Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-03-07
Kamienica: IRG/271/5/13 ODBIÓR STAŁYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY KAMIENICA
Numer ogłoszenia: 92894 - 2013; data zamieszczenia: 07.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Kamienica , ul. Kamienica 420, 34-608 Kamienica, woj. małopolskie, tel. 018 3323004, 3323025 wew. 23.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.kamienica.iap.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: IRG/271/5/13 ODBIÓR STAŁYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY KAMIENICA.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: A. Ogólna charakterystyka Gminy Kamienica w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów. 1. Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Kamienica wynosi 7815 osób (stan na dzień 07.03.2013r.) 2. Brak zabudowy wielolokalowej. 3. Łączna długość trasy odbioru odpadów wynosi ok. 45 kilometrów. 4. W Gminie Kamienica w 2012 roku zebrano następujące ilości odpadów komunalnych: - segregowane odpady komunalne- ok. 250 ton - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - ok. 300 ton B. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 1. Wymogi dotyczące przekazywania odpadów: a) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U z 2010 r., Nr 220. poz. 1447 z późn. zm), ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r., Nr 185, poz. 1243 z późn. zm), ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391 i 951), ustawa z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011r., nr 152 poz. 897), ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r., Nr 25, poz. 150 z późn. zm), ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r., Nr 180, poz. 1495), ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r., Nr 79, poz. 666), ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne ( Dz. U. z 2012r., poz. 145), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009r., nr 104 poz. 868), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U. 2010r., nr 249 poz. 1673), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorowych zestawień danych o odpadach (Dz. U. 2010r., nr 249 poz. 1674), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2001r., nr 112 poz. 1206), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z dnia 11 czerwca 2012 r., poz. 645), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z dnia 5 czerwca 2012 r., poz. 630), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z dnia 18 czerwca 2012 r., poz. 676), uchwała Nr XXV/397/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XI/125/03 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 25 sierpnia 2003 roku w sprawie Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego 2010 i Uchwały Nr XI/133/07 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 24 września 2007 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXVI/443/05 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 29 sierpnia 2005 roku w sprawie Programu Ochrony Środowiska Województwa Małopolskiego na lata 2005 - 2012 oraz Uchwały Nr XI/125/03 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 25 sierpnia 2003 roku w sprawie Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, uchwała Nr XXV/398/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego, uchwałą Nr XXVIII/460/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 29 października 2012 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/398/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego, uchwałą nr XXIX/482/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 26 listopada 2012 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/398/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego. b) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni, w stosunku do faktycznie odebranej ilości odpadów, osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012 r., poz. 391), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, uchwałą Nr XXV/397/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XI/125/03 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 25 sierpnia 2003 roku w sprawie Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego 2010 i Uchwały Nr XI/133/07 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 24 września 2007 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXVI/443/05 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 29 sierpnia 2005 roku w sprawie Programu Ochrony Środowiska Województwa Małopolskiego na lata 2005 - 2012 oraz Uchwały Nr XI/125/03 