Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-04-20
Warszawa: Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków Czajka (część ściekowa i przygotowanie osadów do utylizacji) - Plac awaryjnego magazynowania osadu odwodnionego - Etap II.
Numer ogłoszenia: 86388 - 2011; data zamieszczenia: 20.04.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m. st. Warszawie S.A. , Plac Starynkiewicza 5, 02-015 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 4455317, 18, 19, faks 22 4455315.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpwik.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków Czajka (część ściekowa i przygotowanie osadów do utylizacji) - Plac awaryjnego magazynowania osadu odwodnionego - Etap II..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie budowy: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie utwardzonego i skanalizowanego placu o powierzchni około 20 695 m2 przeznaczonego do awaryjnego magazynowania osadu odwodnionego wytworzonego przez obecnie funkcjonującą oczyszczalnię. Projektowana konstrukcja nawierzchni jest przeznaczona dla obciążenia ruchem KR2, Płyta fundamentowa o grubości od 29cm do 35cm wykończona jest warstwą ścieralną z betonu asfaltowego. Wygrodzenie placu stanowią ściany oporowe w konstrukcji żelbetowej monolitycznej o wymiarach: grubość 25 cm, wysokośći od 2,5 do 2,7 m, posadowionych 1,0 m poniżej projektowanego terenu. Łączna długość ścian oporowych to około 500m. Odwodnienie terenu zaprojektowane zostało poprzez spadki do ścieków, w których rozmieszczone są wpusty. Ścieki zlokalizowane są dookoła placu w odległości 0,75m od muru (krawędzi placu) oraz wzdłuż krawędzi drogi obsługującej teren. Ścieki należy wykonać z prefabrykatów. Zakres Robót obejmuje również roboty odtworzeniowe, próby i usunięcie jakichkolwiek wad w Robotach oraz wszelkie czynności niezbędne do przeprowadzenia przez Wykonawcę w celu oddania Robót do normalnej eksploatacji i przekazania ich Zamawiającemu. Roboty realizowane będą zgodnie z Warunkami Kontraktowymi dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowalnych projektowanych przez zamawiającego- pierwsze wydanie w języku angielskim 1999, przygotowane i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów (Federation Internationale des Ingenieurs-Conseils - FIDIC) oraz drugie wydanie angielsko-polskie 2004 r. (SIDIR). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w części III SIWZ..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.27 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 150 000 PLN Słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedno zamówienie na roboty budowlane, których przedmiotem były roboty drogowe, o wartości robót równej lub większej od równowartości 500.000,00 zł bez podatku VAT z podaniem ich wartości oraz miejsca wykonania. Ocena spełniania przedstawionych warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wskażą, co najmniej 1 osobę, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, tj. będzie pełnić funkcję Kierownika Budowy, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności drogowej do kierowania robotami budowlanymi wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (lub odpowiednie uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie robót drogowych, wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia oraz posiadającą co najmniej: *1 rok doświadczenia zawodowego jako kierownik budowy lub *2 lata doświadczenia zawodowego jako kierownik robót drogowych Ocena spełniania przedstawionych warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a) są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę stanowiącą co najmniej równowartość 2.000.000,00 zł. b) posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową, w wysokości nie mniejszej niż równowartość kwoty 2.000.000,00 zł. Ocena spełniania przedstawionych warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - oryginał pełnomocnictwa określający jego zakres, podpisany przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa dokument musi być poświadczony notarialnie, b) w przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oryginał pełnomocnictwa, do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa dokument musi być poświadczony notarialnie
