eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RzeczenicaBudowa centrum rekreacyjno-wypoczynkowego w Breńsku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-03-11

Rzeczenica: Budowa centrum rekreacyjno-wypoczynkowego w Breńsku
Numer ogłoszenia: 96882 - 2013; data zamieszczenia: 11.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rzeczenica , ul. Człuchowska 26, 77-304 Rzeczenica.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wrotapomorza.pl/pl/bip/gminy/rzeczenica/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa centrum rekreacyjno-wypoczynkowego w Breńsku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane i dostawy polegające na budowie centrum rekreacyjno - wypoczynkowego w Breńsku w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach PROW 2007-2013 Zakres zamówienia: Część 1 zamówienia: 1. Zestaw placu zabaw z podbudową - strefą bezpieczeństwa: - wieża z dachem sześciokątnym i schodami kręconymi, - pomost sześciokątny, - schody kręcone, - zjeżdżalnia, - drabinka wejściowa, - pomost prosty, - przeplotnia wspinaczkowa, - drabinka pozioma, - zjazd strażacki Urządzenia powinny być zgodne z Polskimi Normami oraz z warunkami bezpieczeństwa określonymi w szczególności w przepisach o ogólnym bezpieczeństwie produktów oraz przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny. Dostarczony i zainstalowany sprzęt powinien być zgodny z normą PN-EN 1176, a nawierzchnia - z normą PN-EN 1177. Część 2 zamówienia: 1. Platforma: powierzchnia - ośmiobok foremny - 7,73 m2 2. Altana: powierzchnia - 19,63 m2 3. Parking: szer. 5 m, miejsca parkingowe szt.6, zlokalizowane w kącie 90°, wjazd i wyjazd z drogi powiatowej, powierzchnia 113 m2 4. Ławka wolnostojąca - 3 szt., wymiary całkowite dł. 1, 7 m, szer. 0,65 m, wys. 0,86, konstrukcja drewniana z oparciem 5. Lampy solarne - 2 szt. - jednoramienna lampa parkowa ze słupem stalowym pokrytym tworzywem sztucznym, wysokość min. 3,3 m, źródło światła: min. 2 żarówki LED 5W, strumień świetlny: min. 850 LM, czas pracy lampy min. 8h, czas autonomii: do 4 dni, moc paneli: min. 100W, pojemność akumulatora: min. 44Ah, typ akumulatora: żelowy 6. Kosze na śmieci - szt. 3, kosze drewniane na metalowym stelażu Część 3 zamówienia: 1. Materiał roślinny a) DRZEWA IGLASTE I LIŚCIASTE - Świerk pospolity -Picea abies, wys. 3-4m, 3 szt. - Świerk kłujący srebrny -Picea pungens glauca, wys. 3-4 m, 1 szt. - Świerk serbski - Picea omorica, wys. 3-4 m, 4 szt. - Brzoza brodawkowata - Purpurea, Betula pendula, obwód 14-16 cm, 3 szt. - Jarząb pospolity - Fastigiata, Sorbus aucuparia, obwód 14-16 cm, 1 szt. b) KRZEWY LIŚCIASTE - Dereń biały - Spaethii, Cornus alba, 5l, 50 szt. - Kalina koralowa - Roseum, Viburnum opulus, 5l, 14 szt. - Berberys - Thunberga, Atropurpurea, Berberis thunbergii, 5l, 37 szt. - Jaśminowiec wonny - Philadelphus coronarius, 5l, 30 szt. - Bez czarny - Black Lace Eva, Sambucus nigra, 5l, 20 szt. - Tawuła gęstokwiatowa - Spiraea densiflora, 5l, 16 szt. - Tawuła brzozolistna - Spiraea betulifolia, 5l, 14 szt. - Lilak pospolity - Charles Joly, Syringa vulgaris, 5l, 5 szt. - Lilak pospolity - Mme Lemoine, Syringa vulgaris, 5l, 5 szt. - Pęcherznica kalinolistna - Aurea, Physocarpus opulifolius, 5l, 20 szt. c) KRZEWY IGLASTE - Sosna kosodrzewina - Pinus mugo, 5l, 52 szt. - Jałowiec pośredni - Mint Julep, Juniperus x media, 5l, 7 szt d) BYLINY - Funkia sp. ulistnienie zielono-białe - Hosta sp., 3-5l, 200 szt. - Rudbekia błyskotliwa -Goldstrum, Rudbeckia fulgida, 3-5l, 70 szt. - Szałwia omszona - kwiatostany fioletowe - Salvia nemorosa, 3-5l, 70 szt. e) nasiona traw - nasiona mieszanki uniwersalnej - 25 kg f) nawóz N:P:K - wieloskładnikowy nawóz mineralny zawierający azot, fosfor i potas w postaci przyswajalnej przez rośliny - 80 kg g) ziemia urodzajna - Humus - 40 m3 Dostarczony materiał roślinny powinien być zgodny z normą PN-87/R-67023 i PN-87/R-67022 oraz zaleceniami jakościowymi dla ozdobnego materiału szkółkarskiego. a) rośliny powinny być w pierwszym wyborze, jednolite w całej partii, zdrowe, bez oznak chorób grzybowych i szkodników. b) drzewa powinny być dobrze rozgałęzione, o wyglądzie charakterystycznym dla danego gatunku z bryłą korzeniową dobrze wykształconą i przerośniętą. c) krzewy powinny posiadać właściwie wykształcone pędy główne, co najmniej 3 z typowymi dla odmiany rozgałęzieniami, z dobrze wykształconą i przerośniętą bryłą korzeniową. d) byliny powinny posiadać dobrze rozwiniętą część nadziemną, bryłę korzeniową właściwie wykształconą. Korzenie nie mogą zawijać się w pojemniku. TRANSPORT MATERIAŁU ROŚLINNEGO 1. Koszt transportu i rozładunku wliczony jest w cenę materiału roślinnego. 