eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Wykonanie zamówienia dodatkowego w stosunku do zamówienia podstawowego dot. rozbudowy Przychodni Rejonowej Nr 1a w Warszawie przy ul. Strusia 4/8.



Ogłoszenie z dnia 2011-03-15

Warszawa: Wykonanie zamówienia dodatkowego w stosunku do zamówienia podstawowego dot. rozbudowy Przychodni Rejonowej Nr 1a w Warszawie przy ul. Strusia 4/8.
Numer ogłoszenia: 83757 - 2011; data zamieszczenia: 15.03.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Wawer, ul. Strusia 4/8, 04-564 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8120043, faks 022 8120796 , strona internetowa www.zoz-wawer.waw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie zamówienia dodatkowego w stosunku do zamówienia podstawowego dot. rozbudowy Przychodni Rejonowej Nr 1a w Warszawie przy ul. Strusia 4/8..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia dodatkowego w stosunku do zamówienia podstawowego dot. wykonania rozbudowy Przychodni Rejonowej Nr 1a w Warszawie przy ul. Strusia 4/8. W związku ze zmianami zatwierdzonymi przez Zamawiającego w zamiennej koncepcji funkcjonalnej i zatwierdzonym Projekcie Budowlanym dotyczącymi poniższych wielkości i przeznaczenia pomieszczeń w stosunku do Programu Funkcjonalno-Użytkowego: 1. Zwiększenie ilości kondygnacji. a) zaprojektowano dodatkową kondygnację o powierzchni całkowicie wypełniającej rzut piętra (piętro III) wraz z komunikacją pionową (dodatkowy poziom obsługiwany przez projektowaną windę). b) Zaprojektowano poddasze z przeznaczeniem na maszynownie wentylacji i klimatyzacji. 2. W wyniku wprowadzenia zmian zgodnie z pkt. 1 zmianie uległy a) powierzchnia poszczególnych pomieszczeń b) powierzchnia poszczególnych kondygnacji c) całkowita powierzchnia użytkowa budynku d) rozwiązania instalacji wod-kan, c.o., c.t., wentylacji, klimatyzacji, instalacji elektrycznych i niskoprądowych w tym teletechnicznych. e) usytuowanie pomieszczenia maszynowni wentylacyjnej i klimatyzacyjnej 3. Zamówienie dodatkowe dotyczy zwiększonej powierzchni w zakresie: a) robót budowlanych, konstrukcyjnych, wykończeniowych b) instalacji wodno-kanalizacyjnych c) instalacji grzewczych (c.o., c.t.) d) instalacji wentylacji i klimatyzacji e) instalacji elektrycznych i niskoprądowych f) dodatkowego przystanku dźwigu osobowego g) budowy klatki schodowej dla III p h) wykonania dachu nad całą powierzchnią budynku.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.51.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy placówek zdrowotnych 45.42.11.00 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.43.00.00 - Pokrywanie podłóg i ścian 45.44.00.00 - Roboty malarskie i szklarskie 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.12.00 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Istotą dodatkowego zamówienia w robotach budowlanych jest to, iż wykraczają one poza zakres przedmiotu zamówienia określonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a w szczególności w załączonej do niej dokumentacji projektowej lub tak jak w tym przypadki programie funkcjonalno użytkowym opisującym przedmiot zamówienia realizowanego w systemie zaprojektuj i wykonaj. Dlatego też nie jest możliwe ich rozliczenie w ramach zawartej umowy bez naruszenia przepisów art. 140 ustawy Prawo zamówień publicznych (zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie). Roboty te stanowią zawsze nowe zamówienie, które musi podlegać odrębnej procedurze postępowania, co wiąże się z podpisaniem odrębnej umowy na ich wykonanie. W ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych w art. 67 ust. 1 pkt. 5 została przewidziana możliwość zlecenia ww. robót z wolnej ręki temu samemu wykonawcy, oczywiście przy spełnieniu określonych w tym przepisie wymagań. Przesłanki zastosowania trybu z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp Zamówienie wykraczające poza zakres przedmiotu zamówienia