Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2015-04-20
¯ukowo: Budowa ulic w ¯ukowie
Numer og³oszenia: 88870 - 2015; data zamieszczenia: 20.04.2015
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina ¯ukowo , ul. Gdañska 52, 83-330 ¯ukowo, woj. pomorskie, tel. +48 58 6858300, faks +48 58 6858300.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.zukowo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Budowa ulic w ¯ukowie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Budowa ulic w ¯ukowie: Czê¶æ I - Budowa ulicy Kruczkowskiego i D±browskiego w ¯ukowie - etap V; Czê¶æ II - Budowa ulicy Dambka w ¯ukowie - dokoñczenie. Zamówienie obejmuje: Czê¶æ I - budowê ulicy D±browskiego w ¯ukowie - odcinek o d³. ok. 240 m; Czê¶æ II - budowê ulicy Dambka w ¯ukowie - odcinek o d³. ok. 200 m (od km 0+410 do km 0+603,64).
II.1.5) przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych:
- Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych
- 1. Zamawiaj±cy mo¿e udzieliæ wykonawcy w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego zamówieñ uzupe³niaj±cych, polegaj±cych na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, czyli wykonaniu robót drogowych i / lub robót zwi±zanych z infrastruktur± towarzysz±c± budowie dróg na terenie miasta ¯ukowo. 2. £±czna warto¶æ zamówieñ uzupe³niaj±cych nie mo¿e byæ wy¿sza ni¿ 50% warto¶ci zamówienia podstawowego. 3. Wynagrodzenie za roboty budowlane objête zamówieniami uzupe³niaj±cymi bêdzie ustalane w trakcie negocjacji z wykonawc± z uwzglêdnieniem sk³adników cenotwórczych zaoferowanych w przetargu, a w przypadku ich braku o odpowiednie katalogi i cenniki oraz kalkulacjê w³asn± wykonawcy. Zamawiaj±cy dopuszcza stosowanie upustów do wyliczonych cen. 4. Podstaw± do realizacji zamówienia uzupe³niaj±cego bêdzie odrêbna umowa, która bêdzie okre¶la³a m.in. zakres zamówienia, termin realizacji, wysoko¶æ wynagrodzenia wykonawcy.
II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.32.52 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic 45.23.32.62 - Roboty budowlane w zakresie stref ruchu pieszego 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ¶ciekowej 45.23.12.21 - Roboty budowlane w zakresie gazowych sieci zasilaj±cych 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie ruroci±gów do odprowadzania wody burzowej 45.31.61.10 - Instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia drogowego 45.23.12.20 - Roboty budowlane w zakresie gazoci±gów 45.23.11.00 - Ogólne roboty budowlane zwi±zane z budow± ruroci±gów .
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 80.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Oferta powinna byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci: Czê¶æ I - 11.000,00 PLN (s³ownie: jedena¶cie tysiêcy z³otych 00/100), Czê¶æ II - 13.000,00 PLN (s³ownie: trzyna¶cie tysiêcy z³otych 00/100). Zasady wnoszenia wadium zosta³y opisane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu warunku w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e posiadanie wiedzy i do¶wiadczenia, rozumianej jako zasób umiejêtno¶ci, praktykê i wprawê, wyra¿aj±ce siê w wykonaniu w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie jako strona umowy (kontraktu) co najmniej trzech zamówieñ, z których ka¿de polega³o na budowie / przebudowie drogi / ulicy o nawierzchni z elementów rozbieralnych wraz z budow± / przebudow± / rozbudow± / remontem sieci wodoci±gowej / sieci kanalizacji, w tym: a) co najmniej jedno zamówienie obejmowa³o wykonanie nawierzchni z elementów rozbieralnych o powierzchni min. 700 m2 - w przypadku sk³adania oferty na jedn± czê¶æ zamówienia, b) co najmniej jedno zamówienie obejmowa³o wykonanie nawierzchni z elementów rozbieralnych o powierzchni min. 1300 m2 - w przypadku sk³adania oferty na dwie czê¶ci zamówienia. Za zamówienia wykonane zostan± uznane roboty budowlane zakoñczone i odebrane przez zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Pod pojêciem >budowa / przebudowa / rozbudowa / remont sieci< nale¿y rozumieæ wykonywanie nowej sieci / remont istniej±cej sieci (z przy³±czami / bez przy³±czy) w okre¶lonym miejscu. Kanalizacja - system kolektorów s³u¿±cy do odprowadzania ¶cieków sanitarnych (kanalizacja sanitarna), deszczowych (kanalizacja deszczowa) lub sanitarnych i deszczowych (kanalizacja ogólnosp³awna). Pod pojêciem >elementy rozbieralne< nale¿y rozumieæ p³yty JOMB, p³yty drogowe, kostka betonowa, kostka kamienna, p³yty chodnikowe, inne elementy prefabrykowane. Pod pojêciem >nawierzchni drogowej< nale¿y rozumieæ nawierzchnie ulic, dróg, parkingów, placów manewrowych, chodników, ¶cie¿ek rowerowych, ci±gów pieszo - jezdnych.
