Ogłoszenie z dnia 2017-01-13
Ogłoszenie nr 8116 - 2017 z dnia 2017-01-13 r.
Kępno: Świadczenie usług opiekuńczych w formie pomocy sąsiedzkiej oraz opieki nad chorym w domu
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, krajowy numer identyfikacyjny
334082500000, ul.
ul. ks. Piotra Wawrzyniaka
10,
63600
Kępno, państwo
Polska, woj.
wielkopolskie, tel.
627 824 767, faks
627 824 767, e-mail
mgopskepno@interia.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług opiekuńczych w formie pomocy sąsiedzkiej oraz opieki nad chorym w domu
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):MGOPS.IV.26.4.2016
II.2) Rodzaj zamówienia:Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest: 1) Świadczenie usług opiekuńczych w formie pomocy sąsiedzkiej oraz opieki nad chorym w domu, w miejscu zamieszkania klientów Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kępnie, mieszkańców Miasta i Gminy Kępno, którzy z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione jak i osób, której rodzina nie może takiej opieki zapewnić. 2) Przez usługi opiekuńcze w formie pomocy sąsiedzkiej należy rozumieć pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem. Pomoc sąsiedzka świadczona jest w szczególności w zakresie: a) zabezpieczenia podstawowych warunków higieniczno-sanitarnych, b) zaspokajania codziennych potrzeb, w szczególności poprzez: dokonywanie zakupów artykułów spożywczych, zapewnianie posiłków, pomoc przy spożywaniu posiłków, przynoszenie opału i ogrzewanie pomieszczeń. c) zapewniania w razie potrzeby pomocy lekarskiej, d) powiadomienia Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kępnie, w wypadku pogorszenia się stanu zdrowia chorego. 3) Przez usługi opiekuńcze w formie opieki nad chorym w domu należy rozumieć pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem. Opieka nad chorym w domu świadczona jest w szczególności w zakresie: a) zaspokajania codziennych potrzeb życiowych, w szczególności poprzez: utrzymanie czystości w pomieszczeniach osoby zamieszkującej samotnie, zakup artykułów spożywczych i innych potrzebnych w gospodarstwie domowym, pomocy przy spożywaniu posiłków, pranie bielizny osobistej i pościelowej, przygotowanie posiłków z uwzględnieniem diety dla danej osoby, dostarczenie opału i ogrzewanie pomieszczeń, b) opieki higieniczno - sanitarnej, w szczególności poprzez: mycie i kąpiel, zmiany bielizny osobistej i pościelowej, układanie chorego w łóżku, pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń, c) pielęgnacji zalecanej przez lekarza, d) pomocy w podtrzymywaniu psychofizycznej kondycji osoby, w szczególności poprzez: podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań, organizowane i podtrzymywanie kontaktów sąsiedzkich, stymulacji do korzystania z Dziennego Domu Pobytu lub Klubu Seniora, organizowanie spacerów, czytanie. 4) Szacunkowy wymiar liczby godzin świadczenia usług opiekuńczych w formie pomocy sąsiedzkiej wynosi w skali miesiąca 2.988 godzin, rocznie 35.856 godzin dla przewidywanej liczby 75 klientów Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kępnie. 5) Szacunkowy wymiar liczby godzin świadczenia usług opiekuńczych w formie opieki nad chorym w domu wynosi w skali miesiąca 1.100 godzin, rocznie 13.201 godzin dla przewidywanej liczby 25 klientów Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kępnie. 6) W przypadku spadku zapotrzebowania na świadczenie usług opiekuńczych w wymiarze, o którym mowa w pkt 4 i 5, wykonawcy nie przysługuje roszczenie zlecenia pełnej liczby godzin. 7) Zamawiający zaznacza, że pod pojęciem wymiaru liczby godzin świadczenia usług należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług bez czynności przygotowawczych, np. dojazdów do klientów i bez związku z uprawnieniami pracowników wykonawcy z tytułu Kodeksu Pracy (urlopy wypoczynkowe, zwolnienia lekarskie itp.). 8) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zlecenia realizacji usług w wymiarze godzin odpowiadającym rzeczywistym potrzebom klientów, tj. w różnym wymiarze godzin miesięcznie u jednej osoby, a także w dni świąteczne i wolne od pracy, jednak liczba godzin nie może przekroczyć wartości określonych w pkt 4 i pkt 5. 9) Rozliczenie za usługi będzie dokonywane na podstawie liczby rzeczywiście wykonanych usług. 10) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia oraz pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy, na zał. nr 3 do zaproszenia do negocjacji.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
85311100-3
Dodatkowe kody CPV:
85311200-4,
85312100-0
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30/12/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT699997.80 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM dane rejestrowe jakie przetargi wygrała firma Cena wybranej oferty/wartość umowy 699997,80 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki
na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W myśl przepisu art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.), zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych w formie pomocy sąsiedzkiej oraz opieki nad chorym w domu. Analiza złożonych ofert w latach ubiegłych wskazuje, iż osoby realizujące przedmiotowe zamówienie w większości przypadków zatrudniane są na podstawie umowy zlecenia. Od dnia 1 stycznia 2017 r. wejdzie w życie nowelizacja ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. Nr 200, poz. 1679 ze zm.), zgodnie z którą obowiązywać będzie minimalna stawka godzinowa dla pracujących w ramach umowy zlecenia lub świadczenia usług w wysokości 13,00 zł. brutto.
W związku z powyższym w projekcie budżetu na 2017 rok zapisano dwa razy wyższą kwotę na świadczenie usług opiekuńczych w porównaniu z rokiem 2016. Mimo, iż zamawiający przewidział wzrost wartości zamówienia i zabezpieczył fundusze na ten cel, najkorzystniejsza oferta przekroczyła wartość posiadanych środków o kwotę 186.774,00 zł.
Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 930), organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych należy do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym. Realizacja tego zadania w okresie od dnia 1 stycznia 2017 r. do dnia 31 grudnia 2017 r. jest niezbędna ze względu na regulacje prawne oraz potrzeby klientów Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kępnie.
W związku z nieudzieleniem zamówienia na przedmiotowe usługi społeczne, zaszła konieczność wszczęcia kolejnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Z uwagi jednak na zbyt krótki okres czasu do końca roku, nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia publicznego.
Mając na uwadze istotę powyższych okoliczności, zastosowanie przepisu art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych znajduje swoje uzasadnione.
INNE PRZETARGI Z KEPNA
- Dostawa wraz z montażem na wynajem modułów dla utworzenia 2 oddziałów( dwóch sal lekcyjnych) przy Szkole Podstawowej w Świbie
- Budowa ulicy Akacjowej w Mianowicach
więcej: przetargi w Kepnie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.