Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-05-20
Turośń Kościelna: Koordynator projektu Budowa małej infrastruktury, służącej zabezpieczeniu obszarów chronionych w Dolinie Górnej Narwi
Numer ogłoszenia: 82517 - 2013; data zamieszczenia: 20.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Stowarzyszenie Gmin Górnej Narwi , ul. Lipowa 4, 18-106 Turośń Kościelna, woj. podlaskie, tel. 85 6505138, faks 85 6505138.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gornanarew.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Stowarzyszenie.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Koordynator projektu Budowa małej infrastruktury, służącej zabezpieczeniu obszarów chronionych w Dolinie Górnej Narwi.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi koordynatora projektu w związku z realizacją projektu Budowa małej infrastruktury, służącej zabezpieczeniu obszarów chronionych w Dolinie Górnej Narwi współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - Priorytet V Ochrona Przyrody i kształtowanie postaw ekologicznych, Działanie 5.1.3 Budowa lub modernizacja małej infrastruktury służącej zabezpieczeniu obszarów chronionych przed nadmierną i niekontrolowaną presją turystów. Przedmiotem projektu jest budowa małej infrastruktury (m.in.: wiaty, wieże widokowe, pomosty, zadaszone miejsca ogniskowe) służącej zabezpieczeniu obszarów chronionych przed niekontrolowaną i nadmierną presją turystów. Celem głównym przedmiotowego projektu jest przywracanie właściwego stanu siedlisk przyrodniczych i ostoi gatunków na tych obszarach Natura 2000 wraz z zachowaniem zagrożonych wyginięciem gatunków oraz różnorodności biologicznej poprzez ich zabezpieczanie przed nadmierną i niekontrolowaną presją turystów. Projekt przewiduje budowę lub modernizację obiektów małej infrastruktury turystycznej, w technologii drewnianej, w celu kanalizacji ruchu turystycznego na terenie obszarów chronionych lub w ich okolicy. Projekt będzie realizowany na terenie 6 gmin województwa podlaskiego tj. Gminy Choroszcz, Gminy Krypno, Gminy Narew, Gminy Narewka, Gminy Suraż oraz Gminy Turośń Kościelna i będzie oddziaływał na następujące obszary Natura 2000: OSO Bagienna Dolina Narwi, SOO Narwiańskie Bagna, Otulina Narwiańskiego Parku Narodowego, Obszar Chronionego Krajobrazu Puszcza Białowieska, OSO Dolina Górnej Narwi, OSO Ostoja w Dolinie Górnej Narwi, SOO Puszcza Białowieska, SOO Ostoja Narwiańska, Narwiański Park Narodowy, Obszar Chroniony Krajobrazu Dolina Narwi. W ramach projektu zaplanowano realizację następujących zadań: 1)Budowa wieży widokowej oraz miejsca na ognisko w Tarnopolu gm. Narewka, 2)Budowa zadaszonego miejsca ogniskowego w Nowej Łuce gm. Narewka, 3)Budowa zadaszonego miejsca ogniskowego w Lewkowie Starym gm. Narewka, 4)Budowa zadaszonego miejsca ogniskowego w Bernackim Moście gm. Narewka, 5)Budowa zadaszonego miejsca ogniskowego w Siemianówce gm. Narewka, 6)Budowa wieży widokowej oraz miejsca na ognisko w Siemianówce gm. Narewka, 7)Budowa rekreacyjnego pomostu na Narewce w miejsc. Narewka, 8)Zagospodarowanie działki gminnej w Turośni Dolnej, 9)Zagospodarowanie placu przy świetlicy wiejskiej w miejscowości Zawady, 10)Zagospodarowanie placu przy świetlicy wiejskiej w miejscowości Topilec, 11)Budowa parkingu samochodowego oraz zadaszonej wiaty w Śliwnie gm. Choroszcz, 12)Budowa pola biwakowego nad Narwią w Surażu, 13)Zagospodarowanie plaży gminnej w miejscowości Góra gmina Krypno, 14)Budowa przystani kajakowej w Narwi gm. Narew, 15)Oznakowanie szlaku wodnego Doliną Górnej Narwi, 16)Rozpowszechnianie informacji na temat projektu oraz działania edukacyjne (w tym: tablice informacyjne i pamiątkowe, wykonanie www projektu, wykonanie i druk folderu informacyjnego, wykonanie i druk plakatu promocyjnego wykonanie i druk mapy, budki lęgowe, karmniki dla ptaków, kubki z nadrukiem zwierząt, gadżety odblaskowe z logotypami i www, tablice informacyjne o czasie rozkładu odpadów, wizualizacji materiałów promocyjnych ) 17)Monitorowanie i ewaluacja efektów projektu polegająca na monitoringu przyrodniczym terenów objętych projektem. Zakres obowiązków koordynatora projektu pn.: Budowa małej infrastruktury, służącej zabezpieczeniu obszarów chronionych w Dolinie Górnej Narwi. 