eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Obrowo"Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ich miejscu zamieszkania w gminie Obrowo"

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-05-18

Ogłoszenie nr 84974 - 2017 z dnia 2017-05-18 r.

Obrowo: "Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ich miejscu zamieszkania w gminie Obrowo"
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 64698-2017


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::nie dotyczy
Informacje dodatkowe:nie dotyczy

I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, krajowy numer identyfikacyjny 34085418000000, ul. Aleja Lipowa 27, 87126 Obrowo, państwo Polska, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 678 60 21 wew. 127, faks 56 678 60 21, e-mail gops_obrowo@poczta.onet.pl
Adres strony internetowej (URL): www.bip.gopsobrowo.pl
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę): nie dotyczy

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ich miejscu zamieszkania w gminie Obrowo"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

GOPS.341.2.17

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

4.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania w ramach zadań zleconych Gminie na podstawie Ustawy o pomocy społecznej i Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Obrowo. Liczba godzin dla każdej osoby wymagającej specjalistycznych usług opiekuńczych zostanie ostatecznie określona przez Kierownika GOPS. Nastąpi to po zakończeniu postępowania przetargowego na podstawie złożonych wniosków o przyznanie specjalistycznych usług opiekuńczych oraz zgromadzonej w sprawie dokumentacji. Liczba godzin specjalistycznych usług opiekuńczych jest czasem efektywnie przepracowanym przez Wykonawcę. W przypadku, gdy ilość wykonanych godzin będzie niższa, Zamawiający zapłaci Wykonawcy za faktyczną liczbę wykonanych godzin. Jedna godzina świadczonych specjalistycznych usług opiekuńczych równa się jednej godzinie zegarowej. Zleceniodawca nie ponosi kosztów dojazdu do osób, u których będą realizowane specjalistyczne usługi opiekuńcze. Szacowane ilości osób dla danej części odzwierciedlają obecną ilość osób z zaburzeniami psychicznymi wymagających specjalistycznych usług opiekuńczych. Liczba ta w ciągu roku może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu w zależności od ilości osób wymagających specjalistycznych usług opiekuńczych . W przypadku zmiany liczby osób wymagających specjalistycznych usług opiekuńczych lub zmiany liczby godzin przypadających na daną osobę, do rozliczenia zostanie przyjęta godzinowa stawka podana przez Wykonawcę w złożonej ofercie oraz liczba efektywnie przepracowanych godzin niezbędnych dla prawidłowego wykonania specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi. Zamawiający zastrzega, że u jednej osoby, na rzecz której świadczone są specjalistyczne usługi opiekuńcze, usługi te może świadczyć jeden specjalista w zakresie danej części zamówienia. Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi mają swoim zakresem obejmować: Część 1: - usługa logopedy (szacunkowo do 800 godzin w tym do 130 godzin zajęcia neurologopedyczne) - do 15 specjalistów dla około 16 osób wymagających specjalistycznych usług opiekuńczych Część 2: - usługa pedagoga specjalnego (szacunkowo do 1150 godzin) - do 15 specjalistów dla około 18 osób wymagających specjalistycznych usług opiekuńczych Część 3: - usługa psychologa (szacunkowo do 150 godzin) do 3 specjalistów dla około 4 osób wymagających specjalistycznych usług opiekuńczych Część 4: - usługa z zakresu rehabilitacji fizycznej lub fizjoterapeutyczna (szacunkowo do 1150 godzin w tym do 160 godzin zajęć z terapii sensorycznej oraz 40 godz. kinezyterapii) - do 20 specjalistów dla około 21 osób wymagających specjalistycznych usług opiekuńczych. Zamawiający zastrzega sobie, że ilość godzin wskazanych w SIWZ jest ilością szacunkową, służącą do skalkulowania ceny oferty. Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.) będą prowadzone: zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, wspólnie ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług opiekuńczych. 4.1.1. Usługi realizowane będą stosownie do potrzeb Zamawiającego, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy (osobiście, e-mailem, telefonicznie). 4.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia przedmiotu zamówienia w zakresie ilościowym w przypadku, gdy z powodów ekonomicznych, bieżących potrzeb lub innych nie będzie to leżało w interesie Zamawiającego. 4.3. Zadanie podzielone zostało na części według zapotrzebowania na poszczególnych specjalistów (cztery części). 4.4. Zgodnie z treścią art. 24aa ustawy Pzp Zamawiający zastosuje procedurę odwróconą. 4.5. Wykonawcy składający ofertę na więcej niż jedną część zamówienia winni podać w ofercie warunki wykonania każdej części zamówienia. (Formularz oferty) 4.6. Wykonawca, któremu zostanie powierzone zadanie, jest zobowiązany do zachowania odpowiedniej jakości i terminowości świadczonych usług. 4.7. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania zapisów ustawy o ochronie danych osobowych. 4.8. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji świadczonych usług w formie kart ewidencji czasu pracy specjalistycznych usług opiekuńczych. (Załącznik nr 1 do umowy) 4.8.1. Karty określone w pkt. 4.8. muszą być dostarczone przez Wykonawcę do 5 - dnia m-ca następującego po miesiącu wykonania usługi. 4.8.2. Wykonawcy prowadzący działalność gospodarczą, do rozliczenia określonego w pkt. 4.8. zobowiązani są dołączyć fakturę VAT lub inny dokument księgowy. 4.9. Zamawiający ma prawo do kontroli jakości świadczonych usług, w tym do wglądu w dokumentację prowadzoną przez Wykonawcę 4.10. Zamawiający ma prawo do wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nie wywiązywania się Wykonawcy z warunków umowy. 4.11. Wykonawca składając ofertę winien określić maksymalną ilość godzin, jaką jest w stanie zrealizować w całym okresie obowiązywania umowy. 4.12. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych - przedmiot zamówienia objęty jest kodem we Wspólnym Słowniku Zamówień: Usługi społeczne i zdrowotne 85000000-9.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak


II.5) Główny Kod CPV: 85000000-9
Dodatkowe kody CPV:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi - usługa logopedy
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
nie dotyczy
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/05/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT54850
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert7
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Pracownia Wspierania Rozwoju AiM Sp. z o.o., biuro@aim.edu.pl, Lipniczki 40, 87-148, Łysomice, kraj/woj. kujawsko-pomorskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 50800
Oferta z najniższą ceną/kosztem 50800
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 56000
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe: Dodatkowe kryterium oceny ofert stanowiło doświadczenie wykonawcy oaz ilość referencji. Wybrana oferta otrzymała najwyższą ilość punktów.

CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi - usługa pedagoga specjalnego
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
nie dotyczy
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/05/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT78825
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert12
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Gabinet Terapii Logopedyczno - Pedagogicznej i Wspierania Rozwoju EDULOG Karolina Wiśniewska, karolinatorun@op.pl, ul. Wł. Broniewskiego 21/16, 87-100, Toruń, kraj/woj. kujawsko-pomorskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Pracownia Wspierania Rozwoju AiM Sp. z o.o., biuro@aim.edu.pl, Lipniczki 40, 87-148, Łysomice, kraj/woj. kujawsko-pomorskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 67065
Oferta z najniższą ceną/kosztem 63250
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 80500
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe: Wybrano 2 oferty, które otrzymały najwyższą ilość punktów. Oprócz ceny dodatkowe kryterium oceny ofert stanowiło doświadczenie wykonawcy oaz ilość referencji. Cena Oferty Gabinet Terapii Logopedyczno - Pedagogicznej i Wspierania Rozwoju EDULOG Karolina Wiśniewska - wyniosła 58,00 zł za 1 godz. usługi X 1150 = 66700 zł. Jednakże Wykonawca zaoferował maksymalną ilość godzin usług jaką jest w stanie zrealizować na poziomie 420 godzin co stanowi całkowitą wartość zamówienia w kwocie 24360 zł Cena Oferty Pracownia Wspierania Rozwoju AiM Sp. z o.o. - wyniosła 58,50 zł za 1 godz. usługi X 1150 godzin = 67275 zł, Wykonawcy powierzono maksymalną ilość godzin na poziomie 730 co stanowi całkowitą wartość zamówienia w kwocie 42705 zł. Razem wartość zamówienia wynosi 67065 PLN

CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi - usługa psychologa
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
nie dotyczy
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/05/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT15000
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert3
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Pracownia Wspierania Rozwoju AiM Sp. z o.o., biuro@aim.edu.pl, Lipniczki 40, 87-148, Łysomice, kraj/woj. kujawsko-pomorskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 15000
Oferta z najniższą ceną/kosztem 9447
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 15000
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe: Oferta z najniższą ceną została odrzucona na podstawie art 89 ust.1 pkt2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych. Wybrano ofertę, która otrzymała najwyższą ilość punktów. Oprócz ceny dodatkowe kryterium oceny oferty stanowiło doświadczenie wykonawcy oaz ilość referencji.

CZĘŚĆ NR: 4 NAZWA: Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi - usługa fizjoterapeuty
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
nie dotyczy
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/05/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT78825
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert8
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Pracownia Wspierania Rozwoju AiM Sp. z o.o., biuro@aim.edu.pl, Lipniczki 40, 87-148, Łysomice, kraj/woj. kujawsko-pomorskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 73025
Oferta z najniższą ceną/kosztem 69000
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 80500
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe: Wybrano ofertę, która otrzymała najwyższą ilość punktów. Oprócz ceny dodatkowe kryterium oceny oferty stanowiło doświadczenie wykonawcy oaz ilość referencji.


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
nie dotyczy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.