Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-04-19
Stalowa Wola: Kompleksowa termomodernizacja obiektów oświatowych będących własnością powiatu stalowowolskiego dotyczy: budynku Zespołu Szkół Nr 6 Specjalnych przy Al. Jana Pawła II 21 w Stalowej Woli
Numer ogłoszenia: 96536 - 2016; data zamieszczenia: 19.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Stalowowolski , ul. Podleśna 15, 37-450 Stalowa Wola, woj. podkarpackie, tel. 015 643 37 09, faks 015 643 36 02.
- Adres strony internetowej zamawiającego: bip.stalowowolski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa termomodernizacja obiektów oświatowych będących własnością powiatu stalowowolskiego dotyczy: budynku Zespołu Szkół Nr 6 Specjalnych przy Al. Jana Pawła II 21 w Stalowej Woli.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa termomodernizacja obiektów oświatowych będących własnością powiatu stalowowolskiego dotyczy: budynku Zespołu Szkół Nr 6 Specjalnych przy Al. Jana Pawła II 21 w Stalowej Woli. Budynek będący przedmiotem przebudowy znajduje się na działce o numerze ewidencyjnym 796, obręb 3 Centrum. 2. Zakres zamówienia obejmuje : 2.1. Docieplenie ścian, w tym: - demontaż płytek zewnętrznych cokołowych z przygotowaniem ścian do wykonania docieplenia - wykonanie izolacji pionowej ścian piwnic i ścian fundamentowych - docieplenie ścian zewnętrznych styropianem gr. 13 cm - docieplenie ścian piwnic i cokołów styropianem ekstrudowanym gr. 12 cm - docieplenie ościeża okien styropianem gr. 3 cm 2.2. Docieplenie stropodachu wentylowanego metodą nadmuchu (wełna mineralna) gr. 15 cm wraz z wykonaniem nowego pokrycia dachu i daszków nad wejściami oraz wymiana obróbek blacharskich 2.3. Docieplenie stropodachu niewentylowanego pełnego styropapą gr. 14 cm wraz z wymianą obróbek blacharskich 2.4. Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, w tym: - likwidacja okna przy zejściu do części podpiwniczonej do magazynu oraz likwidacja luksferów pod istniejącym oknem w klatce schodowej frontowej - likwidacja szachtów oraz likwidacja okien w piwnicach - wymiana luksferów na klatkach schodowych na okna PCV - wymiana zewnętrznych drzwi wejściowych 2.5. Roboty demontażowe instalacji grzewczej 2.6. Montaż instalacji grzewczej 2.7. Montaż obudowy grzejników 2.8. Demontaż i wykonanie nowej instalacji odgromowej 2.9. Demontaż istniejących krat i montaż nowych 2.10. Montaż rolet zewnętrznych (szt.2) 2.11. Demontaż i montaż rynien i rur spustowych 2.12. Wymiana barierek i zadaszeń 2.13. Montaż nowych opraw oświetleniowych przy wejściach zewnętrznych. 2.14. Opracowanie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku 3. Szczegółowy zakres prac niezbędnych do wykonania został opisany w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót oraz szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załącznik do SIWZ. 4.Zakres rzeczowy przedsięwzięcia obejmuje również wszystkie czynności i koszty wynikające z dokumentacji projektowej, przedmiaru robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, sztuki budowlanej, uzyskanie dopuszczenia do eksploatacji zainstalowanych urządzeń, koszt prac geodezyjnych, oraz koszty związane z urządzeniem, utrzymaniem i zabezpieczeniem terenu budowy. 5.Zakres rzeczowy prac do wykonania obejmuje również wykonanie wszystkich prac naprawczych związanych z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej oraz z wymianą instalacji c.o. - uzupełnianie tynków ze szpachlowaniem, malowanie farbami akrylowymi łatwo zmywalnymi w jasnych kolorach(wg kolorystyki istniejącej), naprawy posadzek (uzupełnienie zgodnie ze stanem istniejącym). 6.Materiały uzyskane w trakcie robót przedstawiające wartość użytkową lub materialną zostaną przekazane Użytkownikowi. Zdemontowane elementy instalacji centralnego ogrzewania oraz kraty, stanowiące własność Użytkownika, Wykonawca zobowiązany jest przewieźć na swój koszt do punktu skupu złomu wskazanego przez Zamawiającego. 7.Przedsięwzięcie będzie realizowane zgodnie z Harmonogramem robót opracowanym przez Wykonawcę wyłonionego w niniejszym przetargu w porozumieniu z Użytkownikiem tj. Dyrektorem Zespołu Szkół Nr 6 Specjalnych w Stalowej Woli i zatwierdzonym przez Zamawiającego. 8.Roboty będą prowadzone w budynku Zespołu Szkół Nr 6 Specjalnych w Stalowej Woli, który w trakcie prowadzenia robót będzie użytkowany i będą w nim przebywać uczniowie i pracownicy. 9.Zamawiający informuje, że istnieje możliwość zapoznania się z miejscem wykonania robót będących przedmiotem zamówienia, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym..
