Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-04-18
Mokrsko: Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Mokrsko
Numer ogłoszenia: 95784 - 2016; data zamieszczenia: 18.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Mokrsko , Mokrsko 231, 98-345 Mokrsko, woj. łódzkie, tel. 43 841 18 18, faks 43 886 32 77.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mokrsko.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Mokrsko.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Mokrsko. Zakres zamówienia dotyczy nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. 3.2. Informacje ogólne mające wpływ na wycenę zamówienia: 3.2.1. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować odpady ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Mokrsko. 3.2.2. Powierzchnia gminy: 77,75 km2. 3.2.3. Dane dotyczące liczby mieszkańców i liczby nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Mokrsko (dane podane na podstawie złożonych deklaracji) - liczba mieszkańców: 4507, - liczba nieruchomości: 1367, w tym nieruchomości, na których zamieszkuje: a) od 1 do 2 osób - 528, b) od 3 do 5 osób - 685, c) powyżej 5 osób - 154. Lp. miejscowość liczba nieruchomości zamieszkałych liczba mieszkańców 1 Mokrsko + Mokrsko Osiedle411 1278 2 Krzyworzeka 255 825 3 Komorniki + Jeziorko 148 527 4 Ożarów 260 822 5 Chotów 117 425 6 Słupsko 64 231 7 Motyl 12 22 8 Lipie 7 28 9 Zmyślona 16 57 10Stanisławów 2 4 11 Brzeziny 8 34 12 Jasna Góra 19 74 13 Mątewki 16 66 14 Orzechowiec 25 90 15 Poręby 7 24 Razem 1367 4507 3.2.4. Podczas realizacji zamówienia dane dotyczące liczby mieszkańców i liczby nieruchomości zamieszkałych będą ulegać zmianom. Nie wpłynie to na cenę zamówienia, która w okresie realizacji umowy jest niezmienna. Ilości odpadów odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w 2015 r. na terenie gminy Mokrsko przez przedsiębiorców odbierających odpady Lp. Rodzaj odpadu kod odpadu Ilość Mg 1 zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 127,7 2 opakowania ze szkła 15 01 07 109,8 3 zużyte opony 16 01 03 10,0 4 leki inne niż wymienione w 20 01 3 20 01 32 0,03 5 zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 20 01 35x 0,1 6 zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 20 01 36 0,1 7 niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 455,5 8 odpady wielkogabarytowe 20 03 07 39,2 9 zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 17 09 04 1,9 Wskazane ilości odebranych odpadów są podane jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny zamówienia. 3.3. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące frakcje odpadów 3.3.1. bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych: - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 1 raz w miesiącu, - papier i tektura, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe - 1 raz w miesiącu, - szkło - 1 raz na kwartał, - zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, metal - 1 raz na rok, 3.3.2. z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Marężach, gm. Skomlin odpady komunalne odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone, przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony, popiół z palenisk domowych. 3.3.3. z punktów w przychodniach zdrowia w Mokrsku i Ożarowie a) przeterminowane leki, 3.3.4. z gniazd usytuowanych na terenie gminy Mokrsko a) papier i tektura, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe - 1 raz w miesiącu, b) szkło białe, szkło kolorowe - 1 raz na kwartał. 3.4. Zorganizowanie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK). 1. Zorganizowany przez Zamawiającego Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Marężach, gm. Skomlin, Wykonawca wyposaży w pojemniki przeznaczone do składowania poniższych frakcji odpadów - odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone, - przeterminowane leki i chemikalia, - zużyte baterie i akumulatory, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - meble i inne odpady wielkogabarytowe, - odpady budowlane i rozbiórkowe, - zużyte opony, - popiół z palenisk domowych, tak, aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z uchwałą Rady Gminy Mokrsko w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą Rady Gminy Mokrsko w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mokrsko. Wykonawca dostosuje wielkość pojemników do ilości przekazywanych przez właścicieli nieruchomości odpadów do PSZOK i częstotliwości ich odbioru przez Wykonawcę z PSZOK. 2. Wykonawca oznakuje pojemniki, określając rodzaje odpadów, jakie mogą być do nich składane oraz nazwę gminy, z terenu której pochodzą odpady. 3. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania stopnia napełnienia pojemników na terenie PSZOK oraz sukcesywnego wywozu odpadów, z zastrzeżeniem, że w przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego takiej konieczności, Wykonawca odbierze je w terminie 4 dni roboczych od daty zgłoszenia. 4. Zamawiający zabezpieczy pracownika odpowiadającego za obsługę PSZOK. 3.5. Zbiórka odpadów wielkogabarytowych. 1. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do zrealizowania zbiórki mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, metalu, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, zużytych baterii i akumulatorów bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych. Zbiórkę wymienionych odpadów Wykonawca przeprowadzi w miesiącu wrześniu 2016 r. i w miesiącu wrześniu 2017 r. 2. Szczegółowe terminy zbiórki w poszczególnych miejscowościach oraz zasady zbiórki powinny być każdorazowo poprzedzone akcją informacyjną Wykonawcy i uzgodnieniami z Zamawiającym. 3. Zbiórka polega na - załadunku na środek transportu odpadów wystawionych przed nieruchomość zamieszkałą, - zagospodarowaniu odebranych odpadów, - posprzątaniu miejsc, z których odbierane są wystawione odpady. 4. Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze. 3.6. Odbiór i zagospodarowanie odpadów z ogólnodostępnych punktów tzw. gniazd usytuowanych na terenie poszczególnych miejscowości. 1) W ramach zamówienia Wykonawca będzie odbierał odpady z gniazd: szkło białe (1 raz na kwartał), szkło kolorowe (1 raz na kwartał), tworzywa sztuczne, papier i tekturę, metal, opakowania wielomateriałowe (1 raz w miesiącu). 2) Gniazda zlokalizowano Mokrsko - 2 gniazda, Krzyworzeka - 1 gniazdo, Ożarów - 1 gniazdo, Komorniki - 1 gniazdo, Chotów - 1 gniazdo, Słupsko - 1 gniazdo. 3) Wykonawca wyposaży każde gniazdo w pojemnik na papier i tekturę, opakowania wielomateriałowe, metal o pojemności min. 1,1 m3 do dnia 30.06.2016 r. 4) Zamawiający wyposaży każde gniazdo w pojemnik IGLOO na szkło białe, w pojemnik IGLOO na szkło kolorowe, w pojemnik druciak na tworzywa sztuczne. 3.7. Obowiązek zapewnienia pojemników 1. Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia właścicielom nieruchomości zamieszkałych pojemników na odpady przystosowanych do opróżniania mechanicznego o pojemnościach i właściwościach określonych w uchwale Rady Gminy Mokrsko w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mokrsko. Przekazywane pojemniki powinny być nowe lub używane, nieuszkodzone, czyste i estetyczne, oznakowane dla właściwej frakcji odpadów. 2. Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady komunalne z liczbą i rodzajem pojemników, w jakie należy wyposażyć nieruchomości. 3. Pojemniki będą przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy Mokrsko w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mokrsko. Zamawiający zastrzega możliwość wyposażenia nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy w więcej niż 1 komplet pojemników lub więcej niż 1 pojemnik dla danego rodzaju odpadu. Wykonawca w terminie 14 dni od daty przekazania mu aktualizacji wykazu zobowiązany będzie do dokonania wymiany pojemników na posesjach lub dostarczenia dodatkowych pojemników stosownie do wprowadzonych zmian. 4. Pojemniki będą przez Wykonawcę dostarczane mieszkańcom na nieruchomości w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 30.06.2016r. W terminie do 08.07.2016r. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach na dzień 30.06.2016r. wraz z informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono (z podaniem przyczyny niedostarczenia). Wykonawca w terminie do 30.06.2016r. przekaże mieszkańcom informację o sposobie oznaczenia pojemników na poszczególne rodzaje odpadów (np. kolor klapy, kolor naklejki na pojemniku itp.) oraz o rodzajach odpadów, które można umieszczać w danym pojemniku. 5. Wykonawca wyposaży PSZOK w pojemniki w ilości i o rodzajach wynikających z potrzeb z uwzględnieniem uchwał Rady Gminy Mokrsko w terminie do 30.06.2016 r. 6. Wykonawca wyposaży punkty, w których odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków w odpowiednie pojemniki z uwzględnieniem potrzeb występujących w danych punktach w terminie do 30.06.2016 r. 6. Wykonawca wyposaży każde gniazdo w pojemnik na papier i tekturę, metal, opakowania wielomateriałowe o pojemności min. 1,1 m3 w terminie do 30.06.2016 r. 7. Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt. 3.8. Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów. 90500000-2 - Usługi związane z odpadami 90512000-9 - Usługi transportu odpadów 90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90533000-2 - Usługi zagospodarowania odpadów 90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów 1. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował z częstotliwością i na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy Mokrsko w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Mokrsko. 2. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował w poszczególnych miejscowościach zgodnie z harmonogramem wywozu odpadów, uzgodnionym z Zamawiającym. 3. Wykonawca uzgodni z Zamawiającym terminów wywozu odpadów, opracowania i dostarczenia do wszystkich nieruchomości zamieszkałych harmonogramu wywozu odpadów do dnia 30.06.2016r. za rok 2016). Na kolejne lata harmonogram Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości do dnia 20 grudnia roku poprzedzającego. 4. Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami niesegregowanymi (zmieszanymi). 5. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK tak, aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców. 6. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania stopnia napełnienia pojemników na przeterminowane leki i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie dopuścić do przepełnienia tych pojemników, z zastrzeżeniem, że w przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego takiej konieczności, Wykonawca odbierze je w terminie 4 dni roboczych od daty zgłoszenia. 7. Odbiór odpadów będzie następował z pojemników wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz nieruchomości, do drogi dojazdowej lub ustawionych w pergolach śmietnikowych, do których zapewniony jest swobodny dojazd. 8. W zakresie odbioru odpadów z nieruchomości o utrudnionym dojeździe (np. brak utwardzonej drogi) Wykonawca może ustalić odrębne terminy wywozu niż dla pozostałych nieruchomości w danej miejscowości. 3.9. Kontrola obowiązku segregowania odpadów. 1. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych. 2. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów - przy pierwszej i drugiej takiej sytuacji Wykonawca nie odbiera odpadów i pozostawia na pojemniku nalepkę informującą właściciela o przyczynie nieodebrania odpadów, - przy trzeciej i kolejnej takiej sytuacji Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane, do chwili zapewnienia przez właściciela nieruchomości właściwego sposobu segregowania odpadów. 3. O zaistniałych sytuacjach wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem lub pisemnie, w terminie do 7 dni roboczych. Do zawiadomienia wykonawca dołącza protokół określający: dzień wywozu, miejscowość i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną. 3.10. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia: 1. Raportów kwartalnych zawierających informację o ilości i rodzaju przekazywanych pojemników w danym kwartale wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach. 2. Sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 3. Innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca. 4. W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o którym mowa powyżej, Zamawiający może Zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów. 5. Jako załączniki do faktury Wykonawca załączy karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych do RIPOK. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Mokrsko. 3.11. Pozostałe obowiązki Wykonawcy 1. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu odbieranych odpadów komunalnych, zgodnie z art. 3b i art. 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniami wykonawczymi. 2. Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. 3. Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do właściwej Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu, zgodnie z uchwałą w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Łódzkiego. 4. Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 5. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru - taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2018.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000,00zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 p.z.p. - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Termin wniesienia wadium upływa w dniu składania ofert. Oznacza to, że a) wadium wniesione w formie pieniężnej przed upływem terminu składania ofert musi znajdować się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Ruścu O Mokrsko, nr rachunku 49 9264 0009 0020 0006 2000 0110. Na przelewie bezgotówkowym należy umieścić informację Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Mokrsko b) W przypadku wniesienia wadium w formie niepieniężnej oryginał lub potwierdzoną za zgodność kopię przedmiotowego dokumentu należy załączyć do oferty (ale w oddzielnej kopercie, by nie było na stale związane z ofertą). Dokument ten musi być ważny w całym okresie związania ofertą - pierwszym dniem jego obowiązywania powinien być dzień otwarcia ofert. c) W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może zatrzymać wadium wraz z odsetkami. Okoliczności muszą zawierać sytuacje określone - w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp, tj. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. - w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp, tj.: jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Zamawiający zwróci zwolni wadium w terminach i sytuacjach określonych w art. 46 p.z.p.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie przedmiotowego warunku Zamawiający uzna: a) podpisane oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych; b) Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami Ustawy z dn. 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250), c) Aktualne zezwolenie, o którym mowa w art. 27 ust. 2 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 roku nr 21 z późn. zm.) lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów. d) Wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. Nr 180, poz. 1495 z późn. zm.).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie przedmiotowego warunku Zamawiający uzna podpisane oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie przedmiotowego warunku Zamawiający uzna: a) podpisane oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych; b) Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że: będzie dysponował na czas realizacji zadania: - co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej. Pojazdy będą trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, Pojazdy wyposażone będą w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów. - Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania weryfikacji zgodności ze stanem faktycznym treści oświadczeń złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawdziwości złożonych oświadczeń Zamawiający skorzysta z uprawnienia wynikającego z art. 24 ust. 2 pkt. 3 lub 4 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie przedmiotowego warunku Zamawiający uzna podpisane oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie przedmiotowego warunku Zamawiający uzna: a) podpisane oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych; b) posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 400.000,00zł. 9.2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wypełniony formularz oferty
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Termin płatności faktur - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy przewiduje możliwość dokonywania zmian w treści zawartej umowy, w tym terminu realizacji przedmiotu umowy, w stosunku do treści oferty w przypadku gdy: a. W przypadku działania siły wyższej - o czas działania siły wyższej; b. W przypadku zwłoki zamawiającego w realizacji obowiązków umownych - o czas zwłoki zamawiającego w realizacji obowiązków umownych; c. W zakresie podwykonawstwa (o ile zostanie przewidziane w ofercie Wykonawcy) - w uzasadnionych przypadkach powierzenie Podwykonawcom innej części prac niż wskazana w ofercie Wykonawcy za uprzednią zgodą Zamawiającego; d. Zastrzega się możliwość zmiany umowy w przypadku zmiany stawki podatku VAT dotyczącego przedmiotu zamówienia określonego w opisie przedmiotu zamówienia. e. Po zaktualizowaniu wykazu nieruchomości i mieszkańców dopuszczalna jest zmiana harmonogramu odbioru odpadów; f. Zaistnienia okoliczności których nie dało się przewidzieć w momencie podpisania umowy; g. Zmiany terminu ustawienia pojemników na nieruchomościach, dostarczenia harmonogramu, w zależności od terminu podpisania niniejszej umowy; h. Zmiany w zakresie sposobu realizacji umowy w przypadku zmiany przepisów prawa, w tym zmiany przepisów prawa lokalnego (np. Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.mokrsko.akcessnet.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Mokrsku, 98-345 Mokrsko 231 - Budynek Mokrsko 233.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.04.2016 godzina 12:00, miejsce: Oferty należy składać (od poniedziałku do piątku) w godzinach 8.00 - 15.00 w siedzibie Zamawiającego - sekretariat Urzędu Gminy w Mokrsku (pokój nr 7).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór, wywóz i utylizacja odpadów komunalnych z obiektów Uzdrowiska Lądek-Długopole S.A. z miejscowości Lądek Zdrój
- ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH POCHODZĄCYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAM. NA TERENIE GM. POKÓJ W OKRESIE OD 1.01. 2025 R. DO 31.12.2025 R.
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanych w gminie Bydgoszcz.
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Księżpol
- "Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Dygowie"
- Świadczenie usługi odbioru, załadunku, transportu i unieszkodliwienia zanieczyszczonej odpadami medycznymi ziemi.
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.