Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2011-04-14
Pu³tusk: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w aglomeracji Pu³tusk - etap III, ul. Tartaczna
Numer og³oszenia: 78930 - 2011; data zamieszczenia: 14.04.2011
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pu³tusk , ul. Rynek 41, 06-100 Pu³tusk, woj. mazowieckie, tel. 023 6920391, faks 023 6924296.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.pultusk.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostêpne s± informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w aglomeracji Pu³tusk - etap III, ul. Tartaczna.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 1. Przepisy prawne reguluj±ce podstawê wykonywania zamówienia: 1) ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieñ publicznych (tj. Dz. U. z 2010r Nr 113 poz. 759 ze zmianami ), 2) ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 nr 243 poz. 1623) 3) Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych ( Dz. U. z 2007r Nr 19 poz. 115 ze zm.); 4) Ustawa z dnia 29 lipca 2005r o zmianie ustawy o drogach publicznych ( Dz. U. Nr 179 poz. 1486); 5) ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. o terminach zap³aty w transakcjach handlowych (Dz. U. Nr 139 poz. 1323 ze. zm.). 6) ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe ( Dz. U. z 2002r Nr 72 poz. 665 z pó¼n. zm.), 7) ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92 poz. 881), 8) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r Prawo ochrony ¶rodowiska ( Dz. U. z 2008 r., Nr 25 poz. 150 ze zm.). 9) Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2005 Nr 239, poz. 2019 ze zm.); 10) Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880 ze zm.); 11) Ustawa z dnia 03 pa¼dziernika 2008 r. o udostêpnianiu informacji o ¶rodowisku i jego ochronie, udziale spo³eczeñstwa w ochronie ¶rodowiska oraz ocenach oddzia³ywania na ¶rodowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227); 12) rozporz±dzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r w sprawie Ksi±¿ki Obiektu budowlanego (Dz. U. Nr 120 poz. 1134 ). 13) rozporz±dzenie Ministra Infrastruktury z dnia 06 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr 47, poz. 401), 14) rozporz±dzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotycz±cej bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia ( Dz. U. Nr 120, poz. 1126), 15) przepisy i wytyczne bran¿owe. Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45232410-9 Roboty w zakresie kanalizacji ¶ciekowej 45255600-5 Roboty w zakresie k³adzenia rur w kanalizacji 45232440-8 Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków 2. Opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych oraz us³uga w zakresie sfinansowania wykonanej inwestycji w sposób umo¿liwiaj±cy sp³atê przez Gminê w okresie 10 lat. 2.1. Roboty budowlane. Przedmiot zamówienia obejmuje budowê sieci kanalizacji sanitarnej na osiedlu Pop³awy w Pu³tusku. Jest to wydzielona czê¶æ projektu o nazwie Projekt kanalizacji sanitarnej na osiedlu Pop³awy w Pu³tusku Etap III autorstwa firmy KOMBUDEX Sp. z o.o w Siedlcach. Zakres rzeczowy robót do wykonania: kanalizacja sanitarna w ulicy Tartacznej wraz z podej¶ciami do granic nieruchomo¶ci od studni wy³±czeniowej S3 do studni ST 73. G³êboko¶æ u³o¿enia g³ównego kana³u grawitacyjnego waha siê od 3,08 m do 2,01 m p.p.t. Kana³y uk³adane bêd± w poboczu pasa drogowego. Kana³ sanitarny grawitacyjny nale¿y wykonaæ z rur PVC-U jedno¶ciennych, z wyd³u¿onym kielichem SDR 34 typu ciê¿kiego (SN=8 kN:m2), o ¶rednicy D=200/5,9. Na kanale grawitacyjnym przewidziane s± studnie rewizyjne PVC o ¶rednicy D=425mm szt. 10. Na odej¶ciach do posesji prywatnej ( przy³±cza ) przewidziane s± studnie PVC D=315mm. Przewiduje siê podej¶cia do granic nieruchomo¶ci prywatnych (przy³±cza) po³o¿onych na terenie budowy kanalizacji sanitarnej, które nale¿y wykonaæ z rur PVC jednowarstwowych, kielichowych, typu ciê¿kiego (SN=8 kN:m2), o ¶rednicy D=160 ³±czonych na wcisk. Spadki w kierunku kana³u ulicznego wynosz± od 1,5% do 13,8 % W³±czenie do kana³u nale¿y wykonaæ poprzez studnie inspekcyjne PVC D=425mm, zakoñczenia przy³±czy pomiêdzy kana³em, a dzia³kami nale¿y wykonaæ poprzez studniê PVC D=315mm. Przej¶cia poprzeczne przez istniej±ce nawierzchnie bitumiczne oraz istniej±ce drogi gruntowe nale¿y wykonaæ z rur os³onowych stalowych: Rura st. przewod. z/szwem fi 219,0/6,3 mm o ³±cznej d³ugo¶ci 67,83 