eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaRozbudowa architektury Portalu Sprawozdawczego GUS, polegająca na zaprojektowaniu oraz wdrożeniu nowego rozwiązania cache wraz ze świadczeniem asysty technicznej

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-02-28

Warszawa: Rozbudowa architektury Portalu Sprawozdawczego GUS, polegająca na zaprojektowaniu oraz wdrożeniu nowego rozwiązania cache wraz ze świadczeniem asysty technicznej
Numer ogłoszenia: 83808 - 2013; data zamieszczenia: 28.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Główny Urząd Statystyczny , Al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 6083539, faks 22 6083189.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.stat.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa architektury Portalu Sprawozdawczego GUS, polegająca na zaprojektowaniu oraz wdrożeniu nowego rozwiązania cache wraz ze świadczeniem asysty technicznej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa architektury Portalu Sprawozdawczego GUS polegająca na zaprojektowaniu, wykonaniu i wdrożeniu nowego rozwiązania cache dla Portalu Sprawozdawczego GUS wraz ze świadczeniem usług asysty technicznej. Nowe rozwiązanie cache może być zaprojektowane w oparciu o oprogramowanie cache innego producenta, wówczas dostarczyć należy bezterminowe licencje na wykorzystanie tego oprogramowania do współpracy z Portalem Sprawozdawczym w układzie dwóch lokalizacji, z uwzględnieniem wymagań dotyczących redundancji i klastrowania węzłów cache. Niezależnie należy dostarczyć licencje oprogramowania cache dla instancji testowej Portalu Sprawozdawczego. Przedmiot zamówienia obejmuje następująceh etapy: 1) Etap I: opracowanie projektu technicznego rozwiązania cache. 2) Etap II: a) budowa, instalacja i konfiguracja rozwiązania cache, b) opracowanie dokumentacji wdrożeniowej i eksploatacyjnej, c) przygotowanie opisu testów odbiorczych, d) testy i odbiór rozwiązania cache, 3) Etap III: Asysta Techniczna po wdrożeniu. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 499 000,00 zł.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72.21.20.00 - Usługi programowania oprogramowania aplikacyjnego 72.26.50.00 - Usługi konfiguracji oprogramowania 72.26.30.00 - Usługi wdrażania oprogramowania 72.25.32.00 - Usługi w zakresie wsparcia systemu .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 16.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w kwocie 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 11.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia, co oznacza, że wykonawca wykaże co najmniej jedno zamówienie wykonane lub wykonywane w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. polegające na zaprojektowaniu i wdrożeniu rozwiązania cache dla systemu informatycznego w technologii J2EE albo budowie lub rozbudowie systemu informatycznego w technologii J2EE z rozwiązaniem buforującym cache, na kwotę minimum 400 000 zł brutto. Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt III.6) ogłoszenia o zamówieniu, według formuły spełnia/nie spełnia. W przypadku, gdy wykonawcą jest podmiot, który powstał w wyniku połączenia, Zamawiający uzna spełnienie określonych warunków, jeżeli zostanie wykazane wykonanie zamówień w wymaganym czasie, przez co najmniej jeden z połączonych podmiotów. Wykonawca, który realizował zamówienia obejmujące zakres szerszy niż przedmiot zamówienia określony w wymaganiach, winien podać tylko wartość części zamówienia odpowiadającej przedmiotowi zamówienia. W przypadku wykonawców, którzy realizowali usługi/zamówienia za wynagrodzeniem wyrażonym w innych walutach niż złoty polski, Zamawiający przeliczy wartość tych usług/zamówień po średnim kursie NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym innych podmiotów, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, co oznacza, że wykonawca przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, przy czym dopuszcza się pełnienie jednocześnie dwóch różnych ról przez jedną osobę. Zamawiający wymaga posiadania następujących kwalifikacji (patrz przypis 1): I. Główny Architekt - osoba, która posiada: a) wykształcenie wyższe techniczne, informatyczne lub z zakresu nauk ścisłych, b) co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania i budowy architektury systemów IT, c) udział w roli Głównego Architekta (tj. osoby odpowiedzialnej za zaprojektowanie architektury systemu IT) w minimum 2 projektach obejmujących zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązania cache dla systemu informatycznego w technologii J2EE albo budowa lub rozbudowa systemu informatycznego w technologii J2EE z rozwiązaniem buforującym cache, zrealizowanych