Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-03-23
Koleczkowo: INWENTARYZACJA SIECI KANALIZACYJNEJ, WODOCIĄGOWEJ I TECHNOLOGICZNEJ NA TERENIE ZAKŁADU EKO DOLINA Sp. z o. o.
Numer ogłoszenia: 91492 - 2012; data zamieszczenia: 23.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: "EKO DOLINA" Sp. z o.o. , Al. Parku Krajobrazowego 99, Łężyce, 84-207 Koleczkowo, woj. pomorskie, tel. 058 6725000, faks 058 6727474.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.ekodolina.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: INWENTARYZACJA SIECI KANALIZACYJNEJ, WODOCIĄGOWEJ I TECHNOLOGICZNEJ NA TERENIE ZAKŁADU EKO DOLINA Sp. z o. o..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac polegających na inwentaryzacji sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej i technologicznej znajdującej się na terenie Zakładu Zagospodarowania Odpadów Eko Dolina w Łężycach. Inwentaryzacja polegać będzie na wykonaniu prac w terenie oraz ekspertyzy oceniającej stan kanalizacji w zakładzie wraz z pomiarami geodezyjnymi i propozycjami rozwiązań mających na celu usprawnienie działania wszystkich układów sieci kanalizacyjnych znajdujących się w zakładzie. Zakres prac inwentaryzacyjnych obejmować będzie układy kanalizacji sanitarnej, deszczowej i technologicznej podanej w opisie zamówienia. W zależności od typu kanalizacji zakres prac będzie następujący: 1. Kanalizacja grawitacyjna Inwentaryzacja sieci grawitacyjnej dotyczyć będzie wszystkich sieci do studni przyłączeniowych do budynków. Inwentaryzacją nie będą objęte sieci wewnątrz budynków znajdujących się w zakładzie. Zakres prac wykonywanych na odcinkach grawitacyjnych obejmować będzie: 1) Sprawdzenie szczelności rurociągów - dokumentacja elektroniczna po wykonaniu inspekcji wideo. 2) Wykazanie nieprawidłowości na badanych odcinkach. 3) Weryfikacja średnic rurociągów zgodnie z dokumentacją przekazana przez Zamawiającego. 4) Weryfikacja i naniesienie na nowo wykonaną przez geodetę dokumentację powykonawczą wszystkich przyłączeń do układu nie naniesionych na dokumentację dysponowaną przez zamawiającego (wersja elektroniczna pdf i dwg). 5) Czyszczenie rurociągów grawitacyjnych (ścieków bytowych, technologicznych i wód deszczowych). 6) Określenie poprawności wykonania kanalizacji na odcinkach grawitacyjnych. 7) Ocena sprawności kanalizacji (odpowiednie spadki i prędkości przepływu). 8) Wskazanie odcinków które wymagają naprawy lub wymiany. 9) Określenie rzeczywistej długości odcinków kanalizacji grawitacyjnej. Zakres prac na odcinkach kanalizacji grawitacyjnej odnosi się do kanalizacji deszczowej, sanitarnej i technologicznej, których opis podany zostanie w kolejnych punktach 3,4,5. 2. Kanalizacja tłoczna Ze względu na dużą odległość obiektów kubaturowych od podczyszczalni ścieków, brak dodatkowych dopływów ścieków sanitarnych i technologicznych pomiędzy obiektami kubaturowymi, a podczyszczalnią oraz z powodu ukształtowania terenu dopływ ścieków sanitarnych, technologicznych i wód opadowych do części zakładu gdzie znajduje się podczyszczalnia i odbywa się w sposób ciśnieniowy. Na terenie zakładu wykonano 9 pompowni wyszczególnionych w tabeli 1. Tabela 1. L.p.; Pompownia; Medium; uwagi; 1; PS1; ścieki bytowe; przepompowywanie ścieków bytowych z budynku administracyjnego; 2; PS2; ścieki bytowe; przepompowywanie ścieków bytowych z budynków technologicznych; 3; P4; ścieki bytowe+ technologiczne; przepompowywanie ścieków bytowych i technologicznych na kratę; 4; P2; odcieki z kwatery B1; przepompowywane do instalacji RO; 5; P3; Odcieki z kwatery B2; przepompowywane do instalacji RO; 6; Pd 1; wody deszczowe; Przepompowywanie wód deszczowych do zbiornika wód deszczowych; 7; pompownia 30; wody deszczowe; przepompowanie wód deszczowych z zbiornika 30 przez separator lamelowy do zbiornika retencyjnego 35; 8; pompownia w zb.17; ścieki z kompostowni; zawracanie odcieków z kompostowni halowej wykorzystywanej do procesu kompostowania; 9; 29C; pompownia zrzutowa; pompownia kierująca podczyszczone ścieki technologiczne i bytowe z zakładu do kanalizacji ogólnospławnej; Zakres prac wykonywanych na odcinkach tłocznych obejmować będzie: 1) Sprawdzenie wydajności układów pompowych. 2) Kontrola charakterystyk pomp i potwierdzenie ich właściwego doboru. 3) Wykonanie pomiarów geodezyjnych rurociągów tłocznych kanalizacji technologicznych, sanitarnych, deszczowych i naniesienie na dokumentację powykonawczą (w formacie pdf i dwg). 