mb oraz rura st. przewod. z/szwem fi 323,9/8,0 mm o ³±cznej d³ugo¶ci 11,526 mb Na trasie budowy kana³ów przewidziano przeciski dla rur ochronnych. Na terenie wykonywania robót w otworze geologicznym nr 14 nie stwierdzono wystêpowanie wody gruntowej o zwierciadle swobodnym g³êboko¶æ wiercenia 2,5 m od poziomu terenu. Poziom ten w okresie wysokich stanów w rzece mo¿e siê zmieniæ. Wiêc przewiduje siê konieczno¶æ odwodnienia wykopów. Po ukoñczeniu robót ziemnych i próbie szczelno¶ci nale¿y odtworzyæ nawierzchnie w takiej technologii, jaka wystêpuje obecnie. Wokó³ w³azów na studniach rewizyjnych i inspekcyjnych (studnie PVC) w nawierzchniach gruntowych nale¿y stosowaæ p³yty odci±¿aj±ce lub sto¿ki odci±¿aj±ce. Zastrze¿enie: w ul. Tartacznej zarz±dca drogi prowadzi roboty budowane zwi±zane z przebudow± nawierzchni, wykonawca przystêpuj±cy do postêpowania powinien uwzglêdniæ ten fakt i jego konsekwencje w sferze mo¿liwo¶ci wykonania przedmiotu zamówienia w przewidzianym w SIWZ terminie. 2.1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: Kanalizacja sanitarna grawitacyjna: a) ruroci±gi o D=200 d³ugo¶ci - 292,4m b) ruroci±gi o D-160 mm d³ugo¶ci - 81,30 m c) studzienki z tworzyw sztucznych D=425 mm - 10 szt, d) studzienki z tworzyw sztucznych D=315 mm - 12 szt, 2.2. Us³uga finansowa. Us³uga finansowania polegaæ bêdzie na sfinansowaniu wykonanych robót poprzez dokonanie wykupu wierzytelno¶ci b±d¼ skredytowanie przez wykonawcê i zapewnienie Zamawiaj±cemu mo¿liwo¶ci wieloletniej sp³aty. Sfinansowanie wykonanych robót bêdzie obejmowa³o nale¿no¶ci zawieraj±ce warto¶æ wykonanych robót wraz z podatkiem VAT oraz nale¿ne za okres sp³aty odsetki na warunkach okre¶lonych poni¿ej. Na koszt finansowania wykonanej inwestycji sk³adaæ siê bêd± odsetki liczone od kwoty brutto wykonanej inwestycji oraz inne koszty Banku za okres karencji i sp³aty kapita³u. Podstaw± naliczania odsetek jest stawka referencyjna WIBOR 3M powiêkszona o sta³± i niezmienn± mar¿ê Banku. Zmiana stawki referencyjnej WIBOR 3M nie bêdzie traktowana, jako zmiana warunków umowy. 2.2.1 Wykonawca, jako Zbywca zapewni, ¿e: 1) sfinansowaniem (poprzez wykup wierzytelno¶ci) objêta bêdzie faktura koñcowego rozliczenia wystawiona po zakoñczeniu i ostatecznym odbiorze robót, 2) wykup wierzytelno¶ci przez Bank za fakturê nast±pi w nieprzekraczalnym terminie 30 dni licz±c od dnia przekazania do Banku faktury VAT sprawdzonej i zatwierdzonej przez In¿yniera Kontraktu oraz upowa¿nionego przedstawiciela Zamawiaj±cego, 3) faktura koñcowego rozliczenia wystawiona bêdzie na podstawie protoko³u odbioru spisanego przez uprawnionego przedstawiciela wykonawcy i Zamawiaj±cego, 4) sfinansowanie wykonanych robót wg zasad jw. mo¿e byæ dokonane wy³±cznie przez Bank dzia³aj±cy na podstawie ustawy z dnia 29.08.1997r Prawo bankowe (tj. Dz.U. z 2002r Nr 72 poz. 665) w terminie nieprzekraczaj±cym 30 dni od odbioru wykonanych robót, 5) sp³ata wykupionych przez Bank wierzytelno¶ci bêdzie realizowana przez Zamawiaj±cego w ratach kwartalnych przez okres 10 lat, 6) odsetki pobierane przez Bank w okresie sp³aty bêd± naliczane wy³±cznie od niesp³aconego kapita³u wg stawki referencyjnej WIBOR 3M powiêkszonej o sta³± i niezmienn± mar¿ê Banku podan± w ofercie wykonawcy, 7) wielko¶æ stawki referencyjnej WIBOR 3M ustalana bêdzie na zasadach okre¶lonych w regulaminie Banku, który sfinansuje wykonane roboty, 8) w przypadku powstania robót dodatkowych lub-oraz konieczno¶ci udzielenia zamówieñ dodatkowych albo zamówieñ uzupe³niaj±cych, Bank dokona sfinansowania na zasadach okre¶lonych w niniejszym rozdziale. 9) Poprzez zamówienia dodatkowe nale¿y rozumieæ takie zamówienia, które wykraczaj± poza zakres rzeczowy okre¶lony w dokumentacji projektowej (projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiar robót) i zachodz± przes³anki okre¶lone w art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp. Na udzielenie zamówieñ dodatkowych Strony podpisz± now± umowê. 10) Poprzez zamówienia uzupe³niaj±ce nale¿y rozumieæ wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówieñ, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. 