Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-03-13
Tuchola: Przebudowa ul. Wrzosowej w m. Raciąż oraz przebudowa ul. Nałkowskiej w Tucholi.
Numer ogłoszenia: 85398 - 2014; data zamieszczenia: 13.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Tuchola , pl. Zamkowy 1, 89-500 Tuchola, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 56 42 500, faks 52 334 21 38.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.tuchola.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ul. Wrzosowej w m. Raciąż oraz przebudowa ul. Nałkowskiej w Tucholi..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę ul. Wrzosowej w m. Raciąż oraz przebudowę ul. Nałkowskiej w Tucholi. Przedmiot zamówienia określają: - CPV 45000000-7 Roboty budowlane - CPV 45233140-2 Roboty drogowe - CPV 45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych. Wymienione roboty budowlane, należą do działu 45 oraz klasy 45.23 robót budowlanych (zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 3 grudnia 2012 r. w sprawie wykazu robót budowlanych (Dz. U. z dnia 7 grudnia 2012 r., poz. 1372). Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części i zamawiający dopuszcza złożenie oferty częściowej: Część 1. Przebudowę ul. Wrzosowej w m. Raciąż; Część 2. Przebudowa ul. Nałkowskiej w Tucholi. 1.2. OPIS CZĘŚCI 1: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ciągu dwóch ulic osiedlowych w m. Raciąż, gm. Tuchola. ulicy Wrzosowej wraz z częścią ulicy Jarzębinowej (działki nr 673 i 674) przebudowa planowana jest na odcinku o długości 0,300 km natomiast ulica Świerkowej położona na dz. o numerze ewid. 768 ma być przebudowana w obrębie skrzyżowania o długości 0,040 km. Ulica Wrzosowa zaczyna się w obrębie skrzyżowania z drogą powiatowa nr 1003 relacji Rytel - Piastoszyn, wlot projektowanej ulicy jest podporządkowany na tym skrzyżowaniu, który położony jest na dz. o numerze ewid. 555/2 i zostanie również przebudowany. Zadanie realizowane będzie wraz z budową kanalizacji deszczowej zgodnie z projektem budowlanym zatwierdzonym przez Starostę Tucholskiego decyzją o udzieleniu pozwolenia na budowę nr BD-7351/Tuch/43/10 z dnia 22 kwietnia 2010 roku. Zamawiający informuje, że odcinek kanalizacji deszczowej od studni w ul. Wrzosowej do włączenia do kanalizacji deszczowej w ul. Wczasowej (droga powiatowa) został już wykonany podczas modernizacji ul. Wczasowej. Przedmiar robót nie zawiera więc tego zakresu. W ramach zadania należy wykonać: 1.2.1. Elementy drogowe w ujęciu ilościowym: - Betonowe krawężniki uliczne wystające o wymiarach 100x30x15 cm - 659,0 m; - Betonowe krawężniki uliczne zaniżone o wymiarach 100x22x15 cm - 159,4 m, - Obrzeża betonowe o wymiarach 100x25x8 cm - 233,6 m; - Nawierzchnie zjazdów i zatoki z drobnowymiarowej wibroprasowanej betonowej kostki brukowej o grubości 8 cm koloru grafitowego - 529,7 m2; - Nawierzchnia chodnika z drobnowymiarowej wibroprasowanej betonowej kostki brukowej o grubości 6 cm koloru żółtego - 111,7 m2; - Nawierzchnie jezdni ulic z drobnowymiarowej wibroprasowanej betonowej kostki brukowej o grubości 8 cm koloru szarego - 1418,1 m2; - Powierzchnie wyniesione w obrębie jezdni ulic z drobnowymiarowej wibroprasowanej betonowej kostki brukowej o grubości 8 cm koloru czerwonego - 732,8 m2. Zamawiający dopuszcza zastosowanie do podbudowy jezdni - w miejsce kruszywa łamanego - tłucznia betonowego z recyklingu frakcji 31,5-63mm (gruzobetonu). Nie dotyczy to elementów wyniesionych jezdni. Powyższa zmiana została uzgodniona z projektantem i przez niego zaakceptowana. 1.2.2. Elementy kanalizacji deszczowej: W ramach niniejszego postępowania do prac wykonawczych zaprojektowano również odcinek przewodu kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami do wpustów ulicznych. Wody opadowe z tej ulicy odprowadzone będą do istniejącej kanalizacji deszczowej. Przewód kanalizacji deszczowej oraz przykanaliki do wpustów - 14 szt.