Ogłoszenie z dnia 2014-03-21
Olkusz: Przeprowadzenie zajęć doskonalących i warsztatów dla nauczycieli w ramach projektu Wsparcie rozwoju szkół z powiatu olkuskiego - wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej Działanie 3.5. Kompleksowe Wspomaganie szkół
Numer ogłoszenia: 96696 - 2014; data zamieszczenia: 21.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół Nr 1 im. Stanisława Staszica , ul. Górnicza 12, 32-300 Olkusz, woj. małopolskie, tel. 32 643 04 50, faks 32 643 04 50.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie zajęć doskonalących i warsztatów dla nauczycieli w ramach projektu Wsparcie rozwoju szkół z powiatu olkuskiego - wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej Działanie 3.5. Kompleksowe Wspomaganie szkół.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć doskonalących - warsztatów oraz spotkań grupowych dla nauczycieli w ramach projektu Wsparcie rozwoju szkół z powiatu olkuskiego - wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli. Definicje: Warsztat - każda aktywna metoda szkoleniowa angażująca uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie postaw uczestników. Grupa warsztatowa powinna liczyć 15-20 uczestników. Ilość godzin: 5 modułów x 3 godziny dydaktyczne = łącznie 15 godzin dydaktycznych Konsultacje grupowe - spotkania grupowe nauczycieli (grupa do 25 osób) z ekspertem, dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą podzielić się swoimi wątpliwościami, wymienić się doświadczeniami i spostrzeżeniami, poszukiwać wspólnie nowych rozwiązań, omówić bieżące problemy związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego RPW Ilość godzin: 4 moduły x 2 godziny dydaktyczne = łącznie 8 godzin dydaktycznych W ramach zadania Wykonawca: a) Przygotuje scenariusz zajęć, b) Przygotuje materiały szkoleniowe, c) Przeprowadzi zajęcia, d) Przeprowadzi ankietę ewaluacyjną po realizacji szkolenia oraz przygotuje sprawozdanie na jej podstawie e) Zapewni serwis kawowy dla uczestników doskonalenia Warunki realizacji (dotyczy wszystkich części): 1. W ramach umowy Wykonawca odpowiedzialny jest za: zorganizowanie i przeprowadzenie doskonalenia zgodnie ze scenariuszem, przygotowanie materiałów szkoleniowych, wydania zaświadczeń oraz zapewnienie usługi cateringowej. 2. Wykonawca ma obowiązek przedstawienia przygotowanego i zaakceptowanego przez SORE i Dyrektora Placówki harmonogramu, co najmniej na 14 dni przed rozpoczęciem zajęć. 3. Wykonawca odpowiedzialny jest za przygotowanie scenariusza danej formy doskonalenia dotyczącego wskazanej w części zamówienia tematyki; zamawiający wymaga, by na 7 dni przed planowanym terminem realizacji poszczególnych form doskonalenia Wykonawca dostarczy scenariusz form doskonalenia wraz z materiałami dla uczestników do zaopiniowania przez Zamawiającego; w celu ustalenia zgodności scenariusza z potrzebami placówki Zamawiający wyznaczy osobę odpowiedzialną merytorycznie za realizację projektu na terenie danej placówki, tj. Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji 4. Wykonawca prowadzi zajęcia w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Do prowadzenia zajęć we własnym zakresie zapewnia sprzęt multimedialny: projektor, rzutnik, laptop. Ponadto Wykonawca zapewnia pomoce naukowe mające służyć do przeprowadzenia zajęć za pomocą aktywnych metod nauczania. 5. Do obowiązków Wykonawcy należy przygotowanie materiałów szkoleniowych oraz powielenie ich w liczbie niezbędnej do przekazania dla wszystkich uczestników (odpowiednio dla danej części); Na wszystkich materiałach, które otrzymają uczestnicy szkolenia, należy zamieścić odpowiednie logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Logo Unii Europejskiej, wraz z informacją o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 6. Wykonawca zapewnia trenerów, szkoleniowców, wykładowców, konsultantów, ekspertów niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia; 7. Podczas szkolenia Wykonawca sporządza listę obecności, listę potwierdzającą odbiór materiałów szkoleniowych, dziennik zajęć, dokumentację zdjęciową (obejmującą min 10 różnych zdjęć). 8. Wzory dokumentów przekaże Zamawiający. 