Ogłoszenie z dnia 2014-04-28
Kalisz: Projekt budowlany i wykonawczy na remont ulicy Łódzkiej w Kaliszu na odcinku od ul. Warszawskiej do mostu na rzece Swędrni
Numer ogłoszenia: 91911 - 2014; data zamieszczenia: 28.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich , ul. Złota 43, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. 62 59 85 200, faks 62 59 85 201.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.kalisz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Projekt budowlany i wykonawczy na remont ulicy Łódzkiej w Kaliszu na odcinku od ul. Warszawskiej do mostu na rzece Swędrni.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zgodnie z treścią Siwz: 4.2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: Projekt budowlano - wykonawczy na remont ul. Łódzkiej na odc. od ul. Warszawskiej do mostu na rzece Swędrni z wyłączeniem odcinka od ul. Łęgowej do ul. Miłej, który zostanie objęty odrębną dokumentacją w zakresie likwidacji osuwiska. Projekt remontu należy podzielić na dwa odrębne etapy (również w zakresie projektów branżowych), obejmujące następujące odcinki: 1/ etap I - odcinek ul. Łódzkiej od ul. Warszawskiej do ul. Łęgowej 2/ etap II - odcinek ul. Łódzkiej od ul. Miłej do mostu na rzece Swędrni, oraz projekt budowlano - wykonawczy na zabezpieczenie skarpy w ul. Łódzkiej wzdłuż drogi dojazdowej do posesji zlokalizowanych przy ul. Łódzkiej 97 - 105. 4.3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 4.3.1. spisanie z Zamawiającym w terminie 3 tyg. od dnia zawarcia umowy, danych wyjściowych do projektowania, 4.3.2. geotechniczne warunki posadowienia obiektu zgodnie z obowiązującymi przepisami,4.3.3. projekt budowlano - wykonawczy na remont ulicy w zakresie nawierzchni jezdni, zjazdów na posesje, zatok autobusowych, chodników z dostosowaniem dla ruchu rowerowego, uwzględniający ewentualne wzmocnienie konstrukcji jezdni, określone zgodnie z metodyką ujętą w Katalogu Wzmocnień i Remontów Nawierzchni Podatnych i Półsztywnych (KWRNPP IBDIM - 2001) dla KR5, oraz ewentualnie uzupełnienie istniejącego odwodnienia, 4.3.4. projekt budowlano - wykonawczy na zabezpieczenie skarpy w ul. Łódzkiej wzdłuż drogi dojazdowej do posesji zlokalizowanych przy ul. Łódzkiej 97 - 105, 4.3.5. projekt budowlano - wykonawczy modernizacji oświetlenia ulicznego - zgodnie z warunkami technicznymi, wydanymi przez Oświetlenie Uliczne i Drogowe Sp. z o.o. znak EOŚ 07/I/2014, 4.3.6. projekty budowlano - wykonawcze usunięcia ewentualnych kolizji z infrastrukturą techniczną, 4.3.7.projekt stałej organizacji ruchu wraz z planem projektowanej geometrii ulicy, które wymagają akceptacji Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu na etapie projektowym, 4.3.8. szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, 4.3.9. informację do planu BIOZ, 4.3.10.kolorową planszę uzbrojenia podziemnego, 4.3.11.wszystkie niezbędne uzgodnienia branżowe, 4.3.12.opinię Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowych (uzgodnieniu podlegają wszystkie projekty w zakresie wymienionego opracowania, za wyjątkiem projektu tymczasowej organizacji ruchu), 4.3.13.decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji (jeżeli będzie wymagana), 4.3.14.uzgodnienie projektów w Wojewódzkim Urzędzie Ochrony Zabytków w Poznaniu - Delegatura w Kaliszu oraz, w przypadku nałożenia takiego obowiązku, uzyskanie zgody na prowadzenie prac budowlanych na terenie wpisanym do rejestru zabytków, 4.3.15.przedmiar robót, formularz kosztorysu ofertowego w wersji uproszczonej (kosztorys ofertowy w wersji papierowej oraz elektronicznej w formacie XLS), przedmiar i kosztorys należy przygotować osobno dla poszczególnych zakresów opracowania, 4.3.16.kosztorys inwestorski sporządzony na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów (kosztorys w wersji papierowej oraz elektronicznej w formacie ATH), kosztorys należy przygotować osobno dla poszczególnych zakresów opracowania,4.3.17.uzyskanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego (w przypadku konieczności uzyskiwania pozwolenia na budowę), 4.3.18.przygotowanie wszystkich wymaganych załączników do zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę, lub uzyskanie pozwolenia na budowę w rozumieniu ustawy Prawo budowlane, 4.3.19. opracowanie przedmiotu zamówienia w formie papierowej oraz elektronicznej (wersja elektroniczna winna być przygotowana w dwóch wersjach: nieedytowalnej - format plików: PDF oraz edytowalnej - format plików: DWG, DOC, XLS, ATH),4.3.20. mapa ewidencyjna z naniesionymi liniami rozgraniczającymi teren inwestycji wraz z wypisami z ewidencji gruntu dla działek stanowiących pas drogowy ulicy, działek zajętych pod inwestycję oraz wszystkich działek sąsiadujących z wyżej wymienionymi,4.3.21.inwentaryzacja zieleni znajdującej się w granicach pasa drogowego ulicy i na terenie objętym opracowaniem wraz z oceną stanu zdrowotnego (opracowanie winno obejmować zestawienie drzew i krzewów przewidzianych do wycinki w związku z projektowanymi pracami budowlanymi lub z uwagi na zły stan zdrowotny). 4.3.22.pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie trwania robót budowlanych. Projektant nie może powierzyć sprawowania nadzoru autorskiego innym osobom. 4.4.Podkład geodezyjny niezbędny do opracowania zabezpiecza Wykonawca. 4.5.Wykonawca jest zobowiązany do przekazania podkładu geodezyjnego wraz z przedmiotowym opracowaniem. 4.6. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć dokumentację projektową zweryfikowaną przez inną jednostkę projektową posiadającą stosowne uprawnienia, bądź innego projektanta. Koszty weryfikacji ponosi Wykonawca. 4.7.Projektant jest zobowiązany do jednorazowej aktualizacji kosztorysów inwestorskich do poziomu aktualnie obowiązujących cen w terminie 2 tygodni od momentu zlecenia aktualizacji przez Zamawiającego, w okresie trzech lat od przyjęcia przez Zamawiającego gotowej dokumentacji projektowej. 4.8.Projektant jest zobowiązany do wykonania opracowania projektowego zwracając szczególną uwagę na konieczność koordynacji poszczególnych prac budowlanych..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 5 000 PLN
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykażą w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonanie minimum - jednego opracowania obejmującego stabilizację skarpy nasypu na drodze publicznej min. kl.Z -jednego opracowania obejmującego remont, przebudowę lub budowę ulicy/drogi na długości min. 1 000 m na drodze min. kl. Z. Warunki, o których mowa wyżej mogą zostać spełnione łącznie. Zamawiający wymaga, aby usługi te zostały wykonane należycie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykażą, że dysponują osobami posiadającymi doświadczenie i kwalifikacje niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia :- projektanta branży drogowej posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności drogowej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie ,-projektanta branży konstrukcyjnej posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie, - projektanta branży elektroenergetycznej posiadającego uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- wykażą, że posiadają (aktualne i opłacone przynajmniej na dzień składania ofert) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 200.000,00 PLN.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Za najważniejsze usługi uznaje się usługi niezbędne do spełnienia warunku określonego w sekcji III.3.2. tj.: wykazanie w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonanie minimum: -jednego opracowania obejmującego stabilizację skarpy nasypu na drodze publicznej min. kl. Z, - jednego opracowania obejmującego remont, przebudowę lub budowę ulicy/drogi na długości min. 1 000 m na drodze min. kl.Z.; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z treścią Siwz - Projekt umowy § 14: § 14 1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności i mogą zostać dokonane, o ile nie stoją w sprzeczności z regulacjami zawartymi w ustawie Prawo zamówień publicznych. 