- ulicznych należy wykonać z rur kanałowych strukturalnych kielichowych wykonanych z polipropylenu PP zgodnie z PN-EN 13476 lub DIN 16961 o wewnętrznej ścianie gładkiej, łączona na złączkę dwukielichową z dwoma uszczelkami z EP-DM, ponadto na trasie przewodu kanalizacji deszczowej i sanitarnej przewiduje się wybudowanie studzienek rewizyjno-połączeniowych - 9 szt. - szczegóły wykonania kanalizacji deszczowej zostały ustalone i określone w Projekcie budowlanym, dotyczącym wykonania przewodu kanalizacji deszczowej. Ustalenia zawarte w niniejszej specyfikacji dotyczą zasad prowadzenia robót związanych z wszystkimi czynnościami umożliwiającymi i mającymi na celu odtworzenie w terenie przebiegu trasy drogowej. W zakresie projektowanego zadania na długości : - ul. Wrzosowa i Jarzębinowa - 0,308 km, - ul. Świerkowa - 0,040 km, Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia: Załącznik nr 1 - Orientacyjna lokalizacja zadania; Załącznik nr 1a - Projekt budowlany; Załącznik nr 1b - Plan Sytuacyjny; Załącznik nr 1c - Zagospodarowanie z dnia 12.11; Załącznik nr 1d - Rys.4.2 - profil; Załącznik nr 1e - Rys.5.2-przekroje poprzeczne; Załącznik nr 1f - Rys.5.3 - przekroje poprzeczne; Załącznik nr 1g - Rys. 4.1 - profil; Załącznik nr 1h - Rys. 5.1 - przekroje poprzeczne; Załącznik nr 1i - Rys. 6 - przekroje normalne, szczegóły; Załącznik nr 1j - Zatwierdzenie projektu stałej organizacji; Załącznik nr 2 - SZCZEGÓŁOWE SPECYFIKACJE TECHNICZNE; Załącznik nr 3 - Przebudowa ul. Wrzosowej w Raciążu -przedmiar kanalizacja; Załącznik nr 3a - Przedmiar droga - ul. Wrzosowej w Raciążu; Załącznik nr 10 - PZT drogowe; Załącznik nr 10a - PZT kanalizacja deszczowa. Załącznik nr 10b - Zatwierdzenie projektu stałej organizacji 1.3. OPIS CZĘŚCI 2: Przedmiot zamówienia obejmuje: 1.3.1 Wykonanie przebudowy ul. Nałkowskiej w technologii nawierzchni z betonowej kostki brukowej gr. 8cm na podbudowie z tłucznia betonowego frakcji 31,5-63mm gr. 15cm i klińca kamiennego twardego frakcji 0-31,5mm gr. 5cm wraz z wykonaniem zjazdów do nieruchomości, przebudową części istniejącego chodnika w ul. Mickiewicza oraz regulacją urządzeń obcych. 1.3.2 Budowa przyłączy kanalizacji deszczowej wraz z sześcioma wpustami deszczowymi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia: Załącznik nr 1 - Szczegółowa Specyfikacja Techniczna; Załącznik nr 2 - Plan Zagospodarowania Terenu; Załącznik nr 3 - Opis techniczny - drogowy; Załącznik nr 3a - Opis techniczny - sanitarny; Załącznik nr 10 - Informacja BIOZ; Załącznik nr 11- Kosztorys ofertowy; Załącznik nr 11a - Przedmiar robót; Załącznik nr 11b - Zestawienie do przedmiaru. Dotyczy wykonania części 1 i 2: Wszystkie użyte podczas realizacji robót budowlanych materiały winne być równoważne z podanymi w dokumentacji projektowej. Za równoważne materiały Zamawiający uzna te, które odpowiadają parametrom technicznym, funkcjonalnym i użytkowym z tymi podanymi i opisanymi w dokumentacji oraz nie niższej jakości wykonania. Wykonawca zobowiązuje się do stosowania podczas realizacji robót objętych niniejszą umową wyłącznie wyrobów i materiałów nowych w stanie kompletnym i nieuszkodzonym dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 - Prawo budowlane oraz ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 r. Nr 92 poz. 881). Na każde żądanie Zamawiającego lub inspektora nadzoru Wykonawca winien okazać w stosunku do wskazanych materiałów certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności z Polską Normą lub aprobatę techniczną. Zamawiający żąda, aby Wykonawca wykonał kosztorys ofertowy dla każdej z części zamówienia i załączył wraz z wypełnionym formularzem oferty (załącznik nr 4 do SIWZ) Zamawiający żąda, aby Kosztorys ofertowy opracowany został metodą uproszczoną, sporządzony wg załączonego przedmiaru robót. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z zapisami zawartymi w SIWZ i załączonymi załącznikami dla każdej z części zamówienia, przy czym przedmiar robót ma charakter pomocniczy i służy do przygotowania kosztorysu ofertowego, załączonego do składanej oferty. Wykonawca udzieli na wykonane roboty (materiały i robociznę) gwarancji na okres 36 miesięcy - począwszy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu odbioru końcowego robót. Wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz udostępnione na stronie internetowej: www.bip.miasto.tuchola.pl.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp. o wielkości nie przekraczającej 50% wartości szacunkowej zamówienia.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: Część 1-Przebudowę ul. Wrzosowej w m. Raciąż - 15 000,00 zł,słownie: piętnaście tysięcy złotych; z podaniem tytułu: wadium, nr postępowania WRG.271.2.3.2014.AS - część 1 - Przebudowa ul. Wrzosowej w m. Raciążu. Część 2-Przebudowa ul. Nałkowskiej w Tucholi - 5000,00 zł, słownie: pięć tysięcy złotych, z podaniem tytułu: wadium, nr postępowania WRG.271.2.3.2014.AS - część 2 - Przebudowa ul. Nałkowskiej w Tucholi. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Tucholi Nr 15 8174 0004 0000 2163 2000 0005 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - Urząd Miejski w Tucholi, w Punkcie Obsługi Klienta, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp. UWAGA: Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 4 a).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla części 1 i 2: Zamawiający nie określa minimalnych standardów. Ocena spełniania warunku zostanie sprawdzona na podstawie złożonego oświadczenia w formie weryfikacji ww. dokumentu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla części 1 i 2: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał wykonanie przynajmniej jednej roboty budowlanej dotyczącej budowy drogi z kostki betonowej o długości minimum 300 mb oraz aby dołączył do ww. wykazu min. 1 szt. dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełniania warunku zostanie sprawdzona na podstawie złożonego oświadczenia w formie weryfikacji ww. dokumentów, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla części 1 i 2, Zamawiający nie określa minimalnych standardów. Ocena spełniania warunku zostanie sprawdzona na podstawie złożonego oświadczenia w formie weryfikacji ww. dokumentu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla części 1 i 2, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował osobami pełniącymi funkcje kierownika budowy oraz kierowników robót, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności niezbędnej do prawidłowej realizacji zamówienia. Ocena spełniania warunku zostanie sprawdzona na podstawie złożonego oświadczenia w formie weryfikacji ww. dokumentu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla części 1 i 2, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą, niż równowartość 100.000,00 zł. Ocena spełniania warunku zostanie sprawdzona na podstawie złożonego oświadczenia w formie weryfikacji ww. dokumentu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- Wypełniony formularz oferty wraz z kosztorysem ofertowym; - Dokument potwierdzający wniesienie wadium.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