III.3.3) Potencja³ techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu warunku w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zostanie spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, i¿ dysponuje a) kierownikiem budowy bran¿y drogowej posiadaj±cym uprawnienia do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie w zakresie dróg lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, legitymuj±cym siê co najmniej 5-cio letnim do¶wiadczeniem zawodowym po uzyskaniu uprawnieñ w nadzorowaniu / kierowaniu robotami budowlanymi bran¿y drogowej; b) kierownikiem robót posiadaj±cym uprawnienia do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie w zakresie sieci wodoci±gowych / kanalizacyjnych lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Uprawnienia do pe³nienia samodzielnych funkcji w budownictwie, o których mowa powy¿ej powinny byæ zgodne z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z pó¼n. zm.) w zwi±zku z ustaw± z dnia 9 maja 2014 r. o u³atwieniu dostêpu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz. U. z 2014 r., poz. 768). Dopuszcza siê wa¿ne i odpowiadaj±ce im uprawnienia nadane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza siê równowa¿ne kwalifikacje, zdobyte w innych pañstwach, na zasadach okre¶lonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane, z uwzglêdnieniem postanowieñ ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394 z pó¼n. zm.). Kierownik budowy i kierownicy robót musz± byæ zrzeszeni we w³a¶ciwych bran¿owo izbach samorz±du zawodowego zgodnie ustaw± z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (Dz. U. z 2013 r. poz. 932 i 1650 oraz z 2014 r. poz. 768).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu warunku w tym zakresie.
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
- wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
- lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Je¿eli wykonawca wskazuj±c spe³nienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówieñ publicznych, bêdzie polega³ na zasobach innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 26 ust. 2b cyt. ustawy, podmiot ten musi uczestniczyæ w realizacji zamówienia w takim zakresie zamówienia, dla której wykonawca polega na jego zasobach. Nie mo¿na przekazaæ, ani zobowi±zaæ siê do udzielenia do¶wiadczenia bez osobistego udzia³u udzielaj±cego tych zasobów w realizacji zamówienia. Wykonawca zobowi±zany jest do wykazania tych podmiotów (nazwy i adresy) jako podwykonawców na formularzu OFERTA. 2.Je¿eli wykonawca wykazuj±c spe³nienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów to sk³ada w formie pisemnej zobowi±zanie innego podmiotu, które w sposób jednoznaczny i niebudz±cy w±tpliwo¶ci okre¶li: 1) kto jest podmiotem przyjmuj±cym zasoby, 2) nazwê, dane adresowe innego podmiotu, 3) zakres zobowi±zania innego podmiotu (jakie zasoby udostêpnia), 4) przedmiot zobowi±zania (czego dok³adnie zobowi±zanie dotyczy), 5) w jaki sposób zobowi±zanie bêdzie realizowane: w jaki sposób konkretne zasoby bêd± udostêpnione i wykorzystywane przez wykonawcê przy wykonywaniu zamówienia, w jakim okresie czasu itp., 6) charakter stosunku, jaki bêdzie ³±czy³ wykonawcê z innym podmiotem. Zamawiaj±cy musi znaæ tre¶æ ³±cz±cego inny podmiot i wykonawcê stosunku zobowi±zaniowego, wynikaj±cych z niego praw i obowi±zków, aby móc dokonaæ analizy i oceny rzeczywistego i realnego udostêpnienia oraz korzystania z zasobów podczas realizacji zamówienia. Podmiot udostêpniaj±cy zasoby sk³ada wraz z zobowi±zaniem o¶wiadczenie, i¿ odpowiada solidarnie z wykonawc± za szkodê zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia deklarowanych zasobów podczas realizacji zamówienia. W celu wykazania przez wykonawcê dysponowania zasobami innego podmiotu wykonawca mo¿e przedstawiæ jedn± z umów nazwanych, regulowanych postanowieniami Kodeksu Cywilnego jak i o¶wiadczenia woli innego podmiotu. Je¿eli przedmiotem