eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TucholaPrzebudowa ul. Wrzosowej w m. Raciąż oraz przebudowa ul. Nałkowskiej w Tucholi.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-03-13

Tuchola: Przebudowa ul. Wrzosowej w m. Raciąż oraz przebudowa ul. Nałkowskiej w Tucholi.
Numer ogłoszenia: 85398 - 2014; data zamieszczenia: 13.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Tuchola , pl. Zamkowy 1, 89-500 Tuchola, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 56 42 500, faks 52 334 21 38.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.tuchola.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ul. Wrzosowej w m. Raciąż oraz przebudowa ul. Nałkowskiej w Tucholi..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę ul. Wrzosowej w m. Raciąż oraz przebudowę ul. Nałkowskiej w Tucholi. Przedmiot zamówienia określają: - CPV 45000000-7 Roboty budowlane - CPV 45233140-2 Roboty drogowe - CPV 45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych. Wymienione roboty budowlane, należą do działu 45 oraz klasy 45.23 robót budowlanych (zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 3 grudnia 2012 r. w sprawie wykazu robót budowlanych (Dz. U. z dnia 7 grudnia 2012 r., poz. 1372). Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części i zamawiający dopuszcza złożenie oferty częściowej: Część 1. Przebudowę ul. Wrzosowej w m. Raciąż; Część 2. Przebudowa ul. Nałkowskiej w Tucholi. 1.2. OPIS CZĘŚCI 1: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ciągu dwóch ulic osiedlowych w m. Raciąż, gm. Tuchola. ulicy Wrzosowej wraz z częścią ulicy Jarzębinowej (działki nr 673 i 674) przebudowa planowana jest na odcinku o długości 0,300 km natomiast ulica Świerkowej położona na dz. o numerze ewid. 768 ma być przebudowana w obrębie skrzyżowania o długości 0,040 km. Ulica Wrzosowa zaczyna się w obrębie skrzyżowania z drogą powiatowa nr 1003 relacji Rytel - Piastoszyn, wlot projektowanej ulicy jest podporządkowany na tym skrzyżowaniu, który położony jest na dz. o numerze ewid. 555/2 i zostanie również przebudowany. Zadanie realizowane będzie wraz z budową kanalizacji deszczowej zgodnie z projektem budowlanym zatwierdzonym przez Starostę Tucholskiego decyzją o udzieleniu pozwolenia na budowę nr BD-7351/Tuch/43/10 z dnia 22 kwietnia 2010 roku. Zamawiający informuje, że odcinek kanalizacji deszczowej od studni w ul. Wrzosowej do włączenia do kanalizacji deszczowej w ul. Wczasowej (droga powiatowa) został już wykonany podczas modernizacji ul. Wczasowej. Przedmiar robót nie zawiera więc tego zakresu. W ramach zadania należy wykonać: 1.2.1. Elementy drogowe w ujęciu ilościowym: - Betonowe krawężniki uliczne wystające o wymiarach 100x30x15 cm - 659,0 m; - Betonowe krawężniki uliczne zaniżone o wymiarach 100x22x15 cm - 159,4 m, - Obrzeża betonowe o wymiarach 100x25x8 cm - 233,6 m; - Nawierzchnie zjazdów i zatoki z drobnowymiarowej wibroprasowanej betonowej kostki brukowej o grubości 8 cm koloru grafitowego - 529,7 m2; - Nawierzchnia chodnika z drobnowymiarowej wibroprasowanej betonowej kostki brukowej o grubości 6 cm koloru żółtego - 111,7 m2; - Nawierzchnie jezdni ulic z drobnowymiarowej wibroprasowanej betonowej kostki brukowej o grubości 8 cm koloru szarego - 1418,1 m2; - Powierzchnie wyniesione w obrębie jezdni ulic z drobnowymiarowej wibroprasowanej betonowej kostki brukowej o grubości 8 cm koloru czerwonego - 732,8 m2. Zamawiający dopuszcza zastosowanie do podbudowy jezdni - w miejsce kruszywa łamanego - tłucznia betonowego z recyklingu frakcji 31,5-63mm (gruzobetonu). Nie dotyczy to elementów wyniesionych jezdni. Powyższa zmiana została uzgodniona z projektantem i przez niego zaakceptowana. 1.2.2. Elementy kanalizacji deszczowej: W ramach niniejszego postępowania do prac wykonawczych zaprojektowano również odcinek przewodu kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami do wpustów ulicznych. Wody opadowe z tej ulicy odprowadzone będą do istniejącej kanalizacji deszczowej. Przewód kanalizacji deszczowej oraz przykanaliki do wpustów - 14 szt.- ulicznych należy wykonać z rur kanałowych strukturalnych kielichowych wykonanych z polipropylenu PP zgodnie z PN-EN 13476 lub DIN 16961 o wewnętrznej ścianie gładkiej, łączona na złączkę dwukielichową z dwoma uszczelkami z EP-DM, ponadto na trasie przewodu kanalizacji deszczowej i sanitarnej przewiduje się wybudowanie studzienek rewizyjno-połączeniowych - 9 szt. - szczegóły wykonania kanalizacji deszczowej zostały ustalone i określone w Projekcie budowlanym, dotyczącym wykonania przewodu kanalizacji deszczowej. Ustalenia zawarte w niniejszej specyfikacji dotyczą zasad prowadzenia robót związanych z wszystkimi czynnościami umożliwiającymi i mającymi na celu odtworzenie w terenie przebiegu trasy drogowej. W zakresie projektowanego zadania na długości : - ul. Wrzosowa i Jarzębinowa - 0,308 km, - ul. Świerkowa - 0,040 km, Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia: Załącznik nr 1 - Orientacyjna lokalizacja