2.2.2 Informacje i zastrze¿enia dodatkowe: 1) Zamawiaj±cy przewiduje karencjê w sp³acie rat kapita³owych, która bêdzie obejmowaæ okres do 30.03.2012 r. 2) Odsetki w okresie karencji bêd± sp³acane kwartalnie, pierwszy termin p³atno¶ci przypada w dniu 31 grudnia 2011r. 3) Rozpoczêcie sp³aty kapita³u i odsetek od kapita³u nast±pi po zakoñczeniu okresu karencji wed³ug nastêpuj±cych zasad: a) sp³ata wierzytelno¶ci wykonawcy wobec Zamawiaj±cego nast±pi w okresie 10 lat pocz±wszy od 31.12.2012 do 31 grudnia 2021, b) sp³ata wierzytelno¶ci nastêpowaæ bêdzie w 39 równych ratach kwartalnych, c) ostatnia 40 rata koñcowa stanowiæ bêdzie ratê wyrównuj±c±, d) Bank, który wykupi wierzytelno¶æ wykonawcy wobec Zamawiaj±cego nie mo¿e ¿±daæ zmiany warunków finansowania okre¶lonych w SIWZ. 4) Zamawiaj±cy bêdzie dokonywa³ sp³aty kapita³u i odsetek na ostatni dzieñ kwarta³u kalendarzowego. 5) W przypadku, kiedy p³atno¶æ raty kapita³owej i odsetkowej bêdzie przypadaæ na dzieñ wolny od pracy, to p³atno¶æ nast±pi w nastêpny dzieñ roboczy po ustalonej dacie sp³aty. 6) Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo wcze¶niejszej sp³aty zobowi±zania wobec Banku bez naliczania przez Bank dodatkowych prowizji i dodatkowych op³at, je¿eli wyst±pi± okoliczno¶ci umo¿liwiaj±ce przyspieszon± sp³atê zobowi±zania wobec Banku np. w przypadku pozyskania ¶rodków UE, 7) Zmiana harmonogramu sp³aty nie mo¿e powodowaæ naliczania jakiejkolwiek prowizji i innych op³at przez Bank. 8) Umowa o wykup wierzytelno¶ci zostanie zawarta na pi¶mie pod rygorem niewa¿no¶ci w terminie do 60 dni od podpisania umowy o wykonanie robót budowlanych pomiêdzy wykonawc±, a Zamawiaj±cym. Zamawiaj±cy przeka¿e wykonawcy jeden egzemplarz umowy zawartej z Bankiem. 9) Umowa o sfinansowanie wykonanej inwestycji oraz wszelkie dokonywane w niej zmiany wymagaj± formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci. 10) Zamawiaj±cy bêdzie sp³aca³ na rzecz Banku finansuj±cego nale¿no¶æ z tytu³u wynagrodzenia za wykonane roboty budowlane objête zamówieniem wraz z kosztami finansowania inwestycji okre¶lonymi w niniejszej SIWZ. 11) Zamawiaj±cy wyra¿a zgodê na sfinansowanie wykonanych robót wy³±cznie przez Bank, z którym wykonawca posiada podpisan± umowê na sfinansowanie przedmiotu zamówienia (o wykup wierzytelno¶ci bêd±cych przedmiotem tego zamówienia). 12) Wykonawca mo¿e dokonaæ zmiany Banku finansuj±cego go pod warunkiem, ¿e nie zostan± zmienione warunki sp³aty okre¶lone w niniejszej specyfikacji. 13) Bank jest zwi±zany zasadami sp³aty zad³u¿enia Zamawiaj±cego zgodnie z warunkami okre¶lonymi w SIWZ i ofercie wybranego wykonawcy. 14) Zamawiaj±cy zastrzega sobie nienaruszalno¶æ zasad sp³aty: a) Bank nie mo¿e ¿±daæ od Zamawiaj±cego sp³aty zobowi±zania przed umówionym terminem sp³aty, b) sp³ata zobowi±zania przez ca³y okres sp³aty bêdzie realizowana na sta³ych i nie zmiennych warunkach okre¶lonych w ofercie wykonawcy, c) wprowadzenie jakiejkolwiek zmiany systemu sp³aty przez Bank finansuj±cy wykonawcê, bez pisemnej zgody Zamawiaj±cego bêdzie niewa¿ne, d) Bank nie mo¿e scedowaæ dalej wierzytelno¶ci wobec Zamawiaj±cego bez jego zgody wyra¿onej na pi¶mie, e) przez umowny termin regulacji zobowi±zania rozumie siê dokonanie przekazania ¶rodków na wskazany rachunek bankowy. 15) Zabezpieczenie wykupu wierzytelno¶ci: a) Zamawiaj±cy wyra¿a zgodê na dokonanie przez wykonawcê na rzecz Banku wskazanego w ofercie cesji wierzytelno¶ci przys³uguj±cej mu z tytu³u realizacji zamówienia, pod warunkiem, ¿e zasady sp³aty zad³u¿enia zgodne bêd± z warunkami zawartymi w niniejszej SIWZ, b) Zamawiaj±cy zobowi±zuje siê, ¿e uzna d³ug zwi±zany ze sfinansowaniem do wysoko¶ci zafakturowanych robót (na podstawie zaakceptowanej przez Zamawiaj±cego faktury koñcowej) i do dokonania na rzecz Banku zap³aty wynikaj±cego z nich zobowi±zania w kwartalnych sta³ych ratach kapita³owych powiêkszonych o odsetki nale¿ne Bankowi, c) Jedynym i dopuszczalnym zabezpieczeniem sp³aty powsta³ego zobowi±zania Zamawiaj±cego wobec Banku, bêdzie o¶wiadczenie o poddaniu siê egzekucji do kwoty 150 % warto¶ci wierzytelno¶ci g³ównej z mo¿liwo¶ci± nadania tytu³owi wykonawczemu klauzuli wykonalno¶ci w terminie 3 lat od daty sp³aty ostatniej raty. Tytu³em zabezpieczenia nale¿ytego i terminowego wykonania zobowi±zañ zap³aty za wykonane roboty budowlane oraz z tytu³u wykupu wierzytelno¶ci, Zamawiaj±cy podda siê w formie aktu notarialnego, pod rygorem egzekucji z art. 777 § 1 pkt. 5 Kpc w terminie 7 dni od podpisania umowy wykonawcy o wykonanie robót budowlanych objêtych zamówieniem. W postêpowaniu nie maj± zastosowania przepisy ustawy z dnia 12.06.2003r o terminach zap³aty w transakcjach handlowych ( Dz. U. Nr 139 z dnia 08.08.2003r poz. 1323 ze zmianami ). 