korzystne dla zamawiającego i nie powoduje zmiany wartości wynagrodzenia: a) w przypadku wprowadzenia robót (materiałów zamiennych) wynagrodzenie za te roboty ustala się wg p. c), natomiast ryczałt, o którym jest mowa w § 11, ulega zmianie o różnicę wartości robót zamiennych ustalonych kosztorysem powykonawczym ( zaakceptowanym przez Inspektora Nadzoru, zatwierdzonym przez Zamawiającego) i wartości ryczałtowej tego zakresu (przedmiotu odbioru lub elementu rozliczeniowego), zamiast którego będą wykonywane roboty ( lub zastosowane materiały) zamienne, b) w przypadku zaniechania przez zamawiającego wykonania niektórych robót, wynagrodzenie ryczałtowe, o którym mowa w §11 zostanie pomniejszone o wartość ryczałtową danego elementu przedmiotu odbioru, w skład którego wchodzą roboty zaniechane, a następnie powiększone o wartość kosztorysową robót (kosztorys powykonawczy-zaakceptowany przez Inspektora Nadzoru, zatwierdzony przez Zamawiającego) danego elementu przedmiotu odbioru, które będą wykonywane, c)w przypadku, o którym mowa w pkt a) i b) podstawą do sporządzenia kosztorysu jest zastosowanie wskaźników cenotwórczych ( stawka robocizny, ceny materiałów i sprzętu oraz wysokość narzutów z tytułu kosztów pośrednich oraz zysku) przyjętych w szczegółowych kosztorysach Wykonawcy, 24.6.2.W przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych, nie objętych zamówieniem, a których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, Zamawiający może udzielić zamówienia dodatkowego na podstawie art,.67 ust.1 pkt. 5 UPZP. 24.6.3.Jeżeli wykonawca opóźnia się z wykonaniem przedmiotu umowy tak dalece, że wątpliwe będzie terminowe zakończenie robót, Zamawiający może od umowy odstąpić, bez wyznaczania terminu dodatkowego i powierzyć realizację innemu Wykonawcy, 24.6.4. W razie odstąpienia od umowy na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność wykonawca, wówczas wykonawca będzie obciążony obowiązkiem naprawienia szkody jaką poniósł zamawiający, w związku z odstąpieniem od umowy i powierzeniem jej wykonania innemu Wykonawcy, 24.6.5. W razie odstąpienia od umowy lub rozwiązania umowy w inny sposób, wykonawca przy udziale Zamawiającego, sporządzi w terminie 7 dni, protokół inwentaryzacji robót w toku i rozliczenie finansowe według stanu na dzień odstąpienia, 24.6.6. Za zgodą Stron, dopuszcza się możliwość zmiany terminu umownego w momencie wystąpienia niezależnych od zamawiającego okoliczności lub działania siły wyższej, powodujących konieczność wprowadzenia zmian do Projektu. Wystąpienie tzw. siły wyższej niemożliwej do przewidzenia i niemożliwej do zapobieżenia, w tym: katastrofalne działanie przyrody, zmiana przepisów prawnych powodująca wydłużenie terminu realizacji umowy, zaburzenia życia zbiorowego( zamieszki uliczne, akty wandalizmu, kradzieże, itp.), 24.6.7. Wykonanie przedmiotu umowy przed terminem wskazanym w SIWZ i umowie, Strony umowy uzgodnią zakres zmian, które są niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia w aneksie do umowy. a) w przypadku wprowadzenia robót (materiałów zamiennych) wynagrodzenie za te roboty ustala się wg p. c), natomiast ryczałt, o którym jest mowa w § 11 ust.2 , ulega zmianie o różnicę wartości robót zamiennych ustalonych kosztorysem powykonawczym (zaakceptowanym przez Inspektora Nadzoru, zatwierdzonym przez Zamawiającego)i wartości ryczałtowej tego zakresu (przedmiotu odbioru lub elementu rozliczeniowego), zamiast którego będą wykonywane roboty ( lub zastosowane materiały) zamienne, b) w przypadku zaniechania przez zamawiającego wykonania niektórych robót, wynagrodzenie ryczałtowe, o którym mowa w § 11 ust.2 zostanie pomniejszone o wartość ryczałtową danego elementu przedmiotu odbioru, w skład którego wchodzą roboty zaniechane, a następnie powiększone o wartość kosztorysową robót (kosztorys powykonawczy-zaakceptowany przez Inspektora Nadzoru, zatwierdzony