Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-04-22
Łódź: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu
nad realizacją przebudowy układu drogowego wokół Dworca Łódź Fabryczna
oraz przebudowy ul. Kilińskiego
Numer ogłoszenia: 92552 - 2015; data zamieszczenia: 22.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Łódź - Zarząd Dróg i Transportu , ul. Piotrkowska 175, 90-447 Łódź, woj. łódzkie, tel. 42 6384959, 6384911, faks 42 638-49-58.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdit.uml.lodz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad realizacją przebudowy układu drogowego wokół Dworca Łódź Fabryczna oraz przebudowy ul. Kilińskiego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przebudowa układu drogowego wokół Dworca Łódź Fabryczna obejmuje budowę lub przebudowę n/w ulic: a) Przebudowę ul. Tramwajowej i Węglowej wraz z budową linii tramwajowej b) Przebudowę ul. Wierzbowej od Narutowicza do ul. Nowowęglowej c) Rozbudowę ulicy Lindleya od Narutowicza do Węglowej, d) Przebudowę i rozbudowę ulicy Targowej od Tuwima do Piłsudskiego, e) Przebudowę ulicy Knychalskiego i Składowej, f) Rozbudowę ulicy Wierzbowej od Nowowęglowej do Tuwima, g) Budowę ulicy Nowowęglowej od Wierzbowej do włączenia w ulicę Kopcińskiego. 2. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad realizacją przebudowy układu drogowego wokół Dworca Łódź Fabryczna oraz przebudowy ul. Kilińskiego z podziałem na Zadania: a) Zadanie 1 - Przebudowa ul. Tramwajowej i Węglowej wraz z budową linii tramwajowej, b) Zadanie 2 - Przebudowa ul. Wierzbowej od Narutowicza do ul. Nowowęglowej, c) Zadanie 3 - Przebudowa ulicy Kilińskiego na odcinku od ulicy Tuwima do Alei Piłsudskiego, które będzie polegało na świadczeniu usług w okresie realizacji robót budowlanych przez Wykonawców Zadań, w tym zarządzanie, kontrola, nadzór inwestorski nad realizacją Zadań. 1) Kontrola Zadań, m.in. wykonywania przez Wykonawców Zadań w zgodności z przepisami Prawa Budowlanego, przepisami ochrony środowiska, ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, 2) Zapewnienie wykonania Zadań zgodnie z umowami zawartymi z Wykonawcami Zadań, w szczególności w zakresie terminu realizacji i wynagrodzenia umownego. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w tym zakres obowiązków i czynności Inżyniera Kontraktu zawarty jest w Tomie II SIWZ Opis Przedmiotu Zamówienia oraz w Tomie III SIWZ Formularz Aktu Umowy..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje skorzystanie z prawa do udzielania z wolnej ręki zamówienia uzupełniającego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych do 50% wartości zamówienia podstawowego. W ramach zamówienia uzupełniającego Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego na pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla n/w Zadań związanych z przebudową układu drogowego wokół Dworca Łódź Fabryczna.: - rozbudowę ulicy Lindleya od Narutowicza do Węglowej, - przebudowę i rozbudowę ulicy Targowej od Tuwima do Piłsudskiego, - przebudowę ulicy Knychalskiego i Składowej, - rozbudowę ulicy Wierzbowej od Nowowęglowej do Tuwima, - budowę ulicy Nowowęglowej od Wierzbowej do włączenia w ulicę Kopcińskiego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.00.00 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego 71.54.10.00 - Usługi zarządzania projektem budowlanym 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71.24.80.00 - Nadzór nad projektem i dokumentacją .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wysokość wadium ustala się na kwotę 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych), które należy wnieść w jednej lub kilku formach określonych w art 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w szczególności Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał (zakończył) należycie niżej wymienione usługi: 1. pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad 1 robotą budowlaną o wartości minimum 20 mln zł brutto związaną z budową lub przebudową układu drogowego na terenie miejskim, obejmującą w swym zakresie kompleksową obsługę finansową i techniczną zadania inwestycyjnego, 2. pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad budową lub przebudową (wykonanie lub zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych) linii tramwajowej o długości co najmniej 2 km t.p., obejmujące w swym zakresie kompleksową obsługę finansową i techniczną zadania inwestycyjnego, 3. pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad przebudową infrastruktury podziemnej (minimum 3 sieci) obejmujące w swym zakresie kompleksową obsługę finansową i techniczną zadania inwestycyjnego. Dopuszcza się, aby usługi w pkt 1 -3 realizowane były w ramach jednej lub więcej umów. Dla potrzeb oceny spełniania powyższego warunku, jeśli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w szczególności Wykonawca musi wykazać, że dysponuje niżej wymienionymi osobami: 1) Inżynier Kontraktu: Kwalifikacje: Wykształcenie wyższe techniczne Doświadczenie zawodowe: Nie mniej niż 3 lata doświadczenia w kierowaniu projektami lub wykonywaniu nadzoru inwestorskiego dróg na stanowiskach Inżyniera Kontraktu, Inżyniera Rezydenta lub Kierownika Projektu. 