eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa TarnowskaUDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU/POŻYCZKI

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-24

Dąbrowa Tarnowska: UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU/POŻYCZKI
Numer ogłoszenia: 89079 - 2014; data zamieszczenia: 24.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Opieki Zdrowotnej , ul. Szpitalna 1, 33-200 Dąbrowa Tarnowska, woj. małopolskie.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zozdt.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU/POŻYCZKI.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU/POŻYCZKI 2.1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu/pożyczki długoterminowego w kwocie 12 000 000,00 z przeznaczeniem na spłatę zobowiązań cywilno-prawnych w tym pożyczek oraz zobowiązań publiczno-prawnych. 2.2. Kredyt/pożyczka zostanie przelany na konto wskazane przez Zamawiającego w dwóch transzach: 1) transza pierwsza: udzielenie i obsługa kredytu/pożyczki długoterminowego w wysokości 8 000 000,00 zł 2) transza druga: udzielenie i obsługa kredytu/pożyczki długoterminowego w wysokości 4 000 000,00 zł 2.3. Okres obowiązywania umowy kredytu/pożyczki: 1) dla transzy 1: 120 miesięcy - karencja 12 miesięcy 2) dla transzy 2: 96 miesięcy - karencja 12 miesięcy 2.4. Warunki realizacji zamówienia: 1) przewidywany okres uruchomienia kredytu/pożyczki będzie kształtował się następująco a. dla transzy 1: 8 000 000,00 zł do 14 dni od dnia zawarcia umowy b. dla transzy 2: 4 000 000,00 zł do 60 dni od dnia zawarcia umowy 2) spłata kredytu/pożyczki następować będzie w równych miesięcznych ratach na koniec każdego miesiąca kalendarzowego począwszy od miesiąca po upływie okresu karencji 3) odsetki będą naliczane od faktycznie wykorzystanych środków. Termin spłaty odsetek przez Zamawiającego: miesięcznie wraz z ratami kapitałowymi, równe raty kapitałowe, raty odsetkowe malejące. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu/pożyczki bez dodatkowych obciążeń. W takim przypadku odsetki bieżące określone na zasadach wskazanych w niniejszym SIWZ zostaną naliczone wyłącznie do dnia spłaty kapitału. Wykonawca nie będzie również z tego tytułu pobierał żadnej dodatkowej prowizji lub innych opłat. 5) za dzień zapłaty poszczególnych rat (należności głównej, odsetek) kredytu/ pożyczki uznaje się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego 6) koszty wynikające z udzielenia i obsługi kredytu/pożyczki Zamawiający pokrywa wyłącznie do wysokości odsetek i prowizji. Wszystkie dodatkowe czynności związane z udzieleniem i obsługą kredytu/pożyczki - są bezpłatne dla Zamawiającego. 7) w celu jednolitego obliczenia ceny kredytu/pożyczkę dla potrzeb niniejszej oferty przyjmuje się, że stawka bazowa pożyczki WIBOR 3M wynosi 2,71 % (z dnia 25 marca 2014 r. - wg Tabeli NBP publikowanej w dzienniku Rzeczpospolita). 8) jako zabezpieczenie Zamawiający dopuszcza: - weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową - przelew wierzytelności z umowy zawartej przez ZOZ Dąbrowa Tarnowska z Narodowym Funduszem Zdrowia. 2.5. Okres kredytowania od uruchomienia kredytu /pożyczkę dla transzy pierwszej do 2024r., Okres kredytowania od uruchomienia kredytu dla transzy drugiej do 2022r. 2.6. Okres spłaty kredytu dla transzy pierwszej ustala się na lata 2015 - 2024. Okres spłaty kredytu dla transzy drugiej ustala się na lata 2015 - 2022. 2.7. Karencja w spłacie kapitału od dnia podpisania umowy dla transzy pierwszej przez 12 miesięcy Karencja w spłacie kapitału od dnia podpisania umowy dla transzy drugiej przez 12 miesięcy 2.8. Spłata kapitału dla transzy pierwszej następować będzie w równych 107 ratach w wysokości 74 074,00 zł + pierwsza rata w wysokości 74 082,00 zł w okresach miesięcznych, płatnych każdego ostatniego roboczego dnia kalendarzowego miesiąca. 2.9. Spłata kapitału dla transzy drugiej następować będzie w równych 83 ratach w wysokości 47 619,00 zł + pierwsza rata w wysokości 47 623,00 zł. w okresach miesięcznych, płatnych każdego dziesiątego roboczego dnia kalendarzowego miesiąca. 2.10. Odsetki będą naliczane w ratach miesięcznych liczone od faktycznie wykorzystanych środków. Samo postawienie środków do dyspozycji Zamawiającego nie będzie stanowiło podstawy do naliczania odsetek. 2.11. Odsetki płatne każdego ostatniego roboczego dnia kalendarzowego miesiąca, którego dotyczy okres obrachunkowy. 