Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-03-26
Kamieńsk: WYKONANIE DRÓG GMINNYCH
Numer ogłoszenia: 77816 - 2009; data zamieszczenia: 26.03.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kamieńsk , ul. Wieluńska 50, 97-360 Kamieńsk, woj. łódzkie, tel. 044 6817123, faks 044 6817153.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.kamiensk.com.pl, www.bip.kamiensk.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYKONANIE DRÓG GMINNYCH.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie I - budowa drogi Danielów - Siódemka (odcinek dł. 275 m) Zadanie II - modernizacja ul. Wrzosowej w Kamieńsku (odcinek dł. 400 m) Zadanie III - nawierzchnia asfaltowa na drodze Ochocice - Aleksandrów (odcinek dł. 400 m) Zadanie IV - nawierzchnia asfaltowa na drodze Ozga - Podjezioro (odcinek dł. 300 m) Zadanie V - nawierzchnia asfaltowa na drodze Podjezioro - Włodzimierz (odcinek dł. 300 m) Zadanie VI - nawierzchnia asfaltowa na drodze w miejscowości Danielów (odcinek dł. 400 m) Zadanie VII - budowa drogi w miejscowości Napoleonów (odcinek dł. 280 m) Zadanie VIII - nawierzchnia asfaltowa na ul. Secomskiego w Kamieńsku (odcinek dł. 225 m) Zadanie IX - budowa drogi w miejscowości Siódemka (odcinek dł. 300 m) Zadanie X - budowa drogi w miejscowości Huta Porajska (odcinek dł. 300 m).
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Zadanie I - budowa drogi Danielów - Siódemka - 7 500,00 zł Zadanie II - modernizacja ul. Wrzosowej w Kamieńsku - 1 000,00 zł Zadanie III - nawierzchnia asfaltowa na drodze Ochocice - Aleksandrów - 1 000,00 zł Zadanie IV - nawierzchnia asfaltowa na drodze Ozga - Podjezioro - 1 000,00 zł Zadanie V - nawierzchnia asfaltowa na drodze Podjezioro - Włodzimierz - 1 000,00 zł Zadanie VI - nawierzchnia asfaltowa na drodze w miejscowości Danielów - 1 000,00 zł Zadanie VII - budowa drogi w miejscowości Napoleonów - 2 000,00 zł Zadanie VIII - nawierzchnia asfaltowa na ul. Secomskiego w Kamieńsku - 2 000,00 zł Zadanie IX - budowa drogi w miejscowości Siódemka - 2 000,00 zł Zadanie X - budowa drogi w miejscowości Huta Porajska - 2 000,00 złIII.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy potwierdzający spełnienie warunków 1.1 Posiadający uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem niniejszego zamówienia 1.2 Posiadający niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponujący potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub którzy przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; (dysponują osobą zdolną do pełnienia obowiązków kierownika budowy w branży drogowej z nim. 3 letnim doświadczeniem w pracy na stanowisku kierownika budowy lub robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami drogowymi oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do samorządu zawodowego lub przedstawią pisemne zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia osoby posiadającej wymagane uprawnienia, wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy (w tym okresie), roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, przy czym co najmniej 3 roboty o wartości 500 000,00 zł brutto każda) 1.3 Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę 750 000,00 zł. 1.4 Nie podlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Z ubiegania się o zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców, którzy 2.1 nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 Prawa zamówień publicznych opisanych w ppkt. 1.1 do 1.4. 2.2 podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. 2.3 wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności chyba, że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudnia uczciwej konkurencji. 2.4 złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania. 2.5 nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Prawa zamówień publicznych 2.6 nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. 3. Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli 3.1 jest niezgodną z ustawą lub jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych. 3.2 jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 3.3 zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 3.4 została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, 3.5 zawiera błędy w obliczeniu ceny, 3.6 wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych, 3.7 jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów, 4. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 5. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia - niespełna..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki Załącznik nr 1 - formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę Załącznik nr 2 - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne Załącznik nr 3 - informacje nt. personelu kierowniczego Załącznik nr 4 - wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie Załącznik nr 5 - wykaz wykonanych robót budowlanych Załącznik nr 6 - wzór umowy parafowany przez wykonawcę B. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych składa następujące dokumenty B.1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. B.2. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień - pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych. B.3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. B.4. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. B.5. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. B.6. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 Prawa zamówień publicznych. (załącznik nr 2). C. W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia należy złożyć następujące dokumenty C.1. Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (należy załączyć kopię uprawnień budowlanych proponowanego kierownika budowy wraz z aktualnym zaświadczeniem potwierdzającym przynależność do samorządu zawodowego (załącznik nr 3) C.2. Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie tym wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował (należy wypełnić w przypadku, jeśli wykonawca zamierza zlecić wykonanie części zamówienia podwykonawcom) (załącznik nr 4). C.3. Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie z których co najmniej trzy roboty to roboty o podobnym charakterze i wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto każda (załącznik nr 5). D. W celu potwierdzenia spełnienia warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia należy złożyć następujące dokumenty D.1. Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę 750 000,00 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. D.2. Polisa, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. E. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: E.1. Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. B.1., B.3., B.5. składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. E.2. Zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. B.4. składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w niniejszym pkt. E zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w niniejszym pkt. E. F. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej: Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w pkt. B.1, B.2, B.3, B.4, B.5, B.6 dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie. G. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów G.1. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę - osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem. G.2. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kamiensk.com.pl, www.bip.kamiensk.com.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Kamieńsku, ul. Wieluńska 50, 97-360 Kamieńsk.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.04.2009 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Kamieńsku, ul. Wieluńska 50, 97-360 Kamieńsk, pokój nr 9 (sekretariat - parter budynku).
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: budowa drogi Danielów - Siódemka (odcinek dł. 275 m).
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: budowa drogi Danielów - Siódemka (odcinek dł. 275 m).
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: modernizacja ul. Wrzosowej w Kamieńsku (odcinek dł. 400 m).
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: modernizacja ul. Wrzosowej w Kamieńsku (odcinek dł. 400 m).
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: nawierzchnia asfaltowa na drodze Ochocice - Aleksandrów (odcinek dł. 400 m).
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: nawierzchnia asfaltowa na drodze Ochocice - Aleksandrów (odcinek dł. 400 m).
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: nawierzchnia asfaltowa na drodze Ozga - Podjezioro (odcinek dł. 300 m).
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: nawierzchnia asfaltowa na drodze Ozga - Podjezioro (odcinek dł. 300 m).
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: nawierzchnia asfaltowa na drodze Podjezioro - Włodzimierz (odcinek dł. 300 m).
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: nawierzchnia asfaltowa na drodze Podjezioro - Włodzimierz (odcinek dł. 300 m).
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: nawierzchnia asfaltowa na drodze w miejscowości Danielów (odcinek dł. 400 m).
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: nawierzchnia asfaltowa na drodze w miejscowości Danielów (odcinek dł. 400 m).
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: budowa drogi w miejscowości Napoleonów (odcinek dł. 280 m).
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: budowa drogi w miejscowości Napoleonów (odcinek dł. 280 m).
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: nawierzchnia asfaltowa na ul. Secomskiego w Kamieńsku (odcinek dł. 225 m).
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: nawierzchnia asfaltowa na ul. Secomskiego w Kamieńsku (odcinek dł. 225 m).
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: budowa drogi w miejscowości Siódemka (odcinek dł. 300 m).
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: budowa drogi w miejscowości Siódemka (odcinek dł. 300 m).
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: budowa drogi w miejscowości Huta Porajska (odcinek dł. 300 m).
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: budowa drogi w miejscowości Huta Porajska (odcinek dł. 300 m).
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa Centrum Opiekuńczo - Mieszkalnego w Wysokiej
- Budowa drogi w ul. Łabędziej od ul. Bocianiej w Ząbkach
- "Budowa dróg gruntowych metodą śladową (płyty betonowe) z podziałem na części"
- Budowa drogi dojazdowej do przedszkola przy ul. Nad Gwdą
- Przebudowa skrzyżowania ul. Wiśniowej i ul. Nowej w Redzie wraz infrastrukturą towarzyszącą w ramach programu - Bezpieczna droga do szkoły.
- Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Gorzyce Małe, Świeca, Huta, Nadstawki, Tarchały Wielkie
więcej: Roboty drogowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.