Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-03-20
Słupno: PEŁNIENIE NADZORU INWESTORSKIEGO NAD REALIZACJĄ INWESTYCJI PLANOWANYCH DO REALIZACJI W LATACH 2012-2014 NA TERENIE GMINY SŁUPNO
Numer ogłoszenia: 87164 - 2012; data zamieszczenia: 20.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Słupno , ul. Miszewska 8A, 09-472 Słupno, woj. mazowieckie, tel. 024 2619529, faks 024 2612977.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.slupno.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PEŁNIENIE NADZORU INWESTORSKIEGO NAD REALIZACJĄ INWESTYCJI PLANOWANYCH DO REALIZACJI W LATACH 2012-2014 NA TERENIE GMINY SŁUPNO.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2010r., Nr 243 poz. 1623), nad realizacją inwestycji planowanych do realizacji w latach 2012-2014 na terenie gminy Słupno w specjalnościach: a) konstrukcyjno - budowlanej, b) drogowej, c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, d) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Zamawiający szacuje, że wartość robót budowlano - montażowych realizowanych przez gminę w skali roku budżetowego stanowić będzie kwotę ca brutto 7 mln. Wielkość ta może ulec zmianie na plus bądź na minus w zależności od podjętych uchwał budżetowych w kolejnych latach. W celu porównania złożonych ofert Wykonawca przy obliczeniu ceny winien uwzględnić nadzór na robotami budowlano - montażowymi o wartości brutto 7 mln zł. z podaniem wskaźnika procentowego przyjętego do obliczenia ceny ofertowej. Powyższy sposób określenia ceny ofertowej służyć będzie Zamawiającemu wyłącznie do porównania złożonych ofert. Wskaźnik przyjęty do obliczenia ww. ceny za usługę nadzoru stanowił będzie podstawę do rozliczeń pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i będzie stały przez cały okres trwania nadzoru. Zadania inwestycyjne, nad którymi pełniony będzie nadzór inwestorski związane są z: a) budownictwem kubaturowym, w tym roboty ogólnobudowlane oraz instalacyjne sanitarne i elektryczne, b) budową dróg wraz z infrastrukturą towarzyszącą, c) budową sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej oraz elektrycznej. Ogólne obowiązki Wykonawcy: 1. Koordynacja i Nadzór nad realizacją zadań inwestycyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego (ustawa z dnia 07.07.1994 - tekst jednolity Dz.U. z 2010r., Nr 243 poz. 1623), przepisami polskiego prawa oraz zgodnie z ostateczną decyzją o pozwoleniu na budowę, dokumentacją projektową i umową z wykonawcą o roboty budowlane. 2.Udział w pracach komisji przetargowych w charakterze Członka Komisji w tym sprawdzanie pod względem merytorycznym ofert złożonych w przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych. 3. Wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych oraz w zakresie prawidłowości rozliczeń finansowych, związanych z realizacją robót budowlanych. 4. Zapewnienie stałej wymiany informacji z Zamawiającym oraz koordynacja swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego. 5. W przypadku prac modernizacyjnych i remontowych współdziałanie z Zamawiającym w celu określenia zakresu robót do wykonania wraz z analizą kosztów. Szczegółowy zakres zamówienia oraz warunki jego realizacji zawierają: a) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, stanowiący Załącznik Nr 1 do SIWZ, b) Istotne postanowienia umowy, stanowiące Załącznik Nr 7 do SIWZ. Prace objęte przedmiotem zamówienia winny być wykonane zgodnie z warunkami zawartymi w SIWZ oraz Istotnymi postanowieniami umowy. Gwarancja na prawidłowe wykonanie usługi kończy się wraz z upływem okresu gwarancji wykonawcy robót budowlanych podlegających nadzorowi. Należy przez to rozumieć, że dla zadań zakończonych w grudniu 2014r. okres gwarancji na prawidłowe wykonanie usługi kończy się w grudniu 2017r. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy sprawującego nadzór inwestorski w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010r., Nr 243 poz. 1623), nad wykonywaniem robót budowlanych planowanych do realizacji w latach 2012-2014 na terenie gminy Słupno, w specjalnościach: a) konstrukcyjno - budowlanej, b) drogowej, c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, d) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Obowiązki Wykonawcy w okresie poprzedzającym realizację budowy: 1. Każdorazowe zapoznanie się z dokumentacją projektową - kosztorysową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, z umową o wykonanie robót budowlanych, warunkami pozwolenia na budowę jak również z istniejącymi urządzeniami. 