1)Nadzór nad całością realizacji projektu i prawidłowym jego wykonywaniem, w tym: a)koordynacja, stały monitoring oraz nadzór nad wszystkimi sprawami związanymi z realizacją projektu, zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie, wnioskiem o dofinansowanie, przepisami krajowymi i Unii Europejskiej oraz wytycznymi Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i innych stosownych dokumentów, b)koordynacja działań związanych z prawidłowym kwalifikowaniem kosztów zaplanowanych w projekcie oraz wydatkowaniem środków zgodnie z umową o dofinansowanie wraz z załącznikami, c)prawidłowe i terminowe sporządzanie wniosków o płatność w zakresie merytorycznym, wymaganych raportów i innych dokumentów związanych z realizacją i sprawozdawczością zgodnie z wymogami właściwych Instytucji i wytycznymi PO IŚ, d)przygotowywanie dokumentów w zakresie merytorycznym niezbędnych do rozliczeń finansowych, e)koordynowanie działań upowszechniających i promujących przedsięwzięcie, w tym przygotowywanie treści merytorycznej do zaplanowanych wydawnictw oraz rozpowszechnianie efektów projektu zgodnie z Harmonogramem Projektu, f)nadzór nad monitoringiem i ewaluacją projektu oraz współpraca z podmiotem/podmiotami odpowiedzialnym/mi za wykonanie tego zadania, g)koordynacja działań związanych z prowadzeniem strony internetowej projektu m.in. przygotowywanie materiałów merytorycznych na stronę www i ich regularna aktualizacja, h)nadzór nad przechowywaniem i archiwizacją dokumentacji formalnej merytorycznej i finansowej projektu polegający na sprawdzaniu poprawności przechowywania w/w dokumentów w okresie trwania niniejszej umowy zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie; i)utrzymywanie stałych kontaktów z opiekunami projektu właściwych Instytucji, informowanie na bieżąco o wszystkich zaistniałych problemach w realizacji projektu, terminowe przesyłanie wszystkich wymaganych dokumentów i informacji, przestrzeganie obowiązków i zaleceń wynikających z realizacji umowy, procedur, standardów, instrukcji do sprawozdań oraz innych obowiązujących dokumentów, j)stawianie się na każdorazowe wezwanie Zamawiającego do jego siedziby okresie trwania niniejszej umowy, z tym że nie rzadziej niż 2 razy w tygodniu; k)współpraca z zespołem projektu w zakresie realizacji projektu, l)współpraca z zespołem projektu w zakresie opracowania i przygotowania materiałów informacyjnych i promocyjnych w ramach projektu oraz udział w spotkaniach grupy roboczej ds. projektu oraz spotkaniach z reprezentacją Zarządu Stowarzyszenia, m)przestrzeganie obowiązków i zaleceń wynikających z realizacji umowy o dofinansowanie przedmiotowego projektu, procedur, standardów, instrukcji do sprawozdań oraz innych obowiązujących dokumentów, n)bieżące zwracanie uwagi na błędy podmiotów/osób uczestniczących w procesie realizacji projektu celem ich zniwelowania i zapobiegania negatywnym skutkom, o)obecność podczas kontroli projektu i udzielanie wszelkich wyjaśnień w tym przygotowywania wszelkiej dokumentacji wskazanej do kontroli i działań pokontrolnych. 2)Przygotowanie i terminowe przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, o wartości powyżej i poniżej 14 tys. euro, zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych w zakresie działań projektowych, w szczególności: a)opracowanie i przygotowanie wszystkich dokumentów i załączników niezbędnych do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych dotyczących projektu, b)udział w wykonywaniu zadań i czynności w zakresie formalno-prawnego przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych, c)nadzór merytoryczny nad prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych dotyczących projektu, d)udział w pracach i koordynacja działań powołanych komisji przetargowych, e)ocena formalno-prawna składanych ofert (m.in. weryfikacja prawidłowości i kompletności dokumentacji przetargowej sporządzonej w postępowaniach o zamówienia publiczne), f)przygotowania dokumentacji i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej 14.000 euro zgodnie z obowiązującymi wewnętrznymi procedurami oraz wytycznymi w zakresie zaplanowanych postępowań w projekcie. 