Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-01-07
Sandomierz: usługa szkoleniowa PRACOWNIK ADMINISTRACYJNO-BIUROWY Z ELEMENTAMI KADR I PŁAC
Numer ogłoszenia: 8962 - 2013; data zamieszczenia: 07.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Urząd Pracy w Sandomierzu , ul. Mickiewicza 34, 27-600 Sandomierz, woj. świętokrzyskie, tel. 015 6441442, faks 015 6441505.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: usługa szkoleniowa PRACOWNIK ADMINISTRACYJNO-BIUROWY Z ELEMENTAMI KADR I PŁAC.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 4.2 OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Lp. Wyszczególnienie 1 Program szkolenia W programie szkolenia zawarte muszą być elementy standardów kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń dostępnych w bazach danych prowadzonych przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej znajdujących się na stronie internetowej www.standardyiszkolenia.gov.pl. Program szkolenia powinien obejmować co najmniej niżej wymienione bloki tematyczne: a organizacja pracy biurowej b prowadzenie dokumentacji kancelaryjno-biurowej c umiejętności interpersonalne w pracy biurowej d obieg dokumentów w firmie e zarządzanie czasem f ewidencjonowanie, archiwizacja i systemy przechowywania dokumentów g obsługa klienta h podstawowe przepisy prawne rawo administracyjne, ochrona danych osobowychi obsługa środków łączności i urządzeń biurowych fax telefon, skaner, niszczarka, itp.j zastosowanie komputera w pracy biurowej edytor tekstu Word, arkusz kalkulacyjny Excel, Internet elektroniczne techniki komunikacji internetowejk obsługa i funkcjonowanie kadr l obsługa personalno-kadrowa firmy zasady zatrudniania, wynagradzania, sporządzanie list płac, rozliczenia z ZUS i US, prowadzenie akt osobowych, ewidencja czasu pracy, prowadzenie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych m podstawowe zagadnienia prawa pracy prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy wynikające z kodeksu pracy, dokumentacja pracownicza, rodzaje umów, spory ze stosunków pracy itp.n podstawowe zagadnienia ubezpieczeń społecznych ubezpieczenia zdrowotne, zasady opłacania składek, elektroniczne przekazywanie dokumentacji Płatnik, wypełnianie dokumentów ubezpieczeniowych, obliczanie składek itp.o autoprezentacja wizerunek własny, właściwe relacje interpersonalneProgram może być uzupełniony o tematykę związaną z zakresem szkolenia i poszerzony o zagadnienia, które w ocenie Wykonawcy winny być zrealizowane celem odpowiedniego przygotowania uczestników szkolenia do wykonywania zadań zawodowych pracownika administracyjno biurowego z elementami kadr i płac 2 Liczba osób do przeszkolenia 20 osób 3 Wymagania stawiane kandydatom ubiegającym się o skierowanie na szkolenie wykształcenie minimum średnie, preferowane wyższe z predyspozycjami do wykonywania zawodu określonymi przez doradcę zawodowego,. 4 Liczba godzin szkoleniacykl szkolenia program szkolenia powinien obejmować ok. 160 godzin zajęć, w tym liczba godzin praktycznych powinna stanowić min. 60%. wymaga się aby szkolenie realizowane było według planu nauczania obejmującego nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu zgodnie z art. 40 ust.4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy Dz. U. z 2008r Nr 69 poz. 415 ze zmprzez tydzień należy rozumieć 7 kolejnych dni kalendarzowych poczynając od pierwszego dnia szkolenia za godzinę zegarową kursu należy uznać 60 minut, które obejmują zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę, liczącą 15 minut długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny dot. zajęć teoretycznych, 60 min w przypadku zajęć praktycznych; realizacja zajęć od poniedziałku do piątku z możliwością zajęć w soboty godziny organizowania zajęć: rozpoczęcie zajęć nie wcześniej niż o 800, zakończenie zajęć nie później niż o 1700. 5 Miejsce szkolenia: zajęcia teoretyczne: i praktyczne Sandomierz w przypadku gdy jednostka szkoląca nie posiada własnego lokalu w Sandomierzu, należy dołączyć dokument potwierdzający prawo do dysponowania lokalem umożliwiający przeprowadzenie zajęć 6 Ubezpieczenie uczestników szkolenia Ubezpieczenie uczestników szkolenia od nieszczęśliwych wypadków stanowi wkład własny instytucji szkoleniowej i nie ma wpływu na koszt szkolenia ogółem. 7 Kadra dydaktyczna Zajęcia powinny być prowadzone przez imiennie wskazanych wykładowców o odpowiednich kwalifikacjach, spełniających wymogi przewidziane w odrębnych przepisach. 