2) Inspektor ds. rozliczeń: Kwalifikacje: Wykształcenie wyższe Doświadczenie zawodowe: Nie mniej niż 3 lata doświadczenia w rozliczaniu kontraktów 3) Inspektor nadzoru robót drogowych: Kwalifikacje: Wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej. Doświadczenie zawodowe: Nie mniej niż 3 lata doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi lub w nadzorach inwestorskich w specjalności drogowej. 4) Inspektor ds. nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych: Kwalifikacje: Wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Doświadczenie zawodowe: Nie mniej niż 3 lata doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi lub w nadzorach inwestorskich w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. 5) Inspektor ds. torowych: Kwalifikacje: Wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej. Doświadczenie zawodowe: Nie mniej niż 3 lata w kierowaniu robotami budowlanymi lub w nadzorach inwestorskich budowy bądź przebudowy torowisk tramwajowych. 6) Inspektor ds. sieci trakcyjnej: Kwalifikacje: Wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, zaświadczenie kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku dozoru bez ograniczeń Doświadczenie zawodowe: Nie mniej niż 3 lata w kierowaniu robotami budowlanymi lub w nadzorach inwestorskich budowy bądź przebudowy sieci trakcyjnej, tramwajowej lub kolejowej. 7) Inspektor nadzoru robót elektrycznych: Kwalifikacje: Wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, zaświadczenie kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku dozoru bez ograniczeń Doświadczenie zawodowe: Nie mniej niż 3 lata doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi lub w nadzorach inwestorskich w specjalności elektrycznej. 8) Inspektor nadzoru robót teletechnicznych: Kwalifikacje: Wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia do kierowania robotami budowalnymi w specjalności telekomunikacyjnej minimalnie w telekomunikacji przewodowej Doświadczenie zawodowe: Nie mniej niż 3 lata doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi lub w nadzorach inwestorskich w specjalności telekomunikacyjnej. 9) Inspektor nadzoru robót wod. - kan.: Kwalifikacje: Wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych. Doświadczenie zawodowe: Nie mniej niż 3 lata doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi lub nadzorze inwestorskim w specjalności instalacyjnej wod. - kan. 10) Inspektor nadzoru robót instalacji gazowych: Kwalifikacje: Wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych. Doświadczenie zawodowe: Nie mniej niż 3 lata doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi lub nadzorze inwestorskim w specjalności instalacji gazowych. 11) Inspektor nadzoru robót wentylacyjnych: Kwalifikacje: Wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych bez ograniczeń. Doświadczenie zawodowe: Nie mniej niż 3 lata doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi lub nadzorze inwestorskim w specjalności instalacji wentylacyjnych. 12) Inspektor ds. zieleni: Kwalifikacje: Wykształcenie wyższe Doświadczenie zawodowe: Nie mniej niż 3 lata doświadczenia w pracy na stanowisku inspektora nadzoru prac związanych z wykonywaniem zieleni. 13) Ekspert - Ornitolog: Kwalifikacje: Wykształcenie wyższe o kierunku biologicznym ze specjalizacją ornitologiczną. Doświadczenie zawodowe: Doświadczenie w wykonaniu nie mniej niż 3 opinii ornitologicznych dla procesu inwestycyjnego. 14) Dendrolog: Kwalifikacje: Wykształcenie ze specjalizacją dendrolog Doświadczenie zawodowe: doświadczenie w prowadzeniu obsługi zieleni na terenach inwestycyjnych (jako inspektor nadzoru) - podać trzy realizacje Funkcję Dendrologa można połączyć z funkcją Ornitologa, w przypadku spełnienia warunku dot. kwalifikacji oraz doświadczenia zawodowego. 15) Inspektor ds. materiałowych - technolog: Kwalifikacje: Wykształcenie techniczne Doświadczenie zawodowe: Nie mniej niż 3 lata doświadczenia w zatwierdzaniu dostawców, producentów i stosowanych materiałów oraz w nadzorze nad jakością wbudowywanych materiałów jak również jakością i ilością badań prowadzonych przez laboratorium Wykonawcy na kontraktach/kontrakcie drogowym. Osoby wymienione powyżej powinny, odpowiednio do przydzielonych stanowisk, posiadać: - uprawnienia zgodne z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2013, poz. 1409 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278). - uprawnienia zgodnie z ustawą z dnia 28 kwietnia 2003r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. z 2003r, nr 89, poz. 828, z późn. zm.), Dopuszcza się, aby usługi pełnili Ci sami inspektorzy nadzoru, jeśli posiadają właściwe kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe. Dopuszcza się ważne, odpowiadające obecnym uprawnienia, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art.12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2008, nr 63 poz. 394 ze zm.) Wykonawca może przewidzieć zatrudnienie dodatkowych osób, których wynagrodzenie należy uwzględnić w wynagrodzeniu personelu podstawowego.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Za główne usługi, których dotyczy obowiązek wskazania w wykazie i załączenia w/w dowodów, uznaje się co najmniej usługi niezbędne do oceny spełniania warunku określonego w pkt III. 3.2).; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.W przypadku gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia lub inny dokument, z którego będzie jednoznacznie wynikać uprawnienie do dysponowania tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia. Uwaga: Treść zobowiązania lub innego dokumentu podmiotu trzeciego musi określać: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 2. Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt III.3), który polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada w odniesieniu do tych podmiotów aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Jakość świadczonych usług - 5