2. Wykonawca własnym transportem dostarczy materiał roślinny na miejsce sadzenia w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. 3. Wykonawca powinien zabezpieczyć rośliny w czasie transportu przed uszkodzeniami i niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi - rośliny powinny być ocienione, osłonięte od wiatru i zabezpieczone przed wysychaniem. 4. Jeżeli podczas odbioru materiału roślinnego zostaną stwierdzone jego wady, Zamawiający może odmówić przyjęcia materiału roślinnego, a kosztami odbioru wadliwego materiału i jego wymianą na wolny od wad zostanie obciążony Wykonawca. 5. Na dostarczony materiał roślinny Wykonawca udziela Zamawiającemu minimum dwunastomiesięcznej gwarancji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: a) projekt budowlany, stanowiący Załącznik nr 7 do SIWZ c) przedmiary robót, stanowiące Załącznik nr 8 do SIWZ - materiały pomocnicze.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.33.00-9, 45.21.13.20-8, 45.21.21.40-9, 45.22.38.00-4, 45.31.61.00-6, 03.12.00.00-8, 03.45.20.00-3, 03.45.13.00-9, 03.44.10.00-3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od precyzowania w powyższym zakresie wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany byłby wykazać w sposób szczególny.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od precyzowania w powyższym zakresie wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany byłby wykazać w sposób szczególny.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od precyzowania w powyższym zakresie wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany byłby wykazać w sposób szczególny.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od precyzowania w powyższym zakresie wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany byłby wykazać w sposób szczególny.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od precyzowania w powyższym zakresie wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany byłby wykazać w sposób szczególny.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie
  • zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 Pzp, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty i na niżej wymienionych warunkach: 1. w stosunku do terminu realizacji umowy: a) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, 2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia - zmiany technologiczne, w szczególności: a) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, b) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, c) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót, d) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 3. Pozostałe zmiany: a) inna niż wymienione siła wyższa zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ i dokumentacją.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.wrotapomorza.pl/pl/bip/gminy/rzeczenica/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Rzeczenica ul. Człuchowska 26 77-304 Rzeczenica pok. nr 22.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.03.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Rzeczenica ul. Człuchowska 26 77-304 Rzeczenica Sekretariat - pok. nr 16.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach PROW 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Budowa centrum rekreacyjno-wypoczynkowego w Breńsku.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zestaw placu zabaw z podbudową (strefą bezpieczeństwa) - wieża z dachem sześciokątnym i schodami kręconymi - pomost sześciokątny - schody kręcone - zjeżdżalnia - drabinka wejściowa - pomost prosty - przeplotnia wspinaczkowa - drabinka pozioma - zjazd strażacki Urządzenia powinny być zgodne z Polskimi Normami oraz z warunkami bezpieczeństwa określonymi w szczególności w przepisach o ogólnym bezpieczeństwie produktów oraz przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny. Dostarczony i zainstalowany sprzęt powinien być zgodny z normą PN-EN 1176, a nawierzchnia - z normą PN-EN 1177. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: a) projekt budowlany, stanowiący Załącznik nr 7 do SIWZ c) przedmiar robót, stanowiący Załącznik nr 8 do SIWZ (materiały pomocnicze).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.21.40-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Budowa centrum rekreacyjno - wypoczynkowego w Breńsku.