2.3. Wykonanie robót budowlanych 1) Roboty budowlane nale¿y wykonaæ zgodnie z za³±czon± dokumentacj± projektow±, STWiOR, wytycznymi okre¶lonymi w SIWZ, z wiedz±, sztuk± budowlan±, przepisami BHP, ppo¿. oraz poleceniami in¿yniera Kontraktu i nadzoru autorskiego. 2) Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do zg³oszenia o zakoñczeniu robót do organu nadzoru budowlanego. 3) Wykonanie robót bêdzie siê uwa¿aæ za zakoñczone - odbiór koñcowy, je¿eli odbiór nast±pi bez usterek oraz Zamawiaj±cy uzyska decyzjê pozwolenia na u¿ytkowanie. 4) Do wykonania zamówienia wykonawca zobowi±zany jest u¿yæ materia³ów gwarantuj±cych odpowiedni± jako¶æ, o parametrach technicznych i jako¶ciowych odpowiadaj±cych w³a¶ciwo¶ciom materia³ów przyjêtych w projekcie. 5) U¿yte w dokumentacji projektowej nazwy materia³ów i urz±dzeñ nie s± obowi±zuj±ce i nale¿y je traktowaæ, jako propozycje projektanta. Wykonawca mo¿e zastosowaæ materia³y i urz±dzenia równowa¿ne o parametrach techniczno - u¿ytkowych odpowiadaj±cych co najmniej parametrom materia³ów i urz±dzeñ zaproponowanych w projektach. 6) Wykonawca ma obowi±zek posiadaæ w stosunku do u¿ytych materia³ów i urz±dzeñ dokumenty potwierdzaj±ce pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, ¶wiadectwa jako¶ci). 7) Wykonawca wykona i przygotuje oraz z³o¿y w formie trwale spiêtej wszelkie dokumenty za wykonany przedmiot zamówienia, a zw³aszcza: a) instrukcje (w jêzyku polskim) u¿ytkowania zamontowanych urz±dzeñ, b) dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urz±dzeñ, c) protoko³y z badania materia³ów i urz±dzeñ, d) dokumenty potwierdzaj±ce jako¶æ materia³ów i urz±dzeñ u¿ytych do wykonania przedmiotu zamówienia, e) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnosz±ce siê do jego realizacji, zw³aszcza rysunki ze zmianami naniesionymi w trakcie realizacji zadania, f) zmiany w projekcie budowlanym i rysunki ze zmianami naniesionymi w trakcie realizacji zadania wraz z uzyskanymi decyzjami odpowiednich organów. g) protoko³y z przeprowadzonych prób i badañ, 8) Zabrania siê stosowania materia³ów nieodpowiadaj±cych wymaganiom odpowiedniej Normy oraz o innych parametrach ni¿ okre¶lone w projekcie. 9) Wykonawca zabezpieczy sk³adowane tymczasowo na placu budowy materia³y i urz±dzenia - do czasu ich wbudowania - przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utrat± jako¶ci, w³a¶ciwo¶ci lub parametrów, oraz udostêpni do kontroli przez In¿yniera kontraktu. 10) Wykonawca jest odpowiedzialny za utylizacjê lub przekazanie do utylizacji materia³ów pochodz±cych z rozbiórki dla innego podmiotu wraz ze wskazaniem miejsca i sposobu utylizacji lub innego wykorzystania tych materia³ów. 11) Wyroby budowlane u¿yte do wykonania robót musz± odpowiadaæ wymaganiom okre¶lonym w obowi±zuj±cych przepisach: Ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881) cyt.: Art. 4. Wyrób budowlany mo¿e byæ wprowadzony do obrotu, je¿eli nadaje siê do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, w zakresie odpowiadaj±cym jego w³a¶ciwo¶ciom u¿ytkowym i przeznaczeniu, to jest ma w³a¶ciwo¶ci u¿ytkowe umo¿liwiaj±ce prawid³owo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym, w których ma byæ zastosowany w sposób trwa³y, spe³nienie wymagañ podstawowych. Art. 5. 1. Wyrób budowlany nadaje siê do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, je¿eli jest oznakowany CE, co oznacza, ¿e dokonano oceny jego zgodno¶ci z norm± zharmonizowan± albo europejsk± aprobat± techniczn± b±d¼ krajow± specyfikacj± techniczn± pañstwa cz³onkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznan± przez Komisjê Europejsk± za zgodn± z wymaganiami podstawowymi, albo umieszczony w okre¶lonym przez Komisjê Europejsk± wykazie wyrobów maj±cych niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeñstwa, dla których producent wyda³ deklaracjê zgodno¶ci z uznanymi regu³ami sztuki budowlanej, albo oznakowany, z zastrze¿eniem ust. 4, znakiem budowlanym, którego wzór okre¶la za³±cznik nr 1 do niniejszej ustawy. Oznakowanie CE wyrobu budowlanego, który nie stwarza szczególnego zagro¿enia dla zdrowia lub bezpieczeñstwa oraz nie odpowiada lub odpowiada czê¶ciowo specyfikacjom technicznym, o których mowa w ust. 1 pkt 1, jest tak¿e dopuszczalne, wy³±cznie po dokonaniu stosownej oceny zgodno¶ci. Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 nr 243 poz. 1623) cyt.: Art. 10. Wyroby wytworzone w celu zastosowania w obiekcie budowlanym w sposób trwa³y, o w³a¶ciwo¶ciach u¿ytkowych, umo¿liwiaj±cych prawid³owo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym spe³nienie wymagañ podstawowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, mo¿na stosowaæ przy wykonywaniu robót budowlanych wy³±cznie, je¿eli wyroby te zosta³y wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrêbnymi. 12) Wykonawca mo¿e powierzyæ wykonywanie robót budowlanych podwykonawcom pod warunkiem zg³oszenia o tym Zamawiaj±cemu oraz przedstawieniu do akceptacji projektu umowy z podwykonawc±. 2.4. Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia: 1) Z wybranym wykonawc± zostanie zawarta umowa za cenê rycza³tow± obejmuj±c± zakres rzeczowy zamówienia okre¶lony w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (dalej STWiOR), a tak¿e w zastrze¿eniach wynikaj±cych z wydanych decyzji pozwolenia na budowê. 2) Z uwagi na rycza³tow± formê wynagrodzenia podstaw± wyceny oferty jest dokumentacja projektowa. Je¿eli wyst±pi± ró¿nice pomiêdzy projektami, a przedmiarami robót (które stanowi± dokumenty pomocnicze dla wykonawcy), do wyceny nale¿y przyj±æ wielko¶ci zawarte w projektach. 3) Je¿eli w trakcie realizacji zamówienia wyst±pi± roboty niezbêdne do wykonania, a nie wynikaj±ce z dokumentacji projektowej i których wykonawca nie móg³ przewidzieæ, bêd± one rozliczane na podstawie odrêbnie zawartej umowy pomiêdzy wykonawc± realizuj±cym zamówienie, a Zamawiaj±cym w trybie z wolnej rêki dla udzielania zamówieñ dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp. 4) Wynagrodzenie wykonawcy jest cen± rycza³tow± za wykonanie przedmiotu zamówienia wynikaj±cego swoim zakresem z pkt. 1 i jakikolwiek b³±d w jej obliczeniu nie ma znaczenia na poprawno¶æ obliczenia ceny oferty. 5) Postaw± ustalenia wynagrodzenia (ceny brutto oferty) bêdzie kosztorys ofertowy opracowany metod± uproszczon± na podstawie dokumentacji projektowej, wytycznych i zaleceñ okre¶lonych w niniejszej Specyfikacji, STWiOR oraz wniosków wynik³ych po dokonanej wizji lokalnej w miejscu wykonywania robót budowlanych. 6) Zamawiaj±cy uzna zamówienie za wykonane, je¿eli przedmiot zamówienia tj. roboty budowlane bêd± odebrane bez usterek, przedmiot zamówienia bêdzie spe³nia³ warunki jego przeznaczenia. 7) Sp³ata zobowi±zania wobec Banku, który finansowa³ wykonawcê i dokona³ wykupu wierzytelno¶ci bêdzie realizowana na podstawie harmonogramu sp³aty, którego zasady sporz±dzenia zosta³y okre¶lone w niniejszym rozdziale w pkt. 2.2. 8) Zasady sporz±dzenia harmonogramu sp³aty: a) podstaw± ustalenia warto¶ci zobowi±zania (Wz) podlegaj±cej sfinansowaniu jest cena brutto oferty, b) wysoko¶æ sta³ej (przez ca³y okres sp³aty) raty kapita³owej (Rk) nale¿y obliczyæ: Rk = Wz : 40 kwarta³ów c) poszczególne kwoty raty podlegaj±cej wykupowi bêd± sk³adaæ siê z Rk oraz odsetek liczonych od powsta³ego zobowi±zania czyli wykupionej faktury, za okres karencji i okres sp³aty kapita³u, Budowa kanalizacji sanitarnej jest wykonywaniem zadania w³asnego Gminy i nie jest transakcj± handlow± w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. o terminach zap³aty w transakcjach handlowych (Dz. U. Nr 139 z dnia 08.08.2003r poz. 1323), który stanowi: Art. 2. Transakcj± handlow± w rozumieniu ustawy jest umowa, której przedmiotem jest odp³atne dostarczanie towaru lub odp³atne ¶wiadczenie us³ug, je¿eli strony tej umowy zawieraj± j± w zwi±zku z wykonywan± przez siebie dzia³alno¶ci± gospodarcz± lub zawodow±. W postêpowaniu nie maj± zastosowania przepisy art. 5 i art. 6 oraz kolejne ww. ustawy. 3 Dostêpno¶æ dokumentacji projektowej. 1) Dokumentacja projektowa kompletna w wersji tradycyjnej jest dostêpna w siedzibie Zamawiaj±cego u p. Andrzeja Gr±bczewskiego w dniach roboczych w godzinach s³u¿bowych. 2) Zamawiaj±cy mo¿e wypo¿yczyæ komplet dokumentacji projektowej w celu powielenia przez wykonawcê za kaucj± w wysoko¶ci 5000,00 z³ na okres do 3 dni. Utrata lub zniszczenie choæby czê¶ci dokumentacji pozbawi po¿yczaj±cego wniesionej kaucji. 3) Zamawiaj±cy na wniosek wykonawcy prze¶le nieodp³atnie, kompletn± dokumentacjê projektow± zamieszczon± na CD..
II.1.4) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych: tak.
- Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych
- 14. Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zamówieñ uzupe³niaj±cych zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy P.z.p.
II.1.5) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.23.24.10-9, 45.25.56.00-5, 45.23.24.40-8.
