Ogłoszenie z dnia 2009-05-20
Malbork: Usługa - prace konserwatorskie elewacji skrzydła zachodniego i północnego Zamku Średniego Muzeum Zamkowego w Malborku w ramach realizacji projektu współfinansowanego z priorytetu 2.3 Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego pn. Zespół Rezydencjonalny Wielkich Mistrzów na Zamku Średnim w Malborku - Pałac wraz ze Skrzydłem Zachodnim - Kontynuacja prac. Znak sprawy: Zp 04/2009
Numer ogłoszenia: 78065 - 2009; data zamieszczenia: 20.05.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Zamkowe w Malborku , ul. Starościńska 1, 82-200 Malbork, woj. pomorskie.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamek.malbork.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytucja kultury. Muzeum.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa - prace konserwatorskie elewacji skrzydła zachodniego i północnego Zamku Średniego Muzeum Zamkowego w Malborku w ramach realizacji projektu współfinansowanego z priorytetu 2.3 Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego pn. Zespół Rezydencjonalny Wielkich Mistrzów na Zamku Średnim w Malborku - Pałac wraz ze Skrzydłem Zachodnim - Kontynuacja prac. Znak sprawy: Zp 04/2009.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorskie ceglanego muru, detalu architektonicznego oraz pozostałych elementów elewacji architektonicznych kaplicy p.w. św. Katarzyny, Pałacu Wielkich Mistrzów, skrzydła zachodniego i północnego wraz z północnym murem oporowym, do budynku bramy wjazdowej na Zamek, oraz Kurzej Stopy na Zamku Średnim Muzeum Zamkowego w Malborku. Przewidziano prace badawcze, konserwatorskie i remontowe w zakresie: - badań określających zasolenie konserwowanych elementów, - badań określających właściwości materiałów budowlanych stosowanych przy wznoszeniu ścian, - prac konserwatorskich przy polichromiach ściennych i tynkach, - prac konserwatorskich przy wątku ceglanym i spoinie wapiennej, - prac konserwatorskich przy elementach kamiennych, - prac konserwatorskich przy elementach metalowych, - wykonanie dokumentacji powykonawczej (dwa oryginały z barwnymi fotografiami i dwie kopie na nośniku CD). Szczegółowy zakres prac określony jest w: - Programie prac konserwatorskich stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ, - Rysunkach elewacji stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ, - Wykonawcy mają obowiązek samodzielnie dokonać obmiaru wszystkich ścian elewacji i na podstawie tego obmiaru i Programu prac konserwatorskich przedłożyć Zamawiającemu wycenę z podziałem na poszczególne ściany. Ponad prace zawarte w Programie prac konserwatorskich Wykonawca powinien w wycenie uwzględnić zabezpieczenie elewacji przeciwko ptakom. Zabezpieczenie winno uniemożliwić gniazdowanie oraz przebywanie ptaków na parapetach okiennych, w przestrzeniach strychowych oraz na detalu architektonicznym. Winno ono być wykonane w systemie kolców oraz siatek ECOPIC lub równoważnym. Wymagania organizacyjne: 1.Zamawiający zaleca Wykonawcy dokonanie wizji lokalnej, po uprzednim uzgodnieniu terminu z pracownikami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami (pkt. 8.9 SIWZ). 2.Pracownicy Wykonawcy winni na terenie MZM nosić ubrania robocze z logo firmy..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.52.20.00 - Usługi ochrony obiektów i budynków historycznych .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 120.000 PLN (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach: 1. pieniądzu, 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3. gwarancjach bankowych; 4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 5. w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). 2. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca wpłaca wadium, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BGŻ S.A. O/Malbork Nr 55 2030 0045 1110 0000 0039 2450 z dopiskiem: Wadium - elewacje MZM Wykonawca dołączy do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. 3. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa w punkcie 1. muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 4. Zasady zwrotu wadium określa art. 46 ustawy Pzp.III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: A.1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w artykule 22 ustawy Pzp. W szczególności Zamawiający wymaga aby Wykonawcy wykazali, że: 1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności. Warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli załączy aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wykazujące prowadzenie działalności objętą przedmiotem zamówienia. 2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. Warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli: a) wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, prace konserwatorskie ceglanego i kamiennego (wapiennego) lica ścian obiektów sprzed 1800 roku wpisanych do rejestru zabytków, o wartości łącznej brutto nie mniejszej niż 3.000.000 zł (słownie: trzy miliony złotych), w tym jedną realizację nie mniejszą niż za kwotę 800.000 zł (słownie osiemset tysięcy złotych). b) wskaże do realizacji niniejszego zamówienia osoby, które posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie w tym: 1.kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane wykonawcze, a także dokumenty stwierdzające przygotowanie zawodowe uprawniające do wykonywania prac w zakresie przedmiotu zamówienia, zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzeniem Ministra Kultury z dn. 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. nr 150 z 2004 r., poz. 1579); 2.kierownika prac konserwatorskich posiadającego wykształcenie i praktykę zawodową określone w §7 ust.1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dn. 