2. Zamawiający dopuszcza zmianę treści zawartej umowy w następujących przypadkach: 1/ Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia a) gdy wystąpią rozbieżności na mapach związanych m.in. z rozminięciem się terminu wykonania i zarejestrowania inwentaryzacji z terminem sporządzenia mapy, b) ze względu na przedłużające się terminy uzgodnień, wydawania odpowiednich decyzji administracyjnych itp. na które Wykonawca nie ma wpływu a dołożył wszelkiej staranności w celu ich uzyskania, c) na skutek wystąpienia w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia innych nie przewidzianych zdarzeń mających wpływ na realizację zamówienia. 2/ Zmiany osobowe: Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, które będą uczestniczyły w realizacji zamówienia przedstawionych w ofercie, po uprzedniej pisemnej zgodzie Zamawiającego w następujących wypadkach: a/ śmierci, choroby lub wypadku projektanta / projektantów b/ jeżeli wymiana projektanta / projektantów stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy. Zmiana którejkolwiek z osób wskazanych wyżej w trakcie realizacji przedmiotu umowy, musi być uzasadniona (należy podać przyczyny) przez Wykonawcę na piśmie wraz z kopią uprawnień i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 10 dni roboczych od daty przedłożenia propozycji i wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wymaganego postanowieniami Siwz. Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu propozycję zmiany, w terminie 3 dni od momentu powzięcia wiadomości o konieczności dokonania zmiany. Zaakceptowana przez Zamawiającego zmiana którejkolwiek z osób, o których mowa wyżej winna być dokonana na piśmie i nie wymaga zawarcia aneksu do niniejszej umowy. Skierowanie bez akceptacji Zamawiającego innych osób niż wskazane w ofercie Wykonawcy może stanowić podstawę odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 3/ Zmian w trakcie realizacji umowy podmiotów na zasoby których Wykonawca powoływał się w ofercie : W sytuacji, gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4/ Pozostałe okoliczności powodujące możliwość zmiany umowy; a) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z Siwz o czas jej wystąpienia i usunięcia skutków. b) zmianę wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT o kwotę wynikającą ze zmiany stawki podatku VAT.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdm.kalisz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Miejskich ul. Złota 43, 62-800 Kalisz.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.05.2014 godzina 12:00, miejsce: Zarząd Dróg Miejskich ul. Złota 43, 62-800 Kalisz - SEKRETARIAT pokój nr 201 mieszczący się na I piętrze budynku.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z KALISZA
- Opracowanie aktualizacji Strategii Rozwoju Kalisza do 2030 roku z perspektywą do 2035 roku oraz projektu Planu ogólnego miasta Kalisza
- Dostawa podłoży mikrobiologicznych, odczynników, krążków diagnostycznych, krążków antybiotykowych, szczepów wzorcowych, testów, do pracowni Mikrobiologii na potrzeby kierunku lekarskiego
- Opieka weterynaryjna nad psami i kotami w 2025 i 2026 roku.
- Wykonywanie usługi ochrony fizycznej osób, mienia i imprez dla Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu.
- Dostawa: szafa chłodnicza,autoklaw, lodówka z zamrażalnikiem, drobny sprzęt laboratoryjny, mikroskopy, kamery mikroskopowe, kuwety z mostkiem, Densytometry
- kompleksowa organizacja uroczystej Gali wręczenia nagród laureatom konkursu pn.: "Pracodawca - Ambasador Rozwoju" w ramach realizowanego Projektu...
więcej: przetargi w Kaliszu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej relacji Chojewo-Truski
- Wykonanie dokumentacji projektowych obejmujących remonty z termomodernizacją wielorodzinnych budynków mieszkalnych stanowiących własność Gminy Wrocław" Zamówienie podzielone na 6 części.
- Wykonanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej wraz z nadzorem autorskim.
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: ,,Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na DK48 na odcinku Studzianna - Poświętne w woj. łódzkim".
- Wykonanie dokumentacji projektowej dla zagospodarowania wód opadowych i roztopowych Staw Pilczycki HOTSPOT
- Rozbudowa odcinka drogi powiatowej 1322B na terenie Gminy Dąbrowa Białostocka w powiecie sokólskim
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.