2. Współpraca z Zamawiającym w zakresie prowadzonych postępowań, w tym w szczególności: a) udział w pracach komisji przetargowych w charakterze Członka Komisji, w tym sprawdzanie pod względem merytorycznym ofert złożonych w przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych; b) udział w konsultacjach z Zamawiającym w sprawie ewentualnych odwołań i skarg do sądu, w tym przygotowywanie niezbędnych pisemnych uzasadnień zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane; c) pisemne przygotowanie dla Zamawiającego niezbędnych opinii i analiz dotyczących wszelkich aspektów złożonych ofert; 3. Opracowanie i przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy schematu organizacyjnego zespołu Wykonawcy wraz ze szczegółowym zakresem obowiązków i uprawnień jakie zamierza powierzyć poszczególnym członkom zespołu wraz z wskazaniem koordynatora zespołu nadzoru. 4. Każdorazowo przed rozpoczęciem realizacji zadania dostarczenie oświadczeń inspektorów nadzoru wszystkich wymaganych dla danego zadania branż stwierdzających przyjęcie obowiązków inspektorów nadzoru. 5. Opiniowanie harmonogramów rzeczowo - finansowych robót przedstawionych przez Wykonawców robót budowlanych. Obowiązki Wykonawcy na etapie prowadzenia robót budowlanych: 1. Każdorazowe przygotowanie dokumentów do powiadomienia organu nadzoru budowlanego o terminie rozpoczęcia robót budowlanych. 2. W razie takiej potrzeby ścisła współpraca z projektantami pełniącymi nadzór autorski. 3. Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową, w szczególności z projektami budowlanymi, projektami wykonawczymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz pozwoleniem na budowę. 4. Nadzorowanie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów zgodnie z wymaganiami dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, wiedzą techniczną i praktyką inżynierską. 5. Przeprowadzanie kontroli robót budowlanych w częstotliwości zapewniającej skuteczny nadzór oraz potrzeby Zamawiającego i wykonawcy robót. 6. Dostosowanie czasu pracy do czasu pracy wykonawcy robót i wymagań Zamawiającego. 7. W razie pilnej konieczności Wykonawca zobowiązany jest stawić się na placu budowy niezwłocznie , nie później niż w ciągu 4 godzin od otrzymania informacji. 8. Poszczególni inspektorzy nadzoru mają prawo dokonywać zapisu w dzienniku wyłącznie w zakresie powierzonych im czynności nadzoru. 9. Organizacja nadzoru w sposób zapewniający terminowość dokonywanych odbiorów robót i prób technicznych, eliminując możliwość powstawania opóźnień w realizacji. 10. Kontrolowanie przestrzegania na budowie zasad bezpieczeństwa pracy, ppoż. i utrzymania porządku. 11. Wstrzymywanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy zawartej przez Zamawiającego z wykonawcą robót i niezwłocznego pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o tym fakcie. 12. Kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika robót. 13. W czasie każdorazowego pobytu na budowie inspektor nadzoru ma obowiązek dokonania bieżącego przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzenia swojej obecności i wykonywanych czynności stosownym wpisem. 14. Wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem w dzienniku budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia wyników badań dotyczących prowadzonych robót budowlanych. 15. Żądanie od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową lub pozwoleniem na budowę. 16. W razie konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych Wykonawca działając ściśle w porozumieniu z Zamawiającym spisuje z kierownikiem budowy i przedstawicielem Zamawiającego protokół konieczności, podając przybliżony koszt tych robót i występuje z wnioskiem do Zamawiającego w sprawie ich wykonania oraz opracowania, w miarę potrzeby, dla tych robót niezbędnej dokumentacji projektowo - kosztorysowej. 