eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OlsztynekWykonanie nawierzchni ul. Leszczynowej, Sosnowej, Brzozowej, Grabowej, Głogowej i Dębowej w Olsztynku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-15

Olsztynek: Wykonanie nawierzchni ul. Leszczynowej, Sosnowej, Brzozowej, Grabowej, Głogowej i Dębowej w Olsztynku
Numer ogłoszenia: 93660 - 2016; data zamieszczenia: 15.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Olsztynek reprezentowana przez Burmistrza Olsztynka , ul. Ratusz 1, 11-015 Olsztynek, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5192799, 5192705.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie nawierzchni ul. Leszczynowej, Sosnowej, Brzozowej, Grabowej, Głogowej i Dębowej w Olsztynku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych podczas zadania inwestycyjnego pn. Wykonanie nawierzchni ul. Leszczynowej, Sosnowej, Brzozowej, Grabowej, Głogowej i Dębowej w Olsztynku. Zakres przedmiotu zamówienia objęty jest decyzją pozwolenia na budowę numer Ok/11/2013 z dnia 30.04.2013 r. Przedmiot zamówienia nie stanowi całość ww. decyzji. Zakres ulic do wykonania kanalizacji deszczowej a także nawierzchni orientacyjnie obrazuje załącznik numer 10 do niniejszej SIWZ, są to ulice: Sosnowa, Brzozowa, Grabowa oraz Głogowa. Zakres rzeczowy zadania (szczegółowo określony w projekcie budowlanym stanowiącym załącznik numer 9 do niniejszej SIWZ):I. Budowa ulic wraz z kanalizacją:1. Ulica Sosnowa - długość ok. 194,10 mb:a)Projektowane parametry ulicy:klasa ulicy: L (lokalna),prędkość V = 30 km/h,kategoria ruchu KR-2,jezdnia: dwukierunkowa o szerokości 5,5 m,chodnik: jednostronny o szerokości 2,0 m.b)Kanalizacja deszczowa:kanał deszczowy Dn 315 o długości ok. 17,0 m,kanał deszczowy Dn 250 o długości ok. 180,6 m,przykanaliki Dn 200 o długości ok. 64,4 m,studnie kanalizacyjne 2000 sztuk: 1,studnie kanalizacyjne 1200 sztuk: 4,studzienki ściekowe 500 sztuk: 8,przecisk pod drogą (ul. Leśna) - rura osłonowa stalowa Dn = 400 mm - o długości 7 m.c) Nawierzchnia:kostka betonowa szara o grubości 8 cm,łączna powierzchnia jezdni, chodnika i zjazdów: 1675 m2.2.Ulica Brzozowa - długość ok. 288,0 mb:a) Projektowane parametry ulicy:klasa ulicy: L (lokalna),prędkość V = 30 km/h,kategoria ruchu KR-2,jezdnia: dwukierunkowa o szerokości 5,5 m,chodnik: jednostronny o szerokości 2,0 m.b)Kanalizacja deszczowa:kanał deszczowy Dn 315 o długości ok. 183,4 m,przykanaliki Dn 200 o długości ok. 23,3 m,studnie kanalizacyjne 1200 sztuk: 6,studzienki ściekowe 500 sztuk: 7.c)Nawierzchnia:kostka betonowa szara o grubości 8 cm,łączna powierzchnia jezdni, chodnika i zjazdów: 2388 m2.3.Ulica Grabowa (kanalizacja deszczowa w ulicy Grabowej na odcinki 37 mb objęta jest oddzielnym opracowaniem - decyzja numer Ok/29/2015 z dnia 01.10.2015 r. - także do wykonania podczas realizacji tego zadania) - długość ok. 220,5 mb:a)Projektowane parametry ulicy:klasa ulicy: L (lokalna),prędkość projektowana V = 30 km/h,kategoria ruchu KR-2,jezdnia: dwukierunkowa o szerokości 5,5 m,chodnik: jednostronny o szerokości 2,0 m.b)Kanalizacja deszczowa decyzja numer Ok/11/2013 z dnia 30.04.2013 r.:kanał deszczowy Dn 315 o długości ok. 45,3 m,kanał deszczowy Dn 250 o długości ok. 157,7 m,przykanaliki Dn 200 o długości 35,1 m,studnie kanalizacyjne 1200 sztuk: 4,studzienki ściekowe 500 sztuk: 6.c)Kanalizacja deszczowa decyzja numer Ok/29/2015 z dnia 01.10.2015 r.:sieć kanalizacji deszczowej Dn 250 o długości 37 m,studnie betonowe o 1200 sztuk: 2,wpusty deszczowe o 600 sztuk: 2.d)Nawierzchnia:kostka betonowa szara o grubości 8 cm,łączna powierzchnia jezdni, chodnika i zjazdów: 1632 m2.4.Ulica Głogowa - długość ok. 130,7 mb:a) Projektowane parametry ulicy:klasa ulicy: L (lokalna),prędkość projektowana V = 30 km/h,kategoria ruchu KR-2,jezdnia: dwukierunkowa o szerokości 5,5 m,chodnik: jednostronny o szerokości 2,0 m.b)Kanalizacja deszczowa:kanał deszczowy Dn 315 o długości ok. 45,3 m,kanał deszczowy Dn 250 o długości ok. 49,6 m,przykanaliki Dn 200 o długości ok. 32,4 m,studnie kanalizacyjne 1200 sztuk: 3,studzienki ściekowe 500 sztuk: 4.c)Nawierzchnia:kostka betonowa szara o grubości 8 cm, łączna powierzchnia jezdni, chodnika, zjazdów i placu manewrowego: 1019 m2.2.Na wszystkich ww. ulicach należy wykonać oznakowanie pionowe i poziome zgodne z organizacją ruchu, stanowiącą załącznik numer 9 do niniejszej SIWZ.3.Przebudowa kabli telekomunikacyjnych - projekt budowlany obejmuje przebudowę istniejących kabli telekomunikacyjnych sieci abonenckiej biegnących w istniejących pasach drogowych Brzozowej i Głogowej wraz z zabezpieczeniem dwudzielnymi rurami ochronnymi na odcinkach sieci abonenckiej kolidujących z projektowanymi ulicami. Projektowana przebudowa ma na celu wyniesienie istniejących słupków kablowych telekomunikacyjnych poza utwardzone nawierzchnie jezdni i chodników oraz zabezpieczenie i jego uzupełnienie na odcinkach krzyżujących się projektowanymi nawierzchniami utwardzonymi.4.Przebudowa kabli i urządzeń energetycznych - projekt budowlany obejmuje przebudowę istniejących kabli i urządzeń energetycznych zasilających istniejącą zabudowę i oświetlenie uliczne zlokalizowanych w istniejących pasach drogowych Brzozowej i Głogowej wraz z zabezpieczeniem dwudzielnymi rurami ochronnymi na odcinkach sieci kablowej zasilającej istniejące budynki oraz oświetlenie uliczne kolidujące z projektowanymi ulicami. Projektowana przebudowa ma na celu wyniesienie