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 25 sierpnia 2003 roku w sprawie Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, uchwałą Nr XXV/398/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego, uchwałą Nr XXVIII/460/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 29 października 2012 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/398/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego, uchwałą nr XXIX/482/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 26 listopada 2012 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/398/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego c) Wykonawca zobowiązany będzie do zaoferowania i sukcesywnego dostarczania Zamawiającemu worków na odpady niesegregowane (zmieszane) oraz odpady segregowane przez okres realizacji przedmiotowego zamówienia: - worki koloru czarnego - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 200301), - worki koloru fioletowego - bioodpady, w tym odpady zielone (kod 200108, 200201), - worki koloru niebieskiego - makulatura i tekstylia (kod 200101, 150101), - worki koloru zielonego - szkło i opakowania szklane kolorowe (kod 200102, 150107), - worki koloru białego - szkło i opakowania szklane bezbarwne (kod 200102, 150107 - worki koloru żółtego - tworzywa sztuczne (kod 200139) - worki koloru czerwonego - drobne metale i opakowania z metalu (kod 200140, 150104) Cena ofertowa za realizację przedmiotu zamówienia obejmuje koszt dostarczenia worków na odpady niesegregowane (zmieszane) oraz odpady segregowane. Zamawiający szacuje, że w okresie obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia łącznie ok. 45000 szt. worków. W przypadku konieczności dostarczenia większej - o co najmniej 20% - ilości worków niż szacowana, Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w zakresie wynagrodzenia z zastrzeżeniem, iż cena jednostkowa worku nie może ulec zmianie. d) Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy pojemników plastikowych na odpady segregowane w osiedlach o zabudowie zwartej (centrum Kamienicy ,Zbludzy, Zalesia, Szczawy, Zasadnego). e) Wykonawca zobowiązany jest do zebrania odpadów leżących obok pojemników, jeśli będzie to wynikiem jego działania. f))Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru odpadów z przystanków autobusowych z terenu Gminy Kamienica. g) Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej do 30 kwietnia 2013 r. do wyposażenia Gminnego punktu zbiórki odpadów problematycznych i selektywnych na terenie Gminy Kamienica, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Gminny punkt musi być wyposażony w kontenery do selektywnej zbiórki odpadów zgodnie z Załącznikiem Nr 8 do SIWZ. W Gminnym punkcie Zamawiający będzie przyjmował następujące rodzaje odpadów komunalnych: - tworzywa sztuczne i metale oraz opakowania wielomateriałowe (kod 200139, 150102, 200140, 150104, 150105), - papier i tektura (kod 200101, 150101), - szkło (kod 200102, 150107), - przeterminowane leki (kod 200132), - chemikalia (kod 1605), - zużyte baterie i akumulatory (200133, 200134), - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod 200136), - meble i inne odpady wielkogabarytowe (kod 200307), - zużyte opony (kod 160103), - tekstylia i odzież (kod 200110, 200111), - bioodpady w tym odpady zielone (kod 200108, 200201), - odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z prowadzenia drobnych prac nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonania robót (kod 170101, 170102, 170103, 170107, 170180, 170201, 170380). Odbiór odpadów wskazanych w niniejszym punkcie następował będzie w ciągu 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia - mailem lub faksem - przez Zamawiającego. h) Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć i ustawić w wyznaczonych przez Zamawiającego aptekach i budynkach użyteczności publicznej: - 2 pojemniki do selektywnego zbierania leków, - 3 pojemniki do selektywnego zbierania baterii. Pojemniki o pojemności minimum 50 l powinny posiadać zamknięcie uniemożliwiające otwarcie przez nieuprawnione osoby. Wykonane z trwałego materiału, z umieszczonym napisem informującym o rodzaju odpadu. i) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. j) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów (np. gdy w worku przeznaczonym na odpady segregowane będą znajdować się odpady zmieszane, gdy w worku przeznaczonym na daną frakcję odpadów segregowanych będą znajdować się odpady innej frakcji, jeżeli w pojemniku na odpady segregowane będą znajdowały się odpady, które należy umieścić w workach na odpady zmieszane itp.), Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji do pisemnego (lub drogą elektroniczną) poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Nie należy uznać za brak segregacji pojedynczych odpadów, które powinny być selektywnie wyłączone z odpadów zmieszanych, np. 1 butelka, gazeta, itp. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację np. protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. k) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. l) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. 2. Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Kamienica Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwianiu) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla regionu południowego co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Kamienica odpady komunalne mogą trafić do jednego ze wskazanych w Planie RIPOK-ów. W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiana, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. 3. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych: 3.1 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne ( kod 200301) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zbierane będą do czarnych worków. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych: Sołectwo Kamienica Dolna: Osiedla Zawiersze, Niwa, Gronie przy drodze gminnej Kamienica - Zawiersze, Pozostałe osiedla przy drodze wojewódzkiej - odbiór w pierwszy i trzeci wtorek miesiąca Sołectwo Kamienica Górna: Osiedla Bukowina, Klenina, Pod Kąty - przy drodze gminnej Kamienica-Klenina - odbiór w pierwszy wtorek miesiąca, Pozostałe osiedla przy drodze wojewódzkiej i powiatowej - odbiór w pierwszy i trzeci wtorek miesiąca Sołectwo Szczawa: Osiedla: Pod Kiczora, Szałasie, Zarównie - przy drodze gminnej Uszczki - odbiór w pierwszy i trzeci wtorek miesiąca Osiedle Magorzyca - przy drodze lokalnej Magorzyca, Osiedle Polanki- przy drodze lokalnej Polanki - odbiór w pierwszy wtorek miesiąca Osiedle Kuźle, Wąchały, Zawory przy drogach gminnych - odbiór w pierwszy i trzeci wtorek miesiąca Pozostałe osiedla przy drodze wojewódzkiej - odbiór w pierwszy i trzeci wtorek miesiąca Sołectwo Zalesie: Osiedla: Wyrębiska - przy drodze gminnej Wyrębiska - odbiór w pierwszy wtorek miesiąca Pozostałe osiedla przy drodze powiatowej - odbiór pierwszy i trzeci wtorek miesiąca Sołectwo Zbludza: Osiedla: Kosarzyska, Poręby przy drodze gminnej Kamienica-Zagorzyn odbiór pierwszy i trzeci wtorek miesiąca Pozostałe osiedla przy drodze powiatowej - odbiór pierwszy i trzeci wtorek miesiąca Sołectwo Zasadne: Wszystkie osiedla (za wyjątkiem Magorzycy) przy drodze gminnej Kamienica-Zasadne odbiór pierwszy i trzeci wtorek miesiąca Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów niesegregowanych (zmieszanych) gromadzonych wyłącznie w workach, które posiadają stosowny kod kreskowy umożliwiający identyfikację posesji do której pojemnik jest przypisany, a w przypadku odpadów segregowanych - dodatkowo kod umożliwiający identyfikację koloru worka. Wykonawca zobowiązany jest podczas odbioru odpadów do ewidencjonowania - za pomocą odpowiednich czytników otrzymanych od Zamawiającego - ilości opróżnionych pojemników oraz ilości i rodzajów odebranych worków. 3.2 Selektywnie zbierane odpady komunalne Selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie do worków, o jakich mowa w pkt. C.1. opisu przedmiotu zamówienia. Worki do zbiórki odpadów muszą posiadać oznaczenie określające rodzaj odpadu gromadzonego w worku. Częstotliwość odbierania przez Wykonawcę tych odpadów: Sołectwo Kamienica Dolna: Osiedla Zawiersze, Niwa, Gronie przy drodze gminnej Kamienica - Zawiersze, pozostałe osiedla przy drodze wojewódzkiej - odbiór w ostatni czwartek miesiąca Sołectwo Kamienica Górna: Osiedla Bukowina, Klenina, Pod Kąty - przy drodze gminnej Kamienica-Klenina, pozostałe osiedla przy drodze wojewódzkiej i powiatowej - odbiór w ostatni czwartek miesiąca Sołectwo Szczawa: Osiedla: Pod Kiczora, Szałasie, Zarównie - przy drodze gminnej Uszczki, Osiedle Magorzyca - przy drodze lokalnej Magorzyca, Osiedle Polanki- przy drodze lokalnej Polanki, Osiedle Kuźle, Wąchały, Zawory przy drogach gminnych, pozostałe osiedla przy drodze wojewódzkiej - odbiór w ostatni czwartek miesiąca. Sołectwo Zalesie: Osiedla: Wyrębiska - przy drodze gminnej Wyrębiska, pozostałe osiedla przy drodze powiatowej odbiór w ostatni czwartek miesiąca. Sołectwo Zbludza: Osiedla: Kosarzyska, Poręby przy drodze gminnej Kamienica-Zagorzyn odbiór w ostatni w ostatni czwartek miesiąca Pozostałe osiedla przy drodze powiatowej - odbiór w ostatni czwartek miesiąca Sołectwo Zasadne: Wszystkie osiedla (za wyjątkiem Magorzycy) przy drodze gminnej Kamienica-Zasadne odbiór w ostatni czwartek miesiąca Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny odbiór odpadów dwa razy do roku z terenów nieruchomości. Odpady wielkogabarytowe odbierane są z terenu gminy dwa razy w roku tj. w ostatni czwartek czerwca i ostatni czwartek listopada. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów segregowanych gromadzonych wyłącznie w tych workach, które posiadają stosowny kod kreskowy umożliwiający identyfikację posesji z której worek pochodzi oraz dodatkowo kod umożliwiający identyfikację koloru worka. Wykonawca zobowiązany jest podczas odbioru odpadów do ewidencjonowania - za pomocą odpowiednich czytników otrzymanych od Zamawiającego - ilości i rodzajów odebranych worków. 3.3 Częstotliwość odbierania pozostałych selektywnie zbieranych odpadów od właścicieli nieruchomości. -przeterminowane leki (kod 200132) - w punkcie selektywnego zbierania odpadów z zastrzeżeniem zapisów pkt. B.1.lit.f opisu przedmiotu zamówienia oraz w wyznaczonych aptekach - w godzinach ich pracy. Do zadań Wykonawcy będzie należało odebranie tych odpadów z aptek. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników. - baterie i akumulatory (kod 200133, 200134) - w punkcie selektywnego zbierania odpadów z zastrzeżeniem zapisów pkt. B.1.lit.f opisu przedmiotu zamówienia oraz we wskazanych punktach użyteczności publicznej, gdzie znajdować się będą pojemniki do zbierania tych odpadów - w godzinach ich pracy. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników. - zużyty sprzęt elektryczny i elektronicznych (kod 200136) - w punkcie selektywnego zbierania odpadów z zastrzeżeniem zapisów pkt. B.1.lit.f opisu przedmiotu zamówienia - w godzinach jego pracy oraz dwa razy do roku z terenów nieruchomości (w ustalonym przez Zamawiającego terminie). - meble i odpady wielkogabarytowe (kod 200307)- w punkcie selektywnego zbierania odpadów z zastrzeżeniem zapisów pkt. B.1.lit.f opisu przedmiotu zamówienia - w godzinach jego pracy oraz dwa razy do roku tj. ostatni czwartek czerwca, ostatni czwartek listopada z terenu gminy, - odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z prowadzenia drobnych prac nie wymagających pozwolenia na budowę, zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonywania robót (kod 170101, 170102, 170103, 170107, 170180, 170201,170380) - w punkcie selektywnego zbierania odpadów - w godzinach jego pracy z zastrzeżeniem zapisów pkt. B.1.lit.f opisu przedmiotu zamówienia. - chemikalia (kod 1605) - w punkcie selektywnego zbierania odpadów z zastrzeżeniem zapisów pkt. B.1.lit.f opisu przedmiotu zamówienia - w godzinach jego pracy, - zużyte opony (kod 160103) - w punkcie selektywnego zbierania odpadów z zastrzeżeniem zapisów pkt. B.1.lit.f opisu przedmiotu zamówienia - w godzinach jego pracy, - tekstylia i odzież (kod 200110, 200111) - w punkcie selektywnego zbierania odpadów z zastrzeżeniem zapisów pkt. B.1.lit.f opisu przedmiotu zamówienia - w godzinach jego pracy. 4. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi. postępowania: IZP.271.4.2012 5. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: a) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. b) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. c) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu informacji, o jakich mowa w pkt. B.1. lit. j opisu przedmiotu zamówienia. d) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOKów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach. C. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów. 1. Urządzenia do gromadzenia odpadów: a) Wielkości pojemników i worków. Przewiduje się następujące urządzenia do zbierania odpadów komunalnych na terenie gminy Kamienica: 1) kosze uliczne o pojemności od 35 do 70 l; 2) kosze na odpady o pojemności 120 l, 240l, 1100l 3) worki o pojemności od 60 do 120 l; 4) kontenery o pojemności 7 m3. Do zbierania odpadów innych niż zmieszane będą stosowane worki o pojemności 120 l. Wszystkie worki powinny charakteryzować się odpowiednią wytrzymałością mechaniczną. b) Oznaczenie worków: Worki do zbierania stałych odpadów komunalnych powinny być oznaczone zgodnie z poniższym: - worek koloru żółtego do zbierania tworzyw sztucznych, metalu oraz opakowań wielomateriałowych z napisem: PLASTIK, - worek koloru niebieskiego do zbierania makulatury i tekstyliów z napisem: PAPIER, - worek koloru zielonego do zbierania szkła i opakowań szklanych kolorowych z napisem: SZKŁO KOLOROWE - worek koloru białego do zbierania szkła i opakowań szklanych bezbarwnych z napisem: SZKŁO BEZBARWNE - worek koloru fioletowego do zbierania bioodpadów, odpadów zielonych z napisem: BIOODPADY, - worek koloru czerwonego do zbierania metali i opakowań z metalu z napisem METALE - worek czarny przeznaczony na odpady niesegregowane. Pojemniki muszą spełniać wymagania Rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych jakie powinien spełniać podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. 