zadania; Załącznik nr 1a - Projekt budowlany; Załącznik nr 1b - Plan Sytuacyjny; Załącznik nr 1c - Zagospodarowanie z dnia 12.11; Załącznik nr 1d - Rys.4.2 - profil; Załącznik nr 1e - Rys.5.2-przekroje poprzeczne; Załącznik nr 1f - Rys.5.3 - przekroje poprzeczne; Załącznik nr 1g - Rys. 4.1 - profil; Załącznik nr 1h - Rys. 5.1 - przekroje poprzeczne; Załącznik nr 1i - Rys. 6 - przekroje normalne, szczegóły; Załącznik nr 1j - Zatwierdzenie projektu stałej organizacji; Załącznik nr 2 - SZCZEGÓŁOWE SPECYFIKACJE TECHNICZNE; Załącznik nr 3 - Przebudowa ul. Wrzosowej w Raciążu -przedmiar kanalizacja; Załącznik nr 3a - Przedmiar droga - ul. Wrzosowej w Raciążu; Załącznik nr 10 - PZT drogowe; Załącznik nr 10a - PZT kanalizacja deszczowa. Załącznik nr 10b - Zatwierdzenie projektu stałej organizacji 1.3. OPIS CZĘŚCI 2: Przedmiot zamówienia obejmuje: 1.3.1 Wykonanie przebudowy ul. Nałkowskiej w technologii nawierzchni z betonowej kostki brukowej gr. 8cm na podbudowie z tłucznia betonowego frakcji 31,5-63mm gr. 15cm i klińca kamiennego twardego frakcji 0-31,5mm gr. 5cm wraz z wykonaniem zjazdów do nieruchomości, przebudową części istniejącego chodnika w ul. Mickiewicza oraz regulacją urządzeń obcych. 1.3.2 Budowa przyłączy kanalizacji deszczowej wraz z sześcioma wpustami deszczowymi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia: Załącznik nr 1 - Szczegółowa Specyfikacja Techniczna; Załącznik nr 2 - Plan Zagospodarowania Terenu; Załącznik nr 3 - Opis techniczny - drogowy; Załącznik nr 3a - Opis techniczny - sanitarny; Załącznik nr 10 - Informacja BIOZ; Załącznik nr 11- Kosztorys ofertowy; Załącznik nr 11a - Przedmiar robót; Załącznik nr 11b - Zestawienie do przedmiaru. Dotyczy wykonania części 1 i 2: Wszystkie użyte podczas realizacji robót budowlanych materiały winne być równoważne z podanymi w dokumentacji projektowej. Za równoważne materiały Zamawiający uzna te, które odpowiadają parametrom technicznym, funkcjonalnym i użytkowym z tymi podanymi i opisanymi w dokumentacji oraz nie niższej jakości wykonania. Wykonawca zobowiązuje się do stosowania podczas realizacji robót objętych niniejszą umową wyłącznie wyrobów i materiałów nowych w stanie kompletnym i nieuszkodzonym dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 - Prawo budowlane oraz ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 r. Nr 92 poz. 881). Na każde żądanie Zamawiającego lub inspektora nadzoru Wykonawca winien okazać w stosunku do wskazanych materiałów certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności z Polską Normą lub aprobatę techniczną. Zamawiający żąda, aby Wykonawca wykonał kosztorys ofertowy dla każdej z części zamówienia i załączył wraz z wypełnionym formularzem oferty (załącznik nr 4 do SIWZ) Zamawiający żąda, aby Kosztorys ofertowy opracowany został metodą uproszczoną, sporządzony wg załączonego przedmiaru robót. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z zapisami zawartymi w SIWZ i załączonymi załącznikami dla każdej z części zamówienia, przy czym przedmiar robót ma charakter pomocniczy i służy do przygotowania kosztorysu ofertowego, załączonego do składanej oferty. Wykonawca udzieli na wykonane roboty (materiały i robociznę) gwarancji na okres 36 miesięcy - począwszy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu odbioru końcowego robót. Wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz udostępnione na stronie internetowej: www.bip.miasto.tuchola.pl.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp. o wielkości nie przekraczającej 50% wartości szacunkowej zamówienia.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: Część 1-Przebudowę ul. Wrzosowej w m. Raciąż - 15 000,00 zł,słownie: piętnaście tysięcy złotych; z podaniem tytułu: wadium, nr postępowania WRG.271.2.3.2014.AS - część 1 - Przebudowa ul. Wrzosowej w m. Raciążu. Część 2-Przebudowa ul. Nałkowskiej w Tucholi - 5000,00 zł, słownie: pięć tysięcy złotych, z podaniem tytułu: wadium, nr postępowania WRG.271.2.3.2014.AS - część 2 - Przebudowa ul. Nałkowskiej w Tucholi. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Tucholi Nr 15 8174 0004 0000 2163 2000 0005 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - Urząd Miejski w Tucholi, w Punkcie Obsługi Klienta, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp. UWAGA: Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 4 a).