Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-05-22
Parczew: Dostawa materiałów opatrunkowych, szwów, wyrobów z flizeliny.
Nr sprawy :SPZOZ.V.ZP-3520/9/2009
Numer ogłoszenia: 78963 - 2009; data zamieszczenia: 22.05.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej , ul. Kościelna 124, 21-200 Parczew, woj. lubelskie, tel. 083 3552113, faks 083 3552113.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzozparczew.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa materiałów opatrunkowych, szwów, wyrobów z flizeliny. Nr sprawy :SPZOZ.V.ZP-3520/9/2009.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa wyrobów medycznych do SPZOZ w Parczewie w asortymencie i ilościach określonych szczegółowo na załączonych formularzach cenowych Załącznika Nr 2 siwz, Zadania od Nr 1 do 12: Zadanie Nr 1 - Pieluszki dla niemowląt Zadania Nr 2 - Niewchłanialna syntetyczna siatka chirurgiczna jałowa, Zadania Nr 3 - Opatrunki I, Zadania Nr 4 - Opatrunki II, Zadania Nr 5 - Opatrunek przezroczysty do mocowania zabezpieczenia wkłuć naczyniowych, Zadania Nr 6 - Fartuchy, serwety, Zadania Nr 7 - Folia operacyjna sterylna, Zadania Nr 8 - Chirurgiczne zestawy jałowe, Zadania Nr 9 - Szwy I, Zadania Nr 10- Szwy II, Zadania Nr 11 - Szwy III, Zadania Nr 12 - Wyroby z flizeliny..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.10 - Opatrunki 33.77.12.00 - Pieluszki dla niemowląt 33.14.11.27 - Hemostatyki wchłanialne 33.19.90.00 - Odzież medyczna 33.14.11.21 - Szwy chirurgiczne .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 12.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia (Wykonawca dostarcza oświadczenie, że oferowane wyroby są dopuszczone do obrotu i stosowania - załączyć do oferty); 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się: 1) Wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania; 2) Wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego; 3) Wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary; 10) Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych; 3. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawców którzy: 1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych Wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji: przepisu nie stosuje się do Wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2; 2) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania; 3) nie złożyli oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3; 4) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. 4. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) za zrealizowane dostawy zapewnią 30 dniowy termin płatności; 2) zapewnią, że ceny ofertowe nie wzrosną przez okres min. 6 miesiący licząc od początku obowiązywania umowy; 3) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęciem postępowania wykonali dostawy odpowiadające swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia; 4) posiadają uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia; 5) spełniają warunki określone w siwz. 5. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń wymienionych w rozdziale V specyfikacji wg formuły spełnia lub nie spełnia..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz ofertowy zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej specyfikacji wraz z wypełnionym formularzem cenowym Załącznika Nr 2. 2. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z załącznikiem nr 3 do siwz. 3. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Zezwolenie uprawniające do obrotu na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiot zamówienia (jeżeli nie wymagane - oświadczenie, że prowadzona działalność gospodarcza nie wymaga posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji). 5. Zobowiązanie na piśmie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia (należy złożyć, gdy Wykonawca samodzielnie nie dysponuje potencjałem technicznym i/lub osobami zdolnymi do wykonania zamówienia). 6. Wykaz wykonanych dostaw (co najmniej jedna) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że te dostawy zostały wykonane należycie, zgodnie z załącznikiem nr 5 do siwz. 7 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 3, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Pozostałe wymagane dokumenty 8. Oświadczenie, że wszystkie oferowane wyroby są dopuszczone do obrotu i używania na terenie Polski zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, zgodnie z Załącznikiem nr 4 do siwz. 9. Wykonawca składający ofertę na Zadanie nr 8 - Chirurgiczne zastawy jałowe winien załączyć: a) oświadczenie producenta spełniające wymogi określone w normie PN EN 13795 -1,2,3; b) arkusz danych technicznych materiału podstawowego potwierdzającego zgodność z normą PN EN 13795 - 1,2,3. Złożenie przez Wykonawcę nieprawdziwych informacji mających wpływ na wynik prowadzącego postępowanie spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podst. art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 97
- 2 - Okres przez który nie wzrosna ceny ofertowe - 3
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spzozparczew.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
ul. Kościelna 124, 21-200 Parczew woj. lubelskie
