Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-02-28
Zielona Góra: Budowa i przebudowa drogi leśnej w leśnictwie Racula
Numer ogłoszenia: 83248 - 2013; data zamieszczenia: 28.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Przytok z siedzibą w Zielonej Górze , ul. Kazimierza Wielkiego 24A, 65-950 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 3255080, faks 068 3255080.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/nadl_przytok/zamowienia_publiczne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa i przebudowa drogi leśnej w leśnictwie Racula.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie i przebudowie drogi leśnej położonej na terenie Nadleśnictwa Przytok, zgodnie z lokalizacją określoną w ust. 2 i zakresem określonym w ust. 3. 2. Lokalizacja: A. Budowa drogi leśnej w oddz. 82, 83, w leśnictwie Racula, łączna długość 0,270 km (powiat zielonogórski, gmina Zielona Góra, obr. ewid. Nowy Kisielin, dz. ewid. nr. 82/1; obr. ewid. Stary Kisielin dz. ewid. nr 83/10), B. Przebudowa drogi leśnej w oddz. 82 w leśnictwie Racula, łączna długość 0,200 km (powiat zielonogórski, gmina Zielona Góra, obr. ewid. Nowy Kisielin dz. ewid. nr. 82/1). 3. Zakres robót obejmuje: A. Budowa drogi leśnej: - odtworzenie trasy i punktów wysokościowych przy liniowych robotach ziemnych (drogi) w terenie równinnym - 0,270 km; - karczowanie pni śr. 15 - 25cm - 24 szt.; - karczowanie pni śr. 26 - 35cm - 32 szt.: - karczowanie pni śr. 36 - 45cm - 24 szt.; - karczowanie pni śr. 46 - 55cm - 24 szt.; - karczowanie pni śr. 56 - 65cm - 5 szt.; - karczowanie pni śr. 66 - 75cm - 2 szt.; - zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) o gr. warstwy średnio 20 cm do późniejszego wykorzystania - 112,98 m2; - zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) o gr. Warstwy średnio 20 cm z wywiezieniem nadmiaru humusu na odkład - składowisko wykonawcy - 392,21 m2; - wykonanie wykopów mechanicznie w gruncie kat. III z transportem urobku na składowisko wykonawcy 601,90 m3; - wykonanie wykopów mechanicznie w gruncie kat. III z transportem urobku na składowisko wykonawcy (wykonanie 250,0 m rowu trapezowego za granicą opracowania) - 143,62 m3; - wykopy mechaniczne w gruncie kat. l-Il z transportem (dokop) wraz z formowaniem i zagęszczeniem gruntów w nasypie i zwilżeniem w miarę potrzeby warstw zagęszczanych wodą - 65,65 m3; - wykonanie drenażu rowu - ułożenie rur drenarskich f100mm oplecionych filtrem z włókien polipropylenowych na obsypce z klińca 31,5-63,0 mm - 270,00 m; - profilowanie i zagęszczanie podłoża - 1 732,84 m2; - wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem (grunt z dowozu) gruntocement przygotowywany w miejscu wbudowania o wytrzymałości Rm=2,5 MPa, pielęgnacja podbudowy przez posypanie piaskiem i polewanie wodą, grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm - 1 732,84 m2; - wykonanie nawierzchni z tłucznia kamiennego, grubość warstwy po zagęszczeniu 25 cm - 1 266,65 m2; - wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki min. - bitumicznej (zaklinowanie nawierzchni tłuczniowej masą mineralno - bitumiczną na gorąco w ilości 125 kg/m2 - beton asfaltowy AC16W wraz z wykonaniem sprysku nawierzchni tłuczniowej emulsją asfaltową - 1 239,65 m2; - plantowanie skarp i dna rowów w gr. kat. I-III - 603,39 m2; - umocnienie dna rowu płytami ażurowymi 60x40 cm wypełnienie wolnych przestrzeni humusem i obsianie trawą, podsypka piaskowa 10 cm - 26,00 m2; - umocnienie skarp rowu płytami ażurowymi 90x60 cm (meba duża) wypełnienie wolnych przestrzeni humusem i obsianie trawą, podsypka piaskowa 10 cm - 196,50 m2; - humusowanie z obsianiem skarp i dna rowu przy grubości warstwy 20 cm bez dowozu ziemi urodzajnej - 1 239,65 m2; - warstwa wzmacniająca nawierzchnię z klińca o uziarnieniu 4 -31,5 mm: na poboczach drogi leśnej - warstwa dolna z tłucznia o gr. min. 23 cm po uwałowaniu - 369,64 m2; - warstwa pospółki o uziarnieniu 0-32 mm o gr. 2 cm po zagęszczeniu, rozściełane ręcznie: na poboczach- drogi leśnej - 369,64 