przez Zamawiającego) danego elementu przedmiotu odbioru, które będą wykonywane, c)w przypadku, o którym mowa w pkt a) i b) podstawą do sporządzenia kosztorysu jest zastosowanie wskaźników cenotwórczych ( stawka robocizny, ceny materiałów i sprzętu oraz wysokość narzutów z tytułu kosztów pośrednich oraz zysku) przyjętych w szczegółowych kosztorysach Wykonawcy, 2.W przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych, nie objętych zamówieniem, a których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, Zamawiający może udzielić zamówienia dodatkowego na podstawie art,.67 ust.1 pkt. 5 UPZP. 3.Jeżeli wykonawca opóźnia się z wykonaniem przedmiotu umowy tak dalece, że wątpliwe będzie terminowe zakończenie robót, Zamawiający może od umowy odstąpić, bez wyznaczania terminu dodatkowego i powierzyć realizację innemu Wykonawcy, 4. W razie odstąpienia od umowy na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność wykonawca, wówczas wykonawca będzie obciążony obowiązkiem naprawienia szkody jaką poniósł zamawiający, w związku z odstąpieniem od umowy i powierzeniem jej wykonania innemu Wykonawcy, 5. W razie odstąpienia od umowy lub rozwiązania umowy w inny sposób, wykonawca przy udziale Zamawiającego, sporządzi w terminie 7 dni, protokół inwentaryzacji robót w toku i rozliczenie finansowe według stanu na dzień odstąpienia, 6. Za zgodą Stron, dopuszcza się możliwość zmiany terminu umownego w momencie wystąpienia niezależnych od zamawiającego okoliczności lub działania siły wyższej, powodujących konieczność wprowadzenia zmian do Projektu. Wystąpienie tzw. siły wyższej niemożliwej do przewidzenia i niemożliwej do zapobieżenia, w tym: katastrofalne działanie przyrody, zmiana przepisów prawnych powodująca wydłużenie terminu realizacji umowy, zaburzenia życia zbiorowego( zamieszki uliczne, akty wandalizmu, kradzieże, itp.), 7. Wykonanie przedmiotu umowy przed terminem wskazanym w SIWZ i umowie, Strony umowy uzgodnią zakres zmian, które są niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia w aneksie do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wzmp.olsztyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 1.1.Wojewódzki Zespół Medycyny Przemysłowej ul. Pstrowskiego 28B, 10-602 Olsztyn pok.nr 2..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.04.2010 godzina 11:45, miejsce: Wojewódzki Zespół Medycyny Przemysłowej ul. Pstrowskiego 28B, 10-602 Olsztyn pok. nr 2..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie inwestycyjne pn.:Rozbudowa, modernizacja i wyposażenie budynku Wojewódzkiego Zespołu Medycyny Przemysłowej w Olsztynie współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach: Osi priorytetowej: 3. Infrastruktura społeczna Działania: 3.2. Wysoki poziom zabezpieczenia i dostępności medycznej Poddziałania: 3.2.1. Infrastruktura ochrony zdrowia Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia - Mazury na lata 2007 - 2013..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z OLSZTYNA
- Dostawa artykułów spożywczych do stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej nr 30 im. Marii Zientary-Malewskiej w Olsztynie
- Dostawa odczynników chemicznych oraz drobnych akcesoriów laboratoryjnych na potrzeby jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
- Dostawa substancji recepturowych, roztworów formaliny, śr. do dezynfekcji
- "Dostawa projektora ultra krótkoogniskowego oraz ekranu projekcyjnego na Wydział Humanistyczny Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie"
- Asysta techniczna Ivanti 2025-2027
- Dozór oraz ochrony osób i mienia w hali Urania w Olsztynie
więcej: przetargi w Olsztynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
- Budowa gospodarczego obiektu budowlanego przeznaczonego na cele gospodarki leśnej - wieża dla nietoperzy na dz. ew. nr 4200/11 obręb Jasionka
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.