To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2017-05-18
Ogłoszenie nr 84761 - 2017 z dnia 2017-05-18 r.
Krasnosielc: Przebudowa dróg gminnych w miejscowościach Bagienice Szlacheckie, Budy Prywatne, Grądy, Nowy Krasnosielc
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programuPrzebudowa dróg gminnych w miejscowościach Bagienice Szlacheckie, Budy Prywatne, Grądy, Nowy Krasnosielc w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejsckich 2014-2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 38153_2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::nie dotyczyInformacje dodatkowe:nie dotyczy
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Krasnosielc, krajowy numer identyfikacyjny
53895200000, ul.
Rynek
40,
06212
Krasnosielc, państwo
Polska, woj.
mazowieckie, tel.
297 175 073, faks
297 175 074, e-mail
zampubl@post.pl
Adres strony internetowej (URL): www.ugkrasnosielc-bip.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę): nie dotyczy
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa dróg gminnych w miejscowościach Bagienice Szlacheckie, Budy Prywatne, Grądy, Nowy Krasnosielc
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):UGK.ZP.3.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dróg gminnych: 1. Zadanie I - Przebudowa drogi gminnejw miescowości Bagienice Szlacheckie. 2. Zadanie II - Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Budy Prywatne. 3. Zadanie III - Przebudowa drogi gminnej w miejsc owości Grądy. 4. Zadanie IV - Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Nowy Krasnosielc 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (zakres robót) oraz warunki ich realizacji zawiera dokumentacja załączona do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, a w szczególności: a) projekty budowlane, b) przedmiary robót. c) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych 3. Zakres robót budowlanych obejmuje Zadanie I - odcinek przebudowywanej drogi w miejscowości Bagienice Szlacheckie wynosi 337,84 mb; Podbudowa z kruszywa naturalnego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie grubości 15cm o Is=1,00. Jezdnia - nawierzchnia bitumiczna w technologii poczwórnego utrwalenia powierzchniowego nawierzchni, podbudowa z kruszywa naturalnego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie grub 15 cm, pobocza gruntowe utwardzone warstwą z kruszywa naturalnego 0/31,5 grubości 10cm o Is=1,00. Zadanie II - odcinek przebudowywanej drogi w miejscowości Budy Prywatne o długości 659,40 mb; Podbudowa z kruszywa naturalnego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie grubości 15cm o Is=1,00. Jezdnia - nawierzchnia bitumiczna w technologii poczwórnego utrwalenia powierzchniowego nawierzchni, podbudowa z kruszywa naturalnego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie grub 15 cm, pobocza gruntowe utwardzone warstwą z kruszywa naturalnego 0/31,5 grubości 10cm o Is=1,00. Zadanie III - odcinek przebudowywanej drogi w miejscowości Grądy o długości 985,50 mb; Podbudowa z kruszywa naturalnego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie grubości 15cm o Is=1,00. Jezdnia - nawierzchnia bitumiczna w technologii poczwórnego utrwalenia powierzchniowego nawierzchni, podbudowa z kruszywa naturalnego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie grub 15 cm, pobocza gruntowe utwardzone warstwą z kruszywa naturalnego 0/31,5 grubości 10cm o Is=1,00. Zadanie IV - odcinek przebudowywanej drogi w miejscowości Nowy Krasnosielc o długości 421,33 mb; Podbudowa z kruszywa naturalnego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie grubości 15cm o Is=1,00. Jezdnia - nawierzchnia bitumiczna w technologii poczwórnego utrwalenia powierzchniowego nawierzchni, podbudowa z kruszywa naturalnego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie grub 15 cm, pobocza gruntowe utwardzone warstwą z kruszywa naturalnego 0/31,5 grubości 10cm o Is=1,00. 4. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności zgodnie z ustawą Prawo budowlane (Dz. U. 2013, poz. 1409). Wskazane przez Zamawiającego nazwy własne producentów nie są wiążące dla Wykonawcy i należy je traktować jako przykładowe do określenia parametrów i wymogów technicznych. Przyjęte typy materiałów i urządzeń (wskazane w dokumentacji technicznej) zostały użyte wyłącznie przykładowo, w celu opisania przedmiotu zamówienia. Wykonawca uprawniony jest do przedstawienia w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych, o nie gorszych parametrach, wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca powinien określić ich parametry, celem wykazania, że spełniają warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry oraz spełniać standardy nie gorsze niż produkty podane przykładowo. Do wskazanych w dokumentacji projektowej i w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych znaków towarowych, patentów lub pochodzenia zastosowanie ma określenie "lub równoważne", co oznacza, że Wykonawca może użyć innych produktów niż określone w dokumentacji projektowej i