eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RymanówPrzebudowa drogi na dz. nr ewid. 99/2, 255/8, 158/2, 148/1,147/3, 225/1 w Bałuciance w km 0+800 - 1+347. Przebudowa i remont bieżący dróg - przetarg I.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-14

Rymanów: Przebudowa drogi na dz. nr ewid. 99/2, 255/8, 158/2, 148/1,147/3, 225/1 w Bałuciance w km 0+800 - 1+347. Przebudowa i remont bieżący dróg - przetarg I.
Numer ogłoszenia: 83686 - 2015; data zamieszczenia: 14.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rymanów , ul. Mitkowskiego 14a, 38-480 Rymanów, woj. podkarpackie, tel. 013 4355006, faks 013 4355765.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rymanow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi na dz. nr ewid. 99/2, 255/8, 158/2, 148/1,147/3, 225/1 w Bałuciance w km 0+800 - 1+347. Przebudowa i remont bieżący dróg - przetarg I..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie niżej wymienionych i opisanych zadań: 1) Część nr 1 zamówienia: Przebudowa drogi na dz. nr ewid. 99/2, 255/8, 158/2, 148/1, 147/3, 225/1 w Bałuciance w km 0+800 - 1+347. Charakterystyczne parametry: - długość drogi (jezdni) - 547,00 mb, - szerokość jezdni - 3,00 m, - przekrój poprzeczny jezdni - zachowanie istniejącego przekroju jednostronnego w kierunku do istniejącego rowu przydrożnego o spadku 2 % na odcinkach prostych a o spadku 3 % na łukach kołowych. - przekrój podłużny/niweleta drogi - korekta istniejącej trasy niwelety celem zachowania płynności jezdni. 2) Część nr 2 zamówienia: Przebudowa i remont bieżący dróg - przetarg I. a) Przebudowa gminnej/wewnętrznej drogi dojazdowej w m. Rymanów - na działce o nr ewid. gr. 2448. Charakterystyczne parametry: - długość drogi (jezdni) - 130,00 mb - szerokość jezdni - 4,50 m - przekrój poprzeczny jezdni - zachowanie istniejącego przekroju jednostronnego w kierunku do istniejących dwóch kratek ściekowych (wpustów ulicznych deszczowych przy krawężniku istniejącego chodnika prowadzącego do budynku nowego Urzędy Gminy w Rymanowie) o spadku 1,50 - 2,00 % na odcinkach prostych a o spadku 3% na łukach kołowych. - przekrój podłużny/niweleta drogi - zachowanie istniejącego spadku 0,50 - 1,00 % na odcinkach prostych w kierunku istniejących kratek ściekowych (ze spadkiem odcinków składowych drogi z obydwóch stron kratki celem odprowadzenia wód deszczowych z płaszczyzny jezdni drogi podłużnie obustronnie do istniejących w pasie drogowym wpustów ulicznych deszczowych przy krawężniku istniejącego chodnika prowadzącego do budynku nowego Urzędy Gminy w Rymanowie). b) Przebudowa gminnej/wewnętrznej drogi dojazdowej - w m. Ladzin na działkach o nr ewid. gr. 2023 (stare nr ewid. gr. 1871/2, 1873/3, 1873/5, 1875/2) i w m. Rymanów na działce o nr ewid. gr 1033. Charakterystyczne parametry: - długość drogi (jezdni) - 415,00 mb, - szerokość jezdni - 3,00 m, - przekrój poprzeczny jezdni - zachowanie istniejącego przekroju jednostronnego o spadku 2% na odcinkach prostych a o spadku 3% na łukach kołowych. c) Remont fragmentaryczny istniejącej drogi gminnej ul. Parkowej w Rymanowie Zdroju w ramach bieżącego utrzymania dróg. Charakterystyczne parametry: - przybliżona sumaryczna powierzchnia - 2.318 m2, - przybliżona długość - 476 mb - szerokość jezdni - zachowanie istniejącej, - przekrój poprzeczny jezdni - zachowanie istniejącego przekroju, - przekrój podłużny/niweleta drogi - zachowanie istniejącego spadku, d) Remont fragmentaryczny istniejącej drogi gminnej ul. Spacerowej w Rymanowie Zdroju (Desznie) na odcinku dolnym i na odcinku górnym (pętla) w ramach bieżącego utrzymania dróg. Charakterystyczne parametry: - przybliżona sumaryczna powierzchnia łat - 750 m2, - szerokość jezdni - zachowanie istniejącej, - przekrój poprzeczny jezdni - zachowanie istniejącego przekroju, - przekrój podłużny/niweleta drogi - zachowanie istniejącego spadku. Zakres robót i szczegółowy opis zamówienia w części nr 1 i 2 określony jest załącznikach: Załącznik nr 9 do SIWZ - Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Załącznik nr 10 do SIWZ - Dokumentacja techniczna. Załącznik nr 11 do SIWZ - Przedmiary robót - służą tylko do uzupełnienia opisu przedmiotu zamówienia i nie są podstawą do wyliczenia ceny 2. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia (dotyczy części nr 1 i 2 zamówienia). a) Wykonawca udzieli Zamawiającemu 36 miesięcy gwarancji jakości i 36 miesięcy rękojmi za wady na roboty objęte niniejszym zamówieniem. Bieg terminu gwarancji jakości i rękojmi za wady rozpoczyna się od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy, a w przypadku stwierdzenia wad, od ich usunięcia i przekazania Zamawiającemu przedmiotu umowy jako należycie wykonanego b) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. c) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. Zamawiający żąda podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Powyższe informacje należy zamieścić w Formularzu Ofertowym - Załącznik nr 1 do SIWZ. d) Zamawiający zaleca Wykonawcy dokonanie wizji lokalnej w miejscach gdzie będą wykonywane roboty oraz uzyskanie na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wszelkie koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca. e) Wszelkie użyte w załączonej dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych lub przedmiarach robót nazwy produktów, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie nie mają na celu naruszenia art. 29 i art. 7 ustawy pzp, mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego, i zastosowania materiałów oraz urządzeń o nie gorszych parametrach niż określone w dokumentacji projektowej. Wykazanie równoważności, tj. spełniania wymagań określonych przez Zamawiającego w dokumentacji stanowiącej opis przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy. Zastosowanie urządzeń i wyrobów (materiałów), rozwiązań równoważnych musi gwarantować wykonanie konkretnych rozwiązań projektowych, które projekt realizuje, a ich zastosowanie musi zapewnić kompatybilność z zastosowanymi urządzeniami, wyrobami i technologią. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy pzp jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę równoważną zobowiązany jest dołączyć do oferty dodatkowe dokumenty informujące o zastosowaniu równoważnych materiałów, usług lub robót oraz o ich parametrach technicznych i jakościowych. Złożone w/w dokumenty będą podlegały ocenie przez Zamawiającego. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty i do realizacji przedmiotu zamówienia ujęto materiały i urządzenia opisane w dokumentacji technicznej będącej załącznikiem do niniejszej SIWZ. f) Jeżeli w dokumentacji technicznej, przedmiarze robót bądź specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót występują wskazania norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym (wówczas ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy). g) Zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia materiały, dostarczone wyroby i urządzenia powinny odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym w dokumentacji projektowej i posiadać wymagane dla wyrobów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie (ustawa z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych - Dz. U. Nr 92, poz. 881 ze zm. wraz z rozporządzeniami wykonawczymi). Na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru Wykonawca zobowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych urządzeń, materiałów i wyrobów: kartę wyrobu z Aprobatą Techniczną, atest, certyfikat lub deklarację zgodności z Polską Normą, normą UE - w przypadku braku PN lub Aprobatą Techniczną. Zamawiający może zażądać przeprowadzenia przez Wykonawcę dodatkowych badań jakości wykonanych robót z materiałów, wyrobów i urządzeń Wykonawcy. Jeżeli okaże się, że wyniki badań potwierdzają zastrzeżenia Zamawiającego co do jakości wbudowanych materiałów, wyrobów, urządzeń bądź wykonanych robót - to koszty badań ponosi Wykonawca. W przeciwnym wypadku koszty tych badań ponosi Zamawiający. Zastosowane wyroby i materiały powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w art. 10 ustawy Prawo Budowlane oraz wymaganiom dokumentacji technicznej..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.30-1, 45.23.33.20-8, 45.23.32.20-7, 45.11.11.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 42.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: część nr 1 zamówienia - 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych). część nr 2 zamówienia - 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia - Załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ (dotyczy części nr 1 i 2 zamówienia).