istniejących słupów oświetlenia ulicznego poza utwardzone nawierzchnie jezdni i chodników oraz zabezpieczenie i jego uzupełnienie na odcinkach krzyżujących się projektowanymi nawierzchniami utwardzonymi.5.Posadowienie 10 lamp solarnych na ulicy Grabowej - lokalizacja zgodna z ustaleniami z Zamawiającym na etapie wykonania.6. Przedmiot zamówienia obejmuje również dokonanie zgłoszenia w odpowiednim organie nadzoru budowlanego przystąpienia do użytkowania obiektu.7. Jeżeli warunki w poszczególnych dokumentach będą różne to będą stosowane wymagania bardziej rygorystyczne. Załączone do SIWZ przedmiary robót nie stanowią jedynej podstawy przygotowania oferty cenowej i są one jedynie elementem pomocniczym do sporządzenia kalkulacji cenowej. Podstawę wyceny oferty stanowi przede wszystkim dokumentacja projektowa wraz załącznikami, niniejsza SIWZ.8. Zamawiający zachęca do wykonania wizji lokalnej na terenie, który objęty będzie zakresem robót..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.23 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.22.00 - Roboty pomocnicze w zakresie linii energetycznych 45.23.23.00 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych 45.23.31.50 - Roboty w zakresie regulacji ruchu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 30 000 ( trzydzieści tysięcy złotych 00/100).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający oceni spełnianie warunku udziału w postępowaniu na postawie Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi udowodnić wykonanie co najmniej jedno zadanie, w którego skład wchodziło wykonanie nawierzchni z kostki betonowej o powierzchni minimum 4000 m2 oraz wykonanie kanalizacji deszczowej o długości minimum 700 mb. Zamawiający oceni spełnianie warunku udziału w postępowaniu na podstawie Wykazu robót budowlanych stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający oceni spełnianie warunku udziału w postępowaniu na postawie Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi udowodnić, iż dysponuje lub w celu wykonania przedmiotu zamówienia będzie dysponował: - przynajmniej jedną osobą, która posiada uprawnienia w specjalności drogowej bez ograniczeń oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe liczone od daty uzyskania uprawnień; - przynajmniej jedną osobą, która posiada uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe liczone od daty uzyskania uprawnień; - przynajmniej jedną osobą, która posiada uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. W przypadku uprawnień dla osób dopuszcza się odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im kwalifikacje zawodowe uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w danej specjalności nabyte w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz w państwach Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem przepisu art. 12 a ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2013, poz. 1409 tekst jednolity) oraz przepisów ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016, poz.65). Zamawiający oceni spełnianie warunku udziału w postępowaniu na postawie Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ, Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia stanowiącego załącznik nr 4 oraz Oświadczenia o uprawnieniach stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający oceni spełnianie warunku udziału w postępowaniu na postawie Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1)Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ. 2) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Zobowiązanie musi zostać złożone w formie oryginału lub odpisu poświadczonego notarialnie. W przypadku, gdy Wykonawca będzie korzystał z wiedzy i doświadczenia innego podmiotu zobowiązanie to musi bezwzględnie zawierać zapis dotyczący sposobu uczestnictwa tego podmiotu przy realizacji zamówienia. 3) W przypadku, gdy pisemne zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia lub inne dokumenty tych podmiotów zostaną podpisane lub potwierdzone za zgodność z oryginałem przez inne osoby niż reprezentujące podmioty na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia pełnomocnictw dla osób podpisujących zobowiązanie/ dokumenty lub potwierdzających dokumenty. (Pełnomocnictwo w oryginale lub odpis poświadczony przez notariusza). 4) Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do złożenia/podpisania oferty lub złożenia/podpisania oferty i zawarcia umowy w imieniu Wykonawcy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów (Pełnomocnictwo w oryginale lub odpis poświadczony przez notariusza). Pełnomocnictwo powinno wyraźnie wskazywać: podmiot udzielający pełnomocnictwa, osobę umocowaną, zakres umocowania. Pełnomocnictwo powinno zostać podpisane przez osoby udzielające umocowania.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 97
  • 2 - okres gwarancji i rękojmia - 3

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający ustala projekt umowy, który stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. W projekcie umowy przewidziano i opisano jej możliwe istotne zmiany.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.olsztynek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Olsztynku, Ratusz 1, 11-015 Olsztynek.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.05.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Olsztynku, Ratusz 1, 11-015 Olsztynek, pokój 11 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.