eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ostródawykonywanie robót dekarskichkonserwacyjno-eksploatacyjnych i remontowych w budynkach zarządzanych przez MABK sp. z o.o. w Ostródzie- (292 budynki -drobne naprawy zlecane w miarę potrzeb)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-04-27

Ostróda: wykonywanie robót dekarskich: konserwacyjno-eksploatacyjnych i remontowych w budynkach zarządzanych przez MABK sp. z o.o. w Ostródzie- (292 budynki -drobne naprawy zlecane w miarę potrzeb)
Numer ogłoszenia: 91782 - 2011; data zamieszczenia: 27.04.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejska Administracja Budynków Komunalnych Sp. z o.o. w Ostródzie , ul. Kolejowa 10/22, 14-100 Ostróda, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 6428725, faks 89 6421087.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mabkostroda.webpark.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wykonywanie robót dekarskich: konserwacyjno-eksploatacyjnych i remontowych w budynkach zarządzanych przez MABK sp. z o.o. w Ostródzie- (292 budynki -drobne naprawy zlecane w miarę potrzeb).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: wykonywanie robót dekarskich: konserwacyjno-eksploatacyjnych i remontowych w budynkach zarządzanych przez MABK sp. z o.o. w Ostródzie- (292 budynki -drobne naprawy zlecane w miarę potrzeb). Będą to budynki gminne i wspólnot mieszkaniowych (fakturowanie odbywać się będzie oddzielnie na każdą wspólnotę). Roboty dekarskie obejmują: -prace konserwacyjno-eksploatacyjne, usuwanie zagrożeń z dachów, awarii, drobnych napraw, czyszczenie rynien i rur spustowych - zgłaszane przez administratorów lub inspektora nadzoru, w sytuacji zagrożenia - telefonicznie, potwierdzone pisemnym zleceniem - karty pracy. Wykonanie prac potwierdzane będzie przez zarząd wspólnoty lub administratora; -roboty remontowe: naprawy główne, remonty bieżące, remonty główne, odtworzenie do stanu pierwotnego, - wykonywane na podstawie pisemnych zleceń uzgodnionych z zamawiającym. Rozliczane kosztorysem powykonawczym lub przedwykonawczym zatwierdzonym przez zamawiającego do realizacji. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia zawarty jest w specyfikacji technicznej wykonanie i odbioru robót dekarskich - załącznik nr 6 do SIWZ . Po wykonaniu robót wykonawca uporządkuje teren objęty zamówieniem doprowadzając do stanu pierwotnego oraz dokona odbiorów.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 45.26.19.00 - Naprawa i konserwacja dachów .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 2.000,- PLN /słownie: dwa tysiące PLN/. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 2011-05-12 do godz. 10:00 w formie dopuszczonej uPzp /art. 45 ust. 6/: - w formie pieniądza: przelewem na konto: Bank Millennium O/Ostróda nr konta: 93116022020000000176365985; Wadium musi się znajdować fizycznie na koncie Zamawiającego najdalej w dniu 2011-05-12 o godz. 10:00. - w innych formach dopuszczonych uPzp (poręczenia bankowe lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej; gwarancje bankowe; gwarancje ubezpieczeniowe; poręczenia, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 5 uPzp należy złożyć u specjalisty ds. zamówień publicznych - Anny Andrzejewskiej /pok. nr 22/. W/w poręczenia i gwarancje muszą być bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego zgodnie z przesłankami utraty wadium określonymi w art. 46 ust. 4a i 5 uPzp. Przy wnoszeniu wadium wykonawca winien powołać się na oznaczenie oferty podane w p. X ust. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania przetargowego.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Realizacja przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykazanie posiadania wiedzy i doświadczenia w zakresie wykonywania robót dekarskich w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonywania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - co najmniej 3 roboty dekarskie na ogólną kwotę minimum 80.000 zł. brutto. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Spełnianie warunku zostanie ocenione na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentu, o którym mowa w VI pkt 1 lit. a siwz. Niewykazanie spełniania warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 uPzp i uznanie jego oferty za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 4 uPz

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykazanie, że wykonawca dysponuje potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia, tj.: - min. 1 podnośnik, - min 1 samochód do przewozu materiałów. Wykonawca zobowiązany jest podać numer rejestracyjny samochodu i podnośnika. Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Spełnianie warunku dysponowania narzędziami i urządzeniami niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia zostanie ocenione na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów, o których mowa w p VI pkt 1 lit. b siwz. Niewykazanie spełniania warunku jw. spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp i uznanie jego oferty za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy Pzp.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykazanie, że wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jn.: a) osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej łącznie z aktualnym wpisem na listę członkostwa właściwej izby samorządu - /kierownik robót/; b) co najmniej 4 osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają kwalifikacje branży dekarsko-blacharskiej . Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89, poz. 828 z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia wydane osobie będącej obywatelem państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2006r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008r. Nr 63, poz. 394). Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Spełnianie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zostanie ocenione na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów, o których mowa w p. VI pkt 1 lit. c, d siwz. Niewykazanie spełniania warunku jw. spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp i uznanie jego oferty za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy Pzp.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie ustalił warunków dotyczących sytuacji ekonomicznej i finansowej na etapie oceny spełniania warunków. Natomiast wykonawca z najkorzystniejszą ofertą, przed podpisaniem umowy dostarczy Zamawiającemu opłaconą polisę - ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 100.000,- PLN.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) Dowód wniesienia wadium b) Wypełniony i podpisany przez wykonawcę formularz ofertowy - zał. Nr 1 do SIWZ c) Kosztorys ofertowy (uproszczony) uwzględniający wszystkie składniki ceny: tj. stawka roboczogodziny i kalkulacja ceny 1 m-godziny podnośnika z operatorem oraz wskaźniki do kosztorysowania i kalkulacji sporządzony na podstawie zał. nr 1A do SIWZ. Przy kalkulowaniu ceny ofertowej należy opierać się na cenach zawartych w Sekocenbud - I kwartał 2011 - roboty ogólnobudowlane-remontowe. Zeszyt 4/2011, przy czym: - wskaźnik narzutów kosztów zakupu - nie może przekraczać 7,4%, - wskaźnik narzutów kosztów pośrednich - nie może przekroczyć 66,2%, - wskaźnik narzutu zysku - nie może przekroczyć 11,7%. Ze względu na zmienną ilość robót dekarskich oraz ich różnorodność stosowane będą ceny jednostkowe. d) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez kilku wykonawców -wykonawca winien załączyć do oferty pełnomocnictwo podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, złożone w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii. Wzór pełnomocnictwa stanowi załącznik nr 10 do siwz. e) W przypadku ustanowienia przez wykonawcę pełnomocnika, do oferty należy załączyć oryginał udzielonego pełnomocnictwa lub notarialnie potwierdzoną jego kopie. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności podpisania oferty i jej złożenia, f) Wypełnione i podpisane oświadczenie dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawstwa (załącznik nr 4 do siwz) - składają tylko wykonawcy zamierzający przedmiot zamówienia realizować przy udziale podwykonawstwa, h)Projekt umowy - parafowany przez wykonawcę - zał. Nr 3 do SIWZ, i) Oświadczenie o dyspozycyjności - zał. Nr 5 do SIWZ, j) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót dekarskich - parafowana przez wykonawcę - zał. Nr 6 do SIWZ 6. W przypadku składania oferty przez podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, dokumenty i pełnomocnictwa określone: - w P. VI siwz pkt 1 - oświadczenia i dokumenty muszą poświadczać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w P. V siwz pkt. 1-5, co najmniej jeden z podmiotów występujących wspólnie; - w P. VI siwz pkt 2,3 - składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; - w P. VI siwz pkt 5 lit a,b,c,d,f - wykonawcy występujący wspólnie przedkładają tylko raz; - Pełnomocnictwo, o którym mowa w P. VI pkt 5 lit. e, składa każdy podmiot, który ustanowił swojego pełnomocnika do występowania w niniejszym postępowaniu przetargowym, a który sam lub wspólnie z innymi wykonawcami ubiega się o udzielenie zamówienia.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zmiana kierownika robót, wskazanego w § 9 ust. 2, w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą spełniać warunki postawione w tym zakresie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 3. Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu propozycję zmiany, o której mowa w ust. 2 nie później niż 7 dni przed planowanym skierowaniem do kierowania robotami danej osoby. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku kierownictwa robót będzie traktowana jako przerwa wynikająca z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia robót, z zastrzeżeniem postanowień ust. 4. 4. Postanowienia ust. 3 nie dotyczą sytuacji losowych, np. niezdolności do pracy lub śmierci kierownika robót. 5. Skierowanie, bez akceptacji Zamawiającego, do kierowania robotami innej osoby niż wskazana w ofercie Wykonawcy, stanowi podstawę do rozwiązania umowy z winy Wykonawcy, z wyjątkiem okoliczności, o których mowa w ust. 4. 6. Zaakceptowana przez Zamawiającego zmiana kierownika robót winna być potwierdzona pisemnie i nie wymaga aneksu do niniejszej umowy. 7. Zmiany dotyczące siedziby Wykonawcy lub jego formy organizacyjno-prawnej w trakcie obowiązywania niniejszej umowy, Wykonawca zgłaszał będzie niezwłocznie Zamawiającemu w formie pisemnej informacji. W razie zaniedbania przez Wykonawcę obowiązku złożenia informacji o zmianie siedziby, doręczenie wszelkiej korespondencji pod znanym Zamawiającemu adresem, ma skutek prawny. 8. Wykonawca nie może bez pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na osobę trzecią.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mabkostroda.webpark.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejska Administracja Budynków Komunalnych spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Ostródzie, 14-100 Ostróda, ul. Kolejowa 10, pok. 22. Opłata za wersję papierową 30,- zł. brutto..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.05.2011 godzina 10:00, miejsce: Miejska Administracja Budynków Komunalnych spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Ostródzie, 14-100 Ostróda, ul. Kolejowa 10, pok. pok. 14 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.