udostêpnienia bêd± wiedza i do¶wiadczenie to zobowi±zanie powinno wprost wskazywaæ na jednoczesne uczestnictwo udostêpniaj±cego w realizacji zamówienia i okre¶leniu charakteru tego uczestnictwa. Zobowi±zanie musi byæ podpisane przez osoby upowa¿nione do sk³adania o¶wiadczeñ woli w imieniu innego podmiotu (podpisy czytelne, a w przypadku kiedy podpisy s± nieczytelne - opatrzone piecz±tkami imiennymi). Do pisemnego zobowi±zania nale¿y do³±czyæ: 1) dokument, z którego bêdzie wynika³o, kto jest upowa¿niony do sk³adania o¶wiadczeñ woli w imieniu innego podmiotu, a je¿eli podmioty te bêd± uczestniczy³y w realizacji w realizacji zamówienia (podwykonawstwo): 1) o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy prawo zamówieñ publicznych (O¦WIADCZENIE NR 3); 2) aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Wszystkie zobowi±zania nale¿y sk³adaæ w oryginale. Dokumenty innych podmiotów podpisuj± osoby upowa¿nione do reprezentowania tych podmiotów. 3. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa wy¿ej, zastêpuje siê je o¶wiadczeniem, w którym okre¶la siê tak¿e osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, z³o¿onym przed notariuszem, w³a¶ciwym organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania. O¶wiadczenie powinno byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Powy¿sze ma zastosowanie odpowiednio do innych podmiotów. 4. W przypadku wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego: 1) oferta powinna zawieraæ pe³nomocnictwo ustanawiaj±ce pe³nomocnika (lidera) do reprezentowania wykonawców w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, pe³nomocnictwo nale¿y z³o¿yæ w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej przez notariusza, 2) ka¿dy z wykonawców zobowi±zany jest do dostarczenia dokumentów / o¶wiadczeñ potwierdzaj±cych, ¿e nie podlega wykluczeniu z postêpowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy - prawo zamówieñ publicznych, 3) ka¿dy z wykonawców sk³ada INFORMACJÊ NR 1 w zakresie przynale¿no¶ci do grupy kapita³owej lub braku przynale¿no¶ci do grupy kapita³owej. 5. Je¿eli oferta wykonawców tworz±cych konsorcjum i ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców. 6. Je¿eli inaczej uregulowano zasady wspó³pracy i reprezentacji przedsiêbiorców w spó³ce cywilnej, do oferty nale¿y do³±czyæ pe³nomocnictwo ustanawiaj±ce pe³nomocnika (lidera) do reprezentowania przedsiêbiorców w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Je¿eli oferta spó³ki cywilnej zostanie wybrana, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy spó³ki cywilnej. 7. Upowa¿nienie do podpisania oferty (pe³nomocnictwo) winno byæ do³±czone do oferty, o ile nie wynika to z innych dokumentów za³±czonych do oferty. Pe³nomocnictwo w swojej tre¶ci winno jednoznacznie wskazywaæ uprawnienie do podpisania oferty. Pe³nomocnictwo nale¿y przed³o¿yæ w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej przez notariusza. 8. O¦WIADCZENIE NR 1, INFORMACJÊ NR 1 nale¿y z³o¿yæ w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej przez notariusza. 9. Wszystkie o¶wiadczenia oraz inne za³±czniki do oferty winny byæ równie¿ podpisane przez upowa¿nionego przedstawiciela / przedstawicieli wykonawcy. Wszystkie dokumenty (z zastrze¿eniem punktu 7 i punktu 8) musz± byæ przedstawione w formie orygina³u lub kserokopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez osobê / osoby upowa¿nione do reprezentowania wykonawcy - na ka¿dej zapisanej stronie po¶wiadczonego dokumentu. O¶wiadczenia oraz za³±czniki dotycz±ce podmiotów udostêpniaj±cych zasoby podpisuj± odpowiednio osoby uprawnione do wystêpowania w obrocie prawnym w imieniu tych podmiotów. 10. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, kopie dokumentów dotycz±cych danego wykonawcy s± po¶wiadczane za zgodno¶æ z orygina³em przez tego wykonawcê lub pe³nomocnika.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwi±zane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Okres rêkojmi - 5