m2; - ustawienie krawężników betonowych najazdowych o wym. 15x22x100, wtopione na 0 cm, wraz z wykonaniem ławy z oporem z bet. min. C12/15 - 27,85 m; - ułożenie ścieków z prefabrykowanych elementów betonowych typu ciężkiego o wym. 60x50x15 cm na ławie z betonu min. C12/15. Spoiny wypełnione zaprawą cement - 271,50 m; - ułożenie ścieków skarpowego z prefabrykowanych elementów betonowych typu ciężkiego o wym. 60x50x15 cm na ławie z betonu min. C12/15. Spoiny wypełnione zaprawą cement - 11,50 m2. B. Przebudowa drogi leśnej: - roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych- trasa drogi w terenie równinnym - 0,200 km; - zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej gr. średnio 25 cm. Część humusu do wykorzystania przy umacnianiu poboczy oraz skarp i dna rowu. Pozostała część humusu do wywozu (do dyspozycji wykonawcy) - 1 000,00 m2; - profilowanie i zagęszczenie podłoża wykonane mechanicznie w gr. kat. II-IV pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni - 1 000,00 m2; - warstwa odcinająca wykonana z piasku (wraz z zakupem, dowozem, wbudowaniem i zagęszczeniem mechanicznym) - gr. 35 cm - 1 000,00 m2; - nawierzchnia tłuczniowa o łącznej gr. 18 cm wykonana z mieszanki bazaltowej 0/63 mm wraz z zakupem, dowozem, wbudowaniem, zaklinowaniem mieszanką bazaltową 0/31,5 mm,zagęszczeniem, zamuleniem i zamiałowaniem na grubość do 1cm mieszanką granulowaną 0,075-4,00 mm - 700,00 m2; - uzupełnienie poboczy humusem - warstwa gr. 18 cm wraz z wbudowaniem i zagęszczeniem mechanicznym oraz obsianiem trawą - z wykorzystaniem zdjętego humusu - 300,00 m2; - roboty ziemne wykonane koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki 0,6m3 w gruncie kat. III-IV wraz z wywozem urobku i profilowaniem skarp i dna rowu - urobek do dyspozycji wykonawcy. Odtworzenie rowu str. P dł. 250 m - 455,00 m3; - umocnienie powierzchniowe skarp, rowów i ścieków - humusowanie z obsianiem trawą skarp i dna rowu przy grubości warstwy 15 cm - z wykorzystaniem zdjętego humusu - 550,00 m2.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, do wysokości 30% wartości zamówienia.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.07.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. Nr 42 z 2007r., poz. 275, z późn. zm.). 3. Wadium musi być wniesione przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 28.03.2013 r. do godz. 9:00. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego, konto BGŻ Zielona Góra, nr konta: 87 2030 0045 1110 0000 0050 5170, ze wskazaniem w tytule wpłaty: Budowa i przebudowa drogi leśnej w leśnictwie Racula. Uwaga! Wniesienie wadium w pieniądzu na rachunek bankowy Zamawiającego będzie skuteczne wyłącznie w chwili uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego przed terminem składania ofert, gdyż dopiero uznanie tego rachunku powoduje, że Zamawiający jest w posiadaniu wadium 5. Wadium wnoszone w formach wskazanych w ust. 2 pkt. 2-5 należy przedłożyć Zamawiającemu w formie oryginału - łącznie z ofertą lub w odrębnej kopercie. 6. Z treści gwarancji, poręczenia (bankowej lub ubezpieczeniowej) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienna pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązania gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4 a i ust. 5 Pzp. Wymagane jest, aby gwarancja obejmowała wszystkich wspólników spółki cywilnej, bądź członków konsorcjum, jeżeli Wykonawca składa ofertę jako konsorcjum lub jako spółka cywilna