3)Wykonywanie innych zadań nie wskazanych powyżej, które będą konieczne dla należytego wykonania przedmiotowej umowy i osiągnięcia zamierzonego efektu w postaci uzyskania dofinansowania w najwyższej możliwie kwocie w ramach w/w projektu..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.42.00.00 - Usługi związane z zarządzaniem 79.42.11.00 - Usługi nadzoru nad projektem inne niż w zakresie robot budowlanych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2.Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 2000,00 zł, słownie: dwa tysiące złotych 00/100. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1)w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: 50 1020 1332 0000 1402 0197 4989 Bank PKO Oddział 1 w Łapach z adnotacją: Wadium - Koordynator projektu - działanie 5.1.3 PO IiŚ , 2)w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4)w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) w terminie do 28.05.2013 r., sposób przekazania: należy załączyć do składanej oferty. 4.Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 5.W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 6. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium, Wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie oświadczenia załącznik nr 3 do SIWZ zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie oświadczenia załącznik nr 3 do SIWZ zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia oraz gdy Wykonawca wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie, co najmniej 1 usługę polegającą na zarządzaniu projektem (stanowisko kierownika / koordynatora lub asystenta kierownika / koordynatora projektu) o wartości nie mniejszej niż 500.000 zł (załącznik nr 6 do SIWZ).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie oświadczenia załącznik nr 3 do SIWZ zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie oświadczenia załącznik nr 3 do SIWZ zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie oświadczenia załącznik nr 3 do SIWZ zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- Formularz ofertowy wg wzoru stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ, - pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zwartej umowy w stosunku do treści oferty na zasadach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gornanarew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Stowarzyszenie Gmin Górnej Narwi
ul. Lipowa 4
18-106 Turośń Kościelna
biuro Stowarzyszenia.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.05.2013 godzina 11:00, miejsce: Stowarzyszenie Gmin Górnej Narwi ul. Lipowa 4 18-106 Turośń Kościelna biuro Stowarzyszenia.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie współfinansowane ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet V Ochrona przyrody i kształtowanie postaw ekologicznych, działanie 5.1.3 Budowa i modernizacja małej infrastruktury służącej zabezpieczeniu obszarów chronionych przed nadmierną i niekontrolowaną presją turystów..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Pełnienie funkcji wielobranżowego Inspektora nadzoru inwestorskiego w ramach zadania pod nazwą: "OZE w budynkach mieszkalnych na terenie subregionu zachodniego województwa śląskiego"
- Instytucja kultury Gminy Klukowo - replika średniowiecznej siedziby rycerskiej w Gródku.
więcej: Usługi związane z zarządzaniem »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.