opisany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia stanowią zamówienie dodatkowe w świetle zapisów art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp w sytuacji, gdy łącznie zachodzą następujące okoliczności: 1. przedmiotem zamówienia są roboty budowlane lub usługi, 2. wykonanie zamówień dodatkowych powierza się temu samemu wykonawcy, 3. zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, 4. wartość zamówień dodatkowych nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia realizowanego (podstawowego), 5. wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego, 6. wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia, 7. oraz co najmniej jeden z poniższych warunków: 8. z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie od zamówienia podstawowego wymagałoby niewspółmiernie wysokich kosztów lub 9. wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp można udzielić wyłącznie wykonawcy zamówienia podstawowego. Zamawiający nie ma kompetencji do udzielenia jakiegokolwiek zamówienia dodatkowego innemu wykonawcy. W art. 67 ust.1 pkt 5 posłużono się pojęciami zamówienia podstawowego oraz zamówień dodatkowych, jednak nie są one zdefiniowane w przepisach ustawy Pzp. Należy uznać, że zamówieniem podstawowym jest zamówienie dotyczące przedmiotu zamówienia opisanego w SIWZ. Zamówienie dodatkowe to zamówienie nieprzewidziane w SIWZ, które nie jest, a w każdym razie nie musi być, zamówieniem tego samego rodzaju, co zamówienie podstawowe. Zamówienia dodatkowe muszą być niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego ,tj. niezbędne do należytego wykonania i ukończenia zamierzenia budowlanego oraz uzyskania w całości finalnego dzieła zgodnego z wymaganiami zamawiającego, przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej. Udzielenie zamówienia dodatkowego musi być ściśle powiązane z prawidłowym wykonaniem zamówienia podstawowego, tzn. takim wykonaniem tego zamówienia, aby spełniało ono wymagania funkcjonalne, zgodne z potrzebami zamawiającego (Informator UZP 10/2010) W analizowanym przypadku, biorąc pod uwagę opisane w PFU podstawowe założenie zamówienia dotyczące uzyskania poprawy funkcjonowania Przychodni, zamówienie dodatkowe polegające na możliwości wykonania na III piętrze dodatkowej powierzchni o przeznaczeniu medycznym i stanowiące ciągłość prac budowlanych wykonywanych w tym samym standardzie i z zachowaniem tych samych norm i parametrów spełnia przesłankę niezbędności prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Dodatkowa powierzchnia o przeznaczeniu medycznym stanowi integralną, część nowobudowanego budynku i wykonanie z należytą starannością wszystkich elementów konstrukcyjnych, instalacyjnych, budowlanych jest od siebie technicznie zależne (wspólna konstrukcja, poprowadzenie dźwigów do III p, wykonanie wspólnego dachu itp.). Wykonanie wszystkich sieci zewnętrznych (zasilenie budynku w media: woda, kanalizacja, energetyka, gaz). Należy również zwrócić uwagę, że ten warunek podstawowy znajdujący się w ust. 5 art. 67 w brzmieniu: niezbędnych do jego prawidłowego wykonania nie jest tożsamy z warunkiem opisanym w pkcie b) tego przepisu w brzmieniu: wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. W pkcie b) ustawodawca wyraźnie wskazuje, że należy udowodnić zależność prawidłowego wykonania całej inwestycji od wykonania zamówienia dodatkowego. W ust. 5 natomiast, ustawodawca posługuje się pojęciem niezbędności, a więc potrzeby a nie zależności prawidłowego wykonania inwestycji. Inna interpretacja tego zapisu, prowadziłaby do stwierdzenia iż ustawodawca jest niekonsekwentny w swoich założeniach legislacyjnych. Bowiem z jednej strony dopuszcza alternatywny wybór warunku określonego w pkcie a ) lub b), natomiast w przepisie poprzedzającym wskazuje jako obligatoryjny warunek zależności wykonania zamówienia podstawowego od zamówienia dodatkowego. Obiektywnie konieczność udzielania zamówienia