II.1.5)
V
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp do 20 % wartości zamówienia podstawowego polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.26.14.10 - Izolowanie dachu 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.31.23.10 - Ochrona odgromowa 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.10.00 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.33.12.00 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przez Wykonawcę wadium w wysokości 20 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego - Nadsański Bank Spółdzielczy w Stalowej Woli nr: 85 9430 0006 0001 0041 2000 0001 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109 poz. 1158 z późn. zm.) 3. Termin wniesienia wadium upływa w dniu 06.05.2016 r. o godz. 11.00. Nie wniesienie wadium do upływu terminu składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. 4. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - Kompleksowa termomodernizacja obiektów oświatowych będących własnością powiatu stalowowolskiego dotyczy: budynku Zespołu Szkół Nr 6 Specjalnych przy Al. Jana Pawła II 21 w Stalowej Woli. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego do oferty. Dokumenty, o których mowa w pkt. 2 muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 11. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 13.5, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 10.1.odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 10.2.nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 10.3.zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26. ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25.ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań, w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia - wzór załącznik nr 2
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane, z których każda była o wartości co najmniej 400 000 zł brutto i obejmowała swoim rodzajem przedmiot zamówienia tj. roboty budowlane w zakresie kompleksowej termomodernizacji budynku wraz z wymianą instalacji centralnego ogrzewania, co winno być potwierdzone dowodami czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań, w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia - wzór załącznik nr 2
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował kadrą techniczną posiadającą kwalifikacje i uprawnienia w specjalnościach: - kierownik budowy w specjalności konstrukcyjno - budowlanej (1 osoba), - kierownik robót instalacyjnych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (1 osoba), - kierownik robót instalacyjnych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych (1 osoba).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż: a) posiada własne środki finansowe lub zdolność kredytową zapewniającą realizację zamówienia w wysokości minimum 500 000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Pełnomocnictwo jeżeli dotyczy, 2. Formularz oferty - Załącznik nr 1, 3. Oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 - Załącznik nr 2, 4. Kosztorysy ofertowe, 5. Zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy) - Załącznik nr 8, 6. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia przedkłada w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art 24 ust. 1 ustawy PZP, 7. W przypadku oferty składanej wspólnie przez wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające , że wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z wykonawców oddzielnie, 8. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt. III.4.3. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie,w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawione z odpowiednia data wymagana dla tego dokumentu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Długość okresu gwarancji jakości i rękojmi za wady - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Niedopuszczalne są zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem ust.2. 2. Dopuszczalne są następujące przypadki zmiany i warunki zmiany treści umowy: 2.1. Zmiana w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania Przedmiotu Umowy w następujących sytuacjach: a) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych, w przypadkach gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy, b) konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego , wynikających z art. 36a ustawy Prawo budowlane, c) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, geotechnicznych, skutkujące niemożliwością zrealizowania Przedmiotu Umowy przy przyjętych w dokumentacji założeniach technologicznych, d) odbiegających od przyjętych dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych warunki terenowe, geologiczne, wodne, napotkanie niezinwentaryzowanych urządzeń, instalacji lub obiektów, e) braku dostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub w kosztorysie ofertowym w związku z zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku materiałów, f) pojawienia się na rynku nowszej technologii wykonania Przedmiotu Umowy, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji, kosztów lub kosztów eksploatacji Przedmiotu Umowy, g) wystąpienia na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji , pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji lub kosztów eksploatacji Przedmiotu Umowy lub zwiększenie bezpieczeństwa, h) konieczności zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 2.2. Zmiana wysokości wynagrodzenia określonego w § 7 Umowy: a) przypadkach określonych w ust.2.1. 