4) Sprawdzenie szczelności rurociągów tłocznych. 5) Wykonanie oceny układów pompowych z uwzględnieniem stanu pomp oraz określenie zakresu zmian mających na celu usprawnienie działania układów pompowych. Pompownie w zakładzie podłączone są do systemu wizualizacji, który jest podłączony do obiektu dyspozytorni oraz obiektu podczyszczalni. Pompownie sterowane są zdalnie i generują sygnały o stanach pracy, awarii, postoju. 3. Opis kanalizacji sanitarnej Kanalizacja sanitarna grawitacyjna wykonana jest z rur PVC 160 -250 prowadzonych ze spadkiem 0,5% pod terenem na głębokości od 1,6 do 2,6 m. W miejscach załamania trasy, podłączenia przykanalików oraz w odległości nie większej niż 50 m instalowane są studnie kanalizacyjne betonowe o średnicy 1,0m. Instalacja sanitarna jest instalacją grawitacyjno - tłoczną. Ścieki bytowe z obiektu 18 (budynek administracyjny) przepompowywane są z pompowni PS1 do studni rozprężnej SK 19, Do studni SK 19 podłączona jest instalacja kanalizacyjna z wagi wjazdowej. Ścieki sanitarne odprowadzane są ze studni SK 19 grawitacyjnie za pomocą rur PVC 200 do pompowni PS-2. Na odcinku pomiędzy Studniami SK19 - PS2 do rurociągu podłączone są kolejno obiekty 12 (magazyn odpadów niebezpiecznych), sortownia , kompostownia, natomiast bezpośrednio do pompowni PS2 podłączone są obiekty nr 7 (szatnia + sterownia), obiekt nr 14 (elektrownia). Z pompowni PS2 ścieki bytowe przepompowywane są rurociągiem tłocznym PEHD 90 mm do pompowni P4. Z pompowni P4 ścieki bytowe kierowane są do kraty umieszczonej przy obiekcie 15 (podczyszczania), a z kraty kierowane są rurociągiem tłocznym PEHD 125 mm do komory ścieków oczyszczonych i przepompowywane są do kanalizacji ogólnospławnej. 4. Opis kanalizacji technologicznej Z uwagi na charakterystykę pracy zakładu Eko Dolina w obiektach powstają ścieki technologiczne które kierowane są do podczyszczalni (odcieki z kwatery) lub bezpośrednio do kanalizacji ogólnospławnej (ścieki spełniające parametry Uchwały Nr 20 na 2011 Zgromadzenia KZG Dolina Redy i Chylonki dotyczące warunków wprowadzania ścieków przemysłowych do urządzeń kanalizacyjnych). a) Odcieki z kwater składowych Odcieki z kwater składowych B1 (pompowniaP2) i B2 (pompownia P3) kierowane są rurociągami PEHD 110 do komory zakwaszania i przepompowywane do podczyszczalni odcieków opartej na technologii odwróconej osmozy. Instalacja produkuje permeat, który kierowany jest do komory ścieków oczyszczonych i przepompowywany jest do kanalizacji ogólnospławnej. W technologii odwróconej osmozy produkowany jest koncentrat który za pomocą rurociągów tłocznych PEHD 110 kierowany jest do studni iniekcyjnych na kwaterze B1. b) Odcieki z kompostowni zielonej (ob.11) Odcieki z kompostowni zielonej zbierane są w zbiorniku 34 B i grawitacyjnie odprowadzane są do pompowni P4, z której kierowane są na kratę, a z kraty do pompowni ścieków oczyszczonych. c) Odcieki z kwatery odpadów jednorodnych (ob. 3B) Odcieki z kwatery 3B kierowane są rurociągiem grawitacyjnym 200 mm do pompowni P4 która przepompowuje ścieki z kwatery na kratę i do komory 29C (komora ścieków oczyszczonych) po czym kierowane są do kanalizacji ogólnospławnej. d) Odcieki z kompostowni halowej (ob.16) Odcieki technologiczne z kompostowni halowej zbierane są do zbiornika bezodpływowego nr 17 i zawracane są za pomocą instalacji technologicznej do ponownego wykorzystania w procesie kompostowania. 5. Opis kanalizacji deszczowej Kanalizacja deszczowa na terenie Zakładu ma za zadanie przechwytywanie i odprowadzanie do zbiorników retencyjnych ścieków deszczowych z terenów dróg, placów utwardzonych oraz dachów. Ścieki deszczowe z terenu placów, dróg oraz dachów zbierane są za pomocą układu wpustów deszczowych i rynien do systemu kanalizacji grawitacyjnej. Ścieki odprowadzane są do zbiornika retencyjnego ścieków deszczowych (ob. nr 30) zlokalizowanego przy podczyszczalni ścieków, z którego są odprowadzane przez osadnik i separator lamelowy do bezodpływowego zbiornika ziemnego (ob. nr 35). Ścieki gromadzone w tym zbiorniku częściowo odparowują, i częściowo trafiają za pomocą pompy (przy zbiorniku 35) do układu studni chłonnych. Na sieci wykonane są również zbiorniki pośrednie o przetrzymaniu kilkuminutowym wspomagające układ podczas deszczy nawalnych. Są to zbiorniki otwarte o pojemności czynnej do 50m3 obiekt 34a i obiekt 34b o pojemności czynnej 120m3.Sieć kanalizacyjna wykonana jest z rurociągów grawitacyjnych PVC o średnicy 200 do 630 mm. Na sieci w miejscach połączeń oraz na odcinkach prostych co 50-70 m wykonane są studzienki połączeniowe i przelotowe. Część ścieków z drogi dojazdowej od kwatery B2 do B1 zbieranych jest w pompowni PD1 zlokalizowanej przy wjeździe na kwaterę B1 i ta tłoczy je do ostatniej studni najbliższego ciągu grawitacyjnego. Układ taki spowodowany jest niekorzystnym ukształtowaniem terenu. 