Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-06-10
Mirków: USŁUGA POLEGAJĄCA NA UDZIELENIU KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO, ZŁOTÓWKOWEGO DLA GMINY DŁUGOŁĘKA Z SIEDZIBĄ W DŁUGOŁĘCE NA SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU POŻYCZEK I KREDYTÓW W KWOCIE 1.436.000,00 ZŁ
Numer ogłoszenia: 81203 - 2016; data zamieszczenia: 10.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Długołęka , Długołęka, ul. Robotnicza 12, 55-095 Mirków, woj. dolnośląskie, tel. 71 323 02 03, faks 71 323 02 04.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina.dlugoleka.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: USŁUGA POLEGAJĄCA NA UDZIELENIU KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO, ZŁOTÓWKOWEGO DLA GMINY DŁUGOŁĘKA Z SIEDZIBĄ W DŁUGOŁĘCE NA SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU POŻYCZEK I KREDYTÓW W KWOCIE 1.436.000,00 ZŁ.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na udzieleniu kredytu długoterminowego, złotówkowego dla Gminy Długołęka z siedzibą w Długołęce na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1.436.000 zł (słownie: jeden milion czterysta trzydzieści sześć tysięcy zł). 1)Dostępność kredytu - jedna transza - ... dni po podpisaniu umowy kredytowej. (Przez ,,dostępność kredytu,, (zwaną dalej również ,,postawieniem środków kredytu do dyspozycji kredytobiorcy,,) Zamawiający rozumie termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego w wysokości udzielonego kredytu długoterminowego. Termin ten liczony w dniach roboczych od dnia podpisania umowy kredytowej wykonawca zobowiązany jest wskazać w swojej ofercie, z zastrzeżeniem, że termin ten nie może być dłuższy niż 3 dni robocze od dnia podpisania umowy. Termin ten stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. 2)Postawienie środków kredytu do dyspozycji Kredytobiorcy nie będzie wymagać odrębnego wniosku kredytowego. 3)Spłata kredytu: do 30.09.2025r. 4)Odsetki naliczane będą od kwoty aktualnego rzeczywistego zadłużenia w miesiącach spłaty kredytu, liczone do dnia poprzedzającego dzień spłaty kapitału. Odsetki za rok 2016 należne na dzień 31.12.2016 r. naliczone mają być (a informacja o ich wysokości przekazana Kredytobiorcy) najpóźniej w dniu 30.12.2016r. 5)Karencja w spłacie kapitału kredytu - rozpoczęcie spłaty kredytu 31.03.2017r. 6)Spłata kapitału: a)w dniu 31.03.2017r. - 25 000,00 zł, b)w dniu 30.09.2017r. - 25 000,00 zł, c)w dniu 31.03.2018r. - 25 000,00 zł, d)w dniu 30.09.2018r. - 25 000,00 zł, e)w dniu 31.03.2019r. - 25 000,00 zł, f)w dniu 30.09.2019r. - 25 000,00 zł, g)w dniu 31.03.2020r. - 25 000,00 zł, h)w dniu 30.09.2020r. - 25 000,00 zł i)w dniu 31.03.2021r. - 50 000,00 zł, j)w dniu 30.09.2021r. - 50 000,00 zł, l)w dniu 31.03.2022r. - 100 000,00 zł, m)w dniu 30.09.2022r. - 100 000,00 zł, n)w dniu 31.03.2023r. - 100.000,00 zł, o)w dniu 30.09.2023r. - 100.000,00 zł. p)w dniu 31.03.2024r. - 100.000,00 zł, r)w dniu 30.09.2024r. - 100.000,00 zł. s)w dniu 31.03.2025r. - 268.000,00 zł, t)w dniu 30.09.2025r. - 268.000,00 zł. 7)Oprocentowanie kredytu zmienne wg stawki WIBOR 1 M (średnia - z całego miesiąca poprzedzającego spłatę odsetek) plus stała marża banku w okresie obowiązywania umowy. 8)Forma zabezpieczenia kredytu: weksel In blanco wraz z deklaracja wekslową. 9)Odsetki naliczane będą od kwoty aktualnego rzeczywistego zadłużenia w miesiącach spłaty kredytu, liczone do dnia poprzedzającego dzień spłaty kapitału, z zastrzeżeniem, że odsetki należne za rok 2016 naliczone mają być na dzień 31.12.2016r. 10)Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane w okresach miesięcznych i spłacane w dniach spłaty kapitału. 11)Bank nie pobiera prowizji i opłat: - od uruchomienia kredytu - za przelew środków na rachunek Gminy, - od zmian umowy. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 12)Zamawiający nie przewiduje złożenia oświadczenia o dobrowolnym poddaniu się egzekucji. 13)Wybrany Wykonawca nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi budżetu Zamawiającego ani od ubezpieczenia kredytu przez Zamawiającego..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2025.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie będzie żądał wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt. 1 ustawy, jeżeli złoży zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe, inny dokument potwierdzający uprawnienie do rozpoczęcia działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt. 2 ustawy, jeżeli złoży oświadczenie, iż posiada wiedzę i doświadczenie pozwalające na wykonanie zamówienia,
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt. 3 ustawy, jeżeli złoży oświadczenie, iż dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym pozwalającym na wykonanie zamówienia,
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt. 3 ustawy, jeżeli złoży oświadczenie, iż dysponuje osobami niezbędnymi do wykonania zamówienia,
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy, jeżeli złoży oświadczenie, iż posiada potencjał ekonomiczny i finansowy pozwalający na wykonanie zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 99
- 2 - Dostępność kredytu (czas postawienia środków kredytu do dyspozycji kredytobiorcy) od dnia podpisania umowy kredytowej - 1
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza dokonywanie zmian umowy zgodnie z art. 144 ustawy w tym także w zakresie postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia następujących warunków: 1.warunki istotne, w szczególności: 1)zmiany terminu realizacji umowy wynikające z działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej, strajków generalnych lub lokalnych) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania usługi; 2)gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność w szczególności prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia -Kredytobiorca (Zamawiający) dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia. 2.warunki nieistotne, w szczególności: 1)wystąpienia omyłek pisarskich i rachunkowych, 2)zmiany formy organizacyjnej Wykonawcy (przekształcenie itp.), 3)zmiany personalne oraz osób nadzorujących wykonanie przedmiotu umowy, 4)zmiany rachunku bankowego, 5)zmiany obowiązujących przepisów prawa, 6)inne, które nie będą w sposób istotny ingerować w przedmiot zamówienia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://dlugoleka.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Długołęka, Długołęka ul. Robotnicza 12, 55-095 poczta Mirków (pok. nr 14 - parter Urzędu).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.07.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Długołęka, Długołęka ul. Robotnicza 12, 55-095 poczta Mirków (Biuro Podawcze - parter Urzędu).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Wszelkie rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich. 2. Dostawa będzie finansowana ze środków unijnych. 3. Zamawiajacy informuje, iż termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 30.09.2025 r. Przy czym ,,dostępność kredytu,, (rozumiana zgodnie z definicją zawartą w Rozdziale I ust. 1) nastąpi w ciągu liczby dni podanej przez wykonawcę w ofercie wybranej, z zastrzeżeniem, że termin ten nie może być dłuższy niż 3 dni robocze od dnia podpisania umowy..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000,00 zł
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
- Kredyt długoterminowy - 205 mln (usługa udzielenia kredytu).
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.