Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-04-11
Skoczów: SPORZĄDZENIE PROJEKTU MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO SOŁECTWA KICZYCE
Numer ogłoszenia: 82059 - 2012; data zamieszczenia: 11.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta Skoczowa , ul. Rynek 1, 43-430 Skoczów, woj. śląskie, tel. 33 853 29 74, faks 33 853 29 74.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.skoczow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: SPORZĄDZENIE PROJEKTU MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO SOŁECTWA KICZYCE.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Kiczyce, zgodnie z wymogami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003r. (Dz.U. nr 80, poz. 717 ze. zm.), Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U. nr 164, poz. 1587), uchwałą Rady Miejskiej Skoczowa nr 198 z dnia 16 lutego 2012 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Kiczyce (stanowiącej załącznik nr 6 do specyfikacji), a także zgodnie z przepisami odrębnymi. 1. Projekt przedmiotowego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (mpzp), winien uwzględniać: a) kontynuację zagospodarowania ustalonego w obowiązującym mpzp, b) rozpatrzenie i w miarę możliwości uwzględnienie wniosków do planu (67 wniosków złożonych przed ogłoszeniem o przystąpieniu do sporządzenia planu + wnioski, które wpłyną po ogłoszeniu w prasie lokalnej o przystąpieniu do sporządzenia mpzp), c) nazewnictwo, oznaczenia i systematykę spójną z nazewnictwem zastosowanym w innych obowiązujących miejscowych planach gminy Skoczów, d) uwarunkowania wynikające z zagospodarowania terenów bezpośrednio przyległych do obszaru opracowania - tereny zainwestowane sąsiednich sołectw/gminy, kontynuacja układu komunikacyjnego, infrastruktury, e) wykonanie bilansu terenów, f) na każdym etapie opracowania projekt mpzp musi zostać złożony w postaci tradycyjnej (papierowej) oraz na nośniku elektronicznym umożliwiającym wykonanie kopii. 2. Charakterystyka obszaru przedmiotu zamówienia (Ogólna charakterystyka terenu): 1) Położenie - północno - wschodnia część gminy Skoczów. 2) Sąsiedzi - od północy graniczy z gminą Chybie, od wschodu sołectwo Pierściec i sołectwo Kowale od południa miasto Skoczów, od zachodu sołectwo Wiślica oraz sołectwo Ochaby. 3) Obszar opracowania - 730 ha. 4) Liczba mieszkańców - 1072 osoby. 5) Funkcja wiodąca - mieszkalnictwo, uzupełniająca - rolnictwo i usługi. 6) Dostępność komunikacyjna - droga krajowa nr 81, droga powiatowa nr 2638 S i sieć dróg gminnych, linia kolejowa bez stacji kolejowej. 7) Struktura gruntów (wg ewidencji): - użytki rolne - 70%, - lasy i zadrzewienia - 20%, - wody płynące - 3%, - tereny zabudowane i zurbanizowane - 7%. 8) Zagospodarowanie terenu - tereny zainwestowane intensywnie w centrum wsi, wzdłuż drogi powiatowej i dróg gminnych, w przewadze budownictwem mieszkaniowym jednorodzinnym wolnostojącym dopuszczającym usługi, istniejąca oczyszczalnia ścieków dla gminy Skoczów, nieliczne tereny wydzielone pod usługi, pozostały teren wykorzystany rolniczo. Przez teren przebiega linia energetyczna 110kV i 220kV tworząc strefy o ograniczonym użytkowaniu. 9) Opis terenu - obszar płaski, objęty w całości Obszarem Specjalnej Ochrony Ptaków Natura 2000 Dolina Górnej Wisły (cała powierzchnia sołectwa), w północnej części występuje duży kompleks leśny, w południowo- zachodniej części rzeka Wisła - tereny potencjalnie zalewowe, zainwestowane. 