Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2016-04-13
Gliwice: Modernizacja instalacji elektrycznej w budynku Szko³y Podstawowej Nr 5 w Gliwicach, ul. ¯wirki i Wigury 85 - 1 etap.
Numer og³oszenia: 85954 - 2016; data zamieszczenia: 13.04.2016
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespó³ Szkolno-Przedszkolny nr 3 w Gliwicach , ul. ¯wirki i Wigury 85, 44-122 Gliwice, woj. ¶l±skie, tel. 32 232 20 56, faks 32 401 19 50.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Inny: jednostka bud¿etowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Modernizacja instalacji elektrycznej w budynku Szko³y Podstawowej Nr 5 w Gliwicach, ul. ¯wirki i Wigury 85 - 1 etap..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia s± roboty budowlane obejmuj±ce: wykonanie modernizacji instalacji elektrycznych, wykonanie instalacji s³abopr±dowych, wykonanie prac towarzysz±cych - w budynku Szko³y Podstawowej Nr 5 przy ulicy ¯wirki i Wigury 85 w Gliwicach - pierwszy etap robót: - modernizacja uk³adu zasilania - wewnêtrzne linie zasilaj±ce, rozdzielnice elektryczne, uk³ad pomiarowy, pod³±czenia istniej±cych obwodów elektrycznych dla kondygnacji nie objêtych niniejszym 1 etapem robót, prace towarzysz±ce budowlane, w tym uzupe³niaj±ce(miejscowe) prace malarskie, uzupe³nienie ok³adzin ¶ciennych, posadzek - modernizacja instalacji elektrycznych i s³abopr±dowych kondygnacji parteru, prace towarzysz±ce budowlane, w tym kompleksowe malowanie pomieszczeñ, uzupe³nienie ok³adzin ¶ciennych, posadzek Podstawowy zakres robót: - demonta¿ istniej±cej instalacji elektrycznej i urz±dzeñ elektrycznych - demonta¿ istniej±cych instalacji s³abopr±dowych - wymiana rozdzielnic elektrycznych - wykonanie kompletnej instalacji gniazd i urz±dzeñ elektrycznych oraz instalacji o¶wietlenia podstawowego, awaryjnego i ewakuacyjnego - wykonanie instalacji s³abopr±dowych - wykonanie prac budowlanych i instalacyjnych towarzysz±cych remontowi instalacji elektrycznych/s³abopr±dowych Ka¿de pomieszczenie, w którym wykonywane bêd± instalacje elektryczne, s³abopr±dowe musi byæ poddane towarzysz±cym pracom budowlanych, instalacyjnym Wykonawca, dodatkowo, w ramach realizacji przedmiotu zamówienia i w ramach zaoferowanej ceny: - wykona zakres prac niezbêdny do prawid³owego u¿ytkowania, nawet nie wyspecyfikowany w przedmiarze robót , a konieczny dla w³a¶ciwego u¿ytkowania przedmiotu zamówienia, - dostarczy wszelkie wyposa¿enie, sprzêt niezbêdne do prawid³owego u¿ytkowania, nawet nie wyspecyfikowany w przedmiarze robót, a konieczny dla w³a¶ciwego u¿ytkowania przedmiotu zamówienia, - pokryje koszty zu¿ycia wody, energii elektrycznej, w wysoko¶ci rycza³towej 2000 z³otych brutto - wykona zabezpieczenie pod³óg i posadzek przed uszkodzeniem, zabrudzeniem, zapyleniem w zwi±zku z realizacj± robót. Zabezpieczenie pod³óg, posadzek winno byæ wykonane z materia³u odpornego na uszkodzenia i zapewniaj±cego w³a¶ciw± ochronê pod³óg, posadzek przez ca³y okres robót - zabezpieczy s±siaduj±ce pomieszczenia przed zapyleniem w zwi±zku z realizacj± robót - na bie¿±co bêdzie utrzymywa³ porz±dek i wykonywa³ prace porz±dkowe - w przypadkach tego wymagaj±cych zapewni zasilanie budynku z agregatu pr±dotwórczego - wykona zabezpieczenie mebli oraz pozostawionego sprzêtu - wyniesienie mebli i wyposa¿enia ponowne wniesienie, zabezpieczenie foli± - wykona profesjonalne prace porz±dkowe (kompleksowe odkurzanie, mycie i sprz±tanie - pomieszczenie gotowe do u¿ytkowania). - wywiezie i podda utylizacji wszelkie