Godziny pracy Sekcji Zamówień Publicznych od 7:30 - 15:00.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.06.2009 godzina 10:00, miejsce: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ul. Kościelna 124, 21-200 Parczew woj. lubelskie Otwarcie ofert w Sali Konferencyjnej Administracji pok Nr 3.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pieluchy.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pieluchy jednorazowe typu Pampers Newborn (2-5kg) niesterylne szt 7308.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.77.12.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 97
- 2. Okres przez który nie wzrosna ceny ofertowe - 3
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Niewchłanialna syntetyczna siatka chirurgiczna jałowa.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Niewchłanialna syntetyczna siatka chirurgiczna jałowa, 4 pozycje asortymentowe.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.27-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 97
- 2. Okres przez który nie wzrosna ceny ofertowe - 3
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Opatrunki I.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opatrunki. 33 pozycje asortymentowe.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.10-4, 33.19.90.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 97
- 2. Okres przez który nie wzrosna ceny ofertowe - 3
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Opatrunki II.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opatrunki, 9 pozycji asortymentowych.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.10-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 97
- 2. Okres przez który nie wzrosna ceny ofertowe - 3
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Opatrunek przezroczysty do mocowania zabezpieczenia wkłuć naczyniowych.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opatrunek przezroczysty do mocowania zabezpieczenia wkłuć naczyniowych, 2 pozycje asortymentowe.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.10-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 97
- 2. Okres przez który nie wzrosna ceny ofertowe - 3
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Fartuchy, serwety.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Fartuchy, serwety, 12 pozycji asortymentowych.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.10-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 97
- 2. Okres przez który nie wzrosna ceny ofertowe - 3
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Folia operacyjna sterylna.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Folia operacyjna sterylna, 3 pozycje asortymentowe.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.10-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 97
- 2. Okres przez który nie wzrosna ceny ofertowe - 3
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Chirurgiczne zestawy jałowe.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Chirurgiczne zestawy jałowe, 7 pozycji asortymentowych.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.10-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 97
- 2. Okres przez który nie wzrosna ceny ofertowe - 3
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Szwy I.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szwy, 22 pozycje asortymentowe.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.21-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 97
- 2. Okres przez który nie wzrosna ceny ofertowe - 3
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Szwy II.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szwy, 2 pozycje asortymentowe.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.21-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 97
- 2. Okres przez który nie wzrosna ceny ofertowe - 3
CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Szwy III.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szwy, 8 pozycji asortymentowych.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.21-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 97
- 2. Okres przez który nie wzrosna ceny ofertowe - 3
CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Wyroby z flizeliny.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wyroby z flizeliny, 9 pozycji asortymentowych.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.90.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 97
- 2. Okres przez który nie wzrosna ceny ofertowe - 3
INNE PRZETARGI Z PARCZEWA
- ,,Świadczenie usług pralniczych dla SP ZOZ w Parczewie wraz z wynajmem pomieszczenia''
- Dostawa energii elektrycznej dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Parczewie
- Świadczenie usług asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością w ramach Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla JST - edycja 2025 w G. Parczew w ok. 01.01-31.12 2025 roku"
- Zimowe utrzymanie dróg, ulic i placów na terenie Gminy Parczew w sezonie zimowym 2024-2025.
więcej: przetargi w Parczewie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawę wyrobów medycznych dla pacjenta z pęcherzowym oddzielaniem się naskórka, Epidermolysis Bullosa (EB) dla Mazowieckiego Szpitala Specjalistycznego Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- Dostawa materiałów opatrunkowych uzupełnienie I
- Dostawa Gazików i cewników z podziałem na pakiety
- DOSTAWA JAŁOWEJ ODZIEŻY OCHRONNEJ I RĘCZNIKÓW CHIRURGICZNYCH
- Sukcesywne dostawy produktów leczniczych, materiałów opatrunkowych i innych materiałów do Działu Farmacji SPZZOZ w Przysusze
- Dostawa pieluchomajtek i materiałów opatrunkowych
więcej: Opatrunki »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.