Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-06-13
Warszawa: Dostawa odczynników chemicznych do laboratoriów PIG-PIB
Numer ogłoszenia: 82641 - 2016; data zamieszczenia: 13.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowy Instytut Geologiczny - Państwowy Instytut Badawczy , ul. Rakowiecka 4, 00-975 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 459 23 13, 22 459 21 55, faks 22 459 20 23, 22 459 20 22.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgi.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytut badawczy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa odczynników chemicznych do laboratoriów PIG-PIB.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa odczynników chemicznych, wzorców fizykochemicznych i chemicznych, z podziałem na trzynaście części: Część 1: Rozpuszczalniki organiczne wysokiej czystości Część 2: Kwasy nieorganiczne wysokiej czystości Część 3: Odczynniki pomocnicze wysokiej czystości Część 4: Odczynniki i wzorce do analizatora elementarnego Część 5: Odczynniki pomocnicze czyste Część 6: Odczynniki pomocnicze Część 7: Testy Część 8: Testy kuwetowe Część 9: Wzorce fizykochemiczne Część 10: Wzorce Część 11: Wzorce związków organicznych Część 12: Roztwory wzorcowe jednopierwiastkowe Część 13: Roztwory wzorcowe wielopierwiastkowe 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w: załączniku nr 1 do SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia; załączniku nr 2 do SIWZ - Istotne postanowienia umowy.
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.63.00-9, 24.30.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 13.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał: 1.1. W przypadku składania oferty na część nr 1: Co najmniej dwie dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Przez jedną dostawę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia należy rozumieć dostawę rozpuszczalników organicznych wysokiej czystości o wartości brutto nie niższej niż 10 tysięcy złotych, zrealizowanej w ramach jednej umowy. 1.2. W przypadku składania oferty na część nr 2: Co najmniej dwie dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Przez jedną dostawę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia należy rozumieć dostawę kwasów nieorganiczne wysokiej czystości o wartości brutto nie niższej niż 5 tysięcy złotych, zrealizowanej w ramach jednej umowy. 1.3. W przypadku składania oferty na część nr 3: Co najmniej dwie dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Przez jedną dostawę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia należy rozumieć dostawę odczynników pomocniczych wysokiej czystości o wartości brutto nie niższej niż 10 tysięcy złotych, zrealizowanej w ramach jednej umowy. 1.4. W przypadku składania oferty na część nr 4: Co najmniej dwie dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Przez jedną dostawę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia należy rozumieć dostawę odczynników i wzorców do analizatora elementarnego o wartości brutto nie niższej niż 5 tysięcy złotych, zrealizowanej w ramach jednej umowy. 1.5. W przypadku składania oferty na część nr 5: Co najmniej dwie dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Przez jedną dostawę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia należy rozumieć dostawę odczynników pomocniczych czystych o wartości brutto nie niższej niż 5 tysięcy złotych, zrealizowanej w ramach jednej umowy. 1.6. W przypadku składania oferty na część nr 6: Co najmniej dwie dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Przez jedną dostawę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia należy rozumieć odczynników pomocniczych o wartości brutto nie niższej niż 10 tysięcy złotych, zrealizowanej w ramach jednej umowy. 1.7. W przypadku składania oferty na część nr 7: Co najmniej dwie dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Przez jedną dostawę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia należy rozumieć dostawę testów o wartości brutto nie niższej niż 10 tysięcy złotych, zrealizowanej w ramach jednej umowy. 1.8. W przypadku składania oferty na część nr 8: Co najmniej dwie dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Przez jedną dostawę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia należy rozumieć dostawę testów kuwetowych o wartości brutto nie niższej niż 10 tysięcy złotych, zrealizowanej w ramach jednej umowy. 1.9. W przypadku składania oferty na część nr 9: Co najmniej dwie dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Przez jedną dostawę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia należy rozumieć dostawę wzorców fizykochemicznych o wartości brutto nie niższej niż 10 tysięcy złotych, zrealizowanej w ramach jednej umowy. 1.10. W przypadku składania oferty na część nr 10: Co najmniej dwie dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Przez jedną dostawę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia należy rozumieć dostawę wzorców o wartości brutto nie niższej niż 3 tysięcy złotych, zrealizowanej w ramach jednej umowy. 1.11. W przypadku składania oferty na część nr 11: Co najmniej dwie dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Przez jedną dostawę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia należy rozumieć dostawę wzorców związków organicznych o wartości brutto nie niższej niż 10 tysięcy złotych, zrealizowanej w ramach jednej umowy. 1.12. W przypadku składania oferty na część nr 12: Co najmniej dwie dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Przez jedną dostawę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia należy rozumieć dostawę roztworów wzorcowych jednopierwiastkowych o wartości brutto nie niższej niż 5 tysięcy złotych, zrealizowanej w ramach jednej umowy. 1.13. W przypadku składania oferty na część nr 13: Co najmniej dwie dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Przez jedną dostawę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia należy rozumieć dostawę roztworów wzorcowych wielopierwiastkowych o wartości brutto nie niższej niż 3 tysięcy złotych, zrealizowanej w ramach jednej umowy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
W celu potwierdzenia spełniania wymagań co do pojemności oraz parametrów jakościowych określonych w załączniku nr 1 do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia Wykonawca musi dołączyć do oferty oświadczenie stanowiące Załącznik nr 6 do SIWZ