odpady, w tym ¼ród³a ¶wiat³a - przeprowadzi wszelkie: próby, badania, odbiory urzêdowe przewidziane przepisami, w tym odbiory operatora systemu dystrybucji/sprzeda¿y energii elektrycznej - pokryje wszelkie koszty wymagane przez: urzêdy, instytucje, w³a¶cicieli sieci uzbrojenia terenu, itp., w tym koszty operatora systemu dystrybucji/sprzeda¿y energii elektrycznej - wykona zakres prac i pokryje wszelkie koszty wynikaj±ce z umowy przy³±czeniowej i warunków technicznych przy³±czenia Tauron wed³ug za³±cznika nr 12 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) - przeka¿e: dokumentacjê powykonawcz±, wszelkie atesty na materia³y i urz±dzenia, Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w nastêpuj±cych opracowaniach: - przedmiar robót - za³±cznik nr 9 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) - dokumentacja projektowa - za³±cznik nr 10 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - za³±cznik nr 11 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) - umowa przy³±czeniowa i warunki techniczne przy³±czenia Tauron - za³±cznik nr 12 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) Przedstawione w powy¿szych, lub innych dokumentach wskazania na urz±dzenia techniczne i materia³y z podaniem producenta nale¿y traktowaæ jako przyk³adowe ze wzglêdu na zasady ustawy Prawo zamówieñ publicznych, a zw³aszcza art. 29 do 31. Podane dok³adne okre¶lenia np. nazwy dostawców, producentów, materia³ów, urz±dzeñ, ich elementów, nie oznaczaj±, ¿e obowi±zkowo nale¿y je zaoferowaæ. Zamawiaj±cy dopuszcza sk³adanie ofert zawieraj±cych rozwi±zania równowa¿ne. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne opisywane przez Zamawiaj±cego, jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego materia³y, urz±dzenia, ich elementy spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego, poprzez np. do³±czenie do oferty katalogów, folderów, opisów technicznych, certyfikatów, atestów oferowanego rozwi±zania równowa¿nego oraz uzyskaæ wszelkie ewentualne uzgodnienia. Wymagany termin gwarancji: min. 36 miesiêcy, max. 72 miesi±ce licz±c od dnia koñcowego odbioru robót, Wymagany termin rêkojmi: min. 36 miesiêcy, max. 72 miesi±ce licz±c od dnia koñcowego odbioru robót. Zamawiaj±cy wymaga aby zaoferowany termin gwarancji i rêkojmi by³ taki sam. Zamawiaj±cy dopuszcza przeprowadzenie przez Wykonawcê (przed z³o¿eniem oferty) wizji lokalnej miejsca robót objêtego przedmiotem zamówienia, po uprzednim uzgodnieniu terminu z Zamawiaj±cym. Inne wymagania: a) wykonawca zastosuje do realizacji przedmiotu zamówienia tylko fabrycznie nowe materia³y, urz±dzenia oraz wyposa¿enie b) przy przygotowaniu oferty i realizacji robót Wykonawca winien uwzglêdniæ specyfikê pracy w czynnych obiektach o¶wiatowych. c) wykonywanie robót jest mo¿liwe od poniedzia³ku do pi±tku, od godziny 7.00 do godziny 16.00. d) praca w soboty i dni wolne wymaga zgody zamawiaj±cego. e) wykonywanie robót musi byæ tak prowadzone, aby by³a zapewniona ci±g³o¶æ pracy placówki Uwaga: Wersja papierowa dokumentacji projektowej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót udostêpniana jest Wykonawcom do wgl±du w siedzibie Zamawiaj±cego. Na wniosek Wykonawcy, za dodatkow± odp³atno¶ci±, Zamawiaj±cy sporz±dzi kserokopiê dokumentacji projektowej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. Dokumenty wymienione w poprzednim zdaniu dostêpne s± bezp³atnie na stronie internetowej http://bip.gliwice.eu w dziale Przetargi/Zamówienia publiczne jednostek miejskich..