10) Inne istotne uwarunkowania mające wpływ na sposób zagospodarowania terenu: - środowisko kulturowe : 10 obiektów w ewidencji zabytków, - część obszaru położona w zasięgu GZWP Dolina Rzeki Górna Wisła. Obecnie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego sołectwa Kiczyce uchwalony w 2001 r. 3. Zakres zamówienia: 1) projekt planu w wersji tradycyjnej tj. ustalenia planu w postaci projektu uchwały wraz z rysunkiem planu w wersji kolorowej w skali 1 : 5000 (lub w wersji elektronicznej umożliwiającej prezentację) - komplet do przedstawienia na sesji RM celem uchwalenia, 2) plik w wersji elektronicznej w postaci XML przeznaczony do publikacji w Dz. Urz. Woj. Śl., zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2011r. w sprawie wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych zawierających akty normatywne i inne akty prawne, dzienników urzędowych wydawanych w postaci elektronicznej oraz środków komunikacji elektronicznej i informatycznych nośników danych (Dz.U. z 2011r. nr 289, poz. 1699), 3) 5 teczek zawierających - ustalenia planu, rysunek planu w wersji kolorowej w skali 1:2000, prognozę oddziaływania na środowisko, prognozę skutków finansowych, 4) dokumentację formalno prawną - 2 egz. (oryginał i kopia) - skompletowane po uchwaleniu planu (przekazane do 5 dni po uchwaleniu planu), 5) pełna dokumentacja wniosku rolnego (ewentualnie leśnego) w postaci tradycyjnej - ilość egzemplarzy konieczna do przeprowadzenia procedury uzgodnienia + 2 egzemplarze dla zamawiającego do celów archiwalnych (dodatkowo w wersji elektronicznej na CD, umożliwiającej w razie potrzeby wydrukowanie dodatkowych kopii), 6) rysunek planu w skali 1:5000 w wersji kolorowej, w standardzie przeznaczonym do stałej ekspozycji (zawieszka, druk na podkładzie trwałym), 7) rysunek planu (w wersji tradycyjnej) pomniejszony do formatu A3 w wersji kolorowej - 8 sztuk, 8) ustalenia planu + rysunek planu (w standardzie bitmapy JPEG w rozdzielczości 200 dpi) oraz prognozę oddziaływania na środowisko w postaci elektronicznej na CD, 9) rysunek na CD w postaci elektronicznej w programach CAD (wskazane EWMAPA lub inne kompatybilne), dla każdej pozycji z legendy założona odrębna warstwa (umożliwiające wydruk oddzielnie każdej warstwy), 10) materiały robocze (szczególnie rysunki planu), na każdym etapie opracowania (kolejne wersje projektu w trakcie konsultacji) oraz rysunki planu do uzgodnień dla instytucji które tego wymagają, w wersji tradycyjnej (papierowej) - nie dopuszcza się przekazywania materiałów do konsultacji tylko w wersji elektronicznej na CD. 4. Materiały wejściowe: 1) Projekt studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Skoczów - w opracowaniu nowe studium, materiały robocze do uwzględnienia przy opracowaniu projektu planu ( na CD). 2) Ekofizjografia podstawowa dla obszaru gminy Skoczów. 3) Obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego sołectwa Kiczyce przyjęty uchwałą nr 438 z dnia 31.08.2001r. 4) Zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Kiczyce obejmującego fragment jednostki strukturalnej Lz (uchwała nr 366 z 31.03.2005r.). 5) Wykaz z gminnej ewidencji zabytków. 6) Waloryzacja przyrodnicza obszaru Natura 2000 Dolina Górnej Wisły. 7) Obszary bezpośredniego zagrożenia powodzią - dokumentacja opracowana przez RZGW nie będąca Studium... w rozumieniu art. 79 ustawy Prawo wodne. 8) Opracowanie Granica polno-leśna. 9) Uproszczony plan urządzenia lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa. 10) Wnioski złożone do planu (przed głoszeniem o przystąpieniu do sporządzenia planu). 11) Zestawienie podmiotów gospodarczych. 12) Ortofotomapa. 13) Mapa osuwisk. 14) Podkład mapowy - mapa ewidencyjna w skali 1 : 2000 (cyfrowa). 5. Zamawiający zastrzega realizację projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Kiczyce przez Wykonawcę ubiegającego się o niniejsze zamówienie publiczne, natomiast ewentualne analizy i prognozy specjalistyczne, prognoza oddziaływania na środowisko oraz prognoza finansowa może zostać podzlecana..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.41.00.00 - Usługi planowania przestrzennego .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 14.