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
1. Zmiana postanowieñ zawartej umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obu stron wyra¿on± na pi¶mie. 2. Niedopuszczalne s± zmiany istotnych postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, z wyj±tkiem zmian o których mowa w ust. 3. 3. Zmiany w umowie mog± dotyczyæ: 1) terminu wykonania zamówienia, 2) wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy, 3) udzia³u osób - kierownika budowy, kierownika robót, 4) technologii wykonania robót budowlanych. 4. Zmiana terminu wykonania zamówienia mo¿e nast±piæ w przypadku: 1) przerwy w realizacji zamówienia na skutek dzia³añ podmiotów trzecich np. przed³u¿enie terminów wydania przez organ administracyjny lub inne podmioty wymaganych badañ, ekspertyz, uzgodnieñ, decyzji z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê, 2) utrudniania i protestów ze strony mieszkañców lub innych osób prawnych i fizycznych, 3) konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych / zamiennych, które bêd± niezbêdne dla prawid³owej realizacji przedmiotu zamówienia, 4) konieczno¶ci udzielenia Wykonawcy zamówieñ dodatkowych, które bêd± niezbêdne dla prawid³owej realizacji przedmiotu zamówienia, 5) przed³u¿enia odbiorów przez innych gestorów sieci i urz±dzeñ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê, 6) warunków atmosferycznych, niszcz±cych wykonane roboty lub uniemo¿liwiaj±ce kontynuacjê robót, 7) wyst±pienia niebezpieczeñstwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji, 8) czasowego wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego lub inny uprawniony organ z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy. 5. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy mo¿e nast±piæ w przypadku: 1) odst±pienia od realizacji czê¶ci zamówienia, 2) wprowadzenia zmian w stosunku do dokumentacji projektowej w postaci prac dodatkowych, robót zamiennych / równowa¿nych nie wykraczaj±cych poza zakres przedmiotu zamówienia na uzasadniony wniosek Wykonawcy, Zamawiaj±cego, Projektanta i w sytuacji konieczno¶ci zwiêkszenia bezpieczeñstwa realizacji robót budowlanych, usprawnienia procesu budowlanego, usuniêcia wad ukrytych dokumentacji projektowej, uzyskania lepszego efektu u¿ytkowego przedmiotu zamówienia, 3) bezpo¶rednich p³atno¶ci wynagrodzenia Podwykonawcom, 4) zmiany stawki podatku VAT. 6. Poza przypadkami okre¶lonymi w poprzedzaj±cych paragrafach umowy i ust. 3 - 5, zmiany umowy mog± wyst±piæ w nastêpuj±cych przypadkach: 1) zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu zamówienia lub ¶wiadczenia stron umowy, 2) powstania rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci w rozumieniu pojêæ u¿ytych w niniejszej umowie, których nie bêdzie mo¿na usun±æ w inny sposób, a zmiana bêdzie umo¿liwiaæ usuniêcie rozbie¿no¶ci i doprecyzowanie niniejszej umowy w celu jednoznacznej interpretacji zapisów przez strony umowy, 3) wyst±pi± przyczyny niezale¿ne od stron umowy, które bêd± skutkowa³y konieczno¶ci± zastosowania innych rozwi±zañ, gdy zastosowanie rozwi±zañ przewidzianych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych grozi³oby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu zamówienia, 4) wyst±pienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, wystêpowania niewybuchów lub niewypa³ów, które mog± skutkowaæ w ¶wietle dotychczasowych za³o¿eñ niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu zamówienia, 5) wyst±pienia warunków terenu budowy odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w dokumentacji projektowej, w szczególno¶ci napotkania niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, 6) konieczno¶ci realizacji robót wynikaj±cych z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstêpstwo od projektu budowlanego zgodnie z obowi±zuj±cym przepisami prawa budowlanego, 7) wyst±pi± ¶rodki ochrony prawnej w postêpowaniu o zamówienie publiczne uniemo¿liwiaj±ce wykonanie zamówienia w terminie wskazanym w postêpowaniu. 