II.1.5)
przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych
- Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych
II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.40.00.00 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.31.11.00 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.31.40.00 - Instalowanie urz±dzeñ telekomunikacyjnych .
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 19.08.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiaj±cy nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wykonawcy, których wiedza i do¶wiadczenie pozwoli na prawid³owe wykonanie zamówienia, to znaczy - Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert -a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie - zrealizowa³ a) co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na remoncie, lub wykonaniu instalacji elektrycznych, o warto¶ci brutto nie mniejszej ni¿ 200 000 z³otych b) co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na remoncie, budowie , przebudowie pomieszczeñ/budynku, o warto¶ci brutto nie mniejszej ni¿ 20 000 z³otych. Ocena spe³niania tego warunku odbêdzie siê na podstawie o¶wiadczenia - ZA£¡CZNIK NR 2, wykazu robót budowlanych -ZA£¡CZNIK NR 4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia musz± dostarczyæ dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e ³±cznie spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu
III.3.3) Potencja³ techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wykonawcy, których potencja³ techniczny pozwoli na prawid³owe wykonanie zamówienia, to znaczy - Ocena spe³niania tego warunku odbêdzie siê na podstawie o¶wiadczenia - ZA£¡CZNIK NR 2. W przypadku podmiotów dzia³aj±cych wspólnie potencja³ techniczny podlega sumowaniu.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy dysponuj± lub bêd± dysponowaæ osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, to znaczy - Wykonawca musi dysponowaæ: a) osob± kierownika robót posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych i wpisan± do w³a¶ciwej Izby In¿ynierów Budownictwa - je¿eli odrêbne przepisy nak³adaj± obowi±zek takiego wpisu b)osob± kierownika robót, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej i wpisan± do w³a¶ciwej Izby In¿ynierów Budownictwa - je¿eli odrêbne przepisy nak³adaj± obowi±zek takiego wpisu c) osob± posiadaj±c± ¶wiadectwo kwalifikacyjne typ E wydane przez Stowarzyszenie Elektryków Polskich d) osob± posiadaj±c± ¶wiadectwo kwalifikacyjne typ D wydane przez Stowarzyszenie Elektryków Polskich W przypadku podmiotów dzia³aj±cych wspólnie osoby zdolne do wykonania zamówienia podlegaj± sumowaniu.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na prawid³owe wykonanie zamówienia, to znaczy - Ocena spe³niania tego warunku odbêdzie siê na podstawie o¶wiadczenia - ZA£¡CZNIK NR 2. W przypadku podmiotów dzia³aj±cych wspólnie potencja³ ekonomiczny i finansowy podlega sumowaniu.
