Ogłoszenie z dnia 2015-04-10
Pruszków: sporządzanie i dostawa posiłków dla pacjentów i pracowników szpitala z uwzględnieniem dzierżawy pomieszczeń dawnych kuchenek oddziałowych wraz z wyposażeniem w celu rozdzielania posiłków.
Numer ogłoszenia: 81466 - 2015; data zamieszczenia: 10.04.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Kolejowy im. Wł. Roeflera w Pruszkowie sp. z o.o., ul. Warsztatowa 1, 05-800 Pruszków, woj. mazowieckie, tel. 22 770 93 08, faks 22 770 93 08.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: sporządzanie i dostawa posiłków dla pacjentów i pracowników szpitala z uwzględnieniem dzierżawy pomieszczeń dawnych kuchenek oddziałowych wraz z wyposażeniem w celu rozdzielania posiłków..
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie i dostarczanie całodziennych posiłków do łóżka pacjentów szpitala z uwzględnieniem diet specjalnych na zlecenie lekarza oraz posiłków dla pracowników szpitala jeżeli takie zamówienie zostanie złożone 2. Przygotowywanie posiłków odbywać się będzie w kuchni wykonawcy ( znajdującej się w odległości od siedziby zamawiającego maksimum 40 km) i będzie przebiegać zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. 2006, nr 171, poz. 1225) oraz zgodnie z systemami HACCP, GHP i GMP lub ISO 22000 . 3. Posiłki na dany dzień Wykonawca będzie przygotowywał według zamówienia z uwzględnieniem szczególnych wymagań zamawiającego w zakresie diet. 4. Świadczenie usług będzie odbywać się w systemie bemarowym. 5. Zamawiający wymaga, aby na korytarzach oddziałów szpitalnych znajdowały się termosy z gorącą herbatą dla pacjentów. 6.Wykonawca przygotowane posiłki będzie transportował w szczelnie zamkniętych termosach. 7. Wykonawca brudne termosy będzie poddawał procesom higienicznym zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarno-epidemiologicznymi. 8. Dzienna ilość posiłków oraz rodzaj diet ustalana będzie codziennie na podstawie pisemnych zgłoszeń i zamawiana będzie u Wykonawcy do godziny 12:00 dnia poprzedzającego na dzień następny. Korekta posiłków danego dnia może nastąpić w danym dniu : Śniadania do godziny 700 Obiad do godz. 9 00 Kolacja do godz. 15 00 9. Wykonawca utworzy rezerwę posiłków dla pacjentów przyjmowanych do oddziałów w godzinach przedpołudniowych, popołudniowych i nocnych . 10.Zamawiający będzie informował Wykonawcę o ilości pacjentów przyjętych w godzinach przedpołudniowych, popołudniowych i nocnych na 1 godzinę przed podaniem posiłku tak, aby pacjenci przyjęci w godzinach przedpołudniowych otrzymali obiad, popołudniowych otrzymali kolację, a pacjenci przyjęci w godzinach nocnych otrzymali śniadanie. 11.Wykonawca będzie zobowiązany do opracowywania jadłospisów dekadowych dla odpowiednich rodzajów diet przedstawionych w załączniku nr 2 z obliczoną wartością odżywczą zgodną z normami i zaleceniami przewidzianymi dla poszczególnych diet i przedkładania ich do weryfikacji i akceptacji przez zamawiającego najpóźniej na 7 dni przed ich wprowadzeniem. Przy sporządzaniu jadłospisów dekadowych wykonawca powinien zapewnić odpowiednią jakość zdrowotną proponowanych posiłków, ich wartość odżywczą oraz urozmaicić asortyment potraw, stosując następujące zasady: Dla obiadów: 1 raz w dekadzie obiad bez mięsa, ale nie bez białka zwierzęcego; 2-3 razy w dekadzie ryba; 2 razy w dekadzie mięso mielone; 1 raz w dekadzie gulasz; 4 razy w dekadzie porcja mięsa lub drobiu w całości Dla śniadań i kolacji: Udział wędlin wyższej jakości (szynka, baleron, polędwica, itp.) około 30%Udział wędlin średniej jakości (kiełbasy szynkowa, podwawelska, toruńska, krakowska, kanapkowa, itp.) około 50%Udział wędlin niższej jakości (parówki, pasztety, wędliny podrobowe, itp.) około 20% Wymagany minimalny wsad do kotła nie może być niższy niż połowa ceny brutto zaoferowanego osobodnia dla jednego pacjenta. 