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w tym zakresie warunkiem udziału w postępowaniu jest: - wykazanie przez Wykonawcę, iż wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną w zakresie budowy i/lub przebudowy i/lub remontu drogi (dróg) o nawierzchni mineralno - bitumicznej o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych brutto) - dotyczy części nr 1 zamówienia. - wykazanie przez Wykonawcę, iż wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną w zakresie budowy i/lub przebudowy i/lub remontu drogi (dróg) o nawierzchni mineralno - bitumicznej o wartości nie mniejszej niż 250 000 zł brutto (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) - dotyczy części nr 2 zamówienia. W przypadku składania oferty na część 1 i 2 zamówienia należy wykazać wykonanie dwóch różnych robót budowlanych.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia - Załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ (dotyczy części nr 1 i 2 zamówienia).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w tym zakresie warunkiem udziału w postępowaniu jest: a) dysponowanie przez Wykonawcę na etapie realizacji zadania co najmniej 1 osobą Kierownika budowy - branża drogowa - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej (dotyczy części nr 1 i 2 zamówienia). Uwaga: Zamawiający informuje, że posiadane przez osobę, o której mowa powyżej uprawnienia w wymaganym zakresie, stosownie do wymagań określonych w ogłoszeniu i SIWZ powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r, Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.). Osoby, które posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia, do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie wykazują te dokumenty, jako obowiązujące. Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - w tym zakresie warunkiem udziału w postępowaniu jest: a) posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż - 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) - dotyczy części nr 1 zamówienia). - 250 000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych) - dotyczy części nr 2 zamówienia).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Wypełniony formularz ofertowy - Załącznik nr 1 do SIWZ 2) Dowód wniesienia wadium. 3) W przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę równoważną zobowiązany jest dołączyć do oferty dodatkowe dokumenty informujące o zastosowaniu równoważnych materiałów, usług lub robót oraz o ich parametrach technicznych i jakościowych (dotyczy tylko i wyłącznie Wykonawców oferujących materiały i/lub urządzenia równoważne). 4) Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin wykonania zamówienia - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiany postanowień zawartej umowy możliwe będą do dokonania jedynie na podstawie postanowień zawartych w treści niniejszej umowy, za zgodą obu Stron w formie pisemnego aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany. 2. Nieważne z mocy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, są istotne zmiany w niniejszej umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem warunków wymienionych w treści niniejszej umowy. 3. Zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, możliwe będą do dokonania na warunkach przewidzianych i określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i w treści niniejszej umowy, tj. w niżej wymienionych przypadkach: 1) Termin realizacji zamówienia może być zmieniony w przypadku, gdy opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy spowodowane będzie okolicznością, która wystąpiła z przyczyn niezależnych od Wykonawcy po zawarciu umowy: a) gdy zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które będą niezbędne do prawidłowego wykonania i zakończenia robót objętych umową podstawową, (jeżeli zajdzie taka konieczność), b) wystąpienie warunków pogodowych mających wpływ na niemożność prowadzenia prac budowlanych jak: długotrwałe intensywne opady trwające, powódź , wczesny okres zimowy, opady śniegu, silny mróz uniemożliwiający układanie rurociągu. W opisanych przypadkach termin wykonania