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej jedno zamówienie odpowiadające rodzajem robotom budowlanym będącym przedmiotem zamówienia, o wartości co najmniej 350 000 zł brutto.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby osoba uczestnicząca w wykonaniu zamówienia, która będzie kierować robotami remontowymi posiadała uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub drogowej.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych każda ze stron może żądać wprowadzenia istotnych zmian w umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeśli wystąpi co najmniej jedna z niżej wymienionych okoliczności, z zastrzeżeniem, że dokonana przez Zamawiającego redukcja przedmiotu umowy nieprzekraczająca w okresie obowiązywania umowy 30% wartości umowy nie oznacza zmiany umowy: a) w wyniku realizacji zasad i wytycznych władz zwierzchnich Zamawiający będzie zobowiązany do ograniczenia środków przewidzianych na sfinansowanie zamówienia, b) w trakcie realizacji zamówienia zostanie ujawniony błąd Zamawiającego (np. w opisie przedmiotu zamówienia), lub w dokumentacji technicznej budowy, c) z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą (art. 357 indeks 1 KC), d) nastąpi wywierająca bezpośredni wpływ na dalsze wykonywanie umowy zmiana obowiązującego prawa powszechnego (ustaw, rozporządzeń), bądź przepisów wewnętrznych, obowiązujących w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (zarządzeń, decyzji i wytycznych Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych), e) wystąpi korzystna dla Zamawiającego redukcja robót objętych zamówieniem, związana z wykonaniem robót zamiennych lub dodatkowych, f) wystąpi zmiana Wykonawcy w przypadkach sukcesji generalnej następującej w wyniku dozwolonego przekształcenia podmiotu bądź dziedziczenia oraz w przypadkach szczególnej sukcesji z mocy prawa (np. łączenie, dzielenie, przekształcenie spółek), g) wystąpi konieczność zmiany podwykonawcy, powierzenia wykonania części zakresu umowy podwykonawcy lub zmiany zakresu wykonania części zamówienia przez podwykonawcę. h) w przypadku wystąpienia niesprzyjających warunków pogodowych, w stopniu uniemożliwiającym terminowe wykonywanie robót. 2. W pozostałych przypadkach dopuszczalne są zmiany nieistotne postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy. 3. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności. 4. Po otrzymaniu należycie uzasadnionej propozycji zmiany umowy druga ze stron jest zobowiązana zająć w tym przedmiocie stanowisko, w terminie nie dłuższym niż 7 dni.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/nadl_przytok/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego - Nadleśnictwo Przytok z s. w Zielonej Górze, ul. Kazimierza Wielkiego 24, I. piętro, sekretariat (p. 110). Opłata za wydanie SIWZ wynosi 43,35 zł (koszt wykonania kserokopii).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.03.2013 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego: Nadleśnictwo Przytok z siedzibą w Zielonej Górze, ul. Kazimierza Wielkiego 24a, I. piętro, sekretariat (p. 110).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ZIELONEJ GÓRY
- Całodobowe żywienie pacjentów i dowóz posiłków do Hospicjum im. Lady Ryder of Warsaw w Zielonej Górze.
- Przygotowanie i dostarczenie gotowych obiadów dla uczniów uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 8 im. Jana Brzechwy w Zielonej Górze
- Dostawa mikrokuwet do oznaczania hemoglobiny, krwi kontrolnej oraz akcesoriów do czyszczenia i konserwacji hemoglobinometrów.
- Opracowanie dok. projektowej na modern. komunalnego wielorodz. bud. mieszkaln. przy ul. Batorego 20 oraz ul. Batorego 38 w Z. Górze w ramach zad. pn.:Modernizacja budynków i lokali komunalnych-II etap
- Najem separatora komórkowego do pobierania płytek krwi z aferezy wraz z dostawą kompatybilnych zestawów.
- LI.262.13.2024 Zakup aspiratora ultradźwiękowego
więcej: przetargi w Zielonej Górze »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Usunięcie nieodpowiedniego stanu technicznego wiaduktu drogowego na DW 766 w m. Pińczów w km 28+416 (km 3+906 obwodnicy Pińczowa)
- "Przebudowa budynku służby celno-skarbowej w Lubieszynie ze zmianą sposobu użytkowania na budynek oświatowo-administracyjny" - w formule zaprojektuj i wybuduj
- Przebudowa drogi 675500P w miejscowości Nędzerzew
- Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn - etap IV. Remont nawierzchni ul. Wodzińskiej w Wodzinie Majorackim - gmina Tuszyn.
- Przebudowa ulicy Ceramicznej w Tolkmicku
więcej: Roboty drogowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.