2.3. Zmiana terminu realizacji przedmiotu Umowy w następujących sytuacjach: a) gdy wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży w interesie Zamawiającego, b) działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie Przedmiotu Umowy w określonym pierwotnie terminie, c) zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie robót lub spełnienie wymagań technologicznych, udokumentowanych w dzienniku budowy potwierdzonych przez Inspektora nadzoru inwestorskiego, d) błędów w dokumentacji projektowej których usunięcie będzie poprzedzać konieczność konsultacji z projektantem i naniesienia przez niego poprawek lub zmian w projekcie, e) konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót, f) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, g) konieczności zmiany Harmonogramu robót i finansowania, h) wystąpienia prac lub badań archeologicznych lub wykopalisk powodujących konieczność wstrzymania realizacji Przedmiotu Umowy, i) realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z Przedmiotem Umowy wymuszających konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań, w tym udzielenie w trakcie realizacji zamówień uzupełniających i/lub dodatkowych, związanych z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na wydłużenie terminu zakończenia prac, j) wstrzymania robót przez uprawniony organ z powodu znalezienia niewybuchów lub niewypałów, k) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowanych przez lub dających się przypisać Zamawiającemu lub jego personelowi lub wykonawcom zatrudnionym przez Zamawiającego na terenie budowy, 2.4. powierzenie Podwykonawcy określonego zakresu robót na skutek jakiejkolwiek okoliczności wymienionej w pkt. 2 niniejszego ustępu i pod warunkiem, że Zamawiający nie zastrzegł, iż dana część zamówienia nie może być powierzona Podwykonawcom, 2.5. zmiana przedstawicieli Stron - kierownika budowy, kierowników robót inspektorów nadzoru inwestorskiego w przypadku niemożności pełnienia przez nich powierzonych funkcji ( zdarzenie losowe, zmiana pracy, rezygnacja itp.) 3. Zmiany umowy przewidziane w ust. 2 pkt. 2.1, 2.2 i 2.3 niniejszego paragrafu dopuszczalne są na następujących warunkach: 3.1. pkt. 2.1 - zamiana na materiały budowlane, sprzęt i urządzenia o parametrach jakościowych i cechach użytkowych nie niższych niż w dokumentacji projektowej i pod warunkiem nie zwiększania ceny, 3.2. pkt.2.2.a. w zakresie nie powodującym zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy określonego w Umowie, 3.3. pkt. 2.3 lit. a - w zakresie uzasadnionego interesu Zamawiającego, 3.4. pkt.2.3 lit. b - o czas działania siły wyższej oraz niezbędny do usunięcia skutków tego działania, 3.5. pkt. 2.3 lit. c. - o czas trwania niesprzyjających warunków atmosferycznych, 3.6. pkt. 2.3.lit. d - o czas niezbędny do usunięcia przeszkody, 3.7.pkt.2.3 lit. e, f - o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji, uzgodnień, badań lub ekspertyz, 3.8.pkt.2.3 lit. g, h - o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w prowadzeniu robót objętych umową, 3.9. pkt.2.3 lit. i - o czas niezbędny na wykonanie prac, 3.10. pkt. 2.3 lit. j,k - o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w prowadzeniu robót objętych umową,
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.stalowowolski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Stalowej Woli ul. Podleśna 15, 37-450 Stalowa Wola, pokój nr 310..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.05.2016 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Stalowej Woli ul. Podleśna 15, 37-450 Stalowa Wola, pokój nr 108-sekretariat..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z STALOWEJ WOLI
- Dostawa przedpłaconych kart elektronicznych na zakup materiałów budowlanych dla wskazanych jednostek organizacyjnych Gminy Stalowa Wola w 2025 r.
- Świadczenie kompleksowych usług w zakresie BHP i ochrony ppoż. dla Jednostek Gminy Stalowa Wola
- Świadczenie całodobowej usługi ochrony fizycznej osób, budynku i mienia Sądu Rejonowego w Stalowej Woli oraz Prokuratury Rejonowej w Stalowej Woli
- Zakup i dostawa sprzętu AGD i RTV na potrzeby Jednostek organizacyjnych podległych Gminie Stalowa Wola
- Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych - montaż urządzeń zabawowych na placach zabaw przy jednostkach oświatowych w Stalowej Woli
więcej: przetargi w Stalowej Woli »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonywanie drobnych napraw bieżących oraz świadczenie stałych usług konserwacyjnych sanitarnych w zasobach gminnych administrowanych przez ZGM w rejonie ADM-4
- Budowa żłobka w miejscowości Brzeźno gmina Krzymów, ul. Sienna, 62-513 Krzymów
- Remont klatek schodowych budynków przy ul. Lotniczej 22 i ul. Pomorskiej 19 we Wrocławiu.
- Przebudowa ulicy Bugaja w Ostrowcu Świętokrzyskim
- SZP/242-237/2024 Częściowy remont i konserwacja elewacji zachodniej budynku Politechniki Wrocławskiej w Jeleniej Górze przy pl. Piastowskim 25
- Budowa budynku kształcenia praktycznego dla Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Zagórowie - roboty budowlane
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.