II.1.6) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesi±cach: 5.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1) Wysoko¶æ wadium ustala siê w kwocie 4.000 z³otych, s³ownie: cztery tysi±ce z³otych. Wadium w formie pieniê¿nej nale¿y wnie¶æ przelewem na konto Zamawiaj±cego: Bank: Pekao S.A Nr rachunku 31 1240 5282 1111 0000 4890 2355 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w aglomeracji Pu³tusk - etap III, ul. Tartaczna 2) Kserokopiê dowodu przelewu potwierdzon± za zgodno¶æ z orygina³em nale¿y do³±czyæ do oferty. 3) Wadium mo¿e byæ wnoszone w formie: porêczenia bankowego, porêczenia pieniê¿nego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub porêczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci, które nale¿y w formie nienaruszonego orygina³u zdeponowaæ w kasie u Zamawiaj±cego, a kopiê za³±czyæ do oferty. 4) Z tre¶ci gwarancji powinno wynikaæ bezwarunkowe i nieodwo³alne, na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w okresie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie gwaranta do wyp³aty zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy P.z.p. 5) Tre¶æ gwarancji wadialnej musi zawieraæ nastêpuj±ce elementy: a. nazwa i adres Zamawiaj±cego; b. okre¶lenie przedmiotu zamówienia; c. nazwê i adres Wykonawcy. 6) Wadium musi byæ wniesione nie pó¼niej ni¿ do wyznaczonego terminu sk³adania ofert. 7) Wniesienie wadium w pieni±dzu bêdzie skuteczne, je¿eli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiaj±cego zostanie uznany pe³n± kwot± wymaganego wadium. 8) Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowaln± form± wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postêpowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 9) Zamawiaj±cy zwróci niezw³ocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 10) Zamawiaj±cy zwróci niezw³ocznie wadium wszystkim wykonawcom po uniewa¿nieniu postêpowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, pod warunkiem, i¿ odwo³anie zosta³o ostatecznie rozstrzygniête lub up³yn±³ termin do wnoszenia. 11) Zamawiaj±cy bêdzie ¿±da³ ponownego wniesienia wadium przez wykonawcê, któremu zwrócono wadium w sytuacji, jak w pkt. 10, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego. 12) W przypadku wniesienia odwo³ania, Zamawiaj±cy nie pó¼niej ni¿ na 7 dni przed up³ywem wa¿no¶ci wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postêpowania, do przed³u¿enia wa¿no¶ci wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbêdny do zabezpieczenia postêpowania do zawarcia umowy. Je¿eli odwo³anie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertê wybrano jako najkorzystniejsz±. 13) Zatrzymanie wadium nast±pi w okoliczno¶ciach: a) je¿eli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pe³nomocnictw, b) je¿eli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie z³o¿y³ wymagane o¶wiadczenia lub dokumenty, ale z tre¶ci ich nie wynika, ¿e wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, c) je¿eli wykonawca odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie, d) je¿eli wykonawca by³ zobowi±zany i nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, e) je¿eli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku - nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
. Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku: Wykonawca wyka¿e i udokumentuje siê (referencjami, opiniami lub listami polecaj±cymi, protoko³ami odbioru koñcowego itp.), i¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w ci±gu ca³ego okresu prowadzenia dzia³alno¶ci wykonali roboty budowlane w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku wiedzy i do¶wiadczenia, przez co nale¿y rozumieæ wykonanie co najmniej dwóch robót budowy sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej o warto¶ci ka¿dego zadania nie mniejszej ni¿ 200.000,00 netto. Ocena spe³niania warunku bêdzie dokonana na podstawie z³o¿onego wykazu wykonanych robót budowlanych i dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e roboty zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone na zasadzie: spe³nia-nie spe³nia. Wykonawca mo¿e polegaæ na wiedzy i do¶wiadczeniu innego lub innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowi±zany bêdzie udowodniæ, i¿ bêdzie dysponowa³ wiedz± i do¶wiadczeniem niezbêdnym do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do udostêpnienia wiedzy i do¶wiadczenia). Je¿eli wykonawca wykazuj±c spe³nianie ww. warunku polegaæ bêdzie na zasobach innych podmiotów, zobowi±zany jest do wykazania za pomoc± dokumentów wymienionych w rozdziale VII pkt. 1 ppkt. 1.3 SIWZ, ¿e w stosunku do tych podmiotów nie zachodz± okoliczno¶ci wskazane w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
III.3.3) Potencja³ techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku - nie okre¶la siê minimalnych standardów. Spe³nianie warunku zostanie ocenione na podstawie z³o¿onego o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu na zasadzie: spe³nia - nie spe³nia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku - O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy dysponuj±: a) kierownikiem budowy z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie o specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji wodoci±gowych i kanalizacji sanitarnej, b) kierownikami robót: jeden z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie o specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji wodoci±gowych i kanalizacji sanitarnej, jeden z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie o specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych, jeden z uprawnieniami w specjalno¶ci drogowej, c) kadra kierowania budow± musi posiadaæ stwierdzenie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie (uprawnienia), wpis na listê w³a¶ciwej Okrêgowej Izby Samorz±du Zawodowego, Ocena spe³niania warunku zostanie dokonana na podstawie z³o¿onego wykazu osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia oraz o¶wiadczenia, ¿e osoby te posiadaj± wymagane uprawnienia i kwalifikacje na zasadzie: spe³nia - nie spe³nia. Je¿eli wykonawca wykazuj±c spe³nianie ww. warunku polegaæ bêdzie na zasobach innych podmiotów, przedstawi pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do udostêpnienia dla wykonawcy osób zdolnych do wykonania zamówienia na czas jego realizacji.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku - nie dotyczy.