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
- wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
- lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJ¡CYCH, ¯E OFEROWANE DOSTAWY, US£UGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJ¡ OKRE¦LONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, ¿e oferowane roboty budowlane, dostawy lub us³ugi odpowiadaj± okre¶lonym wymaganiom nale¿y przed³o¿yæ:
inne dokumenty
Wykonawca mo¿e polegaæ na wiedzy i do¶wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolno¶ciach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowi±zany jest udowodniæ zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Przyk³adowy wzór zobowi±zania podmiotu trzeciego stanowi ZA£¡CZNIK NR 7 do SIWZ. Pisemne zobowi±zanie lub inne dokumenty musz± zawieraæ informacje dotycz±ce co najmniej: - zakresu dostêpnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,- sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia,- charakteru stosunku, jaki bêdzie ³±czy³ wykonawcê z innym podmiotem,- zakresu i okresu udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwi±zane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - gwarancja i rêkojmia - 10
IV.2.2)
przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której bêdzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
Zamawiaj±cy przewiduje istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy pod nastêpuj±cymi warunkami: Zamawiaj±cy okre¶la nastêpuj±ce warunki, w jakich przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian zawartej umowy. Dopuszcza siê zmiany postanowieñ zawartej umowy w przypadkach: 1) dzia³ania si³y wy¿szej i wynikaj±cej z tego zmiany terminu wykonania robót, 2) wyj±tkowo niesprzyjaj±cych warunków fizycznych, b±d¼ atmosferycznych i wynikaj±cej z tego zmiany terminu wykonania robót, 3) wyst±pienia obiektywnych przes³anek zaakceptowanych przez Zamawiaj±cego i wynikaj±cej z tego zmiany terminu wykonania robót, 4) nadzwyczajnych zdarzeñ gospodarczych niezale¿nych od Zamawiaj±cego, których Zamawiaj±cy nie móg³ przewidzieæ w chwili zawarcia umowy i wynikaj±cej z tego zmiany terminu wykonania robót, 5) decyzji s³u¿b konserwatorskich lub Nadzoru budowlanego maj±cych wp³yw na przesuniêcie terminu realizacji robót takich jak wstrzymanie budowy, konieczno¶æ wykonania prac archeologicznych (badañ archeologicznych), 6) wyst±pienia zdarzeñ na które strony nie maj± wp³ywu, a które uniemo¿liwiaj± przy normalnym tempie prac wykonanie umowy w terminie i wynikaj±cej z tego zmiany terminu wykonania robót, 7) zawieszenia przez Zamawiaj±cego wykonania czê¶ci lub ca³o¶ci robót i wynikaj±cej z tego zmiany terminu wykonania robót 8) braków lub wad w dokumentacji projektowej lub innych dokumentach budowy i wynikaj±cej z tego zmiany terminu wykonania robót, 9) rezygnacji z wykonania czê¶ci robót i wykonanie robót zamiennych oraz wynikaj±cej z tego zmiany terminu wykonania robót i warto¶ci wynagrodzenia umownego, 10) zmiany zakresu robót wynikaj±cych z decyzji administracyjnych i wykonanie robót zamiennych oraz wynikaj±cej z tego zmiany terminu wykonania robót i warto¶ci wynagrodzenia umownego, 11) wyst±pienia zamówieñ dodatkowych niezbêdnych do prawid³owego wykonania realizowanego zamówienia podstawowego, których wykonanie sta³o siê konieczne na skutek sytuacji niemo¿liwej wcze¶niej do przewidzenia i wynikaj±cej z tego zmiany terminu wykonania robót, 12) zmian bêd±cych nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego i wynikaj±cej z tego zmiany terminu wykonania robót, 13) zmian wynikaj±cych z konieczno¶ci wykonania robót niezwi±zanych bezpo¶rednio z przedmiotem umowy i nieprzewidywalnych, których brak wykonania uniemo¿liwia lub utrudnia prawid³owe wykonanie przedmiotu umowy i wynikaj±cej z tego zmiany terminu wykonania robót, 14) odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególno¶ci istnienie niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych, sieci lub instalacji i wynikaj±cej z tego zmiany terminu wykonania robót, 15) skrócenia terminu realizacji przedmiotu umowy - na wniosek Wykonawcy, 