Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-03-14
Poznań: Wymiana okien i drzwi zewnętrznych w budynku Biblioteki Raczyńskich - Pałacu w Sapowicach
Numer ogłoszenia: 82021 - 2011; data zamieszczenia: 14.03.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Biblioteka Raczyńskich , Pl. Wolności 19, 61-739 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8529868, 8521734, faks 061 8529868.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bracz.edu.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: instytucja kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wymiana okien i drzwi zewnętrznych w budynku Biblioteki Raczyńskich - Pałacu w Sapowicach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia dotyczy robót budowlanych - wymiany okien i drzwi zewnętrznych w budynku Biblioteki Raczyńskich - Pałacu w Sapowicach, gmina Stęszew. Budynek jest wpisany indywidualnie do rejestru zabytków województwa wielkopolskiego (nr w rejestrze 1786/A) Zamówienie obejmuje II etap prac przy remoncie elewacji tj. wymianę drzwi zewnętrznych oraz renowację drzwi wewnętrznych (wiatrołap wejścia głównego) oraz wymianę okien i drzwi balkonowych w całym budynku pałacu. Zakres rzeczowy robót przedstawiony został w dokumentacji projektowej, opisującej szczegółowo zakres wykonywanych robót będących przedmiotem zamówienia. Na dokumentację składają się załączniki do SIWZ: - Nr 1 - Przedmiar robót dla wymiany drzwi zewnętrznych w Pałacu w Sapowicach, - Nr 2 - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót dla wymiany drzwi zewnętrznych w Pałacu w Sapowicach, - Nr 3 - Projekt wykonawczy wymiany drzwi zewnętrznych w Pałacu w Sapowicach - Nr 4 - Przedmiar robót dla wymiany okien i drzwi balkonowych w Pałacu w Sapowicach - Nr 5 - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót dla wymiany okien i drzwi balkonowych w Pałacu w Sapowicach, - Nr 6 - Projekt wykonawczy wymiany okien i drzwi balkonowych w Pałacu w Sapowicach - Nr 7 - Decyzja Nr 2767/10 zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę, - Nr 8 - Pozwolenie nr 111/A/2010 zezwolenie na prowadzenie prac konserwatorskich przy obiekcie zabytkowym, - Nr 9 - Pismo Powiatowego Konserwatora Zabytków z 28.01.2011 w sprawie uzgodnienia ze stanowiska konserwatorskiego projektu wykonawczego wymiany okien i drzwi balkonowych w Pałacu w Sapowicach - Nr 10 - Pismo Powiatowego Konserwatora Zabytków z 28.02.2011 w sprawie uzgodnienia ze stanowiska konserwatorskiego projektu wykonawczego wymiany drzwi zewnętrznych w Pałacu w Sapowicach - Nr 11 - Projekt budowlany - remont elewacji Pałacu w Sapowicach, - Nr 12 - Program prac renowacyjnych i konserwatorskich które stanowią załączniki do niniejszej SIWZ. Wszystkie nazwy, jeżeli zostały użyte w załącznikach do SIWZ należy traktować jako typu - Wykonawca może w takich przypadkach zaoferować materiały równoważne. - Z uwagi na fakt, że budynek w Sapowicach jest wpisany do rejestru zabytków, Wykonawca na każdym etapie prowadzonych prac jest zobowiązany przestrzegać przepisów Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. Nr 150 z dnia 30 czerwca 2004r. poz. 1579)..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, ewentualne zamówienie uzupełniające zostanie udzielone w trybie przewidzianym w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Prawa zamówień publicznych, jeżeli spełnione zostaną przesłanki ustawowe.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.50.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki zdrowotnej i społecznej, krematoriów oraz obiektów użyteczności publicznej 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w następującej wysokości: 8.000,00 złotych - Wadium wnosi się pod rygorem wykluczenia z postępowania przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku z niżej wymienionych form: - w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy w PKO BP I O/Poznań Nr 15 1020 4027 0000 1802 0049 2819 - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). - W celu wniesienia wadium w formach niepieniężnych należy się zgłosić do Pani Małgorzaty Bieganowskiej nr tel. (61) 852 94 42 wew. 24 w celu uzgodnienia trybu potwierdzenia wniesienia. Przyjęcie dokumentu przez Wydział Księgowości Biblioteki Raczyńskich nie jest jednoznaczne z poprawnością złożonego wadium. - Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, zgodnie z przesłankami art. 46 ust. 5 ustawy. - Pozostali Wykonawcy tracą wadium zgodnie