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu, nale¿y przed³o¿yæ:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku wiedzy i do¶wiadczenia, wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz za³±czeniem dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e roboty zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone
- wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych dla wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami
- o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych o¶wiadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenie zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
- aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
- aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
- wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na potencja³ innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania siê o zamówienie - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
III.4.3.2) za¶wiadczenie w³a¶ciwego organu s±dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz±, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert - albo o¶wiadczenie z³o¿one przed notariuszem, w³a¶ciwym organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, je¿eli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê takiego za¶wiadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Wype³niony za³±cznik nr 1 - formularz OFERTA. 2) Kopia dowodu wniesienia wadium. 3) Harmonogram sp³aty sporz±dzony wg zasad okre¶lonych w rozdziale IV, 4) Dokument potwierdzaj±cy sfinansowanie wykonanych robót, którym mo¿e byæ promesa kredytowa Banku dla wykonawcy na sfinansowanie przedmiotu zamówienia zawieraj±ca warunki sp³aty okre¶lone w rozdziale IV specyfikacji lub prawo wykupu wierzytelno¶ci tj. promesa Banku lub umowa pomiêdzy Bankiem, a wykonawc± lub za¶wiadczenie Banku, ¶wiadcz±ce o wykupie wierzytelno¶ci przez ten Bank na warunkach okre¶lonych w SIWZ Dokumenty powy¿sze nie mog± mieæ charakteru intencyjnego. Dokumenty te musz± jednoznacznie wskazywaæ na zobowi±zanie Banku do wykupu wierzytelno¶ci (sfinansowania ) objêtej niniejszym zamówieniem i nie mog± zawieraæ innych klauzul zobowi±zaniowych Zamawiaj±cego ni¿ te, które ujête zosta³y w niniejszej specyfikacji. 5) Kosztorys ofertowy opracowany metod± uproszczon±. 6) Osoby fizyczne - w celu stwierdzenia, czy osoba podpisuj±ca o¶wiadczenia woli lub udzielaj±ca pe³nomocnictwa posiada do tego uprawnienia, do oferty nale¿y za³±czyæ aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru albo aktualne za¶wiadczenie o wpisie do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 7) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie - pe³nomocnictwo do reprezentowania ich w prowadzonym postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 8) Wykaz czê¶ci zamówienia, które wykonawca zamierza zleciæ do wykonania podwykonawcom. 9) parafowany wzór umowy
III.7) Czy ogranicza siê mo¿liwo¶æ ubiegania siê o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowi± osoby niepe³nosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 80
- 2 - koszty finansowania wykonanej inwestycji - 20
IV.2.2) Czy przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
1. Zmiana postanowieñ zawartej umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obu Stron wyra¿on± na pi¶mie pod rygorem niewa¿no¶ci. 2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmian do zawartej umowy w formie pisemnego aneksu na nastêpuj±cych warunkach: 1) Wykonawca mo¿e dokonywaæ zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w ofercie ,jedynie za uprzedni± pisemn± zgod± Zamawiaj±cego, akceptuj±cego nowego kluczowego specjalistê. 2) Wykonawca z w³asnej inicjatywy proponuje zmianê kluczowych specjalistów w nastêpuj±cych przypadkach: a) ¶mierci, choroby lub zdarzeñ losowych kluczowego specjalisty, b) nie wywi±zywania siê kluczowego specjalisty z obowi±zków wynikaj±cych z umowy. 3) Je¿eli zmiana kluczowego specjalisty stanie siê konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezale¿nych od wykonawcy (np. rezygnacji itp.), 4) Zamawiaj±cy mo¿e za¿±daæ od wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, je¿eli uzna, ¿e kluczowy specjalista nie wykonuje swoich obowi±zków wynikaj±cych z umowy. Wykonawca obowi±zany jest zmieniæ kluczowego specjalistê zgodnie z ¿±daniem Zamawiaj±cego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiaj±cego. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty nowy kluczowy specjalista musi spe³niaæ wymagania okre¶lone dla danego specjalisty. 5) Wykonawca mo¿e przed³u¿yæ termin wykonania przedmiotu umowy o czas opó¼nienia Zamawiaj±cego, je¿eli takie opó¼nienie jest lub bêdzie mia³o wp³yw na wykonanie przedmiotu umowy w wykonaniu nastêpuj±cych zobowi±zañ: a) przekazania terenu budowy, b) przekazania dokumentacji budowy (pozwolenia na budowê, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, innych wymaganych przepisami, do których zamawiaj±cy by³ zobowi±zany), c) przekazania dokumentów zamiennych budowy lub usuniêcia wad w dostarczanej dokumentacji projektowej, d) zmiany terminu dokonania prób koñcowych i wniosków o dokonanie prób dodatkowych nieobjêtych umow±, e) zmiany terminu dokonania odbiorów przewidzianych w umowie. 