16) zmiany przedstawicieli uczestników procesu inwestycyjnego, 17) nieterminowego przekazania placu budowy, lub poszczególnych frontów robót i wynikaj±cej z tego zmiany terminu wykonania robót 18) zmiany technologii wykonania robót, lub zmiana materia³ów, je¿eli nowe rozwi±zania bêd± korzystne dla Zamawiaj±cego, przy zachowaniu niepogorszonych standardów jako¶ciowych, 19) aktualizacji rozwi±zañ projektowych z uwagi na postêp technologiczny, zmian obowi±zuj±cych przepisów, warunków uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót, bezpieczeñstwa pracy, a tak¿e zmian wynikaj±cych z innych nieprzewidywalnych istotnych okoliczno¶ci 20) zmiany zakresu robót przeznaczonych do wykonania przez podwykonawcê, 21) wprowadzenie lub zmiana podwykonawcy dot. zakresu robót przeznaczonych do wykonania przez podwykonawcê, pomimo, ¿e w ofercie opracowanej na potrzeby prowadzonego postêpowania Wykonawca nie przedstawi³ zakresu robót, który powierzy podwykonawcom, w przypadku wyst±pienia zmian w tym zakresie - na wniosek Zamawiaj±cego lub Wykonawcy, 22) obni¿enie warto¶ci wynagrodzenia umownego w przypadku, gdy zakres prac opisany w dokumentacji przetargowej ze wzglêdów technicznych, ekonomicznych lub formalno - prawnych nie bêdzie konieczny do wykonania 23) w przypadku zmiany w obowi±zuj±cych przepisach mo¿liwa jest zmiana tre¶ci umowy w tym zakresie, 24) wprowadzenie zmiany w danych Wykonawcy lub Zamawiaj±cego wynikaj±cych z dokumentów rejestrowych, 25) niezawinionych przez Wykonawcê opó¼nieñ w uzyskaniu wymaganych pozwoleñ, uzgodnieñ, decyzji lub opinii innych organów, niezbêdnych do uzyskania koniecznych pozwoleñ i wynikaj±cej z tego zmiany terminu wykonania robót 26) poprawy jako¶ci lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robót budowlanych, dostaw, materia³ów lub zmiany technologii, 27) zmiany przepisów prawa w trakcie realizacji zamówienia, powoduj±cych konieczno¶æ dostosowania dokumentacji, 28) niezawinionych przez Wykonawcê opó¼nieñ w uzyskaniu pozwolenia na u¿ytkowanie i uruchomieniu obiektu, 29) zmiany przepisów prawa istotnych dla postanowieñ zawartej umowy, 30) wniosku Wykonawcy o cesje wierzytelno¶ci na rzecz podwykonawcy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.gliwice.eu w dziale Przetargi/Zamówienia publiczne jednostek miejskich.
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Zespó³ Szkolno-Przedszkolny Nr 3, ul. ¯wirki i Wigury 85, 44-122 Gliwice.
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 28.04.2016 godzina 09:00, miejsce: Zespó³ Szkolno-Przedszkolny Nr 3, ul. ¯wirki i Wigury 85, 44-122 Gliwice.
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- Zawarcie umów ramowych na wykonanie us³ug w zakresie opracowania dokumentacji technicznych niezbêdnych do naprawy szkód wyrz±dzonych ruchem zak³adu górniczego Oddzia³ KWK So¶nica z podzia³em na 4 zadania.
- Dostawa czê¶ci zamiennych do przeno¶ników zgrzeb³owych - NOWOMAG dla Polskiej Grupy Górniczej S.A. Oddzia³ KWK So¶nica - nr grupy nr 292-10-03
- Czyszczenie separatorów ropopochodnych, t³uszczu, skrobi, neutralizatorów oraz opró¿nianie, transport i przetworzenie pozyskanych odpadów z terenów administrowanych przez 4 WOG w Gliwicach.
- ¦wiadczenie us³ug pocztowych dla Powiatowego Urzêdu Pracy w Gliwicach w 2025r.
- Organizacja i przeprowadzenie kursów jêzykowych
- Naprawa wewnêtrznych, betonowych: ¶cian, stropu, dna i s³upa w dwóch zbiornikach wody pitnej dla NIO-PIB Oddzia³u w Gliwicach
wiêcej: przetargi w Gliwicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa ¿³obka w miejscowo¶ci Brze¼no gmina Krzymów, ul. Sienna, 62-513 Krzymów
- Remont klatek schodowych budynków przy ul. Lotniczej 22 i ul. Pomorskiej 19 we Wroc³awiu.
- Budowa ulic na terenie miasta I³awa
- SZP/242-237/2024 Czê¶ciowy remont i konserwacja elewacji zachodniej budynku Politechniki Wroc³awskiej w Jeleniej Górze przy pl. Piastowskim 25
- Budowa budynku kszta³cenia praktycznego dla Zespo³u Szkó³ Ogólnokszta³c±cych i Zawodowych w Zagórowie - roboty budowlane
- "Budowa Klubu Dzieciêcego w Rogó¼nie"
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.