w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, jednakże wyłącznie pod warunkiem, ze posiadają one tożsamy charakter użytkowy (tożsamość funkcji) oraz, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych oraz bezpieczeństwa użytkowania nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego. 5. Wykonanie zamówienia w szczególności: * opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia , * wykonanie wszelkich robót przygotowawczych (usunięcie kolizji wszystkich sieci) i porządkowych, w tym zagospodarowania placu budowy, ogrodzenia, utrzymania i późniejszej likwidacji zaplecza budowy wraz z wykonanymi przyłączami mediów na potrzeby realizacji robót, * organizację ruchu na czas prowadzenia robót wraz z ich niezbędnym oznakowaniem, * odwodnienie terenu budowy, * wszelkie roboty i prace ziemne w przypadku przerw związanych z warunkami pogodowymi, winny być trwale zabezpieczone przed naruszeniem struktury gruntu, * zagospodarowanie i wywóz gruntu z wykopów we własnym zakresie, * właściwe postępowanie z odpadami powstałymi przy wykonywaniu przedmiotu umowy; Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska na terenie budowy i na terenie przyległym do terenu oraz postępowanie z odpadami w stopniu całkowicie zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego (Ustawa o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r., Dz. U. z 2013 r. poz. 21, ze zm.) oraz ustawa z dnia 26 sierpnia 2013 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r. poz. 1232, ze zm.) * przekopy kontrolne, w tym wykonanie przekładek w przypadku kolizji z istniejącym uzbrojeniem, * doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego (z uwzględnieniem stanu wynikającego z wykonanych robót budowlanych) po zakończeniu realizacji robót, * wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej i dokumentacji powykonawczej, * Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia 6. Pozostałe wymagania odnośnie realizacji inwestycji: * Prace należy wykonać zgodnie z projektem. Wszelkie materiały zamienne winny uzyskać akceptacje Inwestora, Projektanta oraz Inspektora Nadzoru, ? Wykonawca, zobowiązany jest podczas prowadzenia prac (robót budowlanych) do zapewnienia ciągłości ruchu na istniejących drogach publicznych oraz uzyskania u Zarządcy Dróg Powiatowych lub Wojewódzkich, na podstawie upoważnienia Zamawiającego, zezwolenia na prowadzenie robót w pasie drogowym a także poniesie koszty zajęcia pasa drogowego przez Wykonawcę - Zadanie I, II, III, IV; * Wykonawca winien zapewnić właściwą obsługę budowy w zakresie uprawnionego geodety, * W przypadku wątpliwości lub pojawienia się na budowie nieprzewidzianych w projekcie okoliczności Wykonawca powiadomi niezwłocznie Zamawiającego, * Wykonawca zobowiązany jest dokonać wszystkich niezbędnych zgłoszeń i uzgodnień, w odniesieniu do ewentualnych utrudnień, mogących pojawić się w związku z prowadzonymi robotami takich jak zamienna organizacja ruchu (zgłaszana z oznakowaniem, na czas prowadzenia robót, utrzymanie i jej likwidację), * Wykonawca będzie zobowiązany w ramach realizacji zadania wykonać roboty opisane w dokumentacji. W razie wątpliwości poczytuje się, że podejmie się wszystkich robót objętych projektem, * Zamawiający będzie organizował i zwoływał sukcesywne i cykliczne narady na budowie (forma zgłoszeń: pisemna lub telefoniczna, faks lub elektroniczna w razie konieczności), * Przedmiary robót powinny być odczytywane łącznie ze wszystkimi innymi częściami dokumentacji projektowej. W przypadku rozbieżności pomiędzy przedmiarem a projektami należy przyjmować, że wiążącymi są ilości i warunki wykonania robót wynikające z projektów. Wykonawcy są zobowiązani do wykonania pełnego zakresu robót budowlanych określonych w dokumentacji, * Tam, gdzie w dokumentacji projektowej i w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, zostały wskazane: normy, aprobaty, specyfikacje techniczne Zamawiający każdorazowo dopuszcza zastosowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych oraz bezpieczeństwa użytkowania nie gorszych od założonych w powyżej wymienionych dokumentach, pod warunkiem uzyskania zgody Zamawiającego, * Przed złożeniem oferty Wykonawca jest zobowiązany do zapoznania się z opisem przedmiotu zamówienia. Wykryte niezgodności, niejasności, powinien zgłosić Zamawiającemu. Przed wykonaniem nawierzchni bitumicznej Wykonawca wykona i dostarczy Inspektorowi Nadzoru badania stopnia zagęszczenia gruntu - w miejscach wskazanych przez Inspektora. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej,przedmiarach oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. Dołączony do przetargu przedmiar stanowi materiał dodatkowy, ułatwiający Wykonawcom skalkulowanie ceny ofertowej. Materiały pochodzące z rozbiórki stanowią bezwzględnie własność Inwestora. 