z przesłankami art. 46 ust. 4a ustawy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień - zamawiający wymaga złożenia oświadczenia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia wiedzy i doświadczenia Wykonawcy winni udokumentować zrealizowanie przynajmniej dwóch robót budowlanych w zakresie wymiany okien i drzwi oraz robót remontowo-wykończeniowych w obiektach zabytkowych o wartości równej lub przekraczającej 250.000,- zł brutto w okresie ostatnich pięciu lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca dysponować będzie: Jedną osobą przewidzianą do pełnienia funkcji Kierownika Budowy Niniejsza osoba winna posiadać: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej wydane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, - uprawnienia budowlane w specjalności ogólnobudowlanej wraz z odbytą co najmniej 2-letnią praktyką zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych ( zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 .06.2004r. Dz.U. Z 2004r. Nr 150 poz. 1579), lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - co najmniej 5-cio letnie doświadczenie zawodowe , w tym co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna posiadanie opłaconej polisy, potwierdzającej, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 200.000,- zł ubezpieczenie kontraktowe i co najmniej 200.000,- zł ubezpieczenie deliktowe
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- próbki, opisy lub fotografie
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie w następujących przypadkach: a) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu robót stanowiących przedmiot umowy, w razie wystąpienia istotnej okoliczności powodującej, że wykonanie części Umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia. W przypadku, o którym mowa powyżej Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za prace faktycznie wykonane b) Wystąpienia robót zamiennych, c) Zmiany terminu wykonania umowy z przyczyn innych niż zawinione przez Wykonawcę, z powodu siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, d) W zakresie zmiany terminu umowy z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, e) W zakresie zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy z powodu udzielenia zamówienia dodatkowego, które uniemożliwiałoby realizację zamówienia podstawowego w wyznaczonym terminie. f) W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT, g) gdy zmiany będą korzystne dla Zamawiającego
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.city.poznan.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Biblioteka Raczyńskich,
plac Wolnosci 19,
61-739 Poznań,
pokój nr 6.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.03.2011 godzina 09:00, miejsce: Biblioteka Raczyńskich, plac Wolnosci 19, 61-739 Poznań, pokój nr 6.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Naprawa systemu odzysku ciepła w centralach basenowych firmy Dantherm w kompleksie Termy Maltańskie w Poznaniu.
- DOSTAWA MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DO URZĄDZEŃ DRUKUJĄCYCH
- "Usługa w zakresie odśnieżania dachów, usuwania nawisów śnieżnych i zwisających sopli z dachów w obiektach Specjalistycznego Zespołu Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem"
- Wymiana stolarki okiennej w holu głównym w budynku Collegium Novum przy al. Niepodległości 4 w Poznaniu
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji pn.: Przebudowa drogi 2495P Komorniki - Puszczykowo na odcinku od DW 430 do m. Jeziory.
- DOSTAWA OLEJÓW I TŁUSZCZÓW ROŚLINNYCH, MIODU, KAWY I HERBATY ORAZ SOSÓW, ZUP I PRZYPRAW PRZETWORZONYCH
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Prace remontowe w szkołach podstawowych Gminy Stężyca
- Remont i przystosowanie pomieszczeń na potrzeby realizacji projektu "Bliżej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej-etap II"
- Wykonanie robót awaryjnych oraz innych robót wynikających z bieżących kontroli celem prawidłowego utrzymania obiektów - roboty wod.-kan. - paczka nr 2
- Remont ogrodzenia nieruchomości przy ul. Kozielskiej 16 - roboty budowlane (3)
- Wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji "Rozbudowa Szpitala Puckiego Sp. z o.o. o Blok Operacyjny, Aptekę, Dział Rehabilitacji i Pracownię Endoskopii"
- Remont budynku komunalnego przy ul. Papieża Jana Pawła II 11 w Kamiennej Górze
więcej: Roboty w zakresie burzenia »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.