12. Wykonawca zobowiązany będzie sporządzać całodzienne posiłki mając na uwadze przestrzeganie obowiązujących norm żywieniowych, kaloryczności, wg zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia (2200 kcal średnio ważone dziennie), o odpowiednich właściwościach odżywczych, gwarantujących zdrowie i dobre samopoczucie, przy uwzględnieniu diet specjalistycznych, co oznacza następujące grupy diet: zwykła, lekkostrawna, trzustkowa, cukrzycowa, cukrzycowo-wątrobowa, wątrobowa, wrzodowa, bogato-białkowa, ziemniaczana (nerkowa), płynna, kleikowa, niskosodowa, specjalna oraz diety indywidualne zlecone przez lekarza (biegunkowa, hipoalergiczna itp.). 13. Każdy posiłek podstawowy - śniadanie, obiad, kolacja - musi zawierać dostateczną ilość produktów białkowych oraz dodatek warzyw i owoców. Posiłki muszą charakteryzować się wysoką jakością, posiadać właściwe walory smakowe i estetyczne oraz właściwą temperaturę. Niedopuszczalne jest, aby dostarczane posiłki miały postać półproduktów. 14.Do obiadu należy dodać kompot, płynny budyń, kisiel , galaretkę itp., natomiast do pozostałych posiłków należy dodać do picia herbatę gorzką lub słodką lub kawę zbożową itp. 15. Pacjenci na diecie indywidualnej muszą otrzymywać 5 posiłków dziennie tj. trzy posiłki podstawowe plus drugie śniadanie i podwieczorek.. Personel kuchni ma obowiązek zabezpieczyć dodatkowe posiłki w lodówce znajdującej się w pomieszczeniu dzierżawionym przez Wykonawcę. 16. Zamawiający wymaga dostarczenia pisemnego opisu lub kserokopii jadłospisów nie później jak rano każdego dnia bieżącego. 17. Wykonawca wydaje posiłki na oddziały szpitalne w następujących godzinach: śniadanie od godz. 830 do godz. 930 II śniadanie godz. 1100 obiad od godz. 1300 do godz. 1400 podwieczorek godz. 1600 kolacja od godz. 1800 do godz. 1900 II kolacja godz. 2100 diety indywidualne na zlecenie lekarza niezależnie od godzin posiłków. Do zadania Wykonawcy należy: -Produkcja i dowóz posiłków do pomieszczenia, w którym następuje dystrybucja posiłków. -Wydawanie posiłków bezpośrednio pacjentowi w godzinach określonych pkt.13. -Zebranie, umycie i dezynfekcja zastawy stołowej. -Zapewnienie pełnej zastawy stołowej: talerzy, sztućców, kubków, zastawy jednorazowego użytku : talerzy, sztućców i kubeczków . -Uzupełnianie zastawy stołowej w trakcie trwania umowy -Zapewnienie kuchenek mikrofalowych na oddziałach szpitalnych w celu podawania posiłków dodatkowych we właściwej temperaturze , oraz dla utrzymania temperatury posiłków dla pacjentów karmionych przez personel szpitalny . 14. Zamawiający zastrzega sobie aby wydawane posiłki na poszczególne oddziały posiadały odpowiednią temperaturę: - dla gorących napojów minimum 80oC - dla zup minimum 75 oC - dla drugich dań minimum 63 oC - dla sałatek, surówek, sosów i innych potraw na zimno poniżej 4 oC - dla żywności płynnej podawanej przez zgłębnik lub przetokę około 30 oC - 37 oC. Pomiary temperatur ciepłych wykonywane są każdorazowo przed wydaniem posiłku przez osoby odpowiedzialne za dystrybuowanie posiłków . Wyniki z pomiarów będą odnotowywane w Karcie kontroli temperatury żywności w chwili wydania na oddziały , stanowiącej załącznik nr 8 do zaproszenia. 15. Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania procedur higienicznych dotyczących higieny rąk, środków transportu, urządzeń, sprzętów i powierzchni oraz do stosowania środków myjących i dezynfekcyjnych pozytywnie zaopiniowanych przez Państwowy Zakład Higieny, lub innych środków posiadających atesty i karty charakterystyki dopuszczonych do stosowania w kuchniach szpitalnych i mogących mieć styczność z żywnością. Karty charakterystyki preparatów do zmywania naczyń w kuchenkach szpitalnych powinny znajdować się do wglądu w tych pomieszczeniach . 16. Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenia dawnych kuchenek w oddziałach szpitala w dobrym stanie technicznym w celu rozdzielania posiłków, spełniające wymogi określone obowiązującymi przepisami prawa, dopuszczone do użytkowania w tym celu przez Stację Sanitarno -Epidemiologiczną. 17. Wykonawca musi wyposażyć pomieszczenia o których mowa wyżej na własny koszt, bez prawa zwrotu poniesionych nakładów w zmywarki, stoły, szafki do przechowywania zastawy, zastawę stołową w ilość zabezpieczającej prawidłowe wykonanie usługi oraz jej uzupełnianie w miarę potrzeb średnio 15- 20% miesięcznie, wózki bemarowe minimum 2 szt. trzy komorowe lub większe do dystrybucji posiłków oraz talerzy, pojemniki na odpady pokonsumpcyjne i inne urządzenia niezbędne do realizacji usługi. 