5. Wykonawca przez cały okres robót budowlanych umożliwi wstęp na teren budowy inspektorowi nadzoru inwestorskiego oraz upoważnionym pracownikom Zamawiającego włącznie z możliwością wglądu do dokumentacji budowy; Wykonawca wraz z pisemnym zgłoszeniem zakończenia robót przedłoży Inspektorowi nadzoru wszystkie dokumenty pozwalające na ocenę prawidłowości wykonania przedmiotu odbioru a w szczególności: dokumentację geodezyjną powykonawczą, badania zagęszczenia gruntu, oświadczenia kierownika budowy i kierowników robót, protokoły z wyników badań, certyfikaty, atesty i deklaracje zgodności na wbudowane materiały, a Zamawiającemu na dzień odbioru. Inspektor zbada stan dokumentacji powykonawczej. W przypadku stwierdzenia wad, zwróci ją do poprawki. Dokumentacja powykonawcza powinna zawierać: 1. wykaz przekazywanej dokumentacji powykonawczej (kompletny, wyszczególnione i opisane wszystkie tomy, teczki, segregatory itp.); 2. dokumentację fabryczną (atesty), certyfikaty, deklaracje zgodności, protokoły jakości zabudowanych urządzeń i materiałów; 7. Informacje dodatkowe: 1) Wykonawca w ramach zadania zapewni odpowiedni personel do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe (uprawnienia budowlane) dla kierowników robót branżowych. 2) Zamówienie będzie realizowane zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.), ustawą z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ze zmianami) i ustawą z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014r. Poz. 121). 8. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w istotnych postanowieniach umowy (w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ). 9. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r.. poz. 1502 z późn. zm.) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wykonanie robót związanych z budową i przebudową nawierzchni. Wykonawca: 1) zobowiązuje się, że Pracownicy świadczący roboty będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. -Kodeks pracy (Dz. U. 2014 r., poz. 1502 ze zm.) 2) każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 5 dni roboczych Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, o których mowa w pkt 1. Kopia umów o pracę powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 3) nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę z Pracownikami świadczącymi usługi / roboty budowlane w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z pkt 2 będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia Pracowników świadczących usługi/roboty budowlane na podstawie umowy o pracę. 4) za niedopełnienie wymogu zatrudniania Pracowników na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości określonej w załączonym do SIWZ wzorze umowy. 10. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 11. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
II.5) Główny Kod CPV:
45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45000000-7
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
nie dotyczy
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 | NAZWA: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Bagienice Szlacheckie |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: nie dotyczy | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/04/2017 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT63283.60 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert2 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM dane rejestrowe jakie przetargi wygrała firma Cena wybranej oferty/wartość umowy 63283,60 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 2 | NAZWA: Przebudowa drogi gminnej w miejsowości Budy Prywatne |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: nie dotyczy | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24/04/2017 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT108359.61 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert2 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 108359,61 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 3 | NAZWA: Przebudowa drogi gminnej w miejcowości Grądy |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: nie dotyczy | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24/04/2017 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT162505.70 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert3 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 162505,70 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 4 | NAZWA: Przebudowa drogi gminnej w miejscwości Nowy Krasnosielc |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: nie dotyczy | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/04/2017 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT66526.00 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert2 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 66526,00 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego
na podstawie art. 39
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Oferta spełnia wymagania zawarte w SIWZ.
Oferta otrzymała najwyższą liczbą punktów zgodnie z kryteriami oceny oferty określonymi w SIWZ.
Cena oferty nie przekracza kwoty, którą Zamawiający może przeznaczyć na realizację zadania.
Oferta została wybrana na podstawie art. 91 ust.1 ustawy PZP.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.