2.12. Oprocentowanie kredytu będzie oparte na zmiennej rocznej stopie procentowej, składającej się z sumy: części stałej w okresie kredytowania tj. marży banku oraz części ruchomej równej wysokości stawki WIBOR 3 M. Do określenia wysokości oprocentowania kredytu w okresie obowiązywania umowy każdorazowo przyjmowana będzie stawka WIBOR 3 M z ostatniego dnia notowań miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym oprocentowanie będzie obowiązywać. 2.13. Przy obliczaniu ceny za rok należy przyjąć 365 dni. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 3 M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia. 2.14. Wykonawca (bank) może naliczyć jednorazową prowizję od całej kwoty udzielonego kredytu tj. 8 000 000,00 zł, dla transzy pierwszej , 4 000 000,00 zł, dla transzy drugiej - nie większą jednak niż 0,5% kwoty kredytu. Płatność jednorazowej prowizji nastąpi w momencie udzielenia Zamawiającemu pierwszej transzy kredytu. Bank pomniejszy wartość wypłaconej transzy kredytu o kwotę prowizji. Kwota prowizji ma obejmować wszystkie czynności i opłaty związane z uruchomieniem i obsługą kredytu. 2.15. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów. O zmianie terminu spłaty kredytu Zamawiający poinformuje Wykonawcę w formie pisemnej. 2.16. Zamawiający zastrzega sobie prawo nie skorzystania z kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. 2.17 Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą usługi będą dokonywane w złotych polskich..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 120.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienie wadium 1. Ustala się wadium w wysokości 60 000,00 zł 2. Wadium może być wnoszone w jednej z kilku następujących form: a. W pieniądzu - przelewem na rachunek Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Dąbrowie Tarnowskiej - nr konta: 40 9462 0003 2001 0000 4053 0002 b. Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. Gwarancjach bankowych, d. Gwarancjach ubezpieczeniowych, e. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (DZ. U. z 2007r Nr 42, poz. 275 z późn. zmianami). Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, a kopia dowodu wniesienia wadium w pieniądzu (potwierdzona -za zgodność z oryginałem - przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy) - dołączona do oferty. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Zarówno gwarancje jak i poręczenia (oryginał), muszą być udzielane do końca terminu związania ofertą wskazanego w niniejszej SIWZ oraz wskazywać wszystkie bez wyjątku wymienione w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych okoliczności, w których Wykonawca składający ofertę traci wadium na rzecz zamawiającego. 4. Wadium wnosi się przed terminem składania ofert. tj. do dnia 08.05.2014roku do godz. 10:00 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Oferta niezabezpieczona wadium w jednej lub kilku z podanych wyżej form zostanie wykluczona bez rozpatrywania. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli: W przypadku wniesienia wadium w formie określonej w pkt. 14.2. lit. b - e , dokumenty te muszą zawierać określenie przedmiotów, w których wadium zostaje zatrzymane przez Zamawiającego, tj., kiedy Wykonawca, którego oferta została wybrana: a. Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b. Nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c. Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub kiedy Wykonawca, który złożył ofertę: d. W odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniądza Zamawiający zatrzymuje wadium (w przypadkach określonych wyżej) wraz z należnymi odsetkami. 8.Zwrot wadium: Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Koncesje, zezwolenie lub licencję, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym niniejszym zamówieniem; dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 roku (Dz. U. z 2002 r., Nr 72, poz. 665 z późn. zm.);

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykaz wykonanych głównych usług a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych przez danego Wykonawcę, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane. Do wykazu należy dołączyć dowody potwierdzające, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Harmonogram spłaty kredytu (transz). 2. Projekt umowy kredytowej uwzględniający opis przedmiotu zamówienia zawarty w SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zozdt.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ UL. SZPITALNA 1, 33-200 DĄBROWA TARNOWSKA - Budynek Pogotowia Ratunkowego - I piętro Dział Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.05.2014 godzina 10:00, miejsce: ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ UL. SZPITALNA 1, 33-200 DĄBROWA TARNOWSKA - Sekretariat Dyrekcji - pokój nr 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.