17. W razie potrzeby wykonania robót dodatkowych, wynikających z konieczności zapobieżenia bezpośredniemu niebezpieczeństwu, zabezpieczenia robót już wykonanych lub uniknięcia strat, Wykonawca jest obowiązany podjąć wiążącą wykonawcę robót decyzję co do natychmiastowego wykonania takich robót dodatkowych. O powziętej decyzji Wykonawca zawiadamia niezwłocznie Zamawiającego. 18. Wykonawca ma obowiązek stwierdzenia aktualnego stanu robót w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach, gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilości i wartości robót w zakresie niezbędnym do rozliczeń z Zamawiającym. 19. Wykonawca ma obowiązek sprawdzanie kosztorysów ewentualnych robót dodatkowych pod względem merytorycznym i formalno- prawnym. 20. Kontrola zabezpieczenia obiektów zabytkowych w wypadku ich odkrycia i niezwłoczne zawiadomienie właściwego konserwatora zabytków. 21. W porozumieniu z Zamawiającym każdorazowo zawiadamianie właściwego organu nadzoru budowlanego o wypadkach naruszenia prawa budowlanego, dotyczących bezpieczeństwa budowy i ochrony środowiska a także o rażących nieprawidłowościach lub uchybieniach technicznych. 22. Reprezentowanie Zamawiającego na jego wniosek w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z realizacją robót budowlanych. 23. Zatwierdzanie, po uzgodnieniu z Zamawiającym, materiałów i urządzeń przewidzianych do zastosowania, przez wykonawcę robót budowlanych, zgodnych z umową i dokumentacją projektową. 24. Kontrola i przechowywanie dokumentów jakości, aprobat technicznych, deklaracji zgodności, atestów, protokołów badań, protokołów pomiarów, instrukcji obsługi w celu niedopuszczenia do zastosowania materiałów wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w budownictwie w Polsce. Ocena ich zgodności z dokumentacją projektową a w przypadku zastosowania przez wykonawcę robót materiałów i urządzeń równoważnych ocena ich równoważności z przewidzianymi w dokumentacji technicznej w uzgodnieniu z nadzorem autorskim i Inwestorem. 25. Sprawdzanie autentyczności wymienionych powyżej dokumentów. 26. Organizowanie i przewodniczenie w cotygodniowych (a w przypadku wystąpienia potrzeby - częściej) naradom dotyczącym postępu robót, w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację robót budowlanych stron oraz sporządzanie protokołów z tych narad oraz przekazywanie ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie do 5 dni od dnia narady. 27. Organizowanie narad technicznych oraz sporządzanie protokołów z tych narad, przekazywanie ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie do 5 dni od dnia narady. 28. Bieżące egzekwowanie ustaleń z narad dotyczących postępu prac oraz narad technicznych. 29. Monitorowanie postępu robót pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i czasowym, sprawdzanie ich zaawansowania z obowiązującym harmonogramem rzeczowo -finansowym i udzielanie wszystkich niezbędnych informacji w tym zakresie. 30. Nakazywanie Wykonawcy robót budowlanych wykonanie dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości po uprzedniej akceptacji Zamawiającego. 31. Zatwierdzenie rysunków wykonawczych i warsztatowych sporządzonych przez wykonawcę robót i ich archiwizowanie. 32. Zatwierdzanie dokumentacji powykonawczej sporządzonej przez wykonawcę robót i ich archiwizowanie. 33. Sprawdzanie zestawień ilości i wartości wykonanych robót po zakończonym etapie robót, będących podstawą do rozliczeń finansowych Zamawiającego z Wykonawcą robót, na podstawie harmonogramu rzeczowo - finansowego w terminie 5 dni od przedłożenia stosownych dokumentów przez Wykonawcę robót. 34. Wykonawca jest obowiązany wykazywać inicjatywę osiągania oszczędności i obniżki kosztów budowy oraz ujawniania występujących na nadzorowanej budowie nieprawidłowości i przeciwdziałania im, powiadamiając i współdziałając przy tym z Zamawiającym. 35. Zatwierdzanie przedstawionych metod wykonania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe i zabezpieczające zaproponowane przez Wykonawcę robót; 36. Nadzorowanie przeprowadzonych prób i rozruchów oraz weryfikacji i zatwierdzania opracowanych przez wykonawcę robót budowlanych instrukcji eksploatacyjnych, w celu ułatwienia przekazania Zamawiającemu obiektu do eksploatacji. 37. Dokonywanie bez zbędnej zwłoki odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu i dokumentowanie tych czynności. 