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla części 1 i 2: Zamawiający nie określa minimalnych standardów. Ocena spełniania warunku zostanie sprawdzona na podstawie złożonego oświadczenia w formie weryfikacji ww. dokumentu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla części 1 i 2: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał wykonanie przynajmniej jednej roboty budowlanej dotyczącej budowy drogi z kostki betonowej o długości minimum 300 mb oraz aby dołączył do ww. wykazu min. 1 szt. dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełniania warunku zostanie sprawdzona na podstawie złożonego oświadczenia w formie weryfikacji ww. dokumentów, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla części 1 i 2, Zamawiający nie określa minimalnych standardów. Ocena spełniania warunku zostanie sprawdzona na podstawie złożonego oświadczenia w formie weryfikacji ww. dokumentu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla części 1 i 2, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował osobami pełniącymi funkcje kierownika budowy oraz kierowników robót, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności niezbędnej do prawidłowej realizacji zamówienia. Ocena spełniania warunku zostanie sprawdzona na podstawie złożonego oświadczenia w formie weryfikacji ww. dokumentu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla części 1 i 2, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą, niż równowartość 100.000,00 zł. Ocena spełniania warunku zostanie sprawdzona na podstawie złożonego oświadczenia w formie weryfikacji ww. dokumentu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- Wypełniony formularz oferty wraz z kosztorysem ofertowym; - Dokument potwierdzający wniesienie wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

14.1. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej Specyfikacji. Umowa zostanie zawarta z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz danych zawartych w ofercie. Postanowienia umowy zawarto we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ. 14.2. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 14.3. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w niżej wymienionych sytuacjach: 1) zmiany kluczowego personelu Wykonawcy na personel o kwalifikacjach, doświadczeniu i wykształceniu nie niższym niż wskazany w ofercie Wykonawcy; 2) nieterminowego przekazania terenu budowy; 3) nieprzewidywalnych braków możliwości zatrudnienia personelu lub uzyskania dostaw; 4) ustawowej zmiany stawki VAT; 5) zmiany terminu realizacji zamówienia wynikającej z czynników obiektywnych lub niezależnych od Stron (siła wyższa); 6) konieczności przesunięcia terminu realizacji: - ze względu na warunki pogodowe, uniemożliwiające wykonanie określonych prac, w tym prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, - z powodu opóźnień wynikających z wad projektu, zmiana terminu dotyczy nie tylko terminu końcowego, ale także terminów założonych w harmonogramie; 7) nieprzewidzianych wykopalisk; 8) zmiany parametrów technicznych przyjętych rozwiązań; 9) rezygnacji, zamiany lub rozszerzenia części robót przez Zamawiającego; 10) zawieszenia przez Zamawiającego wykonania robót lub ich części; 11) jakichkolwiek opóźnień, utrudnień lub przeszkód, spowodowanych przez - lub dających się przypisać - Zamawiającemu, personelowi Zamawiającego czy innemu Wykonawcy, zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy; 12) zmian będących następstwem działania organów administracji, w szczególności: - przekroczenia zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organ administracji decyzji, zezwoleń itp., - odmowa wydania przez organ administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej; 13) zmian w kolejności i terminach wykonywania robót budowlanych; 14) zmian technologicznych, w szczególności: a) konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, b) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (kategoria gruntu, kurzawka itp.) skutkujących niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, c) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, d) konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 14.4. Zmiany, o których mowa w ust. 14.3. w pkt. 14, lit. b-c, mogą być wprowadzone w sytuacjach odpowiadających przesłankom do udzielenia zamówień dodatkowych oraz w innych sytuacjach, jednakże w tym ostatnim przypadku Zamawiający nie zgodzi się na zwiększenie wynagrodzenia, gdy przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych. Zmiany wskazywane w ust. 14.3. pkt. 14, lit. d, będą wprowadzane wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom. Każda ze wskazanych w ust. 14.3. pkt. 14, lit. a-d zmian może być powiązana z obniżeniem wynagrodzenia na zasadach określonych przez strony. 14.5. Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużenia terminu wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez Wykonawcę; w takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi Wykonawca. 14.6. W celu dokonania zmian zapisów umowy wnioskowanych przez Stronę zobowiązana jest ona pisemnie wystąpić z propozycją zmiany warunków umowy wraz z ich uzasadnieniem. Zmiany te muszą być korzystne lub neutralne dla Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.miasto.tuchola.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Tucholi, Pl. Zamkowy 1, 89-500 Tuchola.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.03.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Tucholi, Pl. Zamkowy 1, 89-500 Tuchola Punkt Obsługi Klienta.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.