8 Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia: Szkolenie powinno zakończyć się sprawdzianem nabytej wiedzy i umiejętności oraz uzyskaniem odpowiedniego dokumentu zgodnie z §75 ust.3 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy Dz.U. z dnia 28 września 2010r. Nr 177 poz.1193 znowelizowane przez Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy Dz.U. z dnia 27 grudnia 2011r. Nr 279 poz.1641 o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej zawierające: anumer z rejestru b imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość c nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie d formę i nazwę szkolenia emiejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji fokres trwania szkolenia gtematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych hpodpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie Wykonawca po pozytywnym zakończeniu szkolenia wyda uczestnikom: - zaświadczenie o ukończeniu szkolenia Pracownik administracyjno-biurowy z elementami kadr i płac dodatkowo instytucja szkoleniowa zobligowana jest do wydania zaświadczenia/certyfikatu ukończenia szkolenia, który musi zawierać logotypy: Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i emblemat Unii Europejskiej z odwołaniem słownym do UE i EFS oraz informację, iż szkolenie współfinansowane jest przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego 9 Warunki lokalowe sale wykładowe powinny spełniać wymogi bezpieczeństwa, akustyczne, oświetleniowe, grzewcze z odpowiednią liczbą stołów i krzeseł; musi być zaplecze sanitarne; zajęcia powinny być prowadzone w salach dydaktycznych wyposażonych w odpowiednie oprzyrządowanie techniczne, dostosowane do prowadzenia szkolenia będącego przedmiotem zamówienia. Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi szkolenia odrębne stanowisko komputerowe z dostępem do Internetu . Sale wykładowe powinny być oznaczone logotypem PO KL oraz Europejskiego Funduszu Społecznego i Unii Europejskiej, Informacja powinna zawierać: nazwę szkolenia źródło finansowania nazwę projektu nadaną przez Powiatowy Urząd Pracy zapis, iż szkolenie realizowane jest na zlecenie Powiatowego Urzędu Pracy w Sandomierzu w ramach Projektu Reaktywacjarealizowanego na mocy umowy zawartej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Kielcach, pełniącym rolę Instytucji Wdrażającej. 10 Materiały dydaktyczne Każdy z uczestników kursu powinien otrzymać długopis, teczkę z uchwytem, notatnik oraz materiały szkoleniowe, które powinny zawierać niezbędny zakres wiadomości z zakresu programu szkolenia. Wykonawca zapewni następujący sprzęt: zajęcia teoretyczne laptop, rzutnik multimedialny, ekran, projektor-zajęcia praktycznestanowisko komputerowe z dostępem do Internetu i programów kadrowych Symfonia, Rewizor, Rachmistrz, Płatnik oraz oprogramowaniem MS Office oraz wzory druków Materiały dydaktyczne powinny być oznaczone logotypem PO KL oraz Europejskiego Funduszu Społecznego i Unii Europejskiej, a także powinny zawierać nazwę szkolenia źródło finansowania nazwę projektu nadaną przez Powiatowy Urząd Pracy zapis, iż szkolenie realizowane jest na zlecenie Powiatowego Urzędu Pracy w Sandomierzu w ramach Projektu Reaktywacja realizowanego na mocy umowy zawartej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Kielcach, pełniącym rolę Instytucji Wdrażającej. 11 Warunki bezpieczeństwa i higieny pracy Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia odbywania szkolenia zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy na podstawie Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy Dz.U. z 2003r. Nr 169 poz.1650 z późn. zm.12 Inne: Każdy z uczestników kursu powinien mieć zapewnione napoje kawa, herbata, woda mineralnaoraz ciastka..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00 - Usługi szkolenia zawodowego .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 2.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: NIE DOTYCZY
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
.1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; W celu spełnienia warunku Wykonawca powinien wykazać, że posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez właściwy miejscowo Wojewódzki Urząd Pracy(zgodnie z art.20 ust.1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy(Dz.U z 2008r Nr 69 poz.415 z póżn. zm);
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