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. nr 150 z 2004 r., poz. 1579). c) wskaże w ofercie współpracujące z wykonawcą laboratorium lub laboratoria, których zadaniem w trakcie prac będzie prowadzenie badań w zakresie środków i materiałów budowlanych stosowanych w minionych okresach istnienia obiektu, a także opracowywać będzie technologie nowych środków stosowanych w robotach konserwatorskich. W przypadku laboratorium nie należącego do wykonawcy należy przedstawić kopię wstępnego porozumienia z taką jednostką badawczo - naukową określającego zasady tej współpracy. Przedstawić należy dokumenty potwierdzające wykonywanie przez placówkę prac badawczych w zakresie dawnych technologii - budowlanych, tynkarskich i malarstwa ściennego, metaloznawcze a także w zakresie badań mikrobiologicznych. Doświadczenie to powinno być udokumentowane tabelarycznie, zgodnie z tabelą z załącznika nr 7 do SIWZ. W przypadku współpracy z więcej niż jednym laboratorium doświadczenie poszczególnych placówek przedstawić należy w oddzielnych tabelach. 3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; Warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli osiąga zysk oraz obrót na produkcji budowlano-konserwatorskiej nie mniejszy niż 2.000.000 zł (słownie: dwa miliony złotych) rocznie w ostatnich 3-ch latach obrotowych. 4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ustawy Pzp. 5. wniosą wadium; 6. udzielą gwarancji na okres 5 lat od daty końcowego odbioru prac. B.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów i oświadczeń, o których mowa w punkcie 6 i 7 niniejszej SIWZ zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia. C.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Każdy z nich musi spełniać warunek wymieniony w pkt. 5.1.4, pozostałe warunki muszą spełniać razem lub jeden z nich. Ponadto każdy z Wykonawców musi załączyć do oferty dokumenty, o których mowa w punkcie 6.1.1; 6.1.2: 6.1.3; 6.1.4; 6.1.5; SIWZ, a razem muszą załączyć do oferty dokumenty, o których mowa w punktach: 6.1.6; 6.1.7; 6.1.8; 6.1.9; 6.1.10; 6.1.11. SIWZ. Ponadto w.w Wykonawcy muszą ustanowić pełnomocnika, o którym mowa w punkcie 12 SIWZ. D.Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków stawianych Wykonawcom przez Zamawiającego, Wykonawca złoży następujące oświadczenia i dokumenty: 1.oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i nie podleganiu wykluczenia z postępowania - wypełniony i podpisany załącznik nr 3 do SIWZ; 2.aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wykazujące prowadzenie działalności objętej przedmiotem zamówienia, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące prze upływem terminu składania ofert; 4.aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 5.aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6. wykaz o doświadczeniu zawodowym (Doświadczenie zawodowe) Wykonawcy zgodnie z pkt. 5.1.2.a SIWZ. Wykaz powinien zawierać: nazwę odbiorców, przedmiot prac/usług, daty, wartość w PLN, numer wpisu obiektu do rejestru zabytków - wypełniony i podpisany załącznik nr 4 do SIWZ. Do wykazu należy załączyć dokumenty np.: protokoły odbioru końcowego lub referencje potwierdzające, że wymieniane prace zostały wykonane należycie; 7. informację o kierowniku robót oraz kierowniku prac konserwatorskich, skierowanych do wykonania zamówienia. Należy dołączyć ich dokumenty kwalifikacyjne zgodnie z pkt 5.1.2.b. SIWZ z informacją przebiegu doświadczenia zawodowego na obiektach zabytkowych a także przebieg pracy zawodowej z wyszczególnieniem prowadzonych prac; 8. informację o współpracującym z Wykonawcą laboratorium lub laboratoriach naukowych, zgodnie z warunkami określonymi w punkcie 5.1.2.c. SIWZ. Zwrócić należy szczególną uwagą na wymagania postawione w tym zakresie w Kryterium II oceny ofert. 9. informację o składzie zespołu konserwatorskiego z podaniem informacji i zgodnie z wymogami postawionymi w kryterium III/3 określonym w punkcie 15.1. SIWZ; 10.sprawozdania finansowego albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku Wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za ostatnie 3 lata obrotowe, zgodnie z pkt 5.1.3. SIWZ; 11.pełnomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik; 12. potwierdzenia, że Wykonawca wniósł wadium zgodnie z postanowieniami zawartymi w punkcie 9 SIWZ. A.2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się § 2.1. rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia: 19 maja 2006 r. - w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. nr 87, poz. 605 z późniejszymi zmianami). A.3. Wykonawca ma obowiązek złożyć dokumenty w formie oryginałów lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. A.4. Jeżeli Wykonawca składa dokumenty sporządzone w języku obcym, to ma obowiązek złożyć te dokumenty wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 50
- 2 - Ocena techniczna - 10
- 3 - Właściwości wykonawcy - 40
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zamek.malbork.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Zamkowe w Malborku ul. Starościńska 1, 82-200 Malbork..
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.06.2009 godzina 10:00, miejsce: siedziba Zamawiającego - sekretariat Muzeum..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt będzie wspólfinasowany z priorytetu 2.3 Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego pn. Zespół Rezydencjonalny Wielkich Mistrzów na Zamku Średnim w Malborku - Pałac wraz ze Skrzydłem Zachodnim - Kontynuacja prac..
INNE PRZETARGI Z MALBORKA
- Zawarcie Umowy Ramowej na awaryjne i naprawcze roboty elektryczne do wykonania na terenie zespołu zamkowego w Malborku, Zamku w Kwidzynie i Zamku w Sztumie
- Przebudowa budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Malborku w związku z doprowadzeniem do zgodności z przepisami ochrony przeciwpożarowej - Etap I
- Zakup środków czystości dla 22. BLT oraz jednostek będących na zaopatrzeniu
- Dostawa artykułów i akcesoriów biurowych dla 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku oraz jednostek i instytucji wojskowych będących na zaopatrzeniu 22.BLT
- "Remont budynku wartowni przy Bramie Głównej Muzeum Zamkowego w Malborku"
- Usługa wykonania i dostawy asortymentu do sklepów muzealnych Muzeum Zamkowego w Malborku z podziałem na cztery części
więcej: przetargi w Malborku »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.