Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-03-09
Nowa Wieś Lęborska: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: Instalacja urządzeń solarnych na terenie Gmin Cewice, Nowa Wieś Lęborska, Wicko.
Numer ogłoszenia: 78295 - 2011; data zamieszczenia: 09.03.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Gmin Wiejskich Powiatu Lęborskiego "HELIOS" , ul. Lęborska 20, 84-851 Nowa Wieś Lęborska, woj. pomorskie, tel. 59 8612428 wew. 33, faks 59 8612 164.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.stowarzyszeniehelios.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Stowarzyszenie.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: Instalacja urządzeń solarnych na terenie Gmin Cewice, Nowa Wieś Lęborska, Wicko..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 pod nazwą Instalacja urządzeń solarnych na terenie Gmin Cewice, Nowa Wieś Lęborska i Wicko 2. Przedmiot zamówienia obejmuje pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w branżach: a) konstrukcyjno-budowlanej b) sanitarnej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych 3. Inwestycja podlegająca nadzorowi polegać będzie na instalacji 233 kompletów urządzeń solarnych na bazie płaskich kolektorów słonecznych o układzie meandrowym lub próżniowych kolektorów słonecznych do przygotowania ciepłej wody użytkowej (c.w.u.) w 233 budynkach mieszkalnych zlokalizowanych na terenie gm. Cewice, Nowa Wieś Lęborska i Wicko. 4. Szczegółowa dokumentacja techniczna realizowanego zadania inwestycyjnego zamieszczona jest na stronie Gminy Nowa Wieś Lęborska pod adresem internetowym www.nwl.pl w postępowaniu przetargowym na wybór Wykonawcy robót projektu pn. Instalacja urządzeń solarnych na terenie Gmin Cewice, Nowa Wieś Lęborska i Wicko w załączniku nr 9 i 10 do SIWZ dla przedmiotowego zadania 5. Wykonawca zobowiązuje się wykonywać wszystkie czynności przewidziane dla Inspektora Nadzoru na mocy przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. prawo budowlane (Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) 6. Inspektor Nadzoru jest zobowiązany do pobytów na budowach w takich odstępach czasu, aby była zapewniona skuteczność nadzoru oraz na każde wezwanie Zamawiającego. 7. W ramach pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru w skład podstawowych obowiązków wchodzą: a) Na etapie prowadzenia robót budowlanych: - Prowadzenie nadzoru nad wykonywaniem robót i ich finansowaniem, zgodnie z harmonogramem tych robót, -Uczestniczenie w naradach technicznych, problemowych i innych organizowanych przez wszystkie strony procesu inwestycyjnego, -Podejmowanie wszelkich działań umożliwiających prawidłową realizację harmonogramu robót, -Prowadzenie nadzoru technicznego nad realizacją robót, zgodnie z Prawem budowlanym, -Pełnienie funkcji koordynacyjnych na budowie; Inspektor Nadzoru koordynuje i odpowiada za osoby nadzorujące roboty instalacyjne, - Stałe konsultowanie i fachowe doradztwo na rzecz Inwestora, - Pomoc przy rozliczeniach związanych z realizacją robót, opracowywaniem dokumentów rozliczeniowych, sprawozdań i innych dokumentów wymaganych przy realizacji robót, -Współpraca z Inwestorem, projektantami i wykonawcami w zakresie realizowanych robót budowlanych, -Podejmowanie wszelkich niezbędnych działań w celu ochrony interesów Inwestora, Sprawowanie nadzoru nad prowadzonymi robotami budowlanymi zgodnie z art. 25, 26 i 27 Prawa budowlanego oraz zasadami działania inspektora nadzoru, to jest w szczególności: - kontrola jakości wykonanych prac budowlanych, zgodności robót z projektem i pozwoleniem na budowę, obowiązującymi przepisami i normami, przepisami techniczno-budowlanymi oraz przepisami bhp, SANEPID, ppoż., ochrony środowiska,- sprawdzenie posiadania przez wykonawcę odpowiednich dokumentów (atestów, certyfikatów, świadectw jakości, wyników badań, itp.) dotyczących materiałów i urządzeń stosowanych przez wykonawcę robót budowlanych, - prowadzenie dziennika budowy stanowiący dokument pomocniczy i dokonywania w nim wpisów, - sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających; - uczestniczenie w prowadzonych próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych, - rozstrzyganie wątpliwości o charakterze technicznym powstałych w toku prowadzenia robót, a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu lub rzeczoznawców, - bieżące prowadzenie rozliczeń finansowych z wykonawcami, podwykonawcami oraz sprawdzanie kalkulacji wycen i faktur, - bieżące informowanie Inwestora o postępie robót na budowie i ewentualnych trudnościach w ich realizacji, - zorganizowanie i dokonanie przy udziale Inwestora oraz osób nadzorujących wykonanie instalacji sanitarnych, odbiorów częściowych i końcowego robót budowlanych oraz protokolarne przekazanie Inwestorowi zrealizowanego zakresu inwestycji, -sporządzenie wniosków o zapłatę kar umownych przez wykonawcę za nieterminowe wykonanie przedmiotu umowy, b) Po zakończeniu robót budowlanych: - Rozliczenie końcowe zadania inwestycyjnego wraz ze sprawdzeniem kosztorysu powykonawczego (w przypadku wystąpienia), -Przygotowanie kompletu dokumentów do dokonania zgłoszenia o zakończeniu budowy.