Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-04-16
Świdnica: Wykonanie zamówienia dodatkowego do zadania pn.: Budowa Centrum Przesiadkowego przy ul. Dworcowej i Kolejowej w Świdnicy część 2 Etapu I oraz Etapy II i III polegającego na wykonaniu robot budowlanych wg protokołów konieczności
Numer ogłoszenia: 84187 - 2014; data zamieszczenia: 16.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta Świdnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie, tel. 074 8562850, faks 074 8523110 , strona internetowa www.swidnica.bip-gov.info.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie zamówienia dodatkowego do zadania pn.: Budowa Centrum Przesiadkowego przy ul. Dworcowej i Kolejowej w Świdnicy część 2 Etapu I oraz Etapy II i III polegającego na wykonaniu robot budowlanych wg protokołów konieczności.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie zamówienia dodatkowego dla zadania pn.: Budowa Centrum Przesiadkowego przy ul. Dworcowej i Kolejowej w Świdnicy; część 2 Etapu I oraz Etapy II i III polegającego na : Wykonaniu robot budowlanych wg protokołów konieczności: Nr 8 - ustawienie obrzeży wzdłuż parku na ul. Kolejowej między przebudowywanym chodnikiem, a istniejącym ogrodzeniem parku, przestawienie krawężników w obrębie skrzyżowania ul. Kolejowej z Wałbrzyską, połączenie parkowej ścieżki z chodnikiem na ul. Kolejowej (wraz ze schodami) oraz wykonanie chodnika w obrębie kiosków na ul. Kolejowej. Podczas wykonywania robót drogowych na ul. Kolejowej w obrębie parku, dla skuteczniejszego i bardziej kontrolowanego odpływu wód deszczowych z nawierzchni ulicy i chodnika przy parku oraz dla powiązania istniejącego terenu parku z projektowanym chodnikiem pojawiła się konieczność wykonania prac j.w. Istniejąca podmurówka ogrodzenia parku, jako element parku, nie jest objęta przedmiotem zamówienia, ale warunkuje trwałość wykonanych robót na chodniku, gdyż jest jednocześnie murem oporowym dla różnicy poziomów terenu parku i chodnika przy ul. Kolejowej. Dla ochrony stateczności ogrodzenia jako muru oporowego, koniecznym jest całkowite uniemożliwienie spływu wód opadowych z powierzchni chodnika w kierunku ogrodzenia. Ponieważ same poprzeczne spadki chodnika nie gwarantują całkowitego odpływu wód - koniecznym jest zamontowanie obrzeży kamiennych na krawędzi nawierzchni chodnika, przed ogrodzeniem parku. Zmieniona przebudową niweleta ul. Kolejowej wymusza wykonanie: korekty krawężników w rejonie skrzyżowania z ul. Wałbrzyską dla uniknięcia powstawania zastoiny wodnej w rejonie przejścia dla pieszych na ul. Wałbrzyskiej, połączenia wysokościowego istniejącej, parkowej ścieżki z chodnikiem na ul. Kolejowej (wraz ze schodami) oraz wykonanie chodnika w obrębie kiosków na ul. Kolejowej dostosowanego wysokością do chodnika ul. Kolejowej. Nr 11 - demontaż oraz ponowny montaż ogrodzenia przy ulicy Kolejowej w rejonie nieruchomości nr 8 i 10, wycięcie 5 szt. drzew wraz z ich karczowaniem. W trakcie tyczenia robót drogowych wzdłuż posesji nr 8-10 przy ulicy Kolejowej stwierdzono, że istniejące ogrodzenie należy przesunąć i wyciąć rosnące za nim drzewa. Pozostawienie ogrodzenia w dotychczasowym miejscu kolidowałoby z projektowanym zagospodarowaniem terenu pasa drogowego. Nr. 12 - przełożenie kabli teletechnicznych wzdłuż ulicy Kolejowej w rejonie nieruchomości nr 8 i 10. W trakcie tyczenia robót drogowych na odcinku ulicy Kolejowej nr 8-10 stwierdzono, że istniejące kable teletechniczne przebiegają w sposób odmienny niż zostały określone na mapie do celów projektowych i kolidują z projektowaną kanalizacją odwodnienia ulicy. Z uwagi na zbliżenie projektowanej sieci kanalizacji deszczowej z gazociągiem, brak jest możliwości skorygowania, zmiany zaprojektowanego przebiegu trasy kanalizacji deszczowej. Przełożenie kabli teletechnicznych staje się koniecznym..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.00 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg 45.23.32.00 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
W wyniku postępowania przetargowego nr P-106/XII/12 z dnia 14.01.2013 roku wyłoniono Firmę Skanska S.A., ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa , jako wykonawcę robót budowlanych pn.: Budowa Centrum Przesiadkowego przy ul. Dworcowej i Kolejowej w Świdnicy ; część 2 Etapu I oraz Etapy II i III Zadanie podstawowe obejmuje: - dla II Etapu m.inn. przebudowę drogi ul. Kolejowej wraz z chodnikami, budowę chodników, dróg wewnętrznych i placów na dworcu autobusowym W trakcie realizacji robót budowlanych - dla II Etapu pn. Budowa dworca autobusowego w Świdnicy przy ul. Kolejowej, przy realizacji przebudowy ulicy Kolejowej stwierdzono konieczność dodatkowego wykonania robót polegających na: Protokół Konieczności