2. Sprzęt techniczny: Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu, o jakim mowa w Rozdziale V SIWZ. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby urządzenia te utrzymane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 3`000,00zł, (słownie: trzy tysiące złotych)
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca będzie posiadał aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w Gminie Kamienica zgodnie z art. 9 c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach lub zezwolenie Wójta Gminy Kamienica zgodnie z art. 14 ustawy z 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 1 usługę wywozu odpadów komunalnych o wartości min. 60 tys. zł z podaniem jej wartości, roku i miejsca wykonania wraz z załączeniem referencji.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca: a) będzie dysponował co najmniej: 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych i 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych. Pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. b) będzie dysponował workami do gromadzenia na terenie nieruchomości objętych przedmiotem zamówienia odpadów zgodnie z poniższym: - worki o pojemności 120 l do zbierania odpadów zmieszanych oraz do selektywnie zbieranych odpadów w ilości minimum 45000 szt.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokumentu potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- formularz OFERTA- załącznik nr 2 do specyfikacji -zaakceptowany wzór umowy, zaparafowany przez uprawnioną /upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy osobę - załącznik nr 9 do specyfikacji. - Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej (Wykonawca, który należy do grupy kapitałowej wraz z oświadczeniem przedkłada listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej.) - załącznik nr 7 do specyfikacji -
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w stosunku do treści oferty w następujących okolicznościach: Zamawiający zgodnie z art. 144 Pzp. dopuszcza zmiany zawartej umowy w następujących sytuacjach: 1) W zakresie wynagrodzenia: a) w przypadku zmiany stawki podatku VAT wynagrodzenie brutto pozostałe do końca realizacji umowy - może wzrosnąć o zwiększoną wartość tego podatku; b) w przypadku zwiększenia zamówienia o co najmniej 20% łącznej ilości worków na odpady niż szacowana. Zmiana wynagrodzenia nie może być wyższa niż 1 % wynagrodzenia brutto za okres realizacji umowy. c) zmniejszenie wynagrodzenia w przypadku zmniejszenia zakresu zamówienia 2) W zakresie zmiany częstotliwości odbioru odpadów, rodzaju i ilości frakcji odbieranych odpadów w przypadku zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kamienica.Wprowadzenie do umowy zmian wymaga zgody obu stron wyrażonej w postaci pisemnego aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kamienica.net.pl,www.malopolska.pl/bip/kamienica
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego pok. nr 16 (ksero, koszt kserokopii, płyta CD, dyskietka - koszt nośnika) bezpłatnie stronie: www.kamienica.net.pl, www.malopolska.pl/bip/kamienica..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.03.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Kamienica 34 - 608 Kamienica 420 pok. nr 11 sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW OD ZAMAWIAJĄCEGO W ROKU 2025 Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Chrzanów
- Sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 191212 powstałych w procesie przetworzenia odpadów wielkogabarytowych, z instalacji w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B
- Dostawa i montaż dwóch pomp zatapialnych, żeliwnych które zastąpią uszkodzone pompy typu Flygt NP. 3153.185 LT/622 w przepompowni wód melioracyjnych PD Świnoujście -Łunowo
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów z nieruchomości należących do Gminy Milanówek.
- Odbiór, transport i zagospodarowanie/unieszkodliwienie odpadów pochodzących z utrzymania czystości w budynkach i na terenach komunalnych Gminy Wielka Wieś w 2025 r
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.