dla klienta o rozproszonej strukturze organizacyjnej (patrz przypis 2), o wartości usługi (patrz przypis 3) na kwotę minimum 400 000 zł brutto każde. II. Projektant/Specjalista/Programista - zespół minimum 2 osób, w tym kierownik zespołu, z których każda posiada: a) wykształcenie wyższe b) co najmniej 4 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie projektowania / programowania / tworzenia / testowania aplikacji dla środowiska J2EE, c) udział w roli projektanta lub programisty w minimum 2 projektach polegających na zaprojektowaniu i wdrożeniu aplikacji dla środowiska J2EE o wartości zamówienia na kwotę minimum 400 000 zł brutto każde, Przypis 1 - Przyjęte okresy doświadczenia zawodowego dla osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia ze strony Wykonawcy, wynikają ze specyfiki rozwiązań teleinformatycznych i zarządczych związanych z szybkim rozwojem tych dziedzin oraz zmiennością stosowanych rozwiązań. Powinny być liczone w okresie ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert. Doświadczenie zawodowe rozumiane jest jako udział w każdym z wymaganych lat w co najmniej jednym projekcie w charakterze osoby realizującej wskazany zakres działań. Przypis 2 - Określenie -klient o rozproszonej strukturze organizacyjnej- oznacza klienta mającego co najmniej 3 jednostki organizacyjne, usytuowane w różnych lokalizacjach. Przypis 3 - bez kosztów sprzętu oraz licencjonowanego oprogramowania systemowego i narzędziowego. Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt III.4.1) ogłoszenia o zamówieniu, według formuły spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać zdolność kredytową lub dysponowanie środkami finansowymi w wysokości, co najmniej 400 000,00 PLN. Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie informacji banku, o której mowa w pkt III.4.1) ogłoszenia o zamówieniu, według formuły spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. W celu oceny spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy należy przedłożyć wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem, z zachowaniem wskazanych terminów. 4. W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, wykonawca, wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość następujących zmian treści umowy: 1) zmiana terminów realizacji etapów określonych w załączniku nr 10 do SIWZ - Harmonogram, w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności mających bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu umowy. Termin zakończenia odbioru Etapu II nie może być późniejszy niż 31.X.2013 r.; 2) gdy zostanie wyprodukowana nowsza wersja oprogramowania i z przyczyn niezależnych od wykonawcy nie jest możliwe dostarczenie wskazanych w ofercie komponentów, Zamawiający dopuszcza zmianę tych komponentów na spełniające warunki opisane w SIWZ; 3) gdy niezbędna jest zmiana sposobu wykonania zobowiązania, o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego i jest konieczna w celu prawidłowego wykonania umowy; 4) gdy zajdzie konieczność zmiany w zakresie podwykonawstwa, za uprzednią zgodą Zamawiającego; zmiana może dotyczyć, o ile nie jest to sprzeczne z postanowieniami SIWZ, powierzenia podwykonawcom innego zakresu części zamówienia niż wskazany w ofercie wykonawcy oraz zmiany podwykonawcy na etapie realizacji zamówienia; 5) w przypadku wystąpienia Siły Wyższej.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.stat.gov.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Główny Urząd Statystyczny, 00-925 Warszawa, al. Niepodległości 208, pok. 215.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.03.2013 godzina 10:00, miejsce: Główny Urząd Statystyczny, 00-925 Warszawa, al. Niepodległości 208, pok. 215.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Umowa realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 (POIG), VII osi priorytetowej (Społeczeństwo informacyjne - Budowa elektronicznej administracji), współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 2. Do 31 października 2013 r. umowa będzie finansowana w 85% ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz w 15% z polskich środków krajowych (współfinansowanie), a od 1 listopada 2013 r. ze środków budżetowych. Opłata za usługi realizowane do 31 października 2013 r. będzie dokonana w listopadzie 2013 r. ze środków Projektu SISP, tzn. w 85% ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz w 15% ze środków krajowych (współfinansowanie). 3. Umowa realizowana jest na rzecz Beneficjenta projektu SISP, tj. Głównego Urzędu Statystycznego, z uwzględnieniem potrzeb wszystkich jednostek statystyki publicznej.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.