6) Wykonawca mo¿e przed³u¿yæ termin wykonania przedmiotu umowy o czas opó¼nienia, je¿eli takie opó¼nienie jest lub bêdzie mia³o wp³yw na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku: a) zawieszenia robót przez Zamawiaj±cego, b) wykopalisk uniemo¿liwiaj±cych wykonanie robót, c) szczególnie niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, d) si³y wy¿szej, klêski ¿ywio³owej e) jakiegokolwiek opó¼nienia, utrudnienia lub przeszkód spowodowanych przez lub daj±cych siê przypisaæ Zamawiaj±cemu lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiaj±cego na terenie budowy, f) niewypa³ów i niewybuchów, g) wykopalisk archeologicznych nieprzewidywanych w siwz, h) odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka itp.), i) odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególno¶ci istnienie podziemnych urz±dzeñ, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych. 7) Je¿eli wyst±pi± zmiany bêd±ce nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: a) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego, b) konieczno¶ci usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. 8) Je¿eli powstan± okoliczno¶ci bêd±ce nastêpstwem dzia³ania organów administracji, w szczególno¶ci: a) przekroczenie zakre¶lonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleñ itp., b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ na skutek b³êdów w dokumentacji projektowej. 9) Je¿eli powsta³y konieczne zmiany technologiczne, w szczególno¶ci: a) konieczno¶ci zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³oby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, b) odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawa itp.) skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych, c) odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególno¶ci istnienie podziemnych urz±dzeñ instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, d) konieczno¶ci zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa. Zmiany wskazywane w lit d bêd± wprowadzone wy³±cznie w zakresie umo¿liwiaj±cym oddanie przedmiotu umowy do u¿ytkowania, a Zamawiaj±cy mo¿e ponie¶æ ryzyko zwiêkszanym z tego powodu kosztom. Ka¿da ze wskazanych w lit. a -d zmian mo¿e byæ powi±zane ze zmian± wynagrodzenia na zasadach okre¶lonych przez strony. 10) Pozosta³e zmiany: a) je¶li zmiana stawki podatku VAT bêdzie powodowaæ zwiêkszenie kosztów wykonania po stronie wykonawcy, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zwiêkszenia wynagrodzenia o kwotê równ± ró¿nicy w kwocie podatku VAT zap³aconego przez wykonawcê, b) je¶li zmiana stawki VAT bêdzie powodowaæ zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie wykonawcy, Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmniejszenia wynagrodzenia o kwotê stanowi±c± ró¿nicê kwoty podatku VAT do zap³acenia przez wykonawcê , c) rezygnacja przez zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy - w takim przypadku wynagrodzenie przys³uguje wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniós³ w zwi±zku z wynikaj±cymi z umowy planowaniami ¶wiadczeniami, d) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami - w takim przypadku zmiany w umowie zostan± ograniczone do zmian koniecznych powoduj±cych unikniêcie kolizji, a wynagrodzenie zostanie ustalone z zachowaniem zasady opisanej w SIWZ i ofercie wykonawcy, 3. Zmiana umowy nast±piæ mo¿e z inicjatywy Zamawiaj±cego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawieraæ: 1) opis zmiany, 2) uzasadnienie zmiany, 3) koszt zmiany oraz jego wp³yw na wysoko¶æ wynagrodzenia, 4) czas wykonania zmiany oraz wp³yw zmiany na termin zakoñczenia umowy. 4. Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy bêdzie potwierdzenie powsta³ych okoliczno¶ci w formie opisowej i w³a¶ciwie umotywowanej (protokó³ wraz z uzasadnieniem) przez powo³an± przez Zamawiaj±cego komisjê techniczn±, w sk³adzie której bêd± m.in. In¿ynier Kontraktu oraz Kierownik budowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umpultusk.bip.org.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Miejski w Pu³tusku
ul. Rynek 41
06-100 Pu³tusk.
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 29.04.2011 godzina 11:00, miejsce: Urz±d Miejski w Pu³tusku ul. Rynek 41 06-100 Pu³tusk.
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: Zamówienie bêdzie wspó³finansowane w ramach pomocy udzielanej ze ¶rodków Fundusz Spójno¶ci UE. O¶ Priorytetowa I. Gospodarka wodno - ¶ciekowa. Dzia³anie 1.1 Gospodarka wodno - ¶ciekowa w aglomeracjach powy¿ej 15 tys. RLM. Decyzja Komisji Nr K92007) 6321 z dnia 07.12.2007r.
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z PU£TUSKA
- Przygotowywanie, wydawanie posi³ków dzieciom do czasu podjêcia nauki w szk. pod., uczniom do czasu uk. szk. ponadpodst. i os. doros³ym z terenu m-ta i gm. Pu³tusk wraz z dowozem do m-ca zam. w 2025r.
- Dostawa artyku³ów ¿ywno¶ciowych do Zespo³u Szkó³ Nr 2 z Oddzia³ami Integracyjnymi w Pu³tusku w podziale na 10 czê¶ci
- Dostawa artyku³ów ¿ywno¶ciowych do Przedszkola Miejskiego Nr 4 z Oddzia³ami Integracyjnymi w Pu³tusku w podziale na 10 czê¶ci w 2025r.
- Przygotowywanie i dostarczanie transportem Wykonawcy ciep³ych posi³ków dla uczestników Dziennego Domu Miejskiego O¶rodka Pomocy Spo³ecznej w Pu³tusku w 2025r.
- ¦WIADCZENIE US£UG POCZTOWYCH W OBROCIE KRAJOWYM I ZAGRANICZNYM NA RZECZ STAROSTWA POWIATOWEGO W PU£TUSKU
- Dostawa artyku³ów ¿ywno¶ciowych do Publicznej Szko³y Podstawowej Nr 3 z Oddzia³ami Integracyjnymi im. Tadeusza Ko¶ciuszki w Pu³tusku w podziale na 10 czê¶ci
wiêcej: przetargi w Pu³tusku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa przydomowych oczyszczalni ¶cieków na terenie gminy Waganiec
- Budowa kanalizacji deszczowej i nawierzchni ci±gu pieszo - jezdnego na ulicy Wileñskiej w Ostrowie Wielkopolskim
- Wykonanie prac remontowych na sieci kanalizacji sanitarnej wraz z robotami odtworzeniowymi w gm. Ujso³y
- Budowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej w Hoczwi - etap III
- Rozbudowa i przebudowa drogi powiatowej nr 3943P Kie³czewo - Bonikowo o ¶cie¿kê rowerow± wraz z budow± o¶wietlenia ulicznego
- Awaryjne remonty kanalizacji deszczowej na terenie miasta Bydgoszczy w 2025 r.
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.