eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaUsługa prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej oraz dzierżawionej zgodnie z obowiązującymi wymaganiami sanitarno-epidemiologicznymi. (22/PN/2015/MO)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-06-09

Warszawa: Usługa prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej oraz dzierżawionej zgodnie z obowiązującymi wymaganiami sanitarno-epidemiologicznymi. (22/PN/2015/MO)
Numer ogłoszenia: 83549 - 2015; data zamieszczenia: 09.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Reumatologii im. prof. dr hab.med. Eleonory Reicher , ul. Spartańska 1, 02-637 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 8449406.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.instytutreumatologii.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytut badawczy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej oraz dzierżawionej zgodnie z obowiązującymi wymaganiami sanitarno-epidemiologicznymi. (22/PN/2015/MO).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej wraz z dzierżawą asortymentu wymienionego w załączniku nr 2a do SIWZ. W cenie oferty należy skalkulować koszt prania i dezynfekcji bielizny dzierżawionej i własnej Zamawiającego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SIWZ - formularz asortymentowo - cenowy, załącznik 2a - wynajem bielizny od Wykonawcy oraz załącznik nr 3 - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, które stanowią integralną część SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.31.50.00 - Usługi prasowania 98.31.00.00 - Usługi prania i czyszczenia na sucho 98.31.10.00 - Usługi odbierania prania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 48.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 15.000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100); 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia składania ofert do godz. 13:00. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BPH S.A. 19 1060 0076 0000 3310 0015 6935; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Dowód wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz należy: a) oryginał dołączyć do oferty w taki sposób, by nie tworzył z nią całości, tj. nie ponumerowany i nie związany na stałe z ofertą; b) kopię dowodu wniesienia wadium, opatrzoną klauzulą za zgodność z oryginałem i poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (podpisem czytelnym lub nieczytelnym wraz z pieczątką imienną) dołączyć do oferty. 6. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a uPzp. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 uPzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 uPzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samy grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust 2 pkt 5 lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 14. Dokument wadium wniesionego w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej powinien zawierać klauzulę o gwarantowaniu wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy, na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Wymagane jest posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia w zakresie realizacji minimum dwóch usług, wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie odpowiadających rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. usługi prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej oraz dzierżawionej z wykorzystaniem systemu RFID dla placówek medycznych (co najmniej 200 łóżek) o wartości netto nie mniej niż 200.000,00 PLN każda. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym: Wykaz narzędzi wymaganych do wykonania usługi (minimalna ilość): a) 1 pralnicą tunelową zakończoną wirówką do prania wodnego dla bielizny fasonowej (w tym odzieży barierowej), b) 1 pralnicą tunelową zakończoną prasą do prania wodnego dla bielizny płaskiej, c) agregatem do czyszczenia chemicznego dla bielizny i odzieży, która ze względu na skład surowcowy nie może być prana wodnie, przy zachowaniu odpowiednio dobranej technologii z zastosowaniem rozpuszczalników nie zawierających halogenów. Uwaga: Zamawiający nie dopuszcza do czyszczenia chemicznego w technologii opartej na czterochloroetylenie. d) komorą do dezynfekcji materacy z wbudowanym rejestratorem i drukarką parametrów, e) urządzeniem do automatycznego sortowania odzieży operacyjnej f) urządzeniem do automatycznego składania i sztaplowania odzieży operacyjnej g) 2 samochodami przeznaczonymi do transportu bielizny czystej i brudnej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    1. Zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich. Zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań Wykonawcy z normami jakościowymi, potwierdzającego, że: 1) Wykonawca spełnia określone wymogi jakościowe w zakresie usługi prania, dezynfekcji, czyszczenia chemicznego, suszenia i prasowania/maglowania, a także renowacji i kompletowania wraz z transportem dla podmiotów medycznych, potwierdzających spełnianie wymagań normy PN-EN ISO 9001:2008 i ISO 14001:2004, aktualnego na dzień składania oferty; 2) Wykonawca posiada wdrożony system zarządzania jakością RABC - system kontroli i analizy skażeń biologicznych w zakresie usługi prania, dezynfekcji, renowacji i kompletowania wraz z transportem dla szpitali, potwierdzony certyfikatem ISO 14065:2005, aktualnego na dzień składania ofert. 2. Oświadczenie Wykonawcy załącznik nr 9 do SIWZ. 3. Zamawiający żąda załączenia do oferty wyników badań (dotyczących pralni, w której będzie realizowana usługa) potwierdzających czystość mikrobiologiczną: a) powietrza w strefie czystej pralni Wykonawcy, wykonanych metodą sedymentacyjną - co najmniej 3 badania z ostatnich 12 miesięcy, b) blatu stołu do składania czystej bielizny, c) wewnętrznej ściany komory do dezynfekcji materacy, d) wewnętrznej ściany komory do mycia i dezynfekcji wózków, e) bielizny i odzieży zabiegowej po praniu z dezynfekcją, f) bielizny pościelowej (ogólno szpitalnej) po praniu z dezynfekcją, g) materaca gąbkowego po procesie dezynfekcji w komorze. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił po jednym badaniu, o których mowa w pkt b, c, d, e, f, g z ostatnich 12-tu miesięcy. Badania muszą być wykonane przez laboratorium posiadające akredytację Polskiego Centrum Akredytacji. 4. Zamawiający wymaga przedstawienia aktualnej pozytywnej opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego potwierdzającego, że Wykonawca dysponuje pralnią posiadającą barierę higieniczną. 5. Zamawiający wymaga załączenia karty technologicznej tkaniny wystawionej przez producenta tkaniny na potwierdzenie parametrów, wymienionych w załączniku nr 2a do SIWZ, dla bielizny dzierżawionej. 6. Pozytywna opinia organu sanitarno-epidemiologicznego. Potwierdzenie posiadania pozytywnej opinii właściwego organu sanitarno-epidemiologicznego na pranie bielizny szpitalnej i bielizny skażonej.;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz oferty; 2. załącznik nr 2 - Formularz asortymentowo-cenowy, załącznik 2 a - wynajem bielizny od Wykonawcy, załącznik nr 3 - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 3. Dokumenty, z których będzie wynikać uprawnienie do podpisania oferty. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonego dokumentu wyszczególnionego w pkt 7.2.2. SIWZ, do oferty należy załączyć, np. pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie.; 4. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 7.3.1. SIWZ zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem; wystawionymi w terminach, o których mowa odpowiednio w pkt 7.3.1. SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - termin płatności - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający, zgodnie z art. 144 ustawy Pzp, przewiduje zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie: 1) zmiany przepisów powszechnie obowiązujących dotyczących zmiany stawki podatku VAT w ramach umowy, zmianie ulegnie cena jednostkowa brutto a cena jednostkowa netto pozostanie bez zmian; 2) wydłużenia terminu realizacji umowy, o którym mowa w § 2 ust.1 z zastrzeżeniem nie wyczerpania wartości umowy o której mowa w § 3 ust. 2 pkt 3 umowy; 3) dokonywania zmian ilościowych w ramach określonego w umowie przedmiotu zamówienia - do wysokości wartości umowy, w związku z uzasadnionymi potrzebami Zamawiającego, czego nie dało się przewidzieć w chwili zawarcia umowy; 4) zmian godzin odbioru/dostawy bielizny, wynikające z potrzeb Zamawiającego; 5) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany: a) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, b) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. 2. Zmiana warunków umowy wymaga formy pisemnej w formie aneksu pod rygorem nieważności z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 3 i 4.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.instytutreumatologii.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Reumatologii w Warszawie ul. Spartańska 1, budynek nr 4, pokój: Dział Zamówień Publicznych i Kontraktowania Świadczeń Medycznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.06.2015 godzina 13:00, miejsce: Instytut Reumatologii w Warszawie ul. Spartańska 1, budynek nr 4, pokój: Dział Zamówień Publicznych i Kontraktowania Świadczeń Medycznych.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.