Ogłoszenie z dnia 2017-05-16
Ogłoszenie nr 83895 - 2017 z dnia 2017-05-16 r.
Mszana Dolna: Opróżnienie zbiorników retencyjnych (beztlenowych) z mieszaniny stanowiącej ścieki, piasek i osad nadmierny na oczyszczalni ścieków w Tokarni
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: "Górna Raba" Sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny
35626754600000, ul.
ul. Krakowska
27E,
34-730
Mszana Dolna, państwo
Polska, woj.
małopolskie, tel.
18 3310324, faks
18 3310324, e-mail
biuro@gornaraba.pl
Adres strony internetowej (URL): www.gornaraba.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opróżnienie zbiorników retencyjnych (beztlenowych) z mieszaniny stanowiącej ścieki, piasek i osad nadmierny na oczyszczalni ścieków w Tokarni
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest usługa: Opróżnienie zbiorników retencyjnych (beztlenowych) z mieszaniny stanowiącej ścieki, piasek i osad nadmierny na oczyszczalni ścieków w Tokarni 2. Szczegółowy zakres usługi obejmuje: a) Całkowite opróżnienie zbiorników retencyjnych (beztlenowych) z mieszaniny stanowiącej ścieki, piasek i osad nadmierny. Wymiary pojedynczego zbiornika wynoszą: długość 14,2m, szerokość 4,9m, wysokość 5,3m. Zbiorniki wyposażone są w 5 włazów kontrolnych z czego jeden z włazów o średnicy 0,9m a cztery o średnicy 0,6m. b) Wywóz (transport) i unieszkodliwienie odpadów z opróżnionych zbiorników. Zagospodarowanie odpadów z opróżnianych zbiorników Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym ustawy o odpadach (Dz. U. 2013, poz. 21) i aktach wykonawczych do tej ustawy. 3. Prace będą wykonywane przy nieprzerwalnej pracy oczyszczalni ścieków i należy je tak poprowadzić by jakość ścieków odprowadzanych do odbiornika nie przekraczała dopuszczalnych norm. 4. Opróżnianie zbiorników retencyjnych odbywać się będzie w zależności od potrzeb mechanicznie przy użyciu specjalistycznego sprzętu typu pojazdy asenizacyjne oraz Wuko. 5. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy siłami własnymi. W przypadku konieczności wykonania części robót objętych przedmiotem umowy przez Podwykonawców, Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za prace, które wykonuje przy pomocy Podwykonawców, w tym za ich działania lub zaniechania. 6. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z miejscem prowadzenia prac i posiada niezbędne doświadczenie i przygotowanie, w tym zawodowe, finansowe i techniczne do wykonania prac zgodnie z niniejszą umową. 7. Prace należy wykonać zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami, zapewniając bezpieczne i higieniczne warunki pracy. 8. W ramach zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania na swój koszt (bez praw ich zwrotu od Zamawiającego) wszystkich prac towarzyszących, potrzebnych do wykonania przedmiotu zamówienia, a w szczególności: a) dojazdu, przyjazdu na miejsce realizacji umowy jego pobytu w terenie objętym zamówieniem b) pompownia, wywozu i utylizacji powstałych odpadów z opróżniania zbiorników zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Środki transportu muszą uniemożliwiać wtórne zanieczyszczenie środowiska i spełniać wymogi ochrony środowiska i przepisy sanitarne. 9. Wykonawca przyjmuje na siebie całkowitą odpowiedzialność za prawidłową organizację i bezpieczeństwo podczas wykonywania prac, prawidłowe zabezpieczenie miejsca wykonywanych prac w całym okresie trwania realizacji umowy tj. od dnia rozpoczęcia robót, aż do przekazania prac i spisania protokołu odbioru. 10. Wykonawca ponosi odpowiedzialność prawną, finansową oraz odszkodowawczą z tytuły wykonywania zleconych prac. W przypadku kontroli Inspekcji Państwowych i ewentualnych kar finansowych nałożonych na Zamawiającego wynikających z realizacji umowy, Zamawiający obciąży finansowo Wykonawcę nawet po terminie ważności umowy. 11. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
90480000-5
Dodatkowe kody CPV:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 26/04/2017 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT144000 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 208546,5 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki
na podstawie art. 67 ust 1 pkt3
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 3) ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki, gdy ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą
z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on wcześniej przewidzieć wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Możliwość skorzystania z trybu z wolnej ręki wymaga łącznego spełniania wskazanych wyżej warunków.
Uzasadnienie:
1. wystąpienie wyjątkowych okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć
i które nie wynikają z przyczyn zależnych od Zamawiającego.