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w wysokości nie większej niż 50% zamówienia podstawowego, zgodnie z przepisami ustawy pzp polegających na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy montażu instalacji solarnych w budynkach mieszkalnych na terenie Gmin Cewice, Nowa Wieś Lęborska, Wicko, nie objętych zamówieniem podstawowym.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.10.00 - Usługi nadzorowania placu budowy .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań w tym zakresie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udowodnił dysponowanie osobą-osobami inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności: a) branża sanitarna - min. 1 osoba posiadająca uprawnienia do nadzorowania robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. b) branża konstrukcyjno-budowlana - min. 1 osoba posiadająca uprawnienia do nadzorowania robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2010r. nr 243, poz. 1623) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. nr 63, poz. 394 z późn. zm.).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań w tym zakresie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
W stosunku do Wykonawców zagranicznych Zamawiający wymaga, aby złożyli oni wymagane powyżej dokumenty w języku polskim lub ich tłumaczenie na język polski potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Ponadto Zamawiający wymaga okreśłenia w formularzu ofertowym, które części zamówienia zostaną powierzone do wykonania podwykonawcom.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy, w szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza wprowadzenie zmiany w postanowieniach umowy, z zastrzeżeniem, ze obie strony wyraziły zgodę na wprowadzenie zmian w zakresie: Zmiany inspektora/ów nadzoru przy czym nowo wskazane osoby powinny spełniać wymagania określone przez Zamawiającego w rozdz. X, pkt. 3.1 niniejszej SIWZ. 2. Powyższa zmiana może być spowodowana zdarzeniami losowymi oraz szczególnymi okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 3. Zmiana umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: a) opis zmiany, b) uzasadnienie zmiany 4. Każda zmiana umowy musi być dokonana na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności oraz wymaga zgody obu stron.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.nwl.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Nowej Wsi Lęborskiej, ul. Grunwaldzka 24, 84 - 351 Nowa Wieś Lęborska, pokój nr 5..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.03.2011 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy w Nowej Wsi Lęborskiej, ul. Grunwaldzka 24, 84 - 351 Nowa Wieś Lęborska, kancelaria pokój nr 15.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013. Działanie 5.4. Rozwój energetyki opartej na źródłach odnawialnych.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług nadzoru inwestorskiego dla inwestycji pn. "Budowa nowej siedziby Muzeum Wsi Radomskiej w Radomiu - etap II", przez Muzeum Wsi Radomskiej w Radomiu
- Pełnienie funkcji Inżyniera kontraktu dla zadania "Budowa nowego ujęcia wody wraz ze stacją podnoszenia ciśnienia wody oraz nowej infrastruktury wodociągowej w południowo-wschodniej części gminy"
- Kompleksowe odpłatne pełnieni obowiązków nadzorującego nad robotami budowlanymi podczas realizacji zadania pn.: "Rozbudowa Parku Zapopradzie w Uzdrowisku Muszyna, etap II - budowa ogrodu chińskiego"
- Komp. odpłatne peł. obow. insp. nadzoru inw. nad rob. bud. pod. real. zad. pn. "Przebu. drogi gminnej Muszyna-Leluchów w km 0+000,00 do 0+684,56" w ramach inw. pn: "Połącz. Górnego Szarisza z Muszyną"
- Rewitalizacja Domu Długosza wraz z jego otoczeniem, sprawowanie nadzoru inwestorskiego
- Tysiącletnia Wiślica - śladami przeszłości, sprawowanie nadzoru inwestorskiego - Etap II
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.