Nr 8 a/ ustawieniu obrzeży wzdłuż parku na ul. Kolejowej między przebudowywanym chodnikiem, a istniejącym ogrodzeniem parku. Istniejąca podmurówka ogrodzenia parku jako element parku nie jest objęta przedmiotem zamówienia podstawowego, ale warunkuje trwałość wykonanych robót na chodniku, gdyż jest jednocześnie murem oporowym dla różnicy poziomów terenu parku i chodnika przy ul. Kolejowej. Dla ochrony stateczności ogrodzenia jako muru oporowego, koniecznym jest całkowite uniemożliwienie spływu wód opadowych z powierzchni chodnika w kierunku ogrodzenia. Ponieważ same poprzeczne spadki chodnika nie gwarantują całkowitego odpływu wód - koniecznym jest zamontowanie obrzeży kamiennych na krawędzi nawierzchni chodnika, przed ogrodzeniem parku. Realizacja robót dodatkowych przez dotychczasowego wykonawcę zadania jest wskazana z uwagi na bezpośredni charakter robót, które są powiązane technologicznie z obecnie wykonywanymi oraz koniecznymi do wykonania. Oddzielenie zamówienia podstawowego od dodatkowego spowodowałoby zwiększenie kosztów w stosunku do zaproponowanego rozwiązania. Roboty należy uznać za niezbędne z punktu widzenia zakończenia przedmiotu umowy, a wykonanie ich po zakończeniu robót przewidzianych w umowie głównej jest ekonomicznie nieuzasadnione. Z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego (robót dodatkowych) od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest bezpośrednio uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. b/ przestawieniu krawężników w obrębie skrzyżowania Kolejowa-Wałbrzyska, gdyż zmieniona przebudową niweleta ul. Kolejowej wymusza wykonanie korekty tych krawężników dla uniknięcia powstawania zastoiny wodnej w rejonie przejścia dla pieszych na ul. Wałbrzyskiej. Realizacja robót dodatkowych przez dotychczasowego wykonawcę zadania jest wskazana z uwagi na bezpośredni charakter robót, które są powiązane technologicznie z obecnie wykonywanymi oraz koniecznymi do wykonania. Oddzielenie zamówienia podstawowego od dodatkowego spowodowałoby zwiększenie kosztów w stosunku do zaproponowanego rozwiązania. Roboty należy uznać za niezbędne z punktu widzenia zakończenia przedmiotu umowy, a wykonanie ich po zakończeniu robót przewidzianych w umowie głównej jest ekonomicznie nieuzasadnione. Z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego (robót dodatkowych) od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest bezpośrednio uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. c/ połączeniu parkowej ścieżki z chodnikiem na ul. Kolejowej (wraz ze schodami) oraz wykonaniu chodnika w obrębie kiosków na ul. Kolejowej z uwagi na konieczność dostosowania zmienionej przebudową niwelety ul. Kolejowej z uwidocznioną w trakcie robót faktyczną, zmienną na długości różnicą poziomów między terenem parku, a ul. Kolejową. Realizacja robót dodatkowych przez dotychczasowego wykonawcę zadania jest wskazana z uwagi na bezpośredni charakter robót, które są powiązane technologicznie z obecnie wykonywanymi oraz koniecznymi do wykonania. Oddzielenie zamówienia podstawowego od dodatkowego spowodowałoby zwiększenie kosztów w stosunku do zaproponowanego rozwiązania. Roboty należy uznać za niezbędne z punktu widzenia zakończenia przedmiotu umowy, a wykonanie ich po zakończeniu robót przewidzianych w umowie głównej jest ekonomicznie nieuzasadnione. Z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego (robót dodatkowych) od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest bezpośrednio uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Protokół Konieczności Nr 11 d/ demontażu oraz ponownym montażu ogrodzenia przy ulicy Kolejowej w rejonie nieruchomości nr 8-10 oraz wycięciu 5 szt. drzew wraz z ich karczowaniem celem likwidacji kolizji z projektem zagospodarowania terenu - pasa drogowego. Realizacja robót dodatkowych przez dotychczasowego wykonawcę zadania jest wskazana z uwagi na bezpośredni charakter robót, które są powiązane technologicznie z obecnie wykonywanymi oraz koniecznymi do wykonania. Oddzielenie zamówienia podstawowego od dodatkowego spowodowałoby zwiększenie kosztów w stosunku do zaproponowanego rozwiązania. Roboty należy uznać za niezbędne z punktu widzenia zakończenia przedmiotu umowy, a wykonanie ich po zakończeniu robót przewidzianych w umowie głównej jest ekonomicznie nieuzasadnione. Z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego (robót dodatkowych) od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest bezpośrednio uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Protokół Konieczności Nr 12 e/ przełożeniu kabli teletechnicznych wzdłuż ulicy Kolejowej w rejonie nieruchomości nr 8-10. Inny przebieg kabli teletechnicznych oznaczonych na mapach do celów projektowych