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie publiczne mogą się ubiegać wykonawcy którzy udokumentują wykonanie (zakończenie) w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: - co najmniej dwóch uchwalonych planów zagospodarowania przestrzennego, obejmujących powierzchnię min. 400 ha każdy. Na potwierdzenie spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest złożyć wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (sporządzony wg załącznika nr 2 do specyfikacji) oraz załączyć dokument potwierdzający, że te usługi zostały wykonane należycie. Ocena spełnienia powyższego warunku zostanie dokonana, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie publiczne mogą się ubiegać wykonawcy którzy dysponują lub będą dysponowali minimum jedną osobą która będzie pełnić funkcję głównego projektanta oraz: - jest członkiem Izby Urbanistów, o której mowa w art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 15.12.2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z 2001r. Nr 5 poz. 42 ze zm.), - wykonała (lub kierowała pracami zespołu) minimum dwa równoważne do zamawianych planów zagospodarowania przestrzennego, które weszły w życie. Na potwierdzenie spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest złożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (sporządzony wg załącznika nr 5 do specyfikacji). Do wykazu należy dołączyć oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. Ocena spełnienia powyższego warunku zostanie dokonana, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) wypełniony formularz ofertowy (wg załącznika nr 1 do siwz), 2) zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej celem identyfikacji osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, w przypadku osób fizycznych ubiegających się o udzielenie zamówienia, 3) pełnomocnictwo (jeśli dotyczy).
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień, przedmiotu lub terminu umowy w następującym zakresie: a) w przypadku wystąpienia usług dodatkowych w trybie art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, b) w przypadku niezależnego od Wykonawcy przedłużania się procedur uzgodnień bądź ponowienia procedury uzgodnień, b) w przypadku działań osób trzecich uniemożliwiających terminowe wykonanie prac, a które to działania nie stanowią winy którejkolwiek ze stron, c) w przypadku wystąpienia siły wyższej, d) w przypadku przekształcenia podmiotowego Wykonawcy, e) w przypadku zmiany członków personelu kluczowego Wykonawcy. W takim przypadku każda nowa osoba musi spełniać warunki określone przez Zamawiającego na etapie wyboru oferty w postępowaniu przetargowym, f) w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.skoczow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Skoczów, ul. Mickiewicza 14, pokój nr 109 (po wcześniejszym uzgodnieniu terminu).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.04.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Skoczowie, Rynek 1, 43-430 Skoczów, pokój nr 2.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający nie przewiduje: przeprowadzenia aukcji elektronicznej, ustanowienia dynamicznego systemu zakupów, zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, zawarcia umowy ramowej, udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia, oraz nie przewiduje ograniczeń ubiegania się o zamówienie publiczne wynikających z art. 29 ust. 4 ustawy..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z SKOCZOWA
- Świadczenie usług pocztowych dla Gminy Skoczów i Urzędu Miejskiego w Skoczowie.
- Opracowanie kompletnej dokumentacji wielobranżowej oraz sprawowanie nadzoru autorskiego podczas realizacji zadania inwestycyjnego pn.: "Rozbudowa ul. Górne Stawy w Pogórzu ".
więcej: przetargi w Skoczowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- OPRACOWANIE PROJEKTU PLANU OGÓLNEGO GMINY ROKIETNICA
- Sporządzenie planu ogólnego gminy Pilchowice
- Opracowanie planu ogólnego Gminy Stara Kiszewa
- "OPRACOWANIE PROJEKTU PLANU OGÓLNEGO ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO DLA GMINY PACANÓW"
- Dokończenie rozpoczętej procedury sporządzenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Budzisz", obszar pomiędzy ulicami: Wielopolską, Mickiewicza, Rzeszowską i Lwowską w Dębicy.
- Sporządzenie planu ogólnego Gminy Dąbrówka
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.