zostanie przedłuży o ilość dni, w których nie można było prowadzić robót, c) Wystąpienie okoliczności powodujących konieczność opracowania oraz uzyskania dodatkowych materiałów niezbędnych do prawidłowego zakończenia zadania (np. decyzja pozwolenia na budowę/zgłoszenia w zakresie koniecznych zmian), dotyczy to również opracowania dodatkowej lub zamiennej dokumentacji projektowej w przypadku wystąpienia takiej konieczności z powodu wad lub braków dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji, d) Wstrzymania robót spowodowanego wykryciem np. niewybuchów, niewypałów, wykopalisk archeologicznych, pozostałości budowli podziemnych, e) Wystąpienia niezgodności map geodezyjnych ze stanem faktycznym, f) Wstrzymania robót budowlanych przez organy administracji publicznej, g) zmiany zakresu rzeczowego zamówienia, gdy ze względów społecznych, gospodarczych w trakcie trwania realizacji inwestycji wystąpią okoliczności powodujące, że niecelowym jest wykonanie pełnego zakresu robót zgodnie z dokumentacją projektową. W przypadku wystąpienia wyżej wymienionych przypadków, termin wykonania zadania zostanie przedłużony o ilość dni, w których nie można było rozpocząć lub prowadzić robót. 2) Zamawiający dopuszcza za zgodą Wykonawcy robót zmianę wartości i zakresu wykonanych robót w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia środków finansowych w trakcie realizacji umowy. 3) Zamawiający dopuszcza możliwość skrócenia terminu płatności faktury końcowej w przypadku zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy lub wystąpienia robót dodatkowych warunkujących wykonanie umowy na zamówienie podstawowe i w celu zapłacenia faktury w roku budżetowym, w którym umowa jest realizowana. 4) Dopuszcza się za zgodą Projektanta zmianę sposobu wykonania poszczególnych robót przy zachowaniu parametrów oraz możliwość zmiany kwoty wynagrodzenia w przypadku zastosowania materiałów zamiennych, innych technologii lub rozwiązań, gdy zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego, nie spowoduje wzrostu kosztów inwestycji lub wpłynie na przyspieszenie terminu zakończenia robót budowlanych. 5) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób Kierownika budowy i Kierowników robót na wniosek Wykonawcy i tylko w sytuacji nieprzewidzianej (np. rozwiązanie stosunku pracy) oraz zdarzenia losowego np. choroby, śmierci itp. Jeżeli zajdzie konieczność wprowadzenia takiej zmiany Zamawiający żąda dokumentów kandydata na stanowisko Kierownika budowy lub Kierownika robót, z których jednoznacznie musi wynikać, że osoba ta spełnia warunki udziału jakie były określone dla tego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 6) Poza przypadkami określonymi powyżej, istotne zmiany postanowień zawartej umowy będą mogły nastąpić w razie zaistnienia, po zawarciu umowy: a) przypadku siły wyższej, b) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w tym również zmiany stawki podatku VAT. 4. Pozostałe zmiany. 1) Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych rozwiązań technicznych, technologicznych, innych materiałów niż przewidziane w dokumentacji pod warunkiem, że: a) Zamienne materiały będą miały lepsze parametry techniczne, bez pogorszenia warunków eksploatacyjnych, b) Zmiany te spowodują obniżenie kosztów na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy bez pogorszenia parametrów technicznych materiałów, c) Wynikać będą z konieczności usunięcia błędów w dokumentacji lub realizacji przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych niż przewidziane w dokumentacji. Przyjęte w dokumentacji materiały są niedostępne na rynku, zostały wycofane z produkcji. 2) Rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezrealizowania pełnego zakresu robót, w sytuacji której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a nie powstałej z winy Zamawiającego ani Wykonawcy, maksymalnie do wysokości 20% wartości umowy bez żadnych negatywnych skutków prawnych i finansowych. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone i termin realizacji skrócony, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. 5. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 6. Zmiany w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych nie stanowią: 1) Zmiany danych związanych z obsługą organizacyjno-administracyjną np. zmiana kont bankowych, procedur związanych z uregulowaniem płatności wobec Podwykonawców, 2) Zmiany osób wskazanych w umowie do kontaktów między Stronami. § 17 Postanowienia końcowe 1. Wszelkie spory, mogące wyniknąć z tytułu niniejszej umowy, będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego. 2. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy ustaw: Prawo zamówień publicznych, Prawo budowlane oraz Kodeksu cywilnego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rymanow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Rymanowie, ul. Mitkowskiego 14a, 38-480 Rymanów - pokój 215.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Rymanowie, ul. Mitkowskiego 14a, 38-480 Rymanów - Biuro Obsługi -pokój 101.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przebudowa drogi na dz. nr ewid. 99/2, 255/8, 158/2, 148/1, 147/3, 225/1 w Bałuciance w km 0+800 - 1+347.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Charakterystyczne parametry: - długość drogi (jezdni) - 547,00 mb, - szerokość jezdni - 3,00 m, - przekrój poprzeczny jezdni - zachowanie istniejącego przekroju jednostronnego w kierunku do istniejącego rowu przydrożnego o spadku 2 % na odcinkach prostych a o spadku 3 % na łukach kołowych. - przekrój podłużny/niweleta drogi - korekta istniejącej trasy niwelety celem zachowania płynności jezdni..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.30-1, 45.23.33.20-8, 45.23.32.20-7, 45.11.11.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin wykonania zamówienia - 5

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przebudowa i remont bieżący dróg - przetarg I..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: a) Przebudowa gminnej/wewnętrznej drogi dojazdowej w m. Rymanów - na działce o nr ewid. gr. 2448. Charakterystyczne parametry: - długość drogi (jezdni) - 130,00 mb - szerokość jezdni - 4,50 m - przekrój poprzeczny jezdni - zachowanie istniejącego przekroju jednostronnego w kierunku do istniejących dwóch kratek ściekowych (wpustów ulicznych deszczowych przy krawężniku istniejącego chodnika prowadzącego do budynku nowego Urzędy Gminy w Rymanowie) o spadku 1,50 - 2,00 % na odcinkach prostych a o spadku 3% na łukach kołowych. - przekrój podłużny/niweleta drogi - zachowanie istniejącego spadku 0,50 - 1,00 % na odcinkach prostych w kierunku istniejących kratek ściekowych (ze spadkiem odcinków składowych drogi z obydwóch stron kratki celem odprowadzenia wód deszczowych z płaszczyzny jezdni drogi podłużnie obustronnie do istniejących w pasie drogowym wpustów ulicznych deszczowych przy krawężniku istniejącego chodnika prowadzącego do budynku nowego Urzędy Gminy w Rymanowie). b) Przebudowa gminnej/wewnętrznej drogi dojazdowej - w m. Ladzin na działkach o nr ewid. gr. 2023 (stare nr ewid. gr. 1871/2, 1873/3, 1873/5, 1875/2) i w m. Rymanów na działce o nr ewid. gr 1033. Charakterystyczne parametry: - długość drogi (jezdni) - 415,00 mb, - szerokość jezdni - 3,00 m, - przekrój poprzeczny jezdni - zachowanie istniejącego przekroju jednostronnego o spadku 2% na odcinkach prostych a o spadku 3% na łukach kołowych. c) Remont fragmentaryczny istniejącej drogi gminnej ul. Parkowej w Rymanowie Zdroju w ramach bieżącego utrzymania dróg. Charakterystyczne parametry: - przybliżona sumaryczna powierzchnia - 2.318 m2, - przybliżona długość - 476 mb - szerokość jezdni - zachowanie istniejącej, - przekrój poprzeczny jezdni - zachowanie istniejącego przekroju, - przekrój podłużny/niweleta drogi - zachowanie istniejącego spadku, d) Remont fragmentaryczny istniejącej drogi gminnej ul. Spacerowej w Rymanowie Zdroju (Desznie) na odcinku dolnym i na odcinku górnym (pętla) w ramach bieżącego utrzymania dróg. Charakterystyczne parametry: - przybliżona sumaryczna powierzchnia łat - 750 m2, - szerokość jezdni - zachowanie istniejącej, - przekrój poprzeczny jezdni - zachowanie istniejącego przekroju, - przekrój podłużny/niweleta drogi - zachowanie istniejącego spadku..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.30-1, 45.23.33.20-8, 45.23.32.20-7, 45.11.11.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin wykonania zamówienia - 5

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.