7. Zmiany o których mowa w ust. 6 mog± skutkowaæ zmian± terminu wykonania zamówienia i wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy. 8. Warunki dokonywania zmian: 1) inicjowania zmian na pisemny wniosek Wykonawcy lub Zamawiaj±cego, 2) uzasadnienie konieczno¶ci i wp³ywu zmian na realizacjê zamówienia: protoko³y konieczno¶ci, kosztorysy robót zamiennych, zaniechanych, dodatkowych, odniesienie do postanowieñ specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 3) w formie pisemnego aneksu do umowy pod rygorem niewa¿no¶ci takiej zmiany, a w przypadku Podwykonawców nale¿y podaæ zakres zamówienia realizowany w podwykonawstwie, wysoko¶æ wynagrodzenia Podwykonawcy, termin realizacji robót budowlanych / dostaw / us³ug. 9. Zmiana osób - kierownika budowy / kierownika robót mo¿e nast±piæ w przypadku: 1) zdarzeñ losowych niezale¿nych od Wykonawcy, 2) utraty uprawnieñ przez wskazane przez Wykonawcê osoby. 10. W przypadku zmiany osób Wykonawca winien przedstawiæ Zamawiaj±cemu uzasadnienie konieczno¶ci zmiany osób i nowe osoby o niegorszych kwalifikacjach i uprawnieniach w stosunku do osób, które zosta³y wskazane w ofercie Wykonawcy i spe³niaj±cych wymagania opisane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 11. W terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku o którym mowa w ust. 8 wraz z propozycj± wyceny robót (je¿eli wniosek obejmuje zmianê wynagrodzenia) oraz informacjami uzasadniaj±cymi ¿±danie zmiany umowy, inspektor nadzoru inwestorskiego zobowi±zany jest do pisemnego ustosunkowania siê do zg³oszonego ¿±dania zmiany umowy, i odpowiednio propozycji wyceny robót, i przekazania wniosku Zamawiaj±cemu wraz z uzasadnieniem, zarówno w przypadku odmowy jak i akceptacji ¿±dania zmiany. 12. W terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku z ¿±daniem zmiany, zaopiniowanego przez inspektora nadzoru inwestorskiego, Zamawiaj±cy powiadomi Wykonawcê o akceptacji ¿±dania zmiany umowy lub odpowiednio o braku akceptacji zmiany umowy. 13. Zmiany zapisów umowy, które nie odnosz± siê do tre¶ci oferty nie wymagaj± pisemnego aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci. Za zmiany takie uwa¿a siê np.: 1) zmianê koordynatora ze strony Zamawiaj±cego, 2) zmianê rachunku bankowego, 3) zmiany teleadresowe i zwi±zane z obs³ug± administracyjno - organizacyjn± umowy, 4) zmiany bêd±ce nastêpstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron umowy. 14. Strony zobowi±zane s± do powiadomienia na pi¶mie o zmianach o których mowa w ust. 13.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.zukowo.pl/
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Gminy w ¯ukowie,
ul.Gdañska 52, 83-330 ¯ukowo; Referat Zamówieñ Publicznych. Cena specyfikacji w wersji papierowej - 350,00
PLN.
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 05.05.2015 godzina 12:00, miejsce: Urz±d Gminy w ¯ukowie, ul. Gdañska 52, 83-330 ¯ukowo; pok. nr 3 - Biuro Obs³ugi Klienta.
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: 1. Termin realizacji zamówienia: Czê¶æ I - do 70 dni licz±c od dnia przekazania terenu budowy; Czê¶æ II - do 80 dni licz±c od dnia przekazania terenu budowy. 2. Przekazanie terenu budowy dla ka¿dej czê¶ci zamówienia nast±pi w terminie do 10 dni licz±c od dnia zawarcia umowy.
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa zbiornika retencyjnego w miejscowo¶ci Sienno
- Powierzchniowe utrwalenie dróg gminnych z wykorzystaniem emulsji asfaltowej
- Remont ulicy Szkolnej
- Modernizacja istniej±cego o¶wietlenia ulicznego w so³ectwach Gminy Lubieñ - województwo ma³opolskie
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowo¶ci Pa³ecznica gm. Nied¼wiada - ETAP 4
- Rozbudowa sieci wodoci±gowej na terenie gminy Bielsk w ramach zadañ: Czê¶æ 1, Czê¶æ 2, Czê¶æ 3
wiêcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.