6. Szacunkowe ilości rurociągów w zakładzie unieszkodliwiania odpadów Inwentaryzacja sieci wykonywana jest w celu określenia dokładnej ilości rurociągów tłocznych i grawitacyjnych w zakładzie Eko Dolina. Podane poniżej zestawienie długości rurociągów jest szacunkowe (mogą występować rozbieżności z stanem faktycznym) i wymagają weryfikacji po inwentaryzacji. L.p.; Średnica; Długość; Kanalizacja sanitarna grawitacyjna 1; PVC 160; 37,0 m; 2; PVC 200; 722,0 m; Kanalizacja deszczowa grawitacyjna 1; PVC 160; 755,0; 2; PVC 200; 141,5; 3; PVC 250; 1537,5; 4; PVC 315; 32,5; 5; PVC 400; 822,5; 6; PVC 500; 1091,0; 7; PVC 630; 250,0; 8; PVC 200 do studni chłonnych; 81,0 m; 9; PVC 200 do zbiornika ob. nr 35; 23,1 m; Kanalizacja technologiczna 1; PEHD De 200; 394,0 m; 2; PEHD De 250; 47,0 m; Rurociąg tłoczny ścieków sanitarnych z PS1 1; PEHD De 90 PN 10; 469,0 m; Rurociąg tłoczny ścieków sanitarnych z PS2 2; PEHD De 75 PN 10; 151,5 m; Rurociąg tłoczny ścieków i odcieków z pompowni P4 3; PEHD De 125 PN 10; 714,0 m; Rurociąg tłoczny odcieków ze składowiska z pompowni P3 4; PEHD De 110 PN 10; 441,5 m; Rurociąg tłoczny ścieków deszczowych z PD1 5; PEHD De 90 PN 10; 196,5 m; Rurociąg tłoczny ścieków deszczowych ze zbiornika 30 6; PEHD De 90 PN 10; 41,0 m; Rurociąg tłoczny ścieków deszczowych z zbiornika 35 (studni chłonne 7; PEHD 75 PN10; 353,5 m; Rury osłonowe stalowe zabezpieczone antykorozyjnie 1; 355,6/8mm; 91,5 m; 2; 273/5mm; 11,0 m; 3; 219,1/8mm; 260,5 m; 4; 133/5 mm; 8,5 m; 5; 108/6mm; 49,0 m; 6; 70/5 mm; 14,0 m; 7; 60,3/4 mm; 7,0 m; 7. Załącznikami do opisu zamówienia są aktualne mapy uwzględniające układy sieci kanalizacyjne wymienione w punktach 3,4,5..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia wykonawcy zamówień uzupełniających w wysokości 10%.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.25.00.00 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości: 3.900,00 zł (słownie: trzy tysiące dziewięćset złotych 00/100)
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Potwierdzenie spełniania tego warunku Zamawiający będzie badać na podstawie złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą następujących dokumentów: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ (w przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wynikającym z zapisów art. 22 ust. 1 pkt 1-4 PZP - musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców składających wspólną ofertę lub przez pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i podpisania umowy w sprawie zamówienia). Zamawiający sprawdzi prawidłowość złożonych dokumentów i zgodność z wyżej wymienionymi, jako wymaganymi do wzięcia udziału w przetargu. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnił.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
(a) Wykonawca musi wykazać wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usługi w zakresie: - co najmniej wykonanej jednej inwentaryzacji sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej lub mieszanej ( wod.-kan.) o długości co najmniej 5 km. Potwierdzenie spełniania tego warunku Zamawiający będzie badać na podstawie złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą następujących dokumentów: (i) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 2 (W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę, Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wynikającym z zapisów art. 22 ust. 1 pkt 1-4 PZP - musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców składających wspólną ofertę lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i podpisania umowy w sprawie zamówienia;) (ii) wykaz wykonanych zamówień (jeden wspólny wykaz w przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną), sporządzony według załącznika nr 4. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie; (iii) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia; Wykonawca może w tym celu wykorzystać załącznik nr 4A do SIWZ; Zamawiający sprawdzi prawidłowość złożonych dokumentów i zgodność z wyżej wymienionymi, jako wymaganymi do wzięcia udziału w przetargu. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnił.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a) Wykonawca musi wykazać się dysponowaniem potencjałem technicznym w ilości i rodzaju pozwalającym na realizację zamówienia w wyznaczonym terminie w umowie, tj.: - Z uwagi na konieczność wykonania inspekcji wideo kanalizacji wymagane jest aby wykonujący zadanie miał zapewniony dostęp do kamery inspekcyjnej. - Wymagane jest aby po stronie wykonującego zamówienie zapewnić odpowiedni sprzęt wielofunkcyjny z recyklingiem do czyszczenia sieci rurociągów. Potwierdzenie spełniania tego warunku Zamawiający będzie badać na podstawie złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą następujących dokumentów: (i) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr2. (W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę, Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wynikającym z zapisów art. 22 ust. 1 pkt 1-4 PZP - musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców składających wspólną ofertę lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i podpisania umowy w sprawie zamówienia;) (ii) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych (jeden wspólny wykaz w przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną) dostępnych wykonawcy w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami zgodnie z załącznikiem nr 5; (iii) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia; Wykonawca może w tym celu wykorzystać załącznik nr 5A do SIWZ; Potwierdzenie spełniania tego warunku Zamawiający będzie badać na podstawie złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą następujących dokumentów: (i) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 2. W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę, Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wynikającym z zapisów art. 22 ust. 1 pkt 1-4 PZP - musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców składających wspólną ofertę lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i podpisania umowy w sprawie zamówienia;. (iii) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia; Wykonawca może w tym celu wykorzystać załącznik nr 6A do SIWZ; Zamawiający sprawdzi prawidłowość złożonych dokumentów i zgodność z wyżej wymienionymi, jako wymaganymi do wzięcia udziału w przetargu. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnił.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać się dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tzw. osobami Personelu kluczowego tj.: o Inspektor Nadzoru robót sanitarnych musi spełniać następujące wymagania: - posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub posiadać równoważne kwalifikacje zawodowe uznane na zasadach określonych zgodnie przepisami polskiego prawa. o Geodeta musi spełniać następujące wymagania: - posiadać uprawnienia lub posiadać równoważne kwalifikacje zawodowe uznane na zasadach określonych zgodnie przepisami polskiego prawa. (iii) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia; Wykonawca może w tym celu wykorzystać załącznik nr 6A do SIWZ; (iv) oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień zgodnie z załącznikiem nr 7 Zamawiający sprawdzi prawidłowość złożonych dokumentów i zgodność z wyżej wymienionymi, jako wymaganymi do wzięcia udziału w przetargu. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnił.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Potwierdzenie spełniania tego warunku Zamawiający będzie badać na podstawie złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą następujących dokumentów: (i) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 2. (W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę, Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wynikającym z zapisów art. 22 ust. 1 pkt 1-4 PZP - musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców składających wspólną ofertę lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i podpisania umowy w sprawie zamówienia;) Zamawiający sprawdzi prawidłowość złożonych dokumentów i zgodność z wyżej wymienionymi, jako wymaganymi do wzięcia udziału w przetargu. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnił.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Wszelkie zmiany umowy odbywać się będą zgodnie z zapisem art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. i wymagają dla swojej ważności zachowania formy pisemnej. Są one możliwe w przypadku: 1) wydłużenia terminu realizacji umowy, w związku z niemożliwością realizacji jej przedmiotu w zakładanym terminie, w przypadku okoliczności niezależnych od zachowania Stron lub nieznanych Stronom umowy w chwili jej zawarcia, takich jak: wynikające z wad opisu przedmiotu zamówienia ujawnionych dopiero po rozpoczęciu wykonywania umowy, spowodowane wystąpieniem niezinwentaryzowanych, ukrytych obiektów budowlanych, przeszkód geologicznych oraz innych przeszkód utrudniających lub uniemożliwiających prowadzenie usługi w zgodzie z opisem zamówienia, zasadami wiedzy technicznej i właściwymi przepisami, wynikające z postępu technicznego umożliwiającego zastosowanie nowych rozwiązań technicznych i technologicznych. 2) wystąpienia siły wyższej tj. zdarzenia to jest wyjątkowego wydarzenia lub okoliczności na którą Strona nie ma wpływu, w tym w szczególności: a) opóźnienia spowodowane przez organy administracji publicznej, b) akty terroryzmu, c) zamieszki, rozruchy, niepokoje, strajki lub lokaut z udziałem osób innych niż personel Wykonawcy lub inni pracownicy Wykonawcy, d) amunicję wojskową, materiały wybuchowe, promieniowanie jonizujące lub skażenie radioaktywne, z wyłączeniem takich, które mogą być uznane za spowodowane przez używanie amunicji, materiałów wybuchowych, materiałów radioaktywnych lub promieniowania przez wykonawcę, oraz e) katastrofy żywiołowe, m.in. takie, jak; trzęsienia ziemi, huragany, tajfuny lub długotrwałe ulewy, opady śniegu 3) zmiany ceny wymienionej w § 7 ust.1 w zakresie zmiany stawki podatku od towarów i usług [VAT] będącej skutkiem zmiany przepisów powszechnie obowiązujących na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w zakresie mającym zastosowanie do przedmiotu umowy o wartość zmienionego w ten sposób podatku VAT.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ekodolina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.ekodolina.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.04.2012 godzina 14:00, miejsce: Łężyce, Aleja Parku Krajobrazowego 99 84-207 Koleczkowo lub osobiście: w budynku administracyjnym - sekretariat Zarządu (I piętro).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wizja lokalna zostanie zorganizowana przez Zamawiającego w dniu 29.03.2012r. o godz. 12.00 czasu lokalnego. Wizja lokalna obejmie teren EKO DOLINY Sp. z o. o. i jej otoczenia w celu oszacowania przez Wykonawców, na ich własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko, wszelkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do przygotowania oferty i podpisania wynikającego z niej Umowy. Wizja lokalna odbędzie się w siedzibie Zamawiającego, tj. EKO DOLINA Sp. z o. o., Łężyce, Al. Parku Krajobrazowego 99, PL 84-207 Koleczkowo. Osobą odpowiedzialną za zorganizowanie wizji lokalnej jest p. Karol Mazurkiewicz tel. (48 58) 672 50 00; fax. nr (+48 58) 672 74 74. Podczas wizji lokalnej nie będą przyjmowane żadne zapytania ani udzielane żadne wyjaśnienia dotyczące treści Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zapytania takie należy kierować do Zamawiającego zgodnie z zapisami p. IX SIWZ. Jakiekolwiek koszty związane z wizją lokalną Terenu wykonywania umowy ponosi Wykonawca. Zamawiający nie będzie organizował zebrania wszystkich Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie dokumentacji projektowej na potrzeby utworzenia laboratorium badania alergenów w budynku "AB" NIZP PZH - PIB w Warszawie przy ul. Chocimskiej 24
- Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej dla planowanej inwestycji pn. Budowa budynku biurowo-socjalnego z zapleczem magazynowo - garażowo - warsztatowym oraz PSZOK
- Opracowanie dokumentacji projektowej budowy kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Salmopolskiej i ul. Malinowej w Szczyrku
- Remont kuchni wraz z wymianą instalacji elektrycznej w kuchni, w budynku internatu Ośrodka Szkolenia i Wychowania OHPw Mysłakowicach
- Usługi geodezyjne - postępowanie nr POZ.WO.260.22.2025
- "Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na wykonanie remontu budynku przy ul. Mieroszowskiej 8 w Wałbrzychu"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.