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Do oferty należy załączyć dokument/-y określające zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. 2. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, z którego wynika zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale albo w kopii poświadczonej notarialnie. 3. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale albo w kopii poświadczonej notarialnie. 4. W przypadku wyboru przez Zamawiającego oferty złożonej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, mogą oni zostać zobowiązani, najpóźniej przed podpisaniem umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, do przedłożenia umowy regulującej ich współpracę
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Termin dostawy każdej zamawianej partii przedmiotu zamówienia - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści przedłożonej w niniejszym postępowaniu oferty przy zachowaniu niezmiennej ceny, w następującym zakresie: 1) zmiany terminu realizacji zamówienia ze względu na przyczyny leżące po stronie Zamawiającego oraz inne niezawinione przez strony przyczyny będące konsekwencją zaistnienia zdarzeń spowodowanych przez siłę wyższą (pożar, powódź itp.); 2) poprawy jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu objętego przedmiotem zamówienia lub zmiany technologii na równoważną lub lepszą, podniesienia wydajności oraz klasy jakości - w sytuacji wycofania z rynku przez producenta lub zakończenia produkcji zaoferowanego przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia; 3) wystąpienie przejściowego braku produktu z przyczyn niezależnych od stron przy jednoczesnym dostarczeniu produktu zamiennego o parametrach nie gorszych od produktu objętego umową przy zachowaniu dotychczasowych cen; 4) zmiany podwykonawcy (o ile został przewidziany w procesie realizacji zamówienia) - ze względów losowych lub innych korzystnych dla Zamawiającego. 2. Każda zmiana umowy może nastąpić jedynie za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pgi.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Państwowy Instytut Geologiczny - Państwowy Instytut Badawczy (PIG-PIB)
ul. Rakowiecka 4, 00-975 Warszawa.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.06.2016 godzina 12:00, miejsce: Państwowy Instytut Geologiczny - Państwowy Instytut Badawczy (PIG-PIB) ul. Rakowiecka 4, 00-975 Warszawa Kancelaria Ogólna (parter budynku A, pok. 1).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: 1.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa rozpuszczalników organicznych wysokiej czystości.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.63.00-9, 24.30.00.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: 2.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa kwasów nieorganicznych wysokiej czystości.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.63.00-9, 24.30.00.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: 3.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa odczynników pomocniczych wysokiej czystości.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.63.00-9, 24.30.00.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: 4.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są odczynniki i wzorce do analizatora elementarnego.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.63.00-9, 24.30.00.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: 5.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa odczynników pomocniczych czystych.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.63.00-9, 24.30.00.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: 6.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa odczyników pomocniczych.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.63.00-9, 24.30.00.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: 7.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa testów.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.63.00-9, 24.30.00.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: 8.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa testów kuwetowych.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.63.00-9, 24.30.00.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: 9.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa wzorców fizykochemicznych.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.63.00-9, 24.30.00.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: 10.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa wzorców.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.63.00-9, 24.30.00.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: 11.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa wzorców związków organicznych.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.63.00-9, 24.30.00.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: 12.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa roztworów wzorcowych jednopierwiastkowych.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.63.00-9, 24.30.00.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: 13.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa roztworów wzorcowych wielopierwiastkowych.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.63.00-9, 24.30.00.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wyposażenie do lokali mieszkalnych - siedziska
- Dostawa prenumeraty czasopism zagranicznych w 2025 roku
- Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla Zadania: "Zakupu, dostawy i montażu systemu parkingowego wraz z systemem wideo-monitoringu parkingu oraz robót budowlanych w NIO-PIB w Warszawie
- Dostawa licencji na oprogramowania informatyczne/komputerowe
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 30 im. Powstańców 1863r w Warszawie - na 2025 rok.
- Sukcesywna dostawa artykułów biurowych do siedzib ZGN Wola.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa odczynników chemicznych oraz drobnych akcesoriów laboratoryjnych na potrzeby jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
- SZP.281.93.2024 - Dostawa odczynników chemicznych dla Instytutu "CZMP"
- Dostawa odczynników i materiałów zużywalnych dla Biobanku na podstawie umów ramowych z podziałem na 4 części
- Dostawa odczynników do izolacji, wykrywania oraz znakowania cząstek na podstawie umowy ramowej
- Sprzedaż wraz z dostarczeniem odczynników chemicznych i materiałów zużywalnych
- Dostawa odczynników chemicznych na zajęcia dydaktyczne na potrzeby Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.