5.1.2 posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia; W celu spełnienia warunku Wykonawca powinien wykazać, że okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy w tym okresie wykonawca wykonał co najmniej 2 usługi szkoleniowe odpowiadające swą tematyką i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; W celu oceny spełnienia warunków Wykonawca powinien wykazać, że a) dysponuje salą szkoleniową, która jest przystosowana pod względem sanitarnym, przeciwpożarowym i bhp do prowadzenia szkoleń. Musi to być sala dydaktyczna wyposażona w odpowiednie oprzyrządowanie techniczne, w tym: sprzęt audiowizualny (telewizor, magnetowid, bądź odtwarzacz DVD) lub komputer/laptop sprzężony z projektorem rzutnik pisma, rzutnik multimedialny, tablica flipchart lub tablica naścienna, stojak na garderobę, b) dysponuje sprzętem i urządzeniami niezbędnymi do realizacji zajęć.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
c) dysponuje lub będzie dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadające kwalifikacje i uprawnienia oraz doświadczenie zawodowe potwierdzające sprawność i zdolność do wykonywania przedmiotu zamówienia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu oceny spełnienia warunku Wykonawca winien przedłożyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których posiada podstawowy rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Nie należy przedstawiać historii obrotów na koncie a jedynie pisemne potwierdzenie banku, że w dniu wydania zaświadczenia Wykonawca posiada na rachunku określoną wysokość środków (lub zdolność kredytową), która zabezpiecza w pełni wykonanie zamówienia do wysokości ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia podanej w ofercie przez Zamawiającego
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
8.1 Wypełniony formularz ofertowy (zał. nr 8 do SIWZ), 8.2 Oświadczenie o akceptacji projektu umowy (zał. nr 9 do SIWZ), 8.3 Program szkolenia (zał. nr 10 do SIWZ ), 8.4 Wstępny harmonogram szkolenia (zał.nr 11 do SIWZ), 8.5 Wzór umowy(zał nr.12 do SIWZ) 8.6 Wzory dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie uprawnień, 8.7 Wzór ankiety na zakończenie szkolenia potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie uprawnień.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 65
- 2 - DOŚWIADCZENIE WYKONAWCY - 25
- 3 - POSIADANIE CERTYFIKATU - 10
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
5 Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie: a/ zmiany na korzyść zamawiającego polegającą na obniżenie kwoty kosztów szkolenia b/ zmiany terminu trwania szkolenia wynikającą z przyczyn niezależnych od wykonawcy c/ zmiany terminu egzaminu końcowego wynikającą z przyczyn niezależnych od wykonawcy d/ zmiany miejsca wykonania zamówienia e/ zmiany ilości uczestników szkolenia (Zamawiający dokona zapłaty za liczbę osób faktycznie rozpoczynającą szkolenie tj. iloczyn liczby osób rozpoczynających szkolenie i koszt jednostkowy) f/ zmiany wykładowców oraz personelu pomocniczego oraz wszelkie inne zmiany, których nie można było przewidzieć, a nie działają na szkodę zamawiającego
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: WWW.PUPSANDOMIERZ.PL
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: POWIATOWY URZĄD PRACY
27-600 SANDOMIERZ
UL.MICKIEWICZA 34.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.01.2013 godzina 12:00, miejsce: POWIATOWY URZĄD PRACY 27-600 SANDOMIERZ UL.MICKIEWICZA 34.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: NIE DOTYCZY.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z SANDOMIERZA
- DOSTAWA autokaru turystycznego przystosowanego do przewozu: 35 osób w nadwoziu zabudowanym wg. wskazanych wymagań technicznych, dla ZSCKR w Sandomierzu.
- Ochrona osób i mienia oraz konserwacja i utrzymanie w stanie sprawności eksploatacyjnej systemów bezpieczeństwa Muzeum Zamkowego w Sandomierzu
- Świadczenie usług transportu sanitarnego na rzecz Szpitala Specjalistycznego Ducha Świętego w Sandomierzu
- Dostawa środków czystości
więcej: przetargi w Sandomierzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i uczennic w ramach realizacji projektu "Energia kwalifikacji"
- "Usługa zorganizowania i przeprowadzenia kursów zawodowych dla uczestników projektu "Aktywna szkoła zawodowa bez barier" nr FELD.08.08-IZ.00-0116/23
- Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i uczennic w ramach realizacji projektu "Z certyfikatem w przyszłość" - z podziałem na II części
- Świadczenie usług szkoleniowych dla uczniów i nauczycieli w projekcie: "Kształcenie naszą przyszłością " nr FELD.08.08-IZ.00-0073/23 w podziale na 9 części.
- Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń/kursów dla uczniów i nauczycieli w ramach projektu "Działoszyn stawia na kształcenie zawodowe" nr FELD.08.08-IZ.00-0066/23 w podziale na 15 części.
- Przeprowadzenie kursu z obsługi programów graficznych Adobe - "Pakiet graficzny Adobe Illustrator" w ramach projektu pn.: "Atrakcyjne kształcenie zawodowe krokiem do przyszłości"
więcej: Usługi szkolenia zawodowego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.