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Konieczność wprowadzenia zmian będzie: 1) Następstwem wystąpienia w czasie realizacji Kontraktu na Roboty robót zamiennych, gdy : a) wystąpiła niezgodność stanu istniejącego z dokumentacją projektową; b) przyjęta w dokumentacji projektowej technologia wykonania prac jest niemożliwa do realizacji ze względu na w szczególności nie zainwentaryzowane istniejące uzbrojenie podziemne lub inne nieprzewidziane w dokumentacji projektowej przeszkody, zmiany w dokumentacji projektowej wprowadzone przez instytucje miejskie w momencie przystąpienia lub po rozpoczęciu realizacji Kontraktu, itp.; c) wystąpiła uzasadniona konieczność zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych; 2) następstwem rezygnacji z części Robót, jeżeli taka rezygnacja będzie niezbędna dla prawidłowej realizacji Kontraktu; wówczas skutkować będzie to także zmniejszeniem Ceny Kontraktowej o wartość niewykonanych Robót; 3) następstwem zawieszenia robót budowlanych przez Zamawiającego na wniosek Inżyniera lub decyzji organów administracji państwowej lub samorządowej lub niedopełnienia przez Zamawiającego innych zobowiązań przewidzianych niniejszym Kontraktem; 2. Jeżeli Czas na Ukończenie (Robót) określony w Kontrakcie na Roboty ulegnie zmianie z przyczyn niezależnych od Wykonawcy Robót takich jak: 1) znaleziska archeologiczne skutkujące wstrzymaniem Robót lub wykonaniem robót dodatkowych nie ujętych w zamówieniu podstawowym; 2) znaleziska z czasów wojen; uzbrojenie, niewypały, niewybuchy, pojedyncze lub masowe groby itp.; 3) wynikających z definicji siły wyższej podanej w Ogólnych Warunkach Kontraktu FIDIC - Czerwona Książka; 4) wystąpienie w trakcie realizacji Kontraktu na Roboty nie zainwentaryzowanego istniejącego uzbrojenia podziemnego, oraz zmiany w dokumentacji projektowej wprowadzone przez instytucje miejskie; 5) Ze względu na fakt, że z technologicznego punktu widzenia prace drogowe i inne roboty konstrukcyjno-budowlane nie mogą być realizowane w temperaturze otoczenia niższej niż 0,00 o C, strony dopuszczają możliwość wydłużenia Kontraktu na Roboty o tyle dni o ile zanotowano w/w warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie prac, pod warunkiem, że zostały zanotowane pomiędzy godzinami 7.00-19.00 i potwierdzone przez Inżyniera Kontraktu Inspektora Nadzoru wpisem do Dziennika Budowy danego dnia roboczego. 3. Nastąpi zmiana powszechnie obowiązującego obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia; 4. Konieczność wprowadzenia zmian do Kontraktu będzie następstwem zmiany stawki urzędowej podatku VAT, przy czym zmianie ulegnie kwota podatku VAT i kwota brutto. 5. Konieczność wprowadzenia zmian do Kontraktu będzie następstwem Zawieszenia Robót przez Zamawiającego. 6. Konieczność wprowadzenia zmian do Kontraktu będzie następstwem wystąpienia w trakcie realizacji Kontraktu, robót dodatkowych, nie objętych zamówieniem podstawowym, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 5) u.p.z.p. 7. Konieczność wprowadzenia zmian do Kontraktu będzie dotyczyć treści o charakterze informacyjnym, instrukcyjnym, informacyjno-instukcyjnym, niezbędnych do sprawnej realizacji Kontraktu, w szczególności zmian dotyczących zmiany numeru rachunku bankowego Wykonawcy lub Zamawiającego, zmiany osób upoważnionych do komunikowania się, zmiany osób odpowiedzialnych za prowadzenie prawidłowej realizacji Kontraktu wraz z adresami, numerami telefonów, telefaksów, adresów poczty elektronicznej itp.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mpwik.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawa SA, ul. Plac Starynkiewicza 5, Warszawa pok. 313.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.05.2011 godzina 13:30, miejsce: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawa SA, ul. Plac Starynkiewicza 5, Warszawa, pok. 313.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 Projekt nr POIS.01.01.00-00-204 09 pn. Zaopatrzenie w wodę i oczyszczanie ścieków w Warszawie - Faza IV W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 ustawy, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny, kadrowy, wiedza i doświadczenie, a także sytuacja ekonomiczna i finansowa. Natomiast brak podstaw wykluczenia w zakresie okoliczności wskazanych w art. 24 ust. 1 ustawy będzie oceniany w odniesieniu do każdego z wykonawców niezależnie od sposobu złożenia oświadczenia o braku podstaw wykluczenia. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, należy do oferty dołączyć dokumenty zaznaczone w pkt III.4.2 Ogłoszenia (z wyłączeniem oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia), przez każdy z podmiotów występujących wspólnie W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, należy do oferty dołączyć dokumenty zaznaczone w pkt. III.4.1 Ogłoszenia (z wyłączeniem oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu), przez przynajmniej jeden z podmiotów występujących wspólnie (każdy dokument może dotyczyć innego podmiotu występującego wspólnie). W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, należy do oferty dołączyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, wspólne lub przez każdy z podmiotów występujących wspólnie. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, winno zostać złożone w oryginale. Pozostałe dokumenty wymienione powyżej winny zostać złożone w formie oryginałów lub poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca zobowiązany jest złożyć odpowiednie dokumenty, o których mowa w § 2 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2009 r., poz. 266, poz. 1817). - zwane dalej: Rozporządzeniem w sprawie rodzajów dokumentów. Zgodnie z treścią art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu i lub potencjale technicznym i lub osobach zdolnych do wykonania zamówienia i lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności: a) przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Zgodnie z art. 26 ust. 2c ustawy, jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanych w pkt III. 3.5) Ogłoszenia warunków. W celu przeliczenia na PLN wszystkich wartości i danych finansowych podanych w innych walutach, Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) aktualny na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłaszany w sposób przewidziany w § 8 uchwały Zarządu NBP nr 51 2002 z dnia 23 września 2002 roku w sprawie sposobu wyliczania i ogłaszania bieżących kursów walutowych (Dz.U. NBP z dnia 29 września 2002 roku, z późn. zm.) Zgodnie z art. 23 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), dalej zwana ,,ustawą. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zawarli i umowę regulującą współpracę tych Wykonawców i przedłożyli tę umowę Zamawiającemu wraz z zabezpieczeniem należytego wykonania Kontraktu..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa 2 wózków akumulatorowych
- Modernizacja obiektu ZOS Koncertowa polegająca na przebudowie wejścia głównego w zakresie dostosowania dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz remoncie niecki basenowej w Warszawie.
- Modernizacja obiektu ZOS Koncertowa przy ul. Koncertowej 4 polegająca na przebudowie wejścia głównego w zakresie dostosowania dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz remoncie niecki basenowej.
- Opracowanie lub aktualizacja wytycznych oraz wykonanie oceny stanu jednolitych części wód powierzchniowych dla których nie było możliwości wykonania oceny ......
- Remont okien w pokojach studenckich wraz z częściową wymianą, montaż rolet w pokojach studenckich w budynku Domu Studenta nr 2 UW przy ul. Żwirki i Wigury 95/97, 02-089 Warszawa
- Modernizacja instalacji wodociągowej przeciwpożarowej
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej na ul. Przedszkolnej i ul. Ks. A. Zarzyckiego w Opatowie
- "Budowa drogi wewnętrznej nr ewid. dz. 603 w miejscowości Straszków"
- Przebudowa oczyszczalni ścieków w ramach projektu: "POPRAWA GOSPODARKI WODNO-ŚCIEKOWEJ W GMINIE PISZCZAC - ETAP II"
- Zaprojektowanie wraz z budową zatok postojowych wzdłuż ul. Strzałowej w Toruniu
- Remont odcinków ulic Słowackiego oraz Skierniewickiej w Rawie Mazowieckiej
- Opracowanie dok. proj., uzyskanie pozw. na budowę i wykonanie robót bud.-montaż. wraz z uzyskaniem pozw. na użytk. w zakresie przebudowy i rozbud. węzła przesiadk. i parkingu w Kobierzycach ...
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.