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Platforma - powierzchnia (ośmiobok foremny) - 7,73 m2 2. Altana - powierzchnia - 19,63 m2 3. Parking - szer. 5 m, miejsca parkingowe szt.6, zlokalizowane w kącie 90°, wjazd i wyjazd z drogi powiatowej, powierzchnia 113 m2 4. Ławka wolnostojąca - 3 szt. - Wymiary całkowite dł. 1, 7 m, szer. 0,65 m, wys. 0,86, konstrukcja drewniana z oparciem 5. Lampy solarne - 2 szt. - Jednoramienna lampa parkowa ze słupem stalowym pokrytym tworzywem sztucznym, wysokość min. 3,3 m, źródło światła: min. 2 żarówki LED 5W, strumień świetlny: min. 850 LM, czas pracy lampy min. 8h, czas autonomii: do 4 dni, moc paneli: min. 100W, pojemność akumulatora: min. 44Ah, typ akumulatora: żelowy 6. Kosze na śmieci - szt. 3, kosze drewniane na metalowym stelażu Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: a) projekt budowlany, stanowiący Załącznik nr 7 do SIWZ b) przedmiary robót, stanowiące Załącznik nr 8 do SIWZ (materiały pomocnicze).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.33.00-9, 45.21.13.20-8, 45.22.38.00-4, 45.31.61.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Budowa centrum rekreacyjno - wypoczynkowego w Breńsku.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Materiał roślinny a) DRZEWA IGLASTE I LIŚCIASTE - Świerk pospolity - Picea abies, wys. 3-4m, 3 szt. - Świerk kłujący srebrny - Picea pungens glauca, wys. 3-4 m, 1 szt. - Świerk serbski - Picea omorica, wys. 3-4 m, 4 szt. - Brzoza brodawkowata - Purpurea, Betula pendula, obwód 14-16 cm, 3 szt. - Jarząb pospolity - Fastigiata, Sorbus aucuparia, obwód 14-16 cm, 1 szt. b) KRZEWY LIŚCIASTE - Dereń biały - Spaethii, Cornus alba, 5l, 50 szt. - Kalina koralowa - Roseum, Viburnum opulus, 5l, 14 szt. - Berberys Thunberga, Atropurpurea, Berberis thunbergii, 5l, 37 szt. - Jaśminowiec wonny - Philadelphus coronarius, 5l, 30 szt. - Bez czarny - Black Lace Eva, Sambucus nigra, 5l, 20 szt. - Tawuła gęstokwiatowa, Spiraea densiflora, 5l, 16 szt. - Tawuła brzozolistna, Spiraea betulifolia, 5l, 14 szt. - Lilak pospolity - Charles Joly, Syringa vulgaris, 5l, 5 szt. - Lilak pospolity - Mme Lemoine, Syringa vulgaris, 5l, 5 szt. - Pęcherznica kalinolistna - Aurea, Physocarpus opulifolius, 5l, 20 szt. c) KRZEWY IGLASTE - Sosna kosodrzewina - Pinus mugo, 5l, 52 szt. - Jałowiec pośredni - Mint Julep, Juniperus x media, 5l, 7 szt d) BYLINY - Funkia sp. ulistnienie zielono-białe - Hosta sp., 3-5l, 200 szt. - Rudbekia błyskotliwa - Goldstrum, Rudbeckia fulgida, 3-5l, 70 szt. - Szałwia omszona - kwiatostany fioletowe , Salvia nemorosa, 3-5l, 70 szt. e) nasiona traw -nasiona mieszanki uniwersalnej - 25 kg f) nawóz N:P:K wieloskładnikowy nawóz mineralny zawierający azot, fosfor i potas w postaci przyswajalnej przez rośliny - 80 kg g) ziemia urodzajna - Humus - 40 m3 Dostarczony materiał roślinny powinien być zgodny z normą PN-87/R-67023 i PN-87/R-67022 oraz zaleceniami jakościowymi dla ozdobnego materiału szkółkarskiego. a) rośliny powinny być w pierwszym wyborze, jednolite w całej partii, zdrowe, bez oznak chorób grzybowych i szkodników. b) drzewa powinny być dobrze rozgałęzione, o wyglądzie charakterystycznym dla danego gatunku z bryłą korzeniową dobrze wykształconą i przerośniętą. c) krzewy powinny posiadać właściwie wykształcone pędy główne (najmniej 3) z typowymi dla odmiany rozgałęzieniami, z dobrze wykształconą i przerośniętą bryłą korzeniową. d) byliny powinny posiadać dobrze rozwiniętą część nadziemną, bryłę korzeniową właściwie wykształconą. Korzenie nie mogą zawijać się w pojemniku. TRANSPORT MATERIAŁU ROŚLINNEGO 1. Koszt transportu i rozładunku wliczony jest w cenę materiału roślinnego. 2. Wykonawca własnym transportem dostarczy materiał roślinny na miejsce sadzenia w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. 3. Wykonawca powinien zabezpieczyć rośliny w czasie transportu przed uszkodzeniami i niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi - rośliny powinny być ocienione, osłonięte od wiatru i zabezpieczone przed wysychaniem. 4. Jeżeli podczas odbioru materiału roślinnego zostaną stwierdzone jego wady, Zamawiający może odmówić przyjęcia materiału roślinnego, a kosztami odbioru wadliwego materiału i jego wymianą na wolny od wad zostanie obciążony Wykonawca. 5. Na dostarczony materiał roślinny Wykonawca udziela Zamawiającemu minimum dwunastomiesięcznej gwarancji..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 03.12.00.00-8, 03.45.20.00-3, 03.45.13.00-9, 03.44.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.