od przebiegu rzeczywistego wymusza konieczność ich przełożenia dla uniknięcia kolizji z projektowaną kanalizacją deszczową. Wykonanie w/w prac jest konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jest niezbędne dla prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego oraz wykonanie zadania podstawowego jest bezpośrednio uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Wykonawca robót nie może zrealizować zamówienia podstawowego w zakresie wykonania robót podstawowych ulicy Kolejowej, bez wykonania robót opisanych w protokole konieczności nr 8, 11 i 12. Konieczność wykonania tych robót została potwierdzona przez Inżyniera Kontraktu na podstawie analizy zakresu robót podstawowych. Wyżej wymienione roboty są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i stanowią one roboty, które nie były przewidziane w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w projekcie. Wyżej wymienione zamówienie dodatkowe musi być wykonane równocześnie z zamówieniem podstawowym, sukcesywnie z prowadzonymi robotami 2 części Etapu I oraz Etapu II robót. Elementy robót, planowane do wykonania w ramach przedmiotowego zamówienia, ze względu na konieczność dostosowania obiektu pasa drogowego ulicy Kolejowej do wymogów bezpieczeństwa użytkowania i prawidłowego funkcjonowania, są zasadniczym i istotnym elementem robót koniecznych do wykonania. Wykonanie robót dodatkowych wynika w szczególności z dążenia do zapewnienia prawidłowej realizacji robót, a co za tym idzie umożliwienie sprawnej i bezpiecznej eksploatacji pasa drogowego przez użytkowników ulicy Kolejowej. Zamówienie dodatkowe jest niezbędne dla prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Celem realizacji zamówienia dodatkowego są roboty, które są związane z zamówieniem podstawowym i wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Są to roboty nieobjęte zamówieniem podstawowym i nie przekraczają łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Ponadto wykonanie w/w robót podlega realizacji równoczesnej z realizacją robót podstawowych, co oznacza, że stworzenie dla nich odrębnego frontu robót pozostaje w kolizji z frontem robót zamówienia podstawowego. Ponadto technologicznie zakres tych prac zazębia się z technologią robót podstawowych. Również pod względem organizacji placu budowy, roboty nie podlegają wydzieleniu. W przypadku wymuszonego rozdziału robót dla dwóch wykonawców należałoby ponieść dodatkowe nakłady finansowe oraz znacząco wydłużyć cykl realizacji. Działania takie należy uznać za nieuzasadnione z punktu widzenia racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi. Powyższe uwarunkowania prowadzą do jednoznacznego wniosku, że wykonanie robót dodatkowych należy powierzyć dotychczasowemu wykonawcy robót podstawowych. Wykonanie w/w prac stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i jest niezbędne dla prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Mając powyższe na względzie wskazanym jest udzielenie dodatkowego zlecenia ww. robót temu samemu Wykonawcy. Proponuje się przeprowadzenie negocjacji oraz udzielenie zamówienia w trybie art. 66 i art. 67 ust. 1 pkt. 5 Prawa Zamówień Publicznych.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Skanska S.A., ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. dolnośląskie.
INNE PRZETARGI Z ŚWIDNICY
- Termomodernizacja budynku ZS w Żarowie w ramach projektu pn. "Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Powiatu Świdnickiego pełniących funkcje oświatowe"
- Zakup oleju napędowego oraz AdBlue na potrzeby SPZOZ Powiatowego Pogotowia Ratunkowego w Świdnicy
- Świadczenie usług polegających na przygotowywaniu, dostarczaniu, podawaniu posiłków Z PODZIAŁEM NA ZADANIA
- "Obsługa i utrzymanie w dobrym stanie sanitarnym dwóch toalet publicznych w Świdnicy w 2025 r ".
- Remont i przebudowa budynku dawnego Zboru Ewangelickiego w Letnicy.
- Sukcesywne dostawy rękawic niesterylnych oraz foliowych
więcej: przetargi w Świdnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- Nowe, wspaniałe miejsce spotkań, zabawy i sportu dla Brzeźna - zagospodarowanie terenu przy ul. Zelwerowicza - zadanie realizowane w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadań z BO 2024
- "Przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 1266R Biedaczów - Grodzisko Górne od km 0+092 do 1+419 w miejscowości Gwizdów"
- Budowa i serwis oznakowania pionowego i poziomego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach gminnych na terenie Gminy Piaseczno, w roku 2025
- Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn - etap IV. Remont nawierzchni ul. Wodzińskiej w Wodzinie Majorackim - gmina Tuszyn.
- Budowa ulicy Lawendowej w Mikorzynie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.