Na gruncie prawa cywilnego, w szczególności przepisów art. 357 k.c. (klauzula rebus sic
stantibus) oraz art. 632 §2 k.c. (tzw. Mała klauzula rebus sic stantibus) okoliczności, których
nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony, działając rozsądnie
i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy,
społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny.
Sytuacji której nie można było przewidzieć nie można utożsamiać ze zdarzeniami, których
wystąpienie strony uznały za nieprawdopodobne lub wręcz niemożliwe, lecz z takimi które
strony działając zgodnie z przyjętym miernikiem staranności w obrocie nie zakładały i nie
planowały. Tak więc, przesłanka ta odnosi się do sytuacji, której wystąpienie w normalnym
stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne.
Nie ulega wątpliwości że nieprzewidywalność okoliczności powinna być zawsze oceniana
indywidualnie - w konkretnym stanie prawnym i faktycznym. O nieprzewidywalności
określonych okoliczności można mówić w sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne.
Analiza stanu faktycznego, z którym mamy do czynienia wskazuje, że sytuację w której znalazł się Zamawiający, należy uznać za spowodowaną wystąpieniem wyjątkowych (ponadstandardowych) okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć.
Zamawiający w tym przypadku miał do czynienia z sytuacją wystąpienia niespodziewanej awarii na obiekcie oczyszczalni ścieków w Tokarni polegającej na zatkaniu odcinka rurociągu tłocznego pomiędzy pompownia ścieków a kolejnymi obiektami oczyszczalni ścieków. Awaria ta powodowała skarżenie środowiska gdyż ścieki dopływające siecią kanalizacji sanitarnej wylewały się ze studzienki kanalizacyjnej oraz pompowni ścieków i przenikały do gruntu.
2. konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia.
W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją, w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia mamy do czynienia wówczas, gdy zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo.
Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji
z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę, natychmiastowa konieczność wykonania zamówienia oznacza konieczność jego realizacji szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień. Dodatkowo, konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań.
Oceniając zaistniały stan faktyczny, nie ulega wątpliwości, że aby zapobiec dalszemu zanieczyszczaniu środowiska naturalnego koniecznym było podjęcie natychmiastowych działań zmierzających do udrożnia zatkanego odcinka rurociągu.
3. Brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów.
Każdy z trybów przewidzianych w ustawie Pzp wiąże się z określonymi prawami
i obowiązkami po stronie Zamawiającego oraz Wykonawców. Opierając się na danych historycznych i doświadczeniach Zamawiającego w zakresie przeciętnego czasu trwania procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego ograniczonego nie powinien przekroczyć 25 dni.
Oczywistym zatem jest, iż z uwagi na okoliczności konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia polegającego na usunięciu awarii nie istnieje możliwość udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybach podstawowych.
Konieczność usunięcia awarii szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień stwarza niemożność zachowania terminów dla innych trybów niekonkurencyjnych np. takich jak negocjacje bez ogłoszenia.
Dlatego też pomimo potencjalnej możliwości uelastycznienia i przyspieszenia prowadzenia postępowania w innych niż wolna ręka trybach należy mieć na uwadze konieczność zachowania podstawowych zasad zamówień publicznych tj. zasady uczciwej konkurencji
i równego traktowania wykonawców. W takiej sytuacji istnieje ryzyko iż pomimo wszczęcia postępowania w innym niż wolna ręka trybie, Zamawiający dążąc do maksymalnego skrócenia czasu trwania procedury jednocześnie realizował by postępowanie z pogwałceniem w/w zasad i praw wykonawców.
Podsumowanie
Przeprowadzona ocena stanu prawnego oraz faktycznego, tj. w szczególności:
a) okoliczności przeprowadzenia postępowania przetargowego zakończonego zawarciem
umowy;
b) wskazanych w Ustawie Pzp przesłanek skorzystania z trybu z wolnej ręki;
c) działania zapobiegającego zanieczyszczeniu środowiska naturalnego
prowadzi do wniosku, iż wybór wykonawcy na "Opróżnienie zbiorników retencyjnych (beztlenowych) z mieszaniny stanowiącej ścieki, piasek i osad nadmierny na oczyszczalni ścieków w Tokarni" w trybie z wolnej ręki jest uzasadniony
INNE PRZETARGI MSZANA DOLNA
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla: Zadanie I - "Budowa chodnika przy drodze krajowej nr 28 w m. Raba Niżna" Zadanie II - "Budowa chodnika przy drodze krajowej nr 28 w m. Kasina Wielka"
- Modernizacja budynku Urzędu Miasta Mszana Dolna - etap 2 wraz z wykonaniem instalacji klimatyzacyjnej i wentylacji mechanicznej
więcej: przetargi MSZANA DOLNA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.