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy na zasadach określonych w SIWZ
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdit.uml.lodz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ZARZĄD DRÓG I TRANSPORTU ul. Piotrkowska 175, 90-447 Łódź, pokój 09 (I piętro, lewa oficyna)..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.04.2015 godzina 12:00, miejsce: ZARZĄD DRÓG I TRANSPORTU ul. Piotrkowska 175, 90-447 Łódź (Kancelaria ZDiT)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Wykonawca nie później niż na dzień składania ofert zobowiązany jest wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. III.3) oraz brak podstaw do wykluczenia z postępowania, w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. 2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego warunki określone w pkt. III.3) muszą spełniać wykonawcy łącznie natomiast każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zobowiązany wykazać brak podstaw do wykluczenia go z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. 3. Ocena spełniania przez wykonawców wymaganych warunków będzie oparta na zasadzie spełnia/ nie spełnia na podstawie informacji zawartych w załączonych do oferty dokumentach lub oświadczeniach, zgodnie z wymaganiami zamawiającego, określonymi w SIWZ. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnił wymagane warunki. Dot. III.4) 4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego dokumenty wskazane w pkt. III.4.2., III.4.3. oraz III.4.4) musi złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oddzielnie,pozostałe dokumenty mogą być składane łącznie, natomiast oświadczenie o spełnieniu warunków w postępowaniu, winno być złożone w imieniu wszystkich wykonawców. 5.Forma złożonych dokumentów. 5.1. Dokumenty i oświadczenia (z wyłączeniem: formularza ofertowego, oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 7.1.1. SIWZ, pisemnego zobowiązania, o którym mowa w pkt. 6.2 i 7.2 SIWZ oraz dokumentu wskazanego w pkt. 7.3.4. SIWZ, które mogą zostać złożone wyłącznie pisemnie w formie oryginału, a także z wyłączeniem pełnomocnictw, o których mowa w pkt. 11.2., 12.3. i 12.6. SIWZ, które mogą zostać złożone w jednej z form, wskazanych w pkt. 11.2., 12.3. i 12.6. SIWZ) składane: a) w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, b) w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp; składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 5.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty. 5.3. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 6. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt III.4.1) zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt III.4.1). 7.TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: Od dnia podpisania umowy do zakończenia okresu rozliczania umów na roboty budowlane. Przewidywany termin rozliczenia umów na roboty budowlane to: Zadanie 1: 31.07.2016r. Zadanie 2: 31.10.2015r. Zadanie 3: 31.10.2015r..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- EZ.28.183.2024 Usługa okresowego przeglądu technicznego 60 szt. respiratorów Hamilton w okresie 01.02.2025 do 31.12.2025 dla WWCOiT im. M. Kopernika w Łodzi.
- Naprawy pojazdów służbowych Policji dla trzech jednostek Policji garnizonu łódzkiego
- Sukcesywna dostawa wyrobów laboratoryjnych i szklanych dla Instytutu Chemii Organicznej Wydziału Chemicznego Politechniki Łódzkiej
- Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu nad zadaniem: "Odbetonowanie terenów miejskich w formule zaprojektuj i wybuduj
- Świadczenie usług przygotowania i dostarczenia obiadów (wsparcie towarzyszące) dla uczestników projektu Centrum Usług Środowiskowych "WISIENKA 4",
- Sukcesywna dostawa wyrobów laboratoryjnych oraz szklanych dla potrzeb Instytutu Technologii Polimerów i Barwników oraz Międzyresortowego Instytutu Technik Radiacyjnych Wydziału Chemicznego PŁ
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją operacji pn. "Scalanie gruntów obrębu Olchowiec-Kolonia, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie" - część 2
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu nad zadaniem: "Odbetonowanie terenów miejskich w formule zaprojektuj i wybuduj
- Wykonanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej dla zadania pn. Rozbudowa drogi gminnej nr 105737 L w miejscowości Trawniki.
- Wykonanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej dla zadania pn. Rozbudowa drogi gminnej nr 105737 L w miejscowości Trawniki.
- Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w miejscowości Stare Rochowice - Etap I - opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.