18.Wszystkie urządzenia powinny być dowiezione i zamontowane w ciągu 7 dni od podpisania umowy dzierżawy. Wydzierżawienie pomieszczeń nastąpi na podstawie odrębnej umowy wg załączonego projektu umowy stanowiącego załącznik nr 5 do zaproszenia. 19. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność prawną i materialną wobec organów kontroli (Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, PIP, BHP) w zakresie wykonywanej usługi w tym m. in. w zakresie jakości produktów i przygotowywanych posiłków, ich zgodności z opisanymi wyżej normami oraz w zakresie wymagań higieniczno-sanitarnych. 20. Zamawiający zastrzega sobie prawo do bieżącej kontroli świadczonych usług w swojej siedzibie i w siedzibie oferenta pod względem sanitarno-epidemiologicznym i jakościowym. 21. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonywania w swoim zakresie okresowych badań czystości mikrobiologicznej urządzeń, sprzętów i powierzchni kontaktujących się z żywnością, rąk personelu oraz samochodu transportującego posiłki na koszt Wykonawcy. Materiał do powyższych badań Zamawiający będzie pobierał w pierwszym kwartale świadczenia usługi - 1 raz w miesiącu z 5 punktów, w przypadku nie stwierdzenia zagrożeń epidemiologicznych, w następnych miesiącach - 1 raz na kwartał z 5 punktów. 22. Zamawiający zastrzega sobie prawo do udostępnienia na żądanie próbek posiłków. 23. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania ustawy z 25 sierpnia 2006 r.o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2006 r. Nr 171, poz. 1225) oraz obowiązujących rozporządzeń organów ustawodawczych UE z zakresu bezpieczeństwa żywności. 24. Wykonawca będzie zobowiązany do codziennego odbioru odpadów pokonsumpcyjnych w odpowiednich pojemnikach w celu utylizacji, zgodnie z zaleceniami Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej i obowiązującymi przepisami oraz do odbioru brudnych termosów do mycia i dezynfekcji. 25. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody powstałe w wyniku prowadzonej działalności. Zamawiający wymaga ubezpieczenia Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej, obejmującego między innymi zdarzenia losowe i zatrucia pokarmowe na sumę ubezpieczenia co najmniej 1.000.000 zł. 26. Zamawiający wymaga aby pracownicy Wykonawcy byli poddawani okresowym szkoleniom z zakresu Dobrej Praktyki Higienicznej i Produkcyjnej oraz zasad systemu HACCP i posiadali książeczki do celów sanitarno-epidemiologicznych z ważnymi badaniami na nosicielstwo i aktualnymi badaniami. Należy załączyć dokumenty do oferty dotyczące szkoleń. Książeczki sanepid do wglądu Zamawiającemu najpóźniej do dnia podpisania umowy. Minimalna ilość pracowników na jednej zmianie 4 osoby (po dwie do wózka). Zamawiający nie dopuszcza zmniejszenia ilości personelu (poniżej 4 dziennie) do wydawania posiłków. 27. Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć we własnym zakresie niezbędne narzędzia, urządzenia, materiały oraz środki transportowe potrzebne do prawidłowej realizacji usług objętych zakresem przedmiotowym niniejszego postępowania. 28. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia pracowników zajmujących się dystrybucją posiłków w jednolite ubrania ochronne z widocznymi emblematami identyfikacyjnymi. Należy zwrócić szczególną uwagę na nakrycie głowy (czepki). Pracownicy Wykonawcy zajmujący się produkcją, dystrybucją posiłków zobowiązani są do zachowania czystego i schludnego wyglądu osobistego..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.32.00.00 - Usługi podawania posiłków 55.32.10.00 - Usługi przygotowywania posiłków .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR: 1
Nazwa: sporządzanie i dostawę posiłków dla pacjentów i pracowników szpitala z uwzględnieniem dzierżawy pomieszczeń dawnych kuchenek oddziałowych wraz z wyposażeniem w celu rozdzielania posiłków
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02.04.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
ISS FACILITY SERVICES SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
ISS FACILITY SERVICES SP. Z O.O.