dodatkowego musi być wcześniej, tzn. przed udzieleniem zamówienia podstawowego, nieprzewidywalna. Konieczność ich udzielenia musi wynikać z sytuacji niemożliwej do przewidzenia, czyli takiej, której nie można było stwierdzić na etapie przygotowywania SIWZ, przeprowadzania postępowania i podpisywania umowy, przy dochowaniu należytej staranności przez zamawiającego. Również ta przesłanka ustawowa dotycząca tego, iż wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia jest zachowana w analizowanym przedsięwzięciu. Zamówienie podstawowe obejmowało również opracowanie i wykonanie wstępnej koncepcji zamiennej istniejącej dokumentacji projektowej. Wykonawca realizując umowę na wykonanie rozbudowy Przychodni Rejonowej Nr 1A wg umowy nr 95/2010 z dnia 09.09.2010 opracował wstępną koncepcję zamiennej dokumentacji projektowej. W toku opracowania koncepcji, wypełniającej wszystkie założenia funkcjonalne określone przez Inwestora a jednocześnie nawiązującej architektonicznie do obiektu istniejącego, dążąc do spełnienia wszystkich wymagań p.poż, w tym głównie związanych z istniejącym obiektem, stwierdził możliwość wykonania na III piętrze dodatkowej powierzchni o przeznaczeniu medycznym. Zaproponowana konstrukcja i kształt dachu architektonicznie nawiązuje do istniejącego budynku a jednocześnie stwarza w pełni funkcjonalną kondygnacji na III piętrze. Możliwość zagospodarowania większej powierzchni została zatem ujawniona dopiero w trakcie realizacji zamówienia podstawowego (wykonywania koncepcji). Nie zachodzi zatem przesłanka negatywna dotycząca sytuacji możliwej do przewidzenia przez zamawiającego. Zamówienia dodatkowe nie mogą przekraczać 50% wartości realizowanego zamówienia (zamówienia podstawowego). Na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 zamówień dodatkowych można udzielać kilkakrotnie, istotne jest jednak to, aby ich łączna wartość nie przekroczyła 50% wartości zamówienia ustalonego w umowie o zamówienie podstawowe. Ponadto zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki do zamówień dodatkowych jest uzależnione od spełnienia jednej z dwóch dalszych przesłanek. Pierwszą z nich to przyczyny techniczne lub gospodarcze, które sprawiają, że oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego powodowałoby konieczność poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Przyczyną techniczną może być konieczność zachowania tych samych norm, parametrów lub standardów. Sytuacja ta może występować z uwagi na unikatowe, niepowtarzalne cechy uprzednich prac wykonanych w następstwie wcześniejszego zamówienia. Może ona zarazem powodować trudności w znalezieniu wykonawcy, materiałów czy rodzaju prac. Przyczyny techniczne najczęściej pozostają w ścisłym związku ze szczególnymi cechami przedmiotu zamówienia. Od przyczyn technicznych należy odróżnić przyczyny organizacyjne i gospodarcze. Przyczyny organizacyjne same w sobie nie uzasadniają zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki. W praktyce pojęcie przyczyn technicznych bywa rozumiane szeroko. W takim ujęciu i przy liberalnej wykładni można broniąc zapatrywania, że przyczyny techniczne, w szerokim tego słowa rozumieniu, obejmują także determinanty organizacyjne. Przyczyny gospodarcze są w istocie tożsame z przyczynami ekonomicznymi. W odniesieniu do relacji kosztów należy mieć na uwadze zarówno koszty prowadzenia kolejnych procedur przetargowych lub negocjacyjnych, jak i szacowania wartości zamówienia dodatkowego udzielonego po przeprowadzeniu tych postępowań. Druga przyczyna to wystąpienie sytuacji, w której wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Użycie przez ustawodawcę spójnika lub świadczy o tym iż, może ona występować alternatywnie w stosunku do wyżej opisanej. Przyczyny te nie muszą występować łącznie.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Eltri Sp. z o.o., ul. Plażowa 3, 04-666 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.