9. Po zakończeniu doskonalenia w terminie nie dłuższym niż 7 dni kalendarzowych Wykonawca przekazuje Zamawiającemu dokumentację zdjęciową oraz oryginały: a) list obecności, b) list odbioru materiałów szkoleniowych przez uczestników, c) ankiet ewaluacyjnych, d) dzienników warsztatów i wykładów, e) kopie wydanych zaświadczeń wraz z potwierdzeniem ich odbioru 10. Wykonawca ma obowiązek zachować w tajemnicy wszelkie dane do których będzie miał dostęp podczas szkolenia. Dane niezbędne do przygotowanie zaświadczeń dla uczestników, Wykonawca pozyskuje we własnym zakresie. 11. Wykonawca przygotuje zaświadczenia dla uczestników doskonalenia. Zaświadczenia muszą zostać opatrzone logotypami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Logo Unii Europejskiej, wraz z informacją o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zaświadczenia i logotypy muszą być w jednej wersji kolorystycznej, tzn. jeżeli Wykonawca wystawia zaświadczenia-certyfikaty w odcieniach szarości również loga muszą być w odcieniach szarości. Analogicznie jeśli Wykonawca wystawia certyfikaty-zaświadczenia w kolorze. 12. Wykonawca w ramach umowy zapewni serwis kawowy: a) Napoje: kawa, herbata, woda mineralna, sok b) Susz konferencyjny: np. ciasteczka, kanapki, drożdżówki c) Inne: mleko do kawy, cukier, cytryna 13. Wykonawca umożliwi Zamawiającemu w każdej chwili hospitację kursów w celu sprawdzenia poziomu prowadzenia zajęć oraz wyposażenia uczestników w sprzęt niezbędny do nauki. 14. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia za pomocą różnych metod: wykłady, ćwiczenia, praca w grupach, dyskusje, gry, symulacje, inscenizacje Terminy realizacji: dla szkół ponadgimnazjalnych(części IX,XI,XVII,XVIII) od dnia podpisania umowy do 30.05.2014 Dla szkół gimnazjalnych(część XXIII) od 1.05.2014 - 30.06.2014.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie wymagane
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje szczegółowych warunków w tym zakresie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przeprowadził minimum 2 szkolenia dla grupy co najmniej 10 osobowej Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia- nie spełnia) w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje szczegółowych warunków w tym zakresie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; Wymagania dotyczące osób, które będą realizowały zamówienie znajdują się w opisach poszczególnych części zamówienia (zał. 1 do SIWZ) ; Zamawiający wymaga aby jeden trener występował w maksymalnie dwóch częściach zamówienia. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia- nie spełnia) w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje szczegółowych warunków w tym zakresie
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
pełnomocnictwo (jeśli dotyczy)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 0.75
- 2 - kryteria pozacenowe - 0.25
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Wynagrodzenie wykonawcy może ulec zmniejszeniu w przypadku rozwiązania grupy, gdy podczas rekrutacji ilość osób chętnych na zajęcia w danej grupie będzie mniejsza niz 5
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.cku.zs1olkusz.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego, pok. nr 4 budynek 2..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.03.2014 godzina 09:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego w Sekretariacie.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Grupa LO1/ZS3/2014 Nauczyciel 45+..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: : Liczba nauczycieli - 15 -20 osób Zakres tematyczny szkolenia 1. opanowanie i wzmocnienie umiejętności nauczycieli posługiwania się edytorem tekstów oraz programem do tworzenia prezentacji multimedialnych; 2. wzmocnienie kondycji psychofizycznej nauczycieli, pomoc w profilaktyce zjawiska wypalenia zawodowego; 3. warsztaty poświęcone radzeniu sobie ze stresem, odporności psychofizycznej, komunikacji interpersonalnej, asertywności; 4. nabycie/ ćwiczenie umiejętności związanych z pracą głosem; 5. nabycie informacji na temat uprawnień wynikających z problemów zdrowotnych nauczycieli; 6. spotkania informacyjno-szkoleniowe ze specjalistami w dziedzinie profilaktyki chorób zawodowych nauczycieli.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.05.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 0.75
- 2. kryteria pozacenowe - 0.25
CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Grupa T/ZS4/2014 Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres tematyczny szkolenia Sposoby wyrównywania braki w wiedzy i umiejętności uczniów (bez szkody dla realizacji bieżącego materiału) powstałe na wcześniejszych etapach nauczania 2. Metody i techniki nauczania stosować w pracy z uczniem o obniżonym poziomie intelektualnym 3. Skuteczne sposoby przyswajania pojęć, tak aby uczeń zrozumiał pojęcie i umiał teorię zastosować w praktyce. 4. Metody ćwiczenia koncentrację u uczniów..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.05.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 0.75
- 2. kryteria pozacenowe - 0.25
CZĘŚĆ Nr: 17 NAZWA: Grupa LO/ZSK/2014 Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Liczba nauczycieli - 5 -10 osób Zakres tematyczny szkolenia 1.Zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie przekazywania uczniom technik uczenia się, dzięki czemu uczniowie poprawią swoje wyniki nauczania. 2. Nabycie przez nauczycieli umiejętności tworzenia podstawy programowej do nowego, dodatkowego przedmiotu w LO (Sztuka uczenia się), a w szczególności: opracowania ćwiczeń, pomocy dydaktycznych, metod pracy..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.05.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 0.75
- 2. kryteria pozacenowe - 0.25
CZĘŚĆ Nr: 18 NAZWA: Grupa T/ZSK/2014 Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Liczba nauczycieli - 5 -10 osób Zakres tematyczny szkolenia Zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie przekazywania uczniom technik uczenia się, dzięki czemu uczniowie poprawią swoje wyniki nauczania. 2. Nabycie przez nauczycieli umiejętności tworzenia podstawy programowej do nowego, dodatkowego przedmiotu w LO (Sztuka uczenia się), a w szczególności: opracowania ćwiczeń, pomocy dydaktycznych, metod pracy..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.05.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 0.75
- 2. kryteria pozacenowe - 0.25
CZĘŚĆ Nr: 23 NAZWA: Grupa 1/G4/2014 Rodzice są partnerami szkoły..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Liczba nauczycieli - 15 -20 osób Zakres tematyczny szkolenia 1. Podniesienie niezbędnych dla nauczycieli kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. 2. Rozwinięcie umiejętności : - prowadzenia spotkań z rodzicami - radzenia sobie w sytuacjach stresowych - asertywnego zachowania 3. Nabycie przez nauczycieli umiejętności współpracy z rodzicami roszczeniowymi, trudnymi, mało zainteresowanymi wspieraniem rozwoju swoich dzieci.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 0.75
- 2. kryteria pozacenowe - 0.25
INNE PRZETARGI Z OLKUSZA
- Modernizacja nawierzchni sportowej w Hali Sportowo-Widowiskowej - zakup, dostawa i rozłożenie mobilnej wykładziny do Piłki Siatkowej i Ręcznej w Hali Sportowo-Widowiskowej, ul. Wiejska 1a w Olkuszu
- Produkcja i dostawa tablic rejestracyjnych
- Wykonywanie usług związanych z zarządzaniem nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Olkusz (Dom Przedpogrzebowy, grunty przynależne - Dom Przedpogrzebowy).
- Administrowanie lokalami stanowiącymi własność Gminy Olkusz we Wspólnotach Mieszkaniowych.
- Wykonywanie usług związanych z zarządzaniem nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Olkusz.
- Remont drogi publicznej gminnej 12031K na odc. I w km od 0+388 do km 0+398, na odcinku II w km od 0+409 do km 0+540,5 na ul. 29 Listopada w miejscowości Olkusz - gmina Olkusz
więcej: przetargi w Olkuszu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Organizacja i przeprowadzenie stacjonarnych szkoleń z zakresu prawa w podziale na 4 części
- Usługa organizacji i przeprowadzenia 4 warsztatów dla 200 beneficjentów programu Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 - 2027 na terenie miasta Kielce
- Wyłonienie wykonawcy na przyg. i przep. specjal. szkoleń z obsługi pakietu oprog. PETREL w zast. geologicznych Key to the future-Kompleksowy program rozwoju kształcenia na potrzeby branż kluczowych UJ
- Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń w języku angielskim z trenerem w zakresie projektu "PATHWAYS", w ramach programu pn. "Welcome to Poland"
- Usługa polegająca na pełnieniu funkcji eksperta ds. edukacji Powiatowego Koordynatora Sieci
- Usługa szkolenia: "Operator koparkoładowarki (wszystkie typy) kl.III z modułem ograniczania odpadów budowlanych"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.