- ISS Facility Services Sp. z o.o. ISS MS Sp. z o.o., ul. Flisa 2, 02-247 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 60300,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 59907,60
Oferta z najniższą ceną: 59907,60 / Oferta z najwyższą ceną: 59907,60
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Postępowanie jest prowadzone do czasu zakończenia przetargu nieograniczonego na ww przedmiot zamówienia, z uwagi na wydłużenie procedury przetargowej. Zawarcie umowy jest konieczne z dotychczasowym Wykonawcą, gdyż świadczenie usługi jest powiązane jednocześnie z dzierżawą pomieszczeń do dystrybucji posiłków. Podstawą dzierżawienia pomieszczeń jest zgoda Sanepidu, na którą jest określony czas oczekiwania. Zawarcie umowy na jeden miesiąc z innym wykonawcą nie jest możliwe, gdyż żadna firma nie zgodziłaby się na tak krótki czas podjąć realizacji takiego zadania. Oprócz tego pomieszczenia należy wyposażyć w niezbędne urządzenia do świadczenia usługi (urządzenia do zmywania, dezynfekcji zastawy, sztućców, kotłów i bemarów).
INNE PRZETARGI Z PRUSZKOWA
- Dostawa wyrobów medycznych jednorazowego użytku w podziale na zadania
- Usługa sprzątania obiektów na terenie Miasta Pruszkowa: parkingu wielopoziomowego, naziemnych parkingów P&R, kładki nad torami wraz z dojściami zlokalizowanej
- Wykonanie remontów uszkodzonych chodników, elementów pasa drogowego, nawierzchni z kostki betonowej w pasach dróg powiatowych na terenie Powiatu Pruszkowskiego (2)
- Przedłużenie subskrypcji licencji VDA
- Świadczenie usług dozoru i ochrony mienia MSCZ
- Rozbudowa i przebudowa układu drogowego składającego się z ulic: Moniuszki, Przemysłowej, Olszowej, Szczęsnej i Grafitowej w Pruszkowie
więcej: przetargi w Pruszkowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przygotowanie i dostarczenie posiłków dla uczniów Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Korytowie A w 2025 roku.
- "Przygotowanie i dostawa obiadów dla dzieci w oddziale przedszkolnym przy ul. Warszawskiej 27 w Mszczonowie w 2025 roku"
- Przygotowanie i dostarczenie posiłków dla uczniów Szkoły Podstawowej im. Władysława Rdzanowskiego w Radziejowicach ul. Główna 2
- Przygotowanie i dowóz posiłków dla uczestników ośrodków wsparcia dla seniorów w Ustrzykach Dolnych w okresie od stycznia do czerwca 2025 r.
- Przygotowywanie i dostarczanie posiłków na potrzeby stołówki Szkoły Podstawowej nr 9 im. Jana Kasprowicza w Zakopanem
- Usługa przygotowania i wydawania gorących posiłków dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 6 im. Janusza Korczaka w Jastrzębiu-Zdroju
więcej: Usługi podawania posiłków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.