Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-04-14
Kraków: przeprowadzenie szkolenia z zakresu powierzania zadań organizacjom pozarządowym oraz szkolenia z zakresu kontroli zarządczej w jednostkach samorządu terytorialnego.
Numer ogłoszenia: 84495 - 2010; data zamieszczenia: 14.04.2010
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14/002, 30-529 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6165420, 6165424, faks 012 6165428 , strona internetowa www.mops.krakow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: przeprowadzenie szkolenia z zakresu powierzania zadań organizacjom pozarządowym oraz szkolenia z zakresu kontroli zarządczej w jednostkach samorządu terytorialnego..
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszej umowy jest: 1. I część zamówienia: przeprowadzenie szkolenia z zakresu powierzania zadań organizacjom pozarządowym dla 5 pracowników Zamawiającego, zgodnie z poniższymi wytycznymi: Tematyka szkolenia: a) Regulacje ustrojowe w zakresie zlecania zadań jednostkom spoza sektora finansów publicznych nie nastawionym na zysk. b) Zakres przedmiotowy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. c) Zakres podmiotowy stosowania ustawy - organizacje pozarządowe. d) Wspieranie i powierzanie realizacji zadań w drodze konkursu - procedura. e) Powierzanie realizacji zadań bez konkursu. f) Inicjatywy lokalne - nowa forma realizacji zadań. g) Umowa jako podstawa przekazania i rozliczenia dotacji - zmiany w stosunku do regulacji dotychczasowych. h) Rozliczanie dotacji w świetle przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. i) Kontrola wykonania zadania, obowiązki organu wykonawczego, uprawnienia rady. j) Inne dopuszczalne formy współpracy i wspierania jednostek spoza sektora finansów publicznych nie nastawionych na zysk. Ilość godzin zegarowych: 6 2. II część zamówienia: przeprowadzenie szkolenia z zakresu kontroli zarządczej w jednostkach samorządu terytorialnego dla 5 pracowników Zamawiającego, zgodnie z poniższymi wytycznymi: Tematyka szkolenia: a) Rodzaje kontroli (instytucjonalna, funkcjonalna, ex-ante; bieżąca, ex-post, zewnętrzna, wewnętrzna). b) Przepisy ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, a kontrola zarządcza: - zakres odpowiedzialności za kontrolę zarządczą wójta/burmistrza/ prezydenta/ przewodniczącego zarządu i kierownika jednostki, - kontrola zarządcza - sposób kontrolowania, kto powinien kontrolować, co należy kontrolować i w jakim okresie, - standardy kontroli zarządczej określone przez Ministra Finansów, w tym m.in.: o ustalanie celów i zadań o rodzaje mierników efektywności działania, o kodeks etyki, o efektywność i skuteczność przepływał informacji. c) Rola analizy ryzyka i zarządzanie ryzykiem w kontroli zarządczej: - definicja ryzyka, rodzaje ryzyka, - analiza i ocena ryzyka, - zarządzanie ryzykiem. d) Odpowiedzialność osób biorących udział w wykonywaniu budżetu: - kierownik jednostki (odpowiedzialność za rachunkowość, finanse, zamówienia publiczne) - główny księgowy (skarbnik), - pracownicy merytoryczni - zakresy czynności, - przekazanie przez kierownika jednostki odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych pracownikom merytorycznym. e) Co warto wykorzystać projektując system kontroli wewnętrznej: - obszary ryzyka występowania najczęstszych nieprawidłowości w trakcie realizacji budżetu i planów finansowych, - najczęstsze nieprawidłowości skutkujące naruszeniem dyscypliny finansów publicznych, - procedury udzielania zamówień publicznych poniżaj 14.000 Euro. f) Oszustwa i nadużycia: - geneza i rodzaje nadużyć, - sygnały alarmowe, - metody zapobiegania oszustwom i nadużyciom. g) Rola audytu wewnętrznego w samorządzie: - różnice pomiędzy kontrolą, a audytem, - certyfikowanie systemu kontroli zarządczej, - wybrane unormowania ustawy o finansach publicznych. h) Narzędzia informatyczne stosowane w procesie audytu i kontroli zarządczej (ACL) - zalety stosowania ACL, - metodologia pracy, - obszary możliwe do objęcia kontrolą z wykorzystaniem ACL, - nieprawidłowości wykrywane przy pomocy ACL. i) Budżet zadaniowy - narzędzie wspomagające kontrole zarządcza w jednostkach sektora samorządowego Ilość godzin zegarowych: 6.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.40.00.00 - Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 66 i art.5 ust.1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Przeprowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego zostało unieważnione na podstawie art.93 ust.1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych - oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Oferta w postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego z zakresu powierzania zadań organizacjom pozarządowym wyniosła 3200,00zł. Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania kwotę 1000,00zł Oferta w postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego z zakresu kontroli zarządczej w jednostkach samorządu terytorialnego wyniosła 6700,00zł. Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania kwotę 1000,00zł. W związku z powyższym zasadne jest wszczęcie postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki, ponieważ zastosowanie innego trybu naruszałoby zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz prowadziło do przewlekłości postępowania.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie, ul.Kraszewskiego 36, 30-110 Kraków, kraj/woj. małopolskie.
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Budowa dedykowanego oświetlenia przejścia dla pieszych na ul. Łobzowskiej - skrzyżowanie od ul. Siemiradzkiego w Krakowie
- DFP.271.2.2025.AB -Dostawa wraz z wdrożeniem Systemu do Elektronicznego Obiegu Dokumentów Finansowych i Automatyzacji Procesów Biznesowych (SEOD) wraz z integracją z systemem InfoMedica dla S.U.
- Zakup usługi sieciowego dostępu do kolekcji czasopism elektronicznych w 2025 roku ze wszystkich stanowisk komputerowych UJ oraz spoza sieci uczelnianej za pomocą systemu autentykacji.
- Dostawa 4szt kamer optycznych dla CDSI DE-dzp.272-081/25
- "Zakup specjalistycznego samochodu do 3.5 t do transportu dzieł sztuki"
- Adaptacja pomieszczenia na potrzeby punktu pielęgniarskiego z pokojem przygotowawczym wraz z modernizacją istniejących sanitariów przy salach chorych na oddziale szybkiej diagnostyki w pawilonie M5
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Realizacja szkoleń / kursów zawodowych podnoszących kwalifikacje i uprawnienia zawodowe dla uczestników projektu - uczniów / uczennic (I)
- TP 1/2025_Organizacja i przeprowadzenie kursu specjalistycznego z obsługi i programowania sterowników PLC IDEC FT1A-H40RSA na poziomie podstawowym dla 2 nauczycieli (stacjonarnie)
- Przeprowadzenie wizyt edukacyjnych instytucji szkoleniowych w przedsiębiorstwach z branż kluczowych w województwie świętokrzyskim.
- Kompleksowa realizacja wizyt studyjnych dla uczestników projektu "ROZWIJAMY POTENCJAŁY - Powiatowy Program Transformacji Pokoleniowej.", numer wniosku o dofinansowanie: FESL.10.24-IZ.01-06BE/23
- Przeprowadzenie warsztatów przyrodniczych oraz szkolenia z zakresu edukacji przyrodniczej organizowanych przez Magurski Park Narodowy współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 2.4 priorytetu II Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020, w oparciu o dotację projektu POIS.02.04.00-00-0101/16 "Realizacja programu edukacyjnego dla społeczności lokalnej Magurskiego Parku Narodowego "Przybliżyć naturę".
- usługi komputerowe i usługi z nimi związane.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.