14.1. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej Specyfikacji. Umowa zostanie zawarta z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz danych zawartych w ofercie. Postanowienia umowy zawarto we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ. 14.2. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 14.3. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w niżej wymienionych sytuacjach: 1) zmiany kluczowego personelu Wykonawcy na personel o kwalifikacjach, doświadczeniu i wykształceniu nie niższym niż wskazany w ofercie Wykonawcy; 2) nieterminowego przekazania terenu budowy; 3) nieprzewidywalnych braków możliwości zatrudnienia personelu lub uzyskania dostaw; 4) ustawowej zmiany stawki VAT; 5) zmiany terminu realizacji zamówienia wynikającej z czynników obiektywnych lub niezależnych od Stron (siła wyższa); 6) konieczności przesunięcia terminu realizacji: - ze względu na warunki pogodowe, uniemożliwiające wykonanie określonych prac, w tym prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, - z powodu opóźnień wynikających z wad projektu, zmiana terminu dotyczy nie tylko terminu końcowego, ale także terminów założonych w harmonogramie; 7) nieprzewidzianych wykopalisk; 8) zmiany parametrów technicznych przyjętych rozwiązań; 9) rezygnacji, zamiany lub rozszerzenia części robót przez Zamawiającego; 10) zawieszenia przez Zamawiającego wykonania robót lub ich części; 11) jakichkolwiek opóźnień, utrudnień lub przeszkód, spowodowanych przez - lub dających się przypisać - Zamawiającemu, personelowi Zamawiającego czy innemu Wykonawcy, zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy; 12) zmian będących następstwem działania organów administracji, w szczególności: - przekroczenia zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organ administracji decyzji, zezwoleń itp., - odmowa wydania przez organ administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej; 13) zmian w kolejności i terminach wykonywania robót budowlanych; 14) zmian technologicznych, w szczególności: a) konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, b) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (kategoria gruntu, kurzawka itp.) skutkujących niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, c) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, d) konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 14.4. Zmiany, o których mowa w ust. 14.3. w pkt. 14, lit. b-c, mogą być wprowadzone w sytuacjach odpowiadających przesłankom do udzielenia zamówień dodatkowych oraz w innych sytuacjach, jednakże w tym ostatnim przypadku Zamawiający nie zgodzi się na zwiększenie wynagrodzenia, gdy przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych. Zmiany wskazywane w ust. 14.3. pkt. 14, lit. d, będą wprowadzane wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom. Każda ze wskazanych w ust. 14.3. pkt. 14, lit. a-d zmian może być powiązana z obniżeniem wynagrodzenia na zasadach określonych przez strony. 14.5. Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużenia terminu wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez Wykonawcę; w takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi Wykonawca. 14.6. W celu dokonania zmian zapisów umowy wnioskowanych przez Stronę zobowiązana jest ona pisemnie wystąpić z propozycją zmiany warunków umowy wraz z ich uzasadnieniem. Zmiany te muszą być korzystne lub neutralne dla Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.miasto.tuchola.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Tucholi, Pl. Zamkowy 1, 89-500 Tuchola.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.03.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Tucholi, Pl. Zamkowy 1, 89-500 Tuchola Punkt Obsługi Klienta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z TUCHOLI
- Zakup samochodu osobowego typu Bus 7- miejsc z kierowcą układ napędowy hybrydowy typu plug in dla Technikum Leśnego im. Adama Loreta w Tucholi
- Likwidacja barier transportowych zakup mikrobusa dla Środowiskowego Domu Samopomocy w Tucholi
więcej: przetargi w Tucholi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
- Budowa gospodarczego obiektu budowlanego przeznaczonego na cele gospodarki leśnej - wieża dla nietoperzy na dz. ew. nr 4200/11 obręb Jasionka
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.