38. Sprawdzanie wykonanych robót i powiadomienia Wykonawcy robót o wykrytych wadach, określenie zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych. 39. Sporządzanie pisemnego poświadczenia o usunięciu wad przez Wykonawcę robót. 40. Przeprowadzenie odbiorów częściowych, zanikających oraz odbioru warunkowego i końcowego robót, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów wymaganych do odbioru. 41. Poświadczanie terminu zakończenia robót. 42. Sprawdzenie i przekazanie Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów i innych dokumentów przygotowanych przez Wykonawcę robót po zakończeniu robót. 43. Informowanie Zamawiającego z odpowiednim wyprzedzeniem o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót oraz podejmowanych działaniach zapobiegawczych i naprawczych. 44. Doradzania Zamawiającemu w zakresie roszczeń i sporów z Wykonawcą robót oraz w zakresie problemów mogących się pojawić podczas prowadzenia robót budowlanych. 45. Powiadomienie Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy. Obowiązki Wykonawcy związane z odbiorem obiektu lub robót i uzyskaniem pozwolenia na Użytkowanie: 1. Przeprowadzenie kontroli przed odbiorem końcowym oraz przygotowanie listy wad oraz innych brakujących dokumentów, które miały być złożone zgodnie z umową przez wykonawcę robót. 2. Po zakończeniu robót Wykonawca potwierdza w dzienniku budowy zapis kierownika budowy o gotowości do odbioru oraz należyte uporządkowanie terenu budowy. 3. Zweryfikowanie i zatwierdzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej, a następnie dostarczenia jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją związaną z nadzorowaną budową w formie ustalonej z Zamawiającym. 4. Współdziałanie z Wykonawcą robót i Zamawiającym w celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na Użytkowanie. 5. Opiniowanie i wskazywanie sposobu załatwienia wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją zadania. 6. Udział Wykonawcy w odbiorze po 30 dniach od bezusterkowego odbioru końcowego nadzorowanych robót budowlanych. Obowiązki Wykonawcy związane z rozliczaniem robót budowlanych 1. Rozliczenie umowy o roboty budowlane w przypadku jej zakończenia lub w przypadku wypowiedzenia jej Wykonawcy robót. 2. Szacowanie i weryfikowanie robót dodatkowych zaproponowanych przez Wykonawcę, w zakresie rzeczowym i finansowych. 3. Kontrola prawidłowości zafakturowanych robót. 4. Każdorazowe sprawdzanie obmiarów stanowiących podstawę rozliczeń tj. sprawdzanie kosztorysów pod względem merytorycznym i formalno - rachunkowym (podstawę wystawienia faktur stanowiąc protokoły odbioru robót, obmiary oraz kosztorysy powykonawcze podpisane i sprawdzone przez inspektorów nadzoru i przedstawicieli inwestora. Czynności te inspektor nadzoru winien wykonać w terminie 5 dni od zgłoszenia zapisem w dzienniku budowy przez wykonawcę wykonania robót)..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.01.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, że posiada doświadczenie zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia, tj. że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał usługi polegające na świadczeniu nadzoru nad realizacją robót w specjalnościach i ilości wymaganych poniżej: 1)budownictwo kubaturowe, w tym roboty ogólnobudowlane oraz instalacyjne - 1 zadanie o wartości nie mniejszej niż 1,5 mln zł, 2)budowa dróg o nawierzchni z betonu asfaltowego - 2 zadania w tym: 1 zadanie o wartości nie mniejszej niż 1,5 mln zł i 1 zadanie o wartości nie mniejszej niż 0,5 mln zł, 3) budowa sieci kanalizacji sanitarnej - 2 zadania w tym: 1 zadanie o wartości nie mniejszej niż 1 mln zł i 1 zadanie o wartości nie mniejszej niż 0,5 mln zł, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże że wykonał wymagane powyżej usługi oraz załączy dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w każdej ze specjalności, tj. konstrukcyjno - budowlanej, drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Osoby te, muszą posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe potwierdzone nadzorami nad wykonywaniem robót budowlanych w ww. specjalnościach. Spośród tych osób należy wskazać osobę, która pełnić będzie funkcję Kierownika Zespołu. UWAGA: * Zamawiający dopuszcza kumulację uprawnień. * Zamawiający dopuszcza uprawnienia budowlane odpowiadające w/w uprawnieniom, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. * samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. m.in. w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 18 marca 2008 r. (Dz. U. Z 2008 r., Nr 63, poz. 394).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Prawidłowo wypełniony Formularz Ofertowy - Załącznik Nr 6 do SIWZ. 2. Oryginał pełnomocnictwa do złożenia oferty lub kopia pełnomocnictwa potwierdzona przez mocodawcę lub notariusza, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do złożenia oferty upoważnia również do poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii wszystkich dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba że z treści pełnomocnictwa wynika co innego. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W tym przypadku Wykonawcy występujący wspólnie muszą złożyć: a) pełnomocnictwo do reprezentacji podmiotów występujących wspólnie (stanowiące oświadczenie każdego z podmiotów) wystawione zgodnie z dyspozycją zawartą w pkt 7.13, 7.14, Części I SIWZ, b) każdy z uczestników wchodzący w skład podmiotu wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia musi załączyć dokumenty wymienione w pkt 1.1 i 2.1 Części II SIWZ, c) wszystkie dokumenty Wykonawców mogących wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia muszą wchodzić w skład danej oferty i być złożone łącznie, d) jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, taki Wykonawca będzie zobowiązany przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego do złożenia Zamawiającemu umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonany zostanie wybór Wykonawcy. Zmiany dotyczyć mogą następujących kwestii: a) obowiązków Wykonawcy określonych szczegółowo w Załączniku Nr 1 do SIWZ; b) wymagań podmiotowych co do osób wykonujących usługę w wyniku zmiany przepisów prawnych; c) wystąpienia zdarzeń określanych jako - siła wyższa, których nie można było przewidzieć w chwili podpisania niniejszej umowy i które nie wynikają z winy żadnej ze stron; d) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy; e) zmiany dotyczącej osób kluczowych dla realizacji umowy oraz osób reprezentujących strony, z uwagi na niezależne od stron okoliczności (tj. choroba, wypadki losowe, nieprzewidziane zmiany organizacyjne, itp.); f) zmian teleadresowych stron umowy określonych w niniejszej umowie; h) zmiany w zakresie płatności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugslupno.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Słupnie, ul. Miszewska 8a, 09-472 Słupno.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.03.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy w Słupnie, ul. Miszewska 8a, 09-472 Słupno - Sekretariat - pokój 11.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Jawne otwarcie ofert nastąpi w dniu 28 marca 2012 r. o godz. 09:15 w siedzibie Zamawiającego w Słupnie, Sala Obrad Gminy. Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z Wykonawcami w zakresie spraw związanych z niniejszym postępowaniem są Krzysztofa Barszczewska lub Marzena Załęska..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI SŁUPNO
więcej: przetargi SŁUPNO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. "Budowa dwóch wielorodzinnych budynków mieszkalnych przy ul. Junaków w Jeleniej Górze"
- Nadzór inwestorski nad realizacją zadania pn. "Budowa basenu odkrytego wraz z zapleczem i niezbędną infrastrukturą drogową".
- Komp. odpłatne peł. obow. insp. nadzoru inw. nad rob. bud. pod. real. zad. pn. "Przebu. drogi gminnej Muszyna-Leluchów w km 0+000,00 do 0+684,56" w ramach inw. pn: "Połącz. Górnego Szarisza z Muszyną"
- Świadczenie usługi Inżyniera Kontraktu dla projektu pn. "Zwiększenie efektywności energetycznej budynków na terenie Powiatu Jaworskiego"
- Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad projektowaniem i realizacją robót dla zadania pn. "Budowa PSZOK w Chrzanowie wraz z budynkiem techniczno-administracyjnym"
- Usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa skrzydła E budynku